mazt Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam wszystkich! Na początku chciałbym wspomnieć, że znalazłem podobny temat na forum jednak nie wynika z niego nic sensownego. Zastanawiam się nad kupnem któregoś z tych rowerów do jazdy miejskiej, ale w połączeniu z wycieczkami do lasu, za miasto itp. Chciałbym, aby ktoś zanalizował osprzęt w obydwu rowerach nie patrząc na ramę, która wg mnie nie jest tak bardzo istotna ze względu na to gdzie i jak będę jeździł. Nie znam się w ogóle na osprzęcie SRAM temu Schwinn jest dla mnie zagadką. Wiem tylko tyle, że Schwinn to bardzo dobra firma. Natomiast osprzęt roweru Kands 1300 Energy wydaje się za tę ceną bardzo rozsądny. Poza tym jest wybór widelca no i wygląd zdecydowanie na plus w porównaniu do Schwinna. Będę bardzo wdzięczny za jakieś sensowne wskazówki. KANDS 1300 ENERGY SPECYFIKACJA Rama:ALUMINIUM KANDS Hydro formowana 17” 19” 21” do wyboru Widelec:SR SUNTOUR XCM/XCR Hamulec przedni:V-brake ALHONGA aluminiowy Hamulec tylny:V-brake ALHONGA aluminiowy Kaseta:SHIMANO HG-30 Mega Range Przerzutka tył:SHIMANO ALIVIO RD-M410 Przerzutka przód:SHIMANO FD-C050 Manetki:SHIMANO ST-M410 ALIVIO 3x8 Klamki Hamulca:SHIMANO aluminiowe Obręcze:KANDS MAXX dwukomorowe-wzmacniane Piasty:JOY TECH USZCZELNIANE, TYŁ KASETA Siodło:VADER z otworem anatomicznym Opony:26 x 1.95 szosowo-tereowe Mostek:ZOOM 3D aluminiowy Kierownica:ZOOM profilowana Sztyca siodła:ZOOM aluminiowa Korba:SHIMANO FCM-171 na łożyskach maszynowych Suport:VP na łożyskach maszynowych Liczba biegów:24 Waga:13,8 kg Wyposażenie dodatkowe: Podpórka aluminiowa SCHWINN MESA SRAM SX-4 SPECYFIKACJA: Rama: NLitened Gold Label Aluminium Rozmiary: 17", 19" Widelec: SR Suntour XCT 80mm z regulacją Przerzutka tył: SRAM SX-4 Przerzutka przód: SRAM 3.0 Manetki: SRAM SX-4 Trigger Hamulce: Tektro V-Brake alu Mechanizm korbowy: Truvativ X-Flow, 42-32-22 z. Suport: Truvativ Kaseta: SRAM, 8-rzędowa Łańcuch: KMC Z-72 Piasty: JY aluminiowe 32 otw. Obręcze: Jalco DM17 dwuścienne Kierownica: Schwinn, aluminiowa, 31,8 mm Wspornik kierownicy: Schwinn Ride Tuned, 10° Siodło: Schwinn Anatomic Stery: FPD, a-head, 1-1/8" Wspornik siodła: Schwinn Ride Tuned, 31,6x350 mm Opony: WTB VelociRaptor, 26x2,10"
eloiasia Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 hmy ciezki orzech do zgryzienia, z tego co widzę to tanie te rowerki ale calkiem niezłe, i bardzo podobne pod wzgledem osprzętu, raczej wybierał bym pod względem Który bardziej mi sie podoba, w moim przypadku był by to energy 130000000!
Corratec Napisano 15 Kwietnia 2011 Napisano 15 Kwietnia 2011 Że bardzo dobra marka to bym nie przesadzał, taka przeciętna, ale za 850zł. nic lepszego nie znajdziesz. w swojej cenie jest to dobry rower. Z tych dwóch pod względem osprzętu wygrywa schwinn,
Mod Team Puklus Napisano 15 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2011 Kands jednak, ale tylko opcja z XCR z przodu. Tylko i wyłącznie. Reszt na przyzwoitym pozniomie, wygląda całkiem ok.
daro77 Napisano 15 Kwietnia 2011 Napisano 15 Kwietnia 2011 Sprzętowo bardzo podobnie. Ma pewno godny uwagi fakt to XCR u Kandsa. Co nie zmienia faktu że Kands wygląda jakby prosto z Reala wyjechał. Nigdy nie traktuję poważnie firm co nóżkę dają w standardzie. To jest zagrywka marketingowa pro-marketowa. Weźmy tego, ma ładny kolor no i jest praktyczny bo ma nóżkę, szkoda tylko że nie ma takiej fajnej sprężyny. Aczkolwiek... Nie każdy ma takiego hejta na te pseudo-rowery jak ja. I mimo że Kands pseudo rowerem nie jest, to mi mi na takiego wygląda. Poza tym za tą cenę to dają radę oba. Ja brałbym Schwinna, albo dociułał na Unibike Mission.
mazt Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Napisano 15 Kwietnia 2011 W takim razie dzięki za odzew. Już myślałem, że nikt nie wypowie się w tym temacie
biker123 Napisano 16 Kwietnia 2011 Napisano 16 Kwietnia 2011 OSOBIŚCIE BYM BRAŁ KANDSA, O NIEBO LEPSZY OSPRZĘT I AMOR Z GÓRNEJ PÓŁKI, SRMA TWORZY TYLKO PRZERZUTKI Z TWORZYWA, KTÓRE SZYBKO ŁAPIĄ LUZY.
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Panowie i Panie, cały czas jestem na etapie poszukiwań roweru (jak wiadomo nie ma co się spieszyć). Zrezygnowałem zarówno z tego Schwinna (głównie ze względu na archaiczny wygląd, który mi osobiście w ogóle się nie podobała a oprócz osprzętu to też się liczy), jak i Kandsa (ze względu na brak opinii odnośnie ramy). Ostatni otrzymałem ciekawą (?) ofertę. Mam okazje kupić ten rower SCHWINN MESA po dobrej cenie (960 zł): Rower Schwinn Mesa (white/blue) * Kolekcja: wiosna/lato 2009 * Rower górski Schwinn * Rozmiar koła: 26 cali * Rama: Schwinn N'Litened Silver Label Custom Drawn Aluminum with Trail-Tuned geometry and replaceable derailleur hanger * Widelec: Suntour XCT Suspension fork. 80mm travel and preload adjust. W/ Lock Out * Korba: Shimano FC-M191 42/34/24T * Suport: VP cartridge sq. JIS taper * Pedały: Resin body, steel axle * Przerzutka - przód: Shimano C050 * Przerzutka - tył: Shimano Alivio M410 * Manetki: Shimano Acera M360 Rapid Fire * Kaseta: Shimano HG30 8-speed cassette11-32T * Łańcuch: KMC Z-72 * Obręcze: Alex PC19 Double wall alloy 32 hole * Opony: Kenda K-1027 26x1.95 * Piasta - przód: Formula alloy sealed mechanism QR * Piasta - tył: Formula alloy sealed mechanism QR * Szprychy: 14 G stainless * Hamulec - przód: ProMax linear pull brake with 60mm pads * Hamulec - tył: ProMax linear pull brake with 60mm pads * Klamki: ProMax alloy with reach adjuster * Kierownica: alloy MTB 0 rise, 6 degree bend, anatomically sized * Gripy: Schwinn Approved Kraton rubber Lock on * Stery: 1 1/8 threadless * Siodełko: Trail Tuned Comp with two tone cover * Wspornik siodełka: Alloy Micro adjust * Mostek: Alloy 1 1/8 treadless A-head * Extra: Alloy QR seat binder * Kolor: biały/niebieski Co tym myślicie?
Wafel Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 OSOBIŚCIE BYM BRAŁ KANDSA, O NIEBO LEPSZY OSPRZĘT I AMOR Z GÓRNEJ PÓŁKI, SRMA TWORZY TYLKO PRZERZUTKI Z TWORZYWA, KTÓRE SZYBKO ŁAPIĄ LUZY. Temu panu już dziękujemy Ten drugi Schwinn już niestety nie wypada tak dobrze jak pierwszy. Mimo wszystko i tak będzie lepszy od Kandsa, który ma kokpit Zooma oraz obręcze i opony no-name Schwinn to jednak uznana marka, a Kands to pół-marketowiec i nie zapominałbym o tym.
marky5 Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Popieram w pełni kolegę Wafel.Z tych opcji to tylko Schwinn.
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Dzięki za zainteresowanie Wafel. Jeżeli chodzi o tego Schwinna to najbardziej zastanawiają mnie: hamulce ProMax linear pull brake with 60mm pads klamki ProMax alloy with reach adjuster piasty Formula alloy sealed mechanism QR Dodam, że głównie będę jeździł po lasach, polnych drogach i ścieżkach rowerowych. Jednak wchodzi w grę tylko MTB, ponieważ zależy mi na uniwersalności. Czy osprzęt jest dobrej jakości ? Spotkał się ktoś z tym firmami. Do reszty nie mam zastrzeżeń. Przerzutka alivio mi w zupełności wystarczy, manetki też dają radę, amor jak na moje możliwości aż aż. Tylko części, które wymieniłem są dla mnie zagadką. Bardzo proszę o opinie. Pozdrawiam
daro77 Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Promax to typowy chińczyk, ale to tylko V-ki więc w panikę bym nie popadał. Robią typowy marketowy sh*t, ale pewnie robią też lepsze jakościowo kompy dla dobrych firm rowerowych dla segmentu Economy. Ale stronę mają tez chińskiej roboty, dokładnie takie same mają chińczyki z gratami w mojej branży http://www.promaxbike.com.hk/
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Wcześniej w Meridzie miał najzwyklejsze hamulce V-brake z aluminiowymi klamkami. Były wystarczające, czy te hamulce mogą być porównywalne czy raczej gorsze. Strona www ProMax mnie przeraża
daro77 Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Trochę gdybam teraz ale gdyby do było w Kandsie to bym miał obawy, ale tak jak napisałem Schwinn chyba totalnej tandety firmował nie będzie, szczególnie jeśli chodzi o hamy.
