roswell Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Witam! Opublikowany tutaj projekt jest gruntowną modyfikacją wersji z 2010r. Pozwoliło mi to zejść poniżej magicznej bariery 8 kg. Starałem się dobierać części, aby pomimo ich niskiej wagi oferowały też niezawodność. Rower będzie służył tylko do wyścigów, przede wszystkim: - klasyfikacja generalna Cyklokarpat na dystansie MEGA, lokalne wyścigi XC: Puchar Smoka oraz Tarnowa, kilka edycji maratonu Skandia, wystartuję na nim również na AMP w Poznaniu (łącznie ok 30 startów Mam 183cm wzrostu, moja waga waha się w okolicach 65-67kg. W najbliższym czasie planuję wymianę hamulców na Formula R1. W bardziej odległym czasie również siodełko i sztycę na coś z kategorii ultralight Brake (Front): Avid Juicy Ultimate SL-Mag 2009 + adapter PM/IS w/ alu bolts 250g Brake (Rear): Avid Juicy Ultimate SL-Mag 2009 + adapter PM/IS w/ alu bolts 267g Brake rotors: Dartmoor Nano Red 160mm (85g) + 140mm (67g) - 12x TI bolts - 15g -> 167g, Cables: Alligator I-Link + PowerCordz liner 52 Cassette: Shimano XTR CS-M970 11-34, w/ ProBolt Red alu lockring 245g Chain: Shimano XTR CN-7701 106 links 266g Crankset: Shimano XTR FC-M970 – 722g -Crank Arms: Shimano XTR FC-M970 536g -Bottom Bracket: from Shimano XTR FC-M970 + 3 spacers 85g -Outer Ring: Stronglight 41T 104mm 61g -Inner Ring: Stronglight 27T 64mm 28g -Crank Bolts: KCNC Alu Red + Shimano Alu Derlr (Front): Shimano Dura-Ace FD7900 w/alu bolts 75g Derlr (Rear): Sram X.0 20th Anniversary medium w/XTR 980 pulleys 189 g Expander: Extralite Ultrastar 9 g Fork: Rock Shox Sid World Cup ’07 + poplock, 19,5 cm steerer w/ base plate1337g Frame: NoSaint MaxAri R Carbon 19" w/hanger w/ stickers w/bolts w/Tioga cups 1119g Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g Handlebar: BBB BHP-14 FiberTop 560mm 25,4mm 107 g Headset: Tioga NS (semi integrated) w/o cups, base plate 49g Pedals: CrankBrothers 3TI 180 g Seat: Selle Italia SLR TT 135 147g Seatpost: Ritchey WCS Carbon 31,6 cut to 360mm w/TI bolts 183g Seatpost clamp: Woodman DeathGrip Red TI w/ TI bolt 12g Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 170g Skewers: JL Titanium Red bolt-on 30g Spacers: Amoeba 10+5mm 5g Stem: Ritchey WCS 100mm 25,4 w/ TI bolts 97 g Tire (Front): Schwalbe Rocket Ron Evolution 26x2,1" 391 g Tire (Rear): Schwalbe Nobby Nic 2010 26x2,1" 455 g Top Cap: KCNC w/alu bolt 7g Tubes: NoTubes sealant 50ml 100g Wheel Front: 582g -Hub: Mack 24h Super Light Front Hybrid Boca Bearings 92g -Rim: NoTubes 355 24h 361g -Spokes: Sapim CX-Ray 105g -Nipples: Pillar Alu Red 12mm 8g -Rim tape: Yellow Tape + valve 16g Wheel Rear: 697g Hub: Mack 28h Super Light Rear 228g Rim: NoTubes Alpine 28h 322g Spokes: Sapim CX-Ray 120g Nipples: Pillar Alu Red 12mm 9g -Rim tape: Yellow Tape + valve 18g Razem: 7926g Galeria części na wadze: https://picasaweb.google.com/dwojtowicz10/MaxAriNaWadze# Proszę o wszelkie rady, opinie, komentarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Wygląda skromnie i niepozornie, ale całkiem ładnie Strasznie długi przewód przedniego hamulca, można by go troszkę obciąć, zawsze kilka gramów lżej Strasznie krótkie gripy, wygodnie się tak jeździ? Super maszyna, gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Hamulce wkrótce planuję zmienić na Formula R1, dlatego wstrzymałem się z przycinaniem przewodu. Gripy są krótkie, ale pamiętaj, że część dłoni spoczywa na manetkach. Jeżdżę tak od dawna i nie narzekam. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 jak sprawuja sie szprychy w odniesieniu do okraglakow(jakich i ilu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Pierwszy rowej, jaki widzialem na tej ramie (3 lata temu), to byl projekt Maniaka. Rama caly czas robi swietne wrazenie i ma klasyczne prowadzenie linek Ladna waga Ci wyszla i caly czas ze spora mozliwoscia jej zmniejszenia, bez utraty wytrzymalosci zestawu. Lockring ProBolta??? Gdzie dostales i jaka jest jego waga? Przednia obrecz to wypadek? @nabial chyba juz za pozno na takie pytania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 a to czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 nabial Na razie nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie - przebieg jest znikomy. Na pewno jednak koła nieporównywalnie lepiej przyśpieszają w porównaniu do poprzednich 1530g (XTR975/DT Revo/XR 4.2d). Nie odczułem póki co jakiegokolwiek braku sztywności. Żeby jednak je ocenić musi minąć min. 2-3 miesiące. 1415chris Po przejeżdżonym sezonie startowym cały czas uważam, że rama jest świetna. Jedyna wymiana wchodząca w grę to Full Suspension. Jeżeli chodzi o HT to nie widzę sensu wymiany na cokolwiek innego. LockRing Probolt trafiłem na allegro i wymieniłem go tylko ze względów estetycznych, waga jest taka sama jak XTR (ok 5g) Przednia obręcz - no cóż sam nie jestem do końca z tego zadowolony, ale kupiłem gotowe kola. Ladna waga Ci wyszla i caly czas ze spora mozliwoscia jej zmniejszenia, bez utraty wytrzymalosci zestawu. Zapomniałem napisać w poprzednim poście - proszę o propozycję, konkretne porady co byś zmienił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 CX Ray, jak pewnie i inne płaskie mają jedną wadę (stwierdzoną przez mnie)- przy silnym bocznym wietrze potrafi bujać kołem. Maszyna genialna. Ciekawi mnie wytrzymałość piast, mega lekkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 nabial jak sie nie myle w Twoim spec-temacie wspomniales, ze takowe juz posiadasz...? roswell heh, zanim zadasz takie pytanie, "show me the money!" zeby niepotrzebnie nie strzepic jezyka Sporo manewru na ukladzie hamujacym (o tym juz wspomniales) z lzejszymi tarczami ok. 150g zysku. Kaseta, lancuch, no i najwiecej na korbie tu ok. 300g Niemalo rowniez na siodle i sztycy ok. 100g Poza tym na drobnicy tez sie da uzbierac kilka gram. Chociaz osobiscie, oprocz wymiany hampli, no i moze siodla ze sztyca, raczej zostawilbym tak jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 e nie - na szprychy jestem z grubsza zdecydowany, ale fizycznie ich nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 pomirot Dzisiaj się o tym przekonałem. Faktycznie nieprzyjemne uczucie :/ Mocniejszy powiem wiatru i strasznie rzuca na boki, ale coś za coś. Nie omieszkam przetestować piast w różnych warunkach, wtedy będę mógł się wypowiedzieć, na razie wrażenia bardzo pozytywne. 1415chris Pytałem tak czysto teoretycznie, z ciekawości jaką byś widział wizję rozwoju tego sprzętu. Prawdę mówiąc poza wspomnianymi hamplami oraz setem sztyca/siodełko nie przewiduję dalszego odchudzania - ponieważ oznaczałoby to pakowanie się w części manufaktur w stylu Extralite/Tune, części kosmicznie drogich, a do tego nie zawsze odwdzięczają się trwałością i niezawodnością. Zysk wagowy w tym momencie już tak czy inaczej nie będzie znaczny, a mogę stracić na pewności sprzętu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi