szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam,nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Chętniej ze względu na cenę kupiłbym Torę ale czy warto dołożyć 400 zł do Recona lub Reby? Szukam dobrze zbierającego nierówności amorka do amatorskiej jazdy, którego da się dobrze wyregulować do wagi 50 kg. Jeżdzę po różnych drogach, głównie w lesie. Co do wyboru między Reconem a Rebą też nie mam pewności gdyż są prawie w tej samej cenie. Oba są powietrzne, tylko że Reba ma dwie komory a Recon jedną. Co lepsze? Pozdrawiam.
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Najlepszym z tych amortyzatorów jest Reba. Lecz przy wadze 50kg najlepsza będzie Tora Air, iż nie przy tej wadze nie potrzeba dwóch komór powietrznych.
szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 Ale też jest 2 pytanie: Czy Tore Air da się dobrze wyregulować pod 50kg?
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Większość amortyzatorów powietrznych da się wyregulować pod taką wagę. Sam ważę 62kg i mam idealnie wyregulowaną Torę.
olomaster Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Powietrzem wszystko wyregulujesz jednak wlasnie dla tych 2 komór powietrznych które dają większy zakres regulacji polecam Ci rebe.
stefan2810 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 A mi sie wydaje że jak jeździsz amatorsko i ważysz 50kg. to Tora 318 Solo Air będzie dobrym wyborem. Najtańszy amortyzator z podanych. Ustawisz sobie ciśnienie pod siebie, takie jakie chcesz (tak jak w innych powietrznych) i nie wiem czy rzeczywiście warto dopłacać. Jak nie jesteś jakimś zaawansowanym jeźdźcem to myśle że Tora jest fajna. Mam Tore dlatego ja polecam, ale jeździłem też na Rebie. Reba działa lepiej, lepiej wybiera małe nierówności (liście) i ogółem jakoś lepiej pracuje. Jednak ja waże ok.83kg. Przy 50kg. to tora da rade i bedziesz zadowolony.
szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 A Tora Air jak wypada względem Recona?
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Działają bardzo podobnie. Recon jest jedynie lżejszy.
olomaster Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 chociaż tora z tego rocznika juz waży ~2kg wiec jest całkiem ok. Jednak te starsze, zapewne ta z linku też, mogą ważyć nawet 2,3-2,4kg co jest już sporo. Do recona nie opłaca sie dokładać, ale do reby osobiście bym dołożył
szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 Dzięki za porady, ale mam jeszcze jedno pytanie: Jakie powietrzne tory znacie?
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Najlepszą jest 318 solo air, jest tez chyba 302 solo air
stefan2810 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Słyszałem że jak brać Tore to tylko 318 solo air. Jest najbardziej żywotna. Dużo zniesie, pancerna.
szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 gugool, ile za twoją Torę Air dałeś?
stefan2810 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Też mam taką tore. Jakieś 1,5 roku temu dałem za nią 350zł (używana). Działa bez problemu do dziś. Polecam. Używana za 490 - http://allegro.pl/rock-shox-tora-318-solo-air-130mm-manetka-poploc-i1554973550.html Możesz licytować i śledzić. Może sie uda taniej. - http://allegro.pl/amortyzator-tora-318-solo-air-100-mm-lockout-i1556607482.html Nie napisałeś jakie masz hamulce. Jedna jest pod v-ki i tarcze dróga tylko pod tarcze. Zwróć na to uwagę.
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Jak kupowałem swoją rok temu to cena była ok. 700zł, lecz z racji iż kupowałem więcej rzeczy w tym sklepie udało mi się stargować do 650zł. Ta druga Tora z licytacją to nie jest przez przypadek 302?
szymon5310 Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 Amortyzator TORA 318 SOLO AIR 100 mm, Lockout. Golenie 32 mm. Powietrzny, blokada na prawej goleni, regulacja tłumienia odbicia. Używany przez rok przez 14'sto latka, stan idealny - oczywiście widać, że był używany. W sierpniu 2010 amor był w przeglądzie, smarowanie i konserwacja. Rura sterowa obcięta na 19 cm. Nabita gwiazdka. To jest opis aukcji. O co chodzi z tą gwiazdką? A, i jeszcze o coś spytam.Zobaczcie sobie na te linki: http://allegro.pl/rock-shox-tora-318-air-rarytas-w-dobrej-cenie-i1534812220.html http://allegro.pl/rock-shox-recon-xc-2009-i1539315446.html Który z nich będzie lepszy? I czy Recon XC to model SL?
