Skocz do zawartości

[7926g] NoSaint MaxAriR Carbon by Roswell


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Opublikowany tutaj projekt jest gruntowną modyfikacją wersji z 2010r. Pozwoliło mi to zejść poniżej magicznej bariery 8 kg. Starałem się dobierać części, aby pomimo ich niskiej wagi oferowały też niezawodność.

Rower będzie służył tylko do wyścigów, przede wszystkim:

- klasyfikacja generalna Cyklokarpat na dystansie MEGA, lokalne wyścigi XC: Puchar Smoka oraz Tarnowa, kilka edycji maratonu Skandia, wystartuję na nim również na AMP w Poznaniu (łącznie ok 30 startów

 

Mam 183cm wzrostu, moja waga waha się w okolicach 65-67kg.

 

W najbliższym czasie planuję wymianę hamulców na Formula R1. W bardziej odległym czasie również siodełko i sztycę na coś z kategorii ultralight :)

 

 

Brake (Front): Avid Juicy Ultimate SL-Mag 2009 + adapter PM/IS w/ alu bolts 250g

Brake (Rear): Avid Juicy Ultimate SL-Mag 2009 + adapter PM/IS w/ alu bolts 267g

Brake rotors: Dartmoor Nano Red 160mm (85g) + 140mm (67g) - 12x TI bolts - 15g -> 167g,

Cables: Alligator I-Link + PowerCordz liner 52

Cassette: Shimano XTR CS-M970 11-34, w/ ProBolt Red alu lockring 245g

Chain: Shimano XTR CN-7701 106 links 266g

Crankset: Shimano XTR FC-M970 – 722g

-Crank Arms: Shimano XTR FC-M970 536g

-Bottom Bracket: from Shimano XTR FC-M970 + 3 spacers 85g

-Outer Ring: Stronglight 41T 104mm 61g

-Inner Ring: Stronglight 27T 64mm 28g

-Crank Bolts: KCNC Alu