Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A6 Disc


szymon5310

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zastanawiam się nad kupnem roweru za ok. 2500 zł. Zastanawiałem się nad Krossem Level A6 Disc 2011. I teraz nasuwa się pytanie - Czy będzie on dobrze mi służyć, a przede wszystkim amortyzator? Ważę 50 kg( za parę lat ta liczba prawdopodobnie wzrośnie ;) ) Jego przeznaczenie to ma być lekkie i średnie XC. Rower w żaden sposób nie będzie katowany. Nie zamierzam na nim skakać. Może jakiś inny rower będzie lepszy. Mam nadzieję że pomożecie i z góry dziękuję. :thanks:

 

Kross Level A6 Disc

Napisano

Po co przy lekkim i średnim XC przy masie 50 kg pakować w hamulce tarczowe? Skoro przytyjesz to pewnie też urośniesz a wtedy zmienisz sobie cały rower. Dobre tarcze to 1/3 kwoty którą podałeś. Moim zdaniem to się mija z celem, chyba że dla szpanu? ;]

Zapomniałem dodać, że w tym rowerze tarcze nie są dobre...

Napisano

Zapomniałem dodać, że w tym rowerze tarcze nie są dobre...

 

 

Czemu tak sądzisz? Hamulce hydrauliczne tarczowe Shimano Deore są kiepskie? A tak przy okazji, to już przyzwyczaiłem się do hamulców tarczowych, bo jeżdżę na podobnych od 3 lat. Macie jeszcze jakieś zastrzeżenia do osprzętu?

Napisano

Po pierwsze, gdzie widzisz tam hamulce deore? Po drugie, zamiast ładować kasę w niskobudżetowe tarczówki kup sobie SD 7 i dobre klamki. Czy jeszcze jakieś zastrzeżenia? Owszem, porównam go do tańszego [na obecną chwilę] Unibike Expert z 2010 roku i Krossa A6 z 2008 roku [cena na allegro 2099 zł]:

amor: XCR - Tora Air - Tora 318 Air

przerzutki: Deore/SLX - XT/XT - LX/LX

korba: alivio - deore - firex 3.3

hamulce: najtańsze shimano - avid elixir - avid sd 7

 

Dodatkowo w Expercie i A6 z 2008 masz lepsze opony. Kross przyjął trochę słabą strategię i zamiast robić w dalszym ciągu najlepsze rowery pod względem jakość/cena robi teraz zwykłe buble. Taniej wyjdzie jak sam sobie złożysz taki rower, a i na dobre tarcze starczy.

Napisano

axis, widzę że masz dość niskie mniemanie o Krossach.

1. Tora odpada, nawet powietrzna ze względu na moją wagę.

2. Nie zamierzam kupować roweru przez internet, więc modele starsze niż 2010 odpadają.

3. Nie potrzebuje super mocnych hamulców hydraulicznych, ale zależy mi na tarczach.

 

EDIT: A po za tym gdzie ty tu widzisz XT'ki i elixiry? :whistling:

Aukcja

Napisano

Tak się składa, że sam mam Krossa.

Gdybyś potrafił czytać a nie tylko oglądać obrazki to byś przeczytał dokładnie, że w rowerze z podanej aukcji jest napisane "Rower Unibike EXPERT 2007 w super cenie!!", a ja napisałem 2010.

Uważasz, że amortyzator na sprężynie będzie lepszy niż powietrzny? Kończę dyskusję, bo chyba słusznie założyłem, że te lipne tarczówki potrzebujesz dla szpanu.

Powodzenia w zakupie, jak dla mnie możesz sobie kupić 10 par tarczówek marketowych, grunt, że będą :whistling:

Napisano

Dyskusja co jest lepsze mija się z celem, ponieważ odpowiedź jest tylko jedna. Mówię oczywiście o hamulcach. Jednakże do zastosowań przeciętnego użytkownika, który jeździ sobie po lasach, polach i czasami jakiś maraton, V-ki w zupełności wystarczają. Przy takich zastosowaniach wolałbym władować kasę w lepszą ramę czy osprzęt, aby nie blokować ewentualnej rozbudowy.

Napisano

I tu się kolego bardzo mylisz bo Vki bardzo blokują dalszą rozbudowę. Np w przypadku Krossa A6 z 2008 pomijając zakup samych hamulców disc to koszt nowych kół, i manetek.

Napisano
1. Tora odpada, nawet powietrzna ze względu na moją wagę.

