freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam, Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem w lipcu tamtego roku Author Dexter. Dla sprawdzenia jak się wszystko trzyma, było nad moimi oczekiwaniami, więc super Gdy niedawno zacząłem nowy sezon w lutym, zauważyłem, że hamulce hamują gorzej niż po dotarciu ich. Cały rower wyczyściłem cały, nasmarowałem przerzutki, łańcuch. Hamulce także sprawdziłem, nie ma na nich nawet rysy, tłoczki odchodzą równomiernie, nie skrzypią itd. ale przód nie hamuje tak zadowalająco (nie potrafi mnie postawić na przednie koło siedząc, po dotarciu mogłem stanąć na kąt nawet z 70st ). Czy wiecie czym to może być spowodowane? Może są zapowietrzone lub klocki trzeba wymienić? O rower dbałem, szczególnie o hamulce, bo to moje pierwsze tarczówki, a za niedługo będę chciał jako początkujący startować w maratonach . Za wszelką odpowiedź wam bardzo dziękuję Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 zapewne są zapowietrzone, odpowietrz i sprawdź przy okazji klocki jak są starte tak że pozostał tylko 1-2mm to je wymień. A może używasz złego płynu hamulcowego ? ps; a na ten maraton to odradzam na takich hamulcach jechać, no chyba że to maraton po polu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 jak dostałem rower to hamulce były zalane i odpowietrzone. Mają one olej mineralny. Tarcze hamulcowe nabrały takiego ciemno-szarego koloru z czarnymi kręgami. Myślisz, że są zatłuszczone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Po tym ciemno-szarym kolorze tak bym wnioskował, Odpowietrzałeś od tamtego lipca choć raz te hamulce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 nie odpowietrzałem jeszcze hamulców, w najbliższym czasie kupię olej mineralny i będę czyścić tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 co ci da czyszczenie tarczy, hamulce na 100 % są zapowietrzone, widzę że jesteś zielony w sprawach hamulców hydraulicznych a więc radzę iść do serwisu i powiedzieć żeby ci odpowietrzyli i wlali nowy olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 a jaki mi polecacie olej mineralny? Bo nic nie znalazłem z Tektro, tylko są od shimano oleje i magury. Do serwisu będę jechać dopiero w pod koniec czerwca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Każdy olej mineralny im rzadszy tym lepszy. Oczywiście hydrauliczny olej mineralny żebyś sobie innego nie wlał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 troszkę poczytałem tematów w związku z odpowietrzaniem, koledzy polecali olej hydrauliczny taki: http://allegro.pl/plyn-lhm-delphi-bx-cx-xantia-hydrauliczny-olej-i1519271685.html Ponoć różnicy nie ma, a za litr się zapłaci dużo taniej niż za 50ml oleju shimano. Opłaca się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Pewnie ze sie oplaca, a w razie potrzeby to do auta resztę można wlać bo do układu w hamulcu wchodzi kilka ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 ok dzięki A wiesz, czy trzeba jakieś dodatkowe śruby, rurki, strzykawki kupować? Bo wnioskując to tym filmie, chyba trzeba mieć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Kolego Dynamic głupoty mówicie że zapowietrzone. Po pierwsze jeżeli czarne pręgi na tarczach, tarcze do przetarcia papierem ściernym(drobnym)tak aby na nich śladu nie było, a klocki do wypieczenia lub potraktowania również drobnym papierem ściernym, powód? Utłuszczone klocki i tarcze, po drugie po dotarciu nie jest możliwością przynajmniej tak nie powinno być aby na siedząco stawał rower z tobą dęba to nie V-ki. Zapowietrzenie swoją drogą jak nei było nic przy nich robione typu wymiana płynu nieszczelny przewód lub jego wymiana. O ZAPOMNIAŁ BYM! W OSTATNIM CZASIE JEST MNÓSTWO TEMATÓW TO TYCH HAMULCACH! I jeszcze jedno w razie jak by nie było poprawy nowe klocki, po wszystkich