Skocz do zawartości

[18 na 27]


Krasiak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Tak jest nowa piasta obowiązkowo i w zależności czy piasty sie będą różniły a będą na pewno ( tylko w jakim stopniu) nowe szprychy. Szprychy może nie koniecznie ale na pewno nowe nyple.

 

I cała reszta przerzutki (przednia może zostać) manetki. No i kaseta oczywiście.

 

Obreczy nie musisz wymieniać (wtedy całe koło by stykło kupić). zalezy co tam masz ale po ilości biegów rewelacji nie ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniałem u siebie z 21 na 27. Do kasety, piasty, manetek i łańcucha musisz doliczyć jeszcze klamki (chyba, że jeździsz na szosówce).

Szprychy może nie koniecznie ale na pewno nowe nyple.

U mnie nyple zostały te same tylko zmieniłem szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepnę się pod temat bo mam dość podobny problem,zmiana z 21s na 24s, pytanie: Czy przerzutka tylna Sh Tourney 7 speed obsłuży kasetę 8speed SRAM'a po zmianie łańcucha na 8speed? Oczywiście liczę się z brakiem dostępu do jednego przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

aha zobaczymy ile nyple kosztują :]

 

taniutko na allegro

czyli tylko piaste nyple :] w serwisie kupimy i w serwisie wymienią a tak ile może kosztować robocizna :]

Liczmy nowe elementy wiec piast w zależnosci co chcemy to ok 80zł + nyple zwykłe mosięzne to kosz w porywach do 5zł + robocizna pewnie ze 30zł to masz ponad 100. Może sie okazać ze trzeba kupić nowe szprychy wiec koszt wzrosnie od ok 10zł w góre.

 

To ja bym proponował kupic nowe koło http://allegro.pl/1b1-komplet-kol-26-28-joytech-pod-kasete-8-9rze-i1553018728.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam dział Dagobath pyta się o 21 na 24 i 3 posty nie wiem do kogo są na napisane chcesz się dołączyć to chociaż o to samo bo 24 a 27 to różnica :]

 

Ale m chodzi o robociznę wymiany całego napędu :] czy 30 za samą piaste to lepiej kupić koła xd za 120 zł :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

MOja wypoiwiedź była kierowana do Ciebie Krasiak co ztesztą podkresiłem cytatem. 24 i 27 to w zasadzie to samo szerokość kasety ta sama, przerzutka też, tylko manetki muszą być inne.

 

CO do wymiany napędu, zaplecenie koła to koszt 25-35zł zalezy gdzie, ale to samo koło, jeżeli chcesz jeszcze kasete, lancuch i inne pierdoły to koszt robocizny będzie większy niż 30zł.

 

Ja bym na twoim miejscu bym sobie kupił koło, kasetę, odpowiedni klucz, łańcuch ze spinką i samemu to poskładać to to raptem ok 10 min. roboty. Nooo z manetkami linkami itd. troche dłużej ale sprawa jest prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wiec tak:

 

- z kołem żaden problem chyba ze masz zakręcane na nakrętki to klucz 15mm albo na imbus to 5 lub 6 w niektórych nawet 8mm.

- żeby załozyć kasetę którą nabędziesz potrzeba klucza np. takiego http://allegro.pl/klucz-do-odkrecania-kaset-i-wolnobiegow-shimano-i1550794016.html do odkręcenia przyda sie jeszcze bacik albo stary lańchuch i imadło.

- Zeby wymienić przerzutke potrzebujesz klucza imbusowego 5mm. Ściągasz lańcuch, odkrecasz przerzutke i zakresasz nową, żadna filozofia.

- przerzutka przednia jaki i korba mogą zostać chyba ze nadszedł ich kres :P

- manetki, musisz sciągnąć gripy (chwyty) z kierownicy, odkrecić klamki hamulcowe klucze imbusowe 5mm ( najczęsciej) i odkręcasz manetke. niemwiem jaką masz może zakrecaną na krzyżak albo coś innego. Nowe manetki na pewno zakrecisz kluczem 5mm.

- Kup nowe linki, stare zostaw awaryjnie. linki wymienia sie bardzo prosto. W shimanowskich RF i innyh ustala sie najniżesz połozenie (tylna na 9 przednia na 1) odkreca małą plastikową zaślepkę i poprostu wkłada linke w otwór.

- łańcuch, jak nie masz spinki bedzies zpotrzebował skuwacza albo młotka, nakrętki lub dwuch i punktaka. Stary lancuch w zasadzie mozesz rozkuć w kazdym miejscu. Nowy kup ze spinką taką co łatwo sciągnąć i załozyć w razie potrzeby.

 

I to chyba wsjo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spinke specjalna do 9 rzędowych:p i jakie polecacie

 

linka do przerzutki zwykłą czy tez jakąś polecacie :]

 

http://allegro.pl/linka-przerzutki-ze-stali-nierdzewnej-clark-s-i1534917085.html ?? czy http://allegro.pl/linka-hamulca-tylnego-pancerz-shiamno-srebrna-i1554121849.html

 

http://allegro.pl/pancerz-black-carboon-zestaw-4-linki-i-koncowki-i1548318711.html'>http://allegro.pl/pancerz-black-carboon-zestaw-4-linki-i-koncowki-i1548318711.html to bd najlepsze rozwiązanie

 

http://allegro.pl/pancerz-black-carboon-zestaw-4-linki-i-koncowki-i1548318711.html to bd najlepsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

linki to już twoja wola ja tam nigdy nie kupowałem jakiś tam wypasionych teflonowo - wodotryskowe i nie wiadomo co jeszcze... zawsze miałęm zwykłe za 2 zł ocynkowane i zawsze działało ok. Pancerz jak pancerz jak chcesz dobre kup np accent suprime.

 

łancuch polecaił bym Campa Record C9 (Campagnolo) jak cie cena nie odstraszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten co napisałem nie wystarczy?:]

 

juz nie chce mi sie zakładać nowego działu manetki moge nabyc z allegro lewą i prawą http://allegro.pl/lewa-manetka-sram-x5-trigger-bdb-stan-i1554448070.html

i prawą http://allegro.pl/sram-x-5-trigger-manetka-tyl-9-przelozen-nowa-i1558461556.html czy warto bo ta lewa ma dalej taki pasek a powinien poniżej 3 mieć plastik czy coś:]

 

http://allegro.pl/przerzutka-sram-x5-x-5-wielka-wyprzedaz-i1544757634.html czy ta przerzutka jest z 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Znaczy nikt ci nie broni kupować teflonowych to twoja wola. A triggery srama tak właśnie wyglądają.

 

Przy zakręcaniu X.5 możesz trafic na taki sam problem jak ja przy X.9 :P Zakładałem Srama pierwszy raz i chwile myślałem co i jak zeby było ok.

 

Przy głównej śrubie mocującej do ramy bedzie taka maleńka na imbusa 2 albo 2.5mm. Nią sie blokuje śrubę główną. zakręć przerzutkę ustaw ją tak w zależności jaką bedziesz miał kasete, żeby kółko wózka nie zahaczało o kasetę na żadnym biegu i koło dalo sie swobodnie wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...