Skocz do zawartości

[Rower] BMC FS02


blazko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim!

To będzie mój pierwszy post, więc jeżeli to możliwe prosiłbym o wyrozumiałość.

 

Miesiąc temu podjąłem decyzję o wymianie wysłużonego (5 letniego) i zajechanego kenzela na sprzęt z wyższej półki, a dodatkowo samodzielnie złożony.

Parametry o jakich myślałem początkowo zakładały pełną grupę osprzętu XT, amortyzator klasy Reba RLT i karbonową ramę - coś na kształt nowego Krossa A10, którego cena

jest przesadzona. Posiedziałem przed monitorem, poszukałem i powoli zaczynam robić zakupy.

 

Dziś rano zamówiłem ramę.

 

Jest nią BMC Fourstroke FS02 z damperem Fox RP2. Rozmiar 19"; waga (podana przez producenta: 2750g). Cena: 1600zł

 

(zdjęcia pochodzą z netu - gdy rama dojdzie obfotografuje ją samodzielnie)

net01.jpg

 

(więcej zdjęć)

http://img801.imageshack.us/img801/9615/net02.jpg http://img62.imageshack.us/img62/1645/net03.jpg http://img825.imageshack.us/img825/9563/net04.jpg

 

Kolejny krok to wybór amortyzatora - i tutaj mam zagwozdkę.

 

Oryginalne BMC FS02 w 2009 składano z amortyzatorem FOX F100 RL, ja się jednak zastanawiam, czy w porównywalnej cenie nie lepiej byłoby wybrać czegoś z modeli tegorocznych.

Tutaj prośba o Wasze opinie, pod rozwagę idą (w nawiasach numerki oznaczają wysokość ceny):

FOX F100 RL z 2009 roku (2)

RS Reba Race Maxle Lite 2010 (3)

Rock Shox Domain RC Coil 2011 (1)

 

 

W dalszej kolejności zbierać będę grupę

i pewnie zdecyduję się na komplet XT (wraz z hamulcami) z 2011 roku - choć oczywiście chętnie posłucham innych sugestii.

 

(Temat będę edytował w miarę dochodzenia kolejnych części)

Napisano

 

Rock Shox Domain RC Coil 2011 (1)[/b]

 

 

 

To oczywiście pomyłka. Nie to co trzeba mi się wkleiło: Rock Shox Reba Team 2010 miał być.

Napisano

Dzięki za wskazówkę nt Minuta - nawet lepszą jeszcze cenę znalazłem niż na cytowanej stronie, na model Manitou Minute Expert Absolute 100mm. Poszukam testów i porównań zanim coś zdecyduję. Wcześniej w ogole nie brałem go pod uwagę.

Napisano

Problem w tym, że Minute Expert to gorsza wersja, ma dużą sprężynę + asysta powietrzna , ten który podałem jest powietrzny + sprężyna wspomagająca (to samo co wersja Minute Pro) i jest sporo lżejszy :)

Napisano

Rulez: a jak Twoim zdaniem miałoby się porównanie Twojego Minuta do tego Foxa f100 z 2010r (niesty wersje z 2009 - o sporo niższej cenie nie są już w sprzedaży.

 

I pytanie technicznie: ten sklep jest godny zaufania?

 

Niestety nie mogę ani edytować ani kasować wcześniejszych postów, a odpowiedziałem sobie na oba zadane pytania. Sklep przewija się na forum, więc ufam, że wiarygodny. Natomiast wymienony fox ma niezbyt popularne mocowania...

 

W zasadzie zatem, zapytałbym czy Manitou R7 PRO nie byłby ciekawszy? Jest w cenie, którą mogę wydać, a sporo lżejszy od Minuta.

Napisano

Coś mi się zdaje, że nie masz powiększonej średnicy dolnego łożyska w główce ramy, więc Fox odpada.

R7 - owszem, jeśli ni ważysz więcej niż 75/80 kg.

Sklep wiarygodny, sam tam kupowałem.

