Skocz do zawartości

[piasta] Deore vs. XT


3nadel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Mam dylemat. W ciągu obecnego sezonu mam zamiar nieco zmodernizować mojego składaczka. Wszystkie części mam już dobrane, po za piastą. Powiedzcie mi, czy między piastami z tematu (FH-M595 i XT FH-M775) jest na tyle duża różnica, że warto dopłacić te 60zł? Jeżdżę raczej mało (<2000km/sezon), w większości po utwardzonych ścieżkach, czasem tylko po leśnych dróżkach. Do piasty chcę skompletować obręcz Mavica EX 325.

 

Przy okazji, aby nie zakładać następnego tematu, wypowiecie się o tych częściach? Dobry wybór do modernizacji roweru opartego na ramie ACCENT m003 i SR Raidon Air?

Klamki Shimano Deore LX BL-M571

Manetki Shimano Deore SL-M590

Przerzutka tył Shimano Deore RDM590

Kaseta Shimano Deore LX CS-HG61

Łańcuch Shimano Deore CN-HG53 9’tka

Korba Shimano Deore FC-M590

Linki + pancerze Shimano

Napisano

nie zgodze się zwami ja jestem mechanikiem(moj tel. 608 375 346) i wiem jak wyglądają rozebrane piasty deore i deore xt po kilku tyś km

Na korzyść XT oczywiscie

  • Mod Team
Napisano

Gerelo97, nie wiem co miało znaczyć to że jesteś mechanikiem i to, że podałeś nr tel? Jeśli chcesz biznes robić za pomocą forum, to masz takie tyci małe ostrzeżenie.

Co do rzeczonej piasty - przy takim przebiegu autor nie odczuje różnicy i basta. Jeszcze raz podkreślam nie odczuje, więc po co przepłacać?

Napisano

dla wagi i napisu a tak na serio to przy takich przelotach w tych warunkach to deore tym bardziej jak nie ścigasz się i nie jeździsz w błocie to nawet jak zrobisz serwis raz na rok to max cena wyjdzie niższa

Napisano

Moim zdaniem nie warto, ale pod jednym warunkiem. Coroczny (po błotnistej jesieni, czy po błotnistej wiośnie) serwis piasty. Czyli rozkręcenie, wyczyszczenie, nałożenie nowego smaru i prawidłowe ustawienie konusów. Przy takim użytkowaniu piasta się szybciej znudzi niż zużyje.

Napisano

nawet oddając do serwisu to 20zł i masz full serwis piasty a jak raz do roku to spokojnie i 10 lat pociągnie w warunkach takich jak jeździsz i z taką liczbą km

  • Mod Team
Napisano

nie zgodze się zwami ja jestem mechanikiem(moj tel. 608 375 346) i wiem jak wyglądają rozebrane piasty deore i deore xt po kilku tyś km

Na korzyść XT oczywiscie

Tez jestem mechanikiem (sam dla siebie) tylko sie z tym tak nie afiszuje :P Pozatym mam deore po yyy niewiem ale bdzie ponad 5-6kkm (kupilem uzywaną) i wygląda jak nowa, widocznie coś słaby z ciebie mechanik :D

 

Piasta deore jak mnie pamiec nie myli kosztuje coś 70-80zł. W tej cenie mozna sobie sprawić novateca na maszynach, oczywiście co kto lubi.

Napisano

Powiedzcie mi, czy między piastami z tematu (FH-M595 i XT FH-M775) jest na tyle duża różnica, że warto dopłacić te 60zł?

 

Zależy, czy jeździsz dużo po błocie i czy będziesz sumiennie co sezon smarował piasty. Różnica tkwi głównie w uszczelnieniu (oraz w fajniejszych zaciskach).

 

Klamki Shimano Deore LX BL-M571

Manetki Shimano Deore SL-M590

Przerzutka tył Shimano Deore RDM590

Kaseta Shimano Deore LX CS-HG61

Łańcuch Shimano Deore CN-HG53 9’tka

Korba Shimano Deore FC-M590

Linki + pancerze Shimano

 

Klamek LX osobiście nie lubię, za krótkie są dźwignie (ale regulacja fajna). Jeśli możesz to weź klamki Deore, a dołóż ciutkę kasy do manetek SLX. Ja mam porównanie między manetkami Deore M510 a Deore LX, na korzyść tych drugich, różnica w działaniu byłaby warta choćby i 100 zł różnicy w koszcie. Przerzutka tył koniecznie Shadow. Kaseta - sugeruję 11-32. Korba - dobry wybór. Jeśli lubisz dużo po asfalcie to pomyśl o blatach trekingowych (ja takie mam w rowerze do XC i polecam).

Napisano

chłopak pisał że nie jeździ w błocie to tak naprawdę uszczelnianie mu nie musi być aż tak dobre

Ja jestem mechanikiem pół Warszawy robi u mnie rowery i ja się nie zgadzam, ale kolega zrobi co zechce

sory ale pieprzysz głupoty że tak kolokwialnie ocenie twą wypowiedź bo byś musiał robić około 700tyś serwisów :wallbash: a nawed jeśli nie chodziło ci o mieszkańca a o rowerzystę to myślę śmiało 50 tyś a że przeciętny polak serwisuje raz na rok bo coś się zepsuło to byś miał grube tysiące klientów i zł

ps. przepraszam za zaśmiecanie ale nie lubię ściemy

Napisano

Różnica tkwi głównie w uszczelnieniu

Hmmm, w którym miejscu? :)

Wszystkie Shimano, które miałem u siebie (od Deore po XTR) uszczelnienia mają w zasadzie takie same. Bez względu na grupę każdą tylną piastę serwisuję co rok (po zimie) i daje to efekty. Na przykład takie Deore (M526) ma już przejechane kilkanaście tysięcy i cały czas kręci się całkowicie poprawnie, ślady zużycia minimalne.

 

Teraz znowu do 'głównego' roweru wziąłem zwykłe shimanowskie kulki - w moich sprzętach nic ich nie pobije pod względem ceny do ilości przejechanych kilometrów. Wagowo też jest przyzwoicie - 365g w wersji centerlock (a nie blisko pół kilograma jak tani Novatec).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...