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Recon ma sterówkę uciętą na 18,4 cm. Tora jest fabrycznie nowa, więc sterówka ma długość ok. 26 cm . Kupiłbym Torę, gdyż na pewno nie okaże się, iż sterówka jest za krótka. Dodatkowo Recon ma mocowanie tylko na hamulec tarczowy. Gwiazdka znajduje się wewnątrz sterówki. Każdy zamontowany amortyzator ją powiada. W pewien sposób trzyma ona mostek przy sterówce.
sPiDy Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Recon 2011 rządzi i zawsze będzie Wyłączam tu tylko foxa
premier2 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Tora 318 SA ma przede wszystkim tłumik Motion Control, dzięki czemu, ma znacznie lepsze tłumienie niż modele Tory, czy Recona bez MC. Jednak często spotykana jest opinia, że tak naprawdę zaczyna pracować dopiero pod jeźdźcem o wadze 75kg. Proponowałbym np Manitou Relic Super RTWD(akurat jest 1 nowy na allegro), dobry i sprawdzony amor, poprzednik Drake'a, lub np R7, idealny pod taką wagę. Z używek można zapolować na np RS Duke, ale ostatnio ciężko spotkać na Allegro, lub np zadbaną Rebę SL
kudlatty Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Ważę 42 kg i używam Tory 302 Solo Air. Jeszcze nie jest dotarta ale pracuje bardzo dobrze . Jest czuła na małe nierówności. Jedyne zastrzeżenia mam do uszczelek. Wystarczy trochę błota i amor już nieznacznie twardnieje.
gugool Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Jeśli wybierać pomiędzy 302 a 318, to 318 ma dużo lepszy tłumik, więc jest warta swojej ceny.
stach34 Napisano 13 Kwietnia 2011 Napisano 13 Kwietnia 2011 Tora 318 SA ma przede wszystkim tłumik Motion Control, dzięki czemu, ma znacznie lepsze tłumienie niż modele Tory, czy Recona bez MC. No właśnie, inne modele. A jakie to są inne i czym się różnią ? Mam prośbę do Was bo na stronie RS'a nie moge znaleźć pełnego zestawienia modeli - mógłby ktoś wypisać wszystkie modele Tory i recona i czym się one od siebie różnią ? Byłbym wdzieczny
pawelsystem Napisano 13 Kwietnia 2011 Napisano 13 Kwietnia 2011 chociaż tora z tego rocznika juz waży ~2kg wiec jest całkiem ok. Jednak te starsze, zapewne ta z linku też, mogą ważyć nawet 2,3-2,4kg co jest już sporo. Do recona nie opłaca sie dokładać, ale do reby osobiście bym dołożył amor 2kg jest lekki???? toz to kowadło powiem tak reba jest juz w normalniejszej wadze i zdecydowanie lepiej pracuje(chociaz i tak nie nazely do super lekkich amorow...)
Mod Team Puklus Napisano 14 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2011 No właśnie, inne modele. A jakie to są inne i czym się różnią ? Mam prośbę do Was bo na stronie RS'a nie moge znaleźć pełnego zestawienia modeli - mógłby ktoś wypisać wszystkie modele Tory i recona i czym się one od siebie różnią ? Byłbym wdzieczny Za wiele ci nie pomoge ale coś tam Podstawowa tora 289 taki golas bez niczego, z tłumieniem powrotu bodajze. pozniej 302. Ta juz wystepowała ze sprezyną i asystą lub samą komora solo air (o ile mnie pamiec nie zawodzi) posiadała już blokade skoku. 318 najzyższy model tory najczesciej powietrzna z tłumikem MC i czesto gęsto manetką pop lock. Były tez modele z u-turnem. Faktycznie info na stronie rock shoxa jest raczej ubogie jeżeli chodzi o opis tory. Ale zeby Reveletiona o skoku 150mm i osią QR20 wcisnąć do kategorii XC ... ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.