Skocz do zawartości

[rower] Pomoc w wyborze hardtail'a. Cube, Scale może inny?


Onyx86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was

 

Szukam rower z przednią amortyzacją do 6 tys zł (w grę nie wchodzi składanie)

Rozważam zakup:

 

Cube Reaction Pro (2011)

http://www.cube.eu/hardtail/pro-series/reaction-pro/

 

Scott Scale 50

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=387&id_prod=1999

 

Merida Carbon FLX 800-D

http://www.rowerymerida.pl/produkt17/carbon-flx-800-d-rower-merida.html

 

Ewentualnie Kross Level A9

http://www.kross.pl/rower/127-LEVEL_A9.html

 

Najbardziej w tej cenie przemawia za mną Cube. Ma najlepszy osprzęt, świetny amortyzator Fox'a.

Co sądzicie o wybranych przeze mnie pozycjach? Macie jakieś doświadczenia z którymś z nich? Może doradzicie coś innego w tej kwocie?

Napisano

Nie no oczywista sprawa, tylko nie mam możliwości przetestowania każdego sprzętu, dlatego pytam być może są tu na forum użytkownicy któregokolwiek z nich i mogą podzielić się opiniami.

Napisano

Ale jakimi opiniami, wszystkie rowery mają osprzęt SLX więc jakie mogą być różnice ?, hamulce generalnie poziom zbliżony, nikt za Ciebie nie odpowie na jakim rowerze czuje się najlepiej, amortyzacja - samemu trzeba się przejechać żeby zauważyć różnice w pracy amortyzatora, virtualnie tego się nie zrobi ;)

 

Sam też chyba wiesz który rower bardziej pasuje Ci wizualnie.

Napisano

Po kolei:

 

Cube - krótka rama. Plusem jest zwrotność, minusem (dla niektórych) potrzeba ciągłej uwagi, zwłaszcza na zjazdach. Ten efekt mogą zmiękczyć stosunkowo płaskie kąty główki i podsiodłówki, ale na cuda bym nie liczył (sprawdzone empirycznie). W sumie to nie dziwne, bo żaden rower XC nie jest mistrzem zjazdów w trudnym terenie.

 

Osprzętowo najlepszy.

 

Merida - również krótka rama i w dodatku ostre kąty. Znowu - to nie mankament. To po prostu rower do ścigania XC.

 

Osprzęt wygląda na najsłabszy, ale na tej ramie da się zbudować porządny i lekki rower wyścigowy. Tyle, że nie wiem czy o to akurat chodzi ;).

 

Scott - dłuższa rama i bardziej zrelaksowany kąt główki niż Merida. Dalej rower XC, ale w teorii spokojniejszy. Tyle że nie powala osprzętem, ale u dużych w tym budżecie to norma.

 

Kross- znowu ostre kąty, tyle że nieco dłuższa rama plus porządny osprzęt. IMO po prostu dobry rower XC.

 

Wszystkimi of koz da się jeździć na co dzień. Właściwości ramy i zachowanie roweru porządnie zweryfikuje dopiero teren. Teoretyzowanie niewiele tu da.

 

Oczywiście nikt ci przez sieć nie powie czy rower podpasuje. To już musisz sprawdzić sam.

 

P.S.

 

Pomyśl może nad http://www.ssc.pl/trek2011/8000.html

 

Solidny sprzęt na długiej ramie, ale niepozbawiony zwrotności. Jakoś bardziej go widzę w kontekście użytku, o którym mówisz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...