Napisano

A to miło... znaczy że r7 się nada. Pytanie tylko czy dopłata tych ok. 100E jest siebie warta? Rower jakby nie było w góry pojedzie kilka razy - czy amortyzator ważący 1337g nie będzie zbyt "delikatny" ?

 

 

 

Odpowiadając na pytania schodzące na priv. Ramę BMC FS02 kupiłem za 399 E w sklepie bikepalast.com w austrii - w sumie kosztowała trochę więcej: dodałem od razu parę gadżetów - też w okazyjnych cenach (widelec, kierownica, siodło...)

Napisano

No dobra. Z odsiewu i czytania różnych opinii na placu boju zostają dwa. W różnych cenach:

 

Manitou R7 MRD Carbon lub Minute (ew. SID RLT DUAL AIR 2011)

 

Czy ktoś mógłby mi wskazać podstawowe różnice działania między nimi? Różnica w cenie to ok 400zł i zastanawiam się czy R7 MRD wart jest tej dopłaty...

 

Dzięki wielkie!

Napisano

R7 ma golenie o średnicy 30 mm,a Minute Golenie 32 mm co sprawia , że jest sztywniejszy bocznie, i może działać na nieco niższym ciśnieniu.

 

Co do samego tłumika MRD jest lżejszy , ale działa w mniejszej ilości oleju, to rozwiązanie do raczej sportowych zastosowań, zwykły tłumik lepiej sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.

 

Już ten temat wałkowałem, ale powtórzę swoje wątpliwości, te ramy BMC z roku 2009 miały bardzo eksperymentalną geometrię, długość linii łańcucha 448 mm jest wręcz monstrualna , dodatkowo bardzo duży rozstaw kół jak na rower z amorem o skoku 100 mm ;)

Tegoroczny model ma już zupełnie inną geometrię, typową.

Napisano

R7 ma golenie o średnicy 30 mm,a Minute Golenie 32 mm co sprawia , że jest sztywniejszy bocznie, i może działać na nieco niższym ciśnieniu.

 

Co do samego tłumika MRD jest lżejszy , ale działa w mniejszej ilości oleju, to rozwiązanie do raczej sportowych zastosowań, zwykły tłumik lepiej sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.

 

Świetnie, teraz już mam jaśniejszy obraz. Wezmę tańszą Minutę.

 

 

Już ten temat wałkowałem, ale powtórzę swoje wątpliwości, te ramy BMC z roku 2009 miały bardzo eksperymentalną geometrię, długość linii łańcucha 448 mm jest wręcz monstrualna , dodatkowo bardzo duży rozstaw kół jak na rower z amorem o skoku 100 mm ;)

Tegoroczny model ma już zupełnie inną geometrię, typową.

 

Być może stąd niższa cena - tak czy inaczej już ją zamówiłem, więc jeżeli nie będzie jakaś dramatycznie dziwna, zostanie.

Czy w związku z dłuższą, jak powiadasz niż normalnie, linią łańcucha, powinienem przy zakupach osprzętu zwrócić na coś szczególną uwagę? To może głupie pytanie - ale czy np. dłuższy wózek na tylniej przerzutce nie sprawdzi się w takiej sytuacji lepiej niż krótki?

Napisano

Wygląda na to, że już wszystko się wykrystalizowało:

 

  • Osprzęt XT z 2011 roku
  • Hamulce Elixir CR
  • Amortyzator Reba RLT Ti z 2011 ze skokiem 100mm
  • Koła XLC Pro SL
  • Pedały Xpedo XMF3CC
  • Kierownica FSA XC 282 Riser OS
  • Siodło Selle Italia Thoork
  • Mostek Saso Carbon 130mm

 

Teraz pozostaje niecierpliwie czekać na paczki.

 

Czy taka skrzynka narzędziowa (jak pisałem nie składałem dotychczas roweru ;)) wystarczy mi na wszystkie niespodzianki, które mogę napotkać podczas montażu?

Napisano

po 10 dniach rama dotarła cała i zdrowa - wygląda przepięknie (porobię wkrótce trochę fotek) - teraz mogę z czystym sumieniem sklep w którym kupowałem polecić ;)

 

Dziś dojdzie cały napęd i zacznę skręcanie elementów. Tutaj też trzy pytania:

  1. Czy poza materiałami, które już na forum znalazłem, są gdzieś jakieś obszerne instrukcje - mogą być po angielsku - nt montażu poszczególnych częsci (korba, przerzutki itp), które mogłyby mi pomóc?
  2. W jaki zestaw smarów, kremów, mazi spośród dostępnych w sklepach rowerowych powinienem się dziś wyposażyć, żeby niczego nie zabrakło?
  3. Damper FOX RL2 który jest na wyposażeniu ramy, ma całkiem bogatą instrukcję regulacyjną, łącznie ze wskazaniem na konieczność częstego pompowania, dmuchania, przecierania itp. Nie mam i nigdy nie miałem pompki do amora. Czy pompka do FOXa obsłuży w razie czego również Rebę? Zaraz będę szukał na forum, ale jeżeli nie ma, to czy gdzieś można szczegółowo poczytać o tym jak się ciśnienie w amorach reguluje?

 

Święta zatem zapowiadają się pracowicie - szkoda tylko, że widelec ma obsuwę transportową i z nabijaniem sterów (to zrobię w serwisie) oraz docinaniem rury będę musiał poczekać.

 

pozdrowienia i spokojnych świąt!

Napisano

W Magazynie Rowerowym był cykl porad dotyczący montażu różnych komponentów w rowerze.

Co do pompowania amortyzatora/dampera, pompuje się tak, żeby uzyskać SAG 20%, jedna uniwersalna pompka obsłuży zarówno amor jak i damper.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Budowa zakończona :)

 

W międzyczasie padło na parę zmian tytułem atrakcyjnych cen czy niedostępności tego co chciałem:

*opony: Rocket Ron zamiast RaRa

*amor: SID RLT Ti, zamiast Reba RLT Ti

*mostek: KCNC 100mm, w miejsce karbonowego SASO 130mm (który jest na sprzędaż, gdyby ktoś chciał)

 

Pełna specyfikacja znajduje się w garażu.

 

Rowerek zaś wygląda tak:

 

img9905b.jpg

 

 

A tymczasem dość komputera - pora w terenie go sprawdzić.

 

Dzięki wszystkim za pomoc w tym i innych wątkach.

Napisano

Prezentuje sie nprawdę nieźle, jednak nie wiem czy sportowy SID to jest dobry wybór, ale to raczej kwestia preferencji , no i ta długość tylnych widełek, widać, że kółko tylne jest daaaleko od suportu ;)

Napisano

Co do SIDa to się jeszcze okaże, czy wybór był dobry - REBY zwyczajnie nigdzie (ani w polsce ani w niemczech) nie było na sprzedaż, a SIDa dostałem po okazyjnej cenie. Po pierwszych 25km po okolicznym lesie, jestem mega zadowolony. Zarówno SID jak i damper foxa chodzą miodnie - SAGi ustawiłem na 20%.

W porównaniu do poprzedniego roweru (20calowego) - ta rama (19 calowa) jest super zwrotna, więc i długość tylnych widełek w niczym mi nie przeszkadza :)

 

Jedyne minusy ramy to: 1) wysoko zamontowana śruba podtrzymująca wspomniane widełki, przez co normalnej długości szytca nie chowa się do końca; 2) zintegrowany z ramą zacisk sztycy będzie mi spędzał sen z powiek z obawy przed uszkodzeniem :/

Napisano

Jakby ktoś chciał to mam taką samą ramę do sprzedania. Nową w pudełku. Okazała się za mała na mnie i tylko z tego powodu sprzedaję.

Napisano
W porównaniu do poprzedniego roweru (20calowego) - ta rama (19 calowa) jest super zwrotna, więc i długość tylnych widełek w niczym mi nie przeszkadza

Widocznie trochę inaczej rozumiemy pojęcie "teren", i chyba producent zgadza się ze mną, skoro zmienił geometrię roweru ;) , ale jeśli Ci pasuje to OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...