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Też mi się wydaje. Z resztą z tego co widziałem to i w USA z takimi hamulcami sprzedawali, więc raczej szitu być nie powinno. Tylko tam przerzutki w jednej ofercie shimano a w drugiej sram
Szogun123 Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Kolega ma Promaxy. Co tu dużo mówić, szału nie ma ale hamują jak trzeba. Osobiście brałbym Schwinna. Rama pewniejsza a rama to podstawa. Z dobrą ramą można stopniowo złożyć fajny rower. http://allegro.pl/schwinn-mesa-gs-sram-sx5-rock-shox-wyprzedaz-hit-i1578272093.html#gallery ale imo za 200 zł więcej masz to. A między tamtymi dwoma rowerami a tym różnica jest spora. Z tamtych dwóch brałbym Schwinna. Osprzęt w Kandsie nie zachwyca, jedynie amortyzator lepszy. Niestety lepszy tylko w kwestii pracy, bo i tak po dłuższym sezonie, dwóch pójdzie do kosza.
PopaY Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 http://allegro.pl/schwinn-mesa-gs-sram-sx5-rock-shox-wyprzedaz-hit-i1578272093.html - bardzo dobra propozycja, ponad to ten sam sprzedawca jeszcze tydzień temu sprzedawał te rowery po 980zł (http://allegro.pl/schwinn-mesa-gs-sram-sx5-rock-shox-wyprzedaz-hit-i1554601828.html) więc ja bym po prostu napisał do gościa, że kupię po starej cenie Myślę, że mógłby na to pójść, zwłaszcza, że w wyższej cenie nie ma zbyt wielkiej klienteli
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Zdaje sobie sprawę z tego, że osprzęt na tym Schwinnie jest całkiem ok, natomiast wygląd tego roweru go dyskwalifikuje. Bynajmniej jak dla mnie rower jest po prostu brzydki, a to też jest istotne choć na pewno mniej, ale jednak dla mnie ma znaczenie... Jednak ja bym pozostawał przy tym SCHWINN MESA za 960 zł to chyba jest dobra cena jak za ten rowerek czy raczej poczekać na coś innego ? Jeszcze znalazłem Gianta Yukon Disc(1000zł) używanego z następującym osprzętem: ROZMIAR RAMY L RAMA Aluminium AluxX, Fluid Formed, IHS WIDELEC Suntour XCM, skok 100mm, lock out MANETKI Shimano EZ Fire 24 biegi PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano C050 PRZERZUTKA TYLNA Shimano Deore HAMULCE Shimano M415 mechaniczne tarczowe, tarcze 160mm DŹWIGNIE HAMULCA Shimano KASETA/WOLNOBIEG Shimano HG40 11-32 ŁAŃCUCH KMC Z7 MECHANIZM KORBOWY TruVativ ISOFlow 3.0 22/32/42 ŚRODEK SUPORTU RPM cartridge OBRĘCZE CR-18 aluminium PIASTY Formula disc SZPRYCHY Czarne, stal nierdzewna OPONY Kenda 26x1.95'' KIEROWNICA Giant A3 aluminium WSPORNIK KIEROWNICY Giant A3 aluminium ahead WSPORNIK SIODŁA Giant A3 aluminium SIODŁO Giant PEDAŁY metalowe
1415chris Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 mazt wez poprawke na to ze nie jestesmy "glusi" nie ma potrzeby tak KRZYCZEC w necie. Temat poprawiony.
mazt Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 Nie wydaje mi się, abym w którymkolwiek ze swoich postów krzyczał (rozumiem, że mówisz tutaj o capslocku, którego nie używam).
PopaY Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Zdaje sobie sprawę z tego, że osprzęt na tym Schwinnie jest całkiem ok, natomiast wygląd tego roweru go dyskwalifikuje. Bynajmniej jak dla mnie rower jest po prostu brzydki, a to też jest istotne choć na pewno mniej, ale jednak dla mnie ma znaczenie... Jednak ja bym pozostawał przy tym SCHWINN MESA za 960 zł to chyba jest dobra cena jak za ten rowerek czy raczej poczekać na coś innego ? Jeszcze znalazłem Gianta Yukon Disc(1000zł) używanego z następującym osprzętem: Giant ma lepszy osprzęt niż Schwinn.
ugupu Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 OSOBIŚCIE BYM BRAŁ KANDSA, O NIEBO LEPSZY OSPRZĘT I AMOR Z GÓRNEJ PÓŁKI, SRMA TWORZY TYLKO PRZERZUTKI Z TWORZYWA, KTÓRE SZYBKO ŁAPIĄ LUZY. Kurcze, kurcze, kurcze, to ja mam Epicona i SRAM-a i myślałem, że to osprzęt ze średniej półki a tu gucio-kieski plastik... Podaj mi proszę adres www Alhongi czy jak to się pisze żebym mógł choć popatrzeć na te cuda techniki...
KaDe Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Tylko co to za rama w tym Schwinie ??? A wygląda też marketowy... Suport uszczelniany ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.