2. Nie zamierzam kupować roweru przez internet, więc modele starsze niż 2010 odpadają.

No to w cenie zbliżonej do Krossa A6 Disc z 2011 roku masz Speca :

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=53227&scid=1000&scname=Rowery+g%F3rskie

Czym się one różnią ?, przede wszystkim pozycją na Rowerze, a czy Ty już wiesz jaka pozyja/sposób prowadzenia roweru jest dla ciebie, czy ostro prowadzący się sportowy Kross to jest Twój styl, czy jesteś dość dobry technicznie do jazdy na takim rowerze ?

Napisano

No to w cenie zbliżonej do Krossa A6 Disc z 2011 roku masz Speca :

http://www.specializ...owery+g%F3rskie

Czym się one różnią ?, przede wszystkim pozycją na Rowerze, a czy Ty już wiesz jaka pozyja/sposób prowadzenia roweru jest dla ciebie, czy ostro prowadzący się sportowy Kross to jest Twój styl, czy jesteś dość dobry technicznie do jazdy na takim rowerze ?

 

Rulez, ten rowerek jest całkiem fajny, ale brakuje mi w nim Deore(manetki, kaseta i przerzutka przód) i SLX'a(przerzutka tył).

 

EDIT: A pro po mojego stylu to jeżdżę teraz na Acerach i nie dają rady.

Napisano
Rulez, ten rowerek jest całkiem fajny, ale brakuje mi w nim Deore(manetki, kaseta i przerzutka przód) i SLX'a(przerzutka tył).

Tzn. brakuje Ci napisu ?, bo różnicy w pracy między Alivio i Deore raczej nie zauważysz, a po czasie zdecydowana większość i tak modernizuje napęd i nic ze starego nie zostaje ... dla mnie dobranie odpowiedniej ramy jest duuużo ważniejsze niż w gruncie rzeczy minimalna różnica w napędzie. ;) ale co ja tam się znam ...

Napisano

Tzn. brakuje Ci napisu ?, bo różnicy w pracy między Alivio i Deore raczej nie zauważysz, a po czasie zdecydowana większość i tak modernizuje napęd i nic ze starego nie zostaje ... dla mnie dobranie odpowiedniej ramy jest duuużo ważniejsze niż w gruncie rzeczy minimalna różnica w napędzie. ale co ja tam się znam ...

 

Mi tam napisu nie brakuje, ale miałem okazje jeździć na alivio przez jakiś czas i raczej potrzebuje czegoś lepszego, bo na o zmianie osprzętu będę myślał dopiero za rok(zależy co jak będzie się spisywać) :icon_mrgreen:

Napisano

Prawdziwa różnica zaczyna się od XT, a tylna przerzutka ma tu akurat niewielkie znaczenie, dużo ważniejsze są manetki, a między tymi Alivio a Deore różnicy w pracy nie będzie, ale szpan z powodu tylnego SLX tak :)

Napisano

Ogólnie według mnie nic w tej cenie nie będzie działać wyraźnie lepiej niż te alivio. Sam ścigałem się na deore i na alivio, alivio było trwalsze i nie "marudziło" na podjazdach. SLX to wg mnie nieporozumienie, potrafi się rozregulować po pół tygodnia a nie działa dobrze.

Napisano

No ale też jest kwestia tego, że za rok tak mi kasy nie starczy na zmianę całego napędu dlatego prawdopodobnie zajmę się przerzutką przednią i manetkami na SLX lub XT( w przypadku a6 2011). ^_^

Napisano

Ogólnie według mnie nic w tej cenie nie będzie działać wyraźnie lepiej niż te alivio. Sam ścigałem się na deore i na alivio, alivio było trwalsze i nie "marudziło" na podjazdach. SLX to wg mnie nieporozumienie, potrafi się rozregulować po pół tygodnia a nie działa dobrze.

 

No mam nadzieję, że w A6 nie będzie mi korba "marudziła", o ile ją kupie, bo jak narzazie w moim hexagonie kroba turminav bardzo marudzi wraz z przerzutką Acera(Jest dobrze wyregulowana i sprawna na 100%) xD

 

Napęd przecież tak czy tak się zużyje i będziesz musiał go wymienić

No przecież chcę na większości tego osprzętu zrobić co najmniej 5 000 km.

Napisano

Nie wiem, że tak trudno zrozumieć iż najważniejsza jest odpowiednia rama i amortyzator, reszta to pryszcz ;)

Oczywiście nie twierdzę, że Spec będzie odpowiedni, ale wypada spróbować ...

Napisano

Nie wiem, że tak trudno zrozumieć iż najważniejsza jest odpowiednia rama i amortyzator, reszta to pryszcz

Z tego właśnie względu chcę wziąć A6, bo w mi rama i amortyzator w 100% mi odpowiadają, a i napęd jest niezły.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...