xbass Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 Witam. Posiadam rower Kross SFX 300 (FullSuspensionGrup). Mam problem z tylnym kołem, a dokładnie. Wyciągnąłem rower po przerwie zimowej, wyczyściłem wszystko elegancko. Jeździłem nim przez 2 tygodnie codziennie wszystko było dobrze, a potem zaczął robić się luz w tylnym kole. Najpierw dokręciłem, ale to pomagało na chwile 800m. Postanowiłem wymienić łożyska, wszystko zrobiłem jak trzeba. Wszystkie śruby i kontry są dobrze, a na koniec jak chce dokręcić koło to cała ośka (nie jest krzywa) się kręci. Gdy się uda dokręcić prawie na sztywno to w kole po przejechaniu 500m robi się ogromy luz. W tamtym sezonie też tak miałem, ale wystarczyło raz dokręcić i wszystko było dobrze. Teraz nie mam pomysłu co zrobić z tym kołem. PS:Proszę o szybką odpowiedź z góry Dziękuje
kubek20 Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 Mogłeś dać za dużo smaru, który dawał złudzenie braku luzu, a po 500 km nadwyżka smaru wyszła i zrobił się ten luz. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2011 A mi sie wydaje ze albo gwint na osi ma dosć albo ten w kontrze i mimo kontry sie odkreca.
xbass Napisano 12 Kwietnia 2011 Autor Napisano 12 Kwietnia 2011 A mi sie wydaje ze albo gwint na osi ma dosć albo ten w kontrze i mimo kontry sie odkreca. Zapomniałem dodać, iż razem z łożyskami wymieniłem oś i śruby.
JaniszMTB Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 Allegro, koła kross SFX 300 lub piasta shimano deore za 50 zł... I daj do zaplecenia...
adriansocho Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 Teraz nie mam pomysłu co zrobić z tym kołem. Takie pytanie kontrolne: czy wiesz, na czym polega kontrowanie śrub? A co do tego koła - to jest zdaje się koło z piastą z nakręcanym wolnobiegiem. Przy okazji większych inwestycji w rower możesz pomyśleć o kupnie piasty z bębenkiem, tam jest mniej problemów.
xbass Napisano 14 Kwietnia 2011 Autor Napisano 14 Kwietnia 2011 Takie pytanie kontrolne: czy wiesz, na czym polega kontrowanie śrub? A co do tego koła - to jest zdaje się koło z piastą z nakręcanym wolnobiegiem. Przy okazji większych inwestycji w rower możesz pomyśleć o kupnie piasty z bębenkiem, tam jest mniej problemów. Dziękuje za pomoc Wymieniłem piastę i wszystko jest elegancko.
Mod Team Puklus Napisano 15 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2011 Pewnie na tamtej wisiała jakaś klątwa ... klątwa zwana wolnobieg nie dająca spokoju rowerzystom przez nią dotkniętym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.