blazko Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Cześć wszystkim! To będzie mój pierwszy post, więc jeżeli to możliwe prosiłbym o wyrozumiałość. Miesiąc temu podjąłem decyzję o wymianie wysłużonego (5 letniego) i zajechanego kenzela na sprzęt z wyższej półki, a dodatkowo samodzielnie złożony. Parametry o jakich myślałem początkowo zakładały pełną grupę osprzętu XT, amortyzator klasy Reba RLT i karbonową ramę - coś na kształt nowego Krossa A10, którego cena jest przesadzona. Posiedziałem przed monitorem, poszukałem i powoli zaczynam robić zakupy. Dziś rano zamówiłem ramę. Jest nią BMC Fourstroke FS02 z damperem Fox RP2. Rozmiar 19"; waga (podana przez producenta: 2750g). Cena: 1600zł (zdjęcia pochodzą z netu - gdy rama dojdzie obfotografuje ją samodzielnie) (więcej zdjęć) http://img801.imageshack.us/img801/9615/net02.jpg http://img62.imageshack.us/img62/1645/net03.jpg http://img825.imageshack.us/img825/9563/net04.jpg Kolejny krok to wybór amortyzatora - i tutaj mam zagwozdkę. Oryginalne BMC FS02 w 2009 składano z amortyzatorem FOX F100 RL, ja się jednak zastanawiam, czy w porównywalnej cenie nie lepiej byłoby wybrać czegoś z modeli tegorocznych. Tutaj prośba o Wasze opinie, pod rozwagę idą (w nawiasach numerki oznaczają wysokość ceny): FOX F100 RL z 2009 roku (2) RS Reba Race Maxle Lite 2010 (3) Rock Shox Domain RC Coil 2011 (1) W dalszej kolejności zbierać będę grupę i pewnie zdecyduję się na komplet XT (wraz z hamulcami) z 2011 roku - choć oczywiście chętnie posłucham innych sugestii. (Temat będę edytował w miarę dochodzenia kolejnych części)
Mod Team durnykot Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 10 Kwietnia 2011 Mam wrażenie ,że Domain do tej ramy to lekkie nieporozumienie. Zamiast Domain'a proponuję Manitou Minute Pro.
blazko Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Napisano 10 Kwietnia 2011 Rock Shox Domain RC Coil 2011 (1)[/b] To oczywiście pomyłka. Nie to co trzeba mi się wkleiło: Rock Shox Reba Team 2010 miał być.
Rulez Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Minute to porządny amor w rozsądnej cenie. Np. taka Minuta : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44491
blazko Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Napisano 10 Kwietnia 2011 Dzięki za wskazówkę nt Minuta - nawet lepszą jeszcze cenę znalazłem niż na cytowanej stronie, na model Manitou Minute Expert Absolute 100mm. Poszukam testów i porównań zanim coś zdecyduję. Wcześniej w ogole nie brałem go pod uwagę.
Rulez Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Problem w tym, że Minute Expert to gorsza wersja, ma dużą sprężynę + asysta powietrzna , ten który podałem jest powietrzny + sprężyna wspomagająca (to samo co wersja Minute Pro) i jest sporo lżejszy
blazko Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Napisano 10 Kwietnia 2011 Rulez: a jak Twoim zdaniem miałoby się porównanie Twojego Minuta do tego Foxa f100 z 2010r (niesty wersje z 2009 - o sporo niższej cenie nie są już w sprzedaży. I pytanie technicznie: ten sklep jest godny zaufania? Niestety nie mogę ani edytować ani kasować wcześniejszych postów, a odpowiedziałem sobie na oba zadane pytania. Sklep przewija się na forum, więc ufam, że wiarygodny. Natomiast wymienony fox ma niezbyt popularne mocowania... W zasadzie zatem, zapytałbym czy Manitou R7 PRO nie byłby ciekawszy? Jest w cenie, którą mogę wydać, a sporo lżejszy od Minuta.