zabiegach z tarczami odtłuść je byle nie benzyną no chyba że ekstracyjną, a najlepiej rozpuszczalnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 czyli jak jest? Najpierw zapowietrzone hamulce, później wymiana oleju, teraz tarcze tłuste. Wybaczcie, ale nie ogarniam trochę. Kupić klocki metaliczne? Czy może klocki metaliczne i ten olej mineralny? Może dokładniej opisze swój problem. To jest tak: klamka chodzi mi na 1 cm max 2 cm. Jak ścisnę tak 5 milimetrów klamkę to klocki reagują równomiernie, lecz baaardzo mało. Później bez problemu dochodzą do tarczy. Jak hamuję, to często słychać takie jakby bulgotanie z klocków, a obszar na tarczy, który wykorzystują klocki do hamowania są ładnie błyszczące, tylko takie ciemno szare z czarnymi kręgami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 oleje mineralne są wrażliwe na ciepło, stąd to bulgotanie (olej ten gotuję się jak woda w czajniku) ps;JaniszMTB, może i nie są zapowietrzone ale od tamtego lipca to i tak bym odpowietrzył, zalał nowym płynem MINERALNYM i wszystko ładnie wytarł. A może klocki się nierównimiernie starły ? Nigdy się w odpowietrzanie nie bawiłem tylko zawsze zanoszę do serwisu jak tylko widzę że zaczynają źle hamować, koszt to 30 zł u mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P3NNY Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 widzę że jesteś zielony w sprawach hamulców hydraulicznych dodam że nie tylko On... Skłaniam się temu co napisał Janisz. Smarowałeś rower może gdzieś co popryskało klocki, tarcze i efekt taki a nie inny. Wszystko wymyj odtłuść ewentualnie wypiecz. Co do płynu, ten który wskazałeś nada się , jeśli mieszkasz w większym mieście poszuka serwisu Citroena, oni używają LHM do cytryn. Jeśli wszystko wyczyścisz i dalej będzie źle to przynajmniej będziesz miał połowę możliwości sprawdzoną, czyż nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 klocki są równo dotarte, równo podchodzą do tarcz jak i odchodzą Czyli kupić nowe klocki hamulcowe (metaliczne) np. te: http://allegro.pl/klocki-spiekane-do-shimano-deore-tektro-auriga-i1512354102.html i olej mineralny: http://allegro.pl/plyn-lhm-delphi-bx-cx-xantia-hydrauliczny-olej-i1519271685.html i wytrzeć papierem ściernym tarcze? Czy ten sposób z youtube w sprawie odpowietrzania jest poprawny? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 No i bardzo ładnie Nowe klocki, ładnie doprowadź do ładu tarcze, odtłuść, załóż klocki dotrzyj wcześniej jeżeli chcesz wymień olej odpowietrz i się ciesz jazdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 dzięki wam wszystkim Gdyby nie wy, z tymi hamulcami pierniczyłbym się godzinami lub oddał je do serwisu i płacił kasę Pozdrawiam i dzięki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Żeby nie było nie domówień po założeniu klocków i innych zrobieniu dupereli klocki podczas jazdy docieraj nie papierem ściernym bo znam takich cwaniaków co tak klocki zmęczyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 i jeszcze co do tego odpowietrzania, filmik pokazuje poprawne odpowietrzanie...pytałeś co do tego potrzebne: Oto instrukcja PL: 2 strzykawki z apteki po 20 ml, klucz plaski chyba 9 lub 10 mm (do otwierania odpowietrznika przy zacisku) srubokret krzyzakowy do zdjecia pokrywki ze zbiornika wyrownawczego, węzyk ze sklepu motoryzacyjnego o srenicy wewnetrznej pasujacej na koncowke strzykawki 20 ml i na odpowietrznik. ustaw dzwignie hamulca poziomo na kierownicy. wyciagnij klocki a najlepiej zdemontuj kolo - tak by ani klocki ani tarcza nie zetknely sie z plynem rozepchnij tloczki w zacisku do pozycji poczatkowej. napelniasz strzykawke plynem - od razu zamontuj węzyk na strzykawce. wypompuj ze strzykawki i węzyka powietrze. zdejmij kapturek gumowy z odpowietrznika przy zacisku. naciagnij wezyk na jego wyjscie - tak gleboko jak sie da. otworz zbiornik wyrownawczy na klamce otworz odpowietrznik kluczem plaskim - o 1/4 maks 1/2 obrotu w kierunku prrzeciwnym do ruchu wskazowek zegara. jesli dobrze otworzyles odpowietrznik to teraz wciskajac tloczek strzykawki z plynem powinno isc bez oporu. naciskajac powoli tlok strzykawki drugą strzykawka rownoczesnie ściagasz nadmiar plynu ze zbiorniczka wyrownawczego - tak by sie nie przelewal przez rant. obserwujesz czy pecherzyki powietrza wychodza - powinny. jak przepuscisz polowe strzykawki to popukaj w zacisk, przewod tak by zmusic ewentualnie obecne tam powietrze do ruchu ku górze. przepusc zawartosc strzykawki do konca - jesli ida pecherze to powtorz to co powyzej. jesli skonczyles to: zamknij srube odpowietrznika - do oporu ale lekko. zdemontuj węzyk z odpowietrznika zamknij pokrywe zbiornika wyrownawczego - plynu powinno byc w nim do samego brzegu. zamykajac zbiorniczek nadmiar plynu powinien wyplynac. uwazaj na membrane pod pokrywka - powinna rowno lezec. dobrze oczysc zacisk i dzwignie hampla z resztek plynu - dobrze jest wydmuchac go z wszystkich szczelin zaloz klocki i tarcze - sprawdz hamulec. powinien "zlapac" po kilku ruchach klamka - w zaleznosci od stopnia zuzycia okladzin. plyn to albo olej mineralny shimano albo olej do zawieszen citroena lhm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Hej, odświeżam temat, ponieważ mam następny problem... a mianowicie już odpowietrzyłem hamulce, klocków nie wymieniałem, ponieważ dosyć ich sporo jest jeszcze tak stan oceniam na 70%. Klocki są żywiczne. Gdy przetarłem tarcze hamulcowe na błysk, bo wcześniej miałem przetłuszczone i całe czarne, po wyczyszczeniu hamulce zaczęły skrzypieć i dużo gorsza jest siła hamowania. Jak myślicie, źle przetarłem tarcze? Jak mogę temu zaradzić? Wymienić teraz tarcze hamulcowe na nowe? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamic Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 jak skrzypi to coś sucho albo mokro w tych klockach, zacisku jest (tarcze są wilgotne ? czy suche ? ) Spróbuj wypalić klocki w piekarniku i przetrzeć benzyną ekstracyjną. Odpowietrzałeś na pewno hamulce tak jak w naszych przykładach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freezer97 Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 klocki, jak i tarcze są suche. Gdy kończę hamować, zaczynają skrzypieć, a siła hamowania drastycznie spadła po przetarciu tarcz. Tak, odpowietrzyłem hamulce w taki sam sposób, jak na youtube.pl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 oleje mineralne są wrażliwe na ciepło, stąd to bulgotanie (olej ten gotuję się jak woda w czajniku) Jak masz zlew w kuchni zapchany i woda ci bulgocze to wrze? Olej gotuje się w w temperaturze powyżej 250 st. C, uwierz mi, nie jest łatwo osiągnąć taką temperaturę w zamkniętym układzie hamulcowym. Jak mu bulgocze znaczy to tylko tyle, że ma zapowietrzone heble. Pomyśl chłopie chwilkę, zanim zaczniesz pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Po pierwsze: oznaką zapowietrzenia hamulca jest miękka gumowa klamka. Jeśli klamka jest twarda i hamulec źle hamuje przyczyną NIE jest zapowietrzenie Po drugie: zawsze po wyczyszczeniu tarcz i klocków należy przejechać kilka km z wciśniętą lekko klamką aby hamulec nabrał siły Po trzecie: zatłuszczone klocki żywiczne równa się mała szansa na ich uratowanie. Na klockach metalicznych tłuste płyny osadzają się na powierzchni klocka, dzięki czemu można je usunąć czyszcząc/wypiekając. W przypadku klocków żywicznych tłusty płyn może wsiąknąć w okładzinę i po ptakach. Tylko przedni hamulec stracił na sile czy oba? Jeśli tylko przedni możesz przełożyć klocki z tylnego na przedni i zobaczysz czy to wina zatłuszczonych klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.