Rulez Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Coś mi się zdaje, że nie masz powiększonej średnicy dolnego łożyska w główce ramy, więc Fox odpada. R7 - owszem, jeśli ni ważysz więcej niż 75/80 kg. Sklep wiarygodny, sam tam kupowałem.
blazko Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Napisano 10 Kwietnia 2011 A to miło... znaczy że r7 się nada. Pytanie tylko czy dopłata tych ok. 100E jest siebie warta? Rower jakby nie było w góry pojedzie kilka razy - czy amortyzator ważący 1337g nie będzie zbyt "delikatny" ? Odpowiadając na pytania schodzące na priv. Ramę BMC FS02 kupiłem za 399 E w sklepie bikepalast.com w austrii - w sumie kosztowała trochę więcej: dodałem od razu parę gadżetów - też w okazyjnych cenach (widelec, kierownica, siodło...)
blazko Napisano 12 Kwietnia 2011 Autor Napisano 12 Kwietnia 2011 No dobra. Z odsiewu i czytania różnych opinii na placu boju zostają dwa. W różnych cenach: Manitou R7 MRD Carbon lub Minute (ew. SID RLT DUAL AIR 2011) Czy ktoś mógłby mi wskazać podstawowe różnice działania między nimi? Różnica w cenie to ok 400zł i zastanawiam się czy R7 MRD wart jest tej dopłaty... Dzięki wielkie!
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 R7 ma golenie o średnicy 30 mm,a Minute Golenie 32 mm co sprawia , że jest sztywniejszy bocznie, i może działać na nieco niższym ciśnieniu. Co do samego tłumika MRD jest lżejszy , ale działa w mniejszej ilości oleju, to rozwiązanie do raczej sportowych zastosowań, zwykły tłumik lepiej sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Już ten temat wałkowałem, ale powtórzę swoje wątpliwości, te ramy BMC z roku 2009 miały bardzo eksperymentalną geometrię, długość linii łańcucha 448 mm jest wręcz monstrualna , dodatkowo bardzo duży rozstaw kół jak na rower z amorem o skoku 100 mm Tegoroczny model ma już zupełnie inną geometrię, typową.
blazko Napisano 12 Kwietnia 2011 Autor Napisano 12 Kwietnia 2011 R7 ma golenie o średnicy 30 mm,a Minute Golenie 32 mm co sprawia , że jest sztywniejszy bocznie, i może działać na nieco niższym ciśnieniu. Co do samego tłumika MRD jest lżejszy , ale działa w mniejszej ilości oleju, to rozwiązanie do raczej sportowych zastosowań, zwykły tłumik lepiej sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Świetnie, teraz już mam jaśniejszy obraz. Wezmę tańszą Minutę. Już ten temat wałkowałem, ale powtórzę swoje wątpliwości, te ramy BMC z roku 2009 miały bardzo eksperymentalną geometrię, długość linii łańcucha 448 mm jest wręcz monstrualna , dodatkowo bardzo duży rozstaw kół jak na rower z amorem o skoku 100 mm Tegoroczny model ma już zupełnie inną geometrię, typową. Być może stąd niższa cena - tak czy inaczej już ją zamówiłem, więc jeżeli nie będzie jakaś dramatycznie dziwna, zostanie. Czy w związku z dłuższą, jak powiadasz niż normalnie, linią łańcucha, powinienem przy zakupach osprzętu zwrócić na coś szczególną uwagę? To może głupie pytanie - ale czy np. dłuższy wózek na tylniej przerzutce nie sprawdzi się w takiej sytuacji lepiej niż krótki?
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 Sprawdzi się wózek, po prostu rower będzie mało zwrotny, i będzie bardzo przeciętnie podjeżdżał.
blazko Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Napisano 15 Kwietnia 2011 Wygląda na to, że już wszystko się wykrystalizowało: Osprzęt XT z 2011 roku Hamulce Elixir CR Amortyzator Reba RLT Ti z 2011 ze skokiem 100mm Koła XLC Pro SL Pedały Xpedo XMF3CC Kierownica FSA XC 282 Riser OS Siodło Selle Italia Thoork Mostek Saso Carbon 130mm Teraz pozostaje niecierpliwie czekać na paczki. Czy taka skrzynka narzędziowa (jak pisałem nie składałem dotychczas roweru ) wystarczy mi na wszystkie niespodzianki, które mogę napotkać podczas montażu?
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2011 Napisano 15 Kwietnia 2011 Przydały by się jakieś obcinaczki do linek i pancerzy, klucz suportu Hollowtech, ewentualnie klucz dynamometryczny ?
blazko Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Napisano 22 Kwietnia 2011 po 10 dniach rama dotarła cała i zdrowa - wygląda przepięknie (porobię wkrótce trochę fotek) - teraz mogę z czystym sumieniem sklep w którym kupowałem polecić Dziś dojdzie cały napęd i zacznę skręcanie elementów. Tutaj też trzy pytania: Czy poza materiałami, które już na forum znalazłem, są gdzieś jakieś obszerne instrukcje - mogą być po angielsku - nt montażu poszczególnych częsci (korba, przerzutki itp), które mogłyby mi pomóc? W jaki zestaw smarów, kremów, mazi spośród dostępnych w sklepach rowerowych powinienem się dziś wyposażyć, żeby niczego nie zabrakło? Damper FOX RL2 który jest na wyposażeniu ramy, ma całkiem bogatą instrukcję regulacyjną, łącznie ze wskazaniem na konieczność częstego pompowania, dmuchania, przecierania itp. Nie mam i nigdy nie miałem pompki do amora. Czy pompka do FOXa obsłuży w razie czego również Rebę? Zaraz będę szukał na forum, ale jeżeli nie ma, to czy gdzieś można szczegółowo poczytać o tym jak się ciśnienie w amorach reguluje? Święta zatem zapowiadają się pracowicie - szkoda tylko, że widelec ma obsuwę transportową i z nabijaniem sterów (to zrobię w serwisie) oraz docinaniem rury będę musiał poczekać. pozdrowienia i spokojnych świąt!
Rulez Napisano 22 Kwietnia 2011 Napisano 22 Kwietnia 2011 W Magazynie Rowerowym był cykl porad dotyczący montażu różnych komponentów w rowerze. Co do pompowania amortyzatora/dampera, pompuje się tak, żeby uzyskać SAG 20%, jedna uniwersalna pompka obsłuży zarówno amor jak i damper.
blazko Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Napisano 22 Kwietnia 2011 Bardzo Ci Rulez dziekuje, za ciagla pomoc. Pozdr. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
blazko Napisano 5 Maja 2011 Autor Napisano 5 Maja 2011 Budowa zakończona W międzyczasie padło na parę zmian tytułem atrakcyjnych cen czy niedostępności tego co chciałem: *opony: Rocket Ron zamiast RaRa *amor: SID RLT Ti, zamiast Reba RLT Ti *mostek: KCNC 100mm, w miejsce karbonowego SASO 130mm (który jest na sprzędaż, gdyby ktoś chciał) Pełna specyfikacja znajduje się w garażu. Rowerek zaś wygląda tak: A tymczasem dość komputera - pora w terenie go sprawdzić. Dzięki wszystkim za pomoc w tym i innych wątkach.
Rulez Napisano 5 Maja 2011 Napisano 5 Maja 2011 Prezentuje sie nprawdę nieźle, jednak nie wiem czy sportowy SID to jest dobry wybór, ale to raczej kwestia preferencji , no i ta długość tylnych widełek, widać, że kółko tylne jest daaaleko od suportu
blazko Napisano 5 Maja 2011 Autor Napisano 5 Maja 2011 Co do SIDa to się jeszcze okaże, czy wybór był dobry - REBY zwyczajnie nigdzie (ani w polsce ani w niemczech) nie było na sprzedaż, a SIDa dostałem po okazyjnej cenie. Po pierwszych 25km po okolicznym lesie, jestem mega zadowolony. Zarówno SID jak i damper foxa chodzą miodnie - SAGi ustawiłem na 20%. W porównaniu do poprzedniego roweru (20calowego) - ta rama (19 calowa) jest super zwrotna, więc i długość tylnych widełek w niczym mi nie przeszkadza Jedyne minusy ramy to: 1) wysoko zamontowana śruba podtrzymująca wspomniane widełki, przez co normalnej długości szytca nie chowa się do końca; 2) zintegrowany z ramą zacisk sztycy będzie mi spędzał sen z powiek z obawy przed uszkodzeniem :/
StrzeLuk Napisano 5 Maja 2011 Napisano 5 Maja 2011 Jakby ktoś chciał to mam taką samą ramę do sprzedania. Nową w pudełku. Okazała się za mała na mnie i tylko z tego powodu sprzedaję.
Rulez Napisano 5 Maja 2011 Napisano 5 Maja 2011 W porównaniu do poprzedniego roweru (20calowego) - ta rama (19 calowa) jest super zwrotna, więc i długość tylnych widełek w niczym mi nie przeszkadza Widocznie trochę inaczej rozumiemy pojęcie "teren", i chyba producent zgadza się ze mną, skoro zmienił geometrię roweru , ale jeśli Ci pasuje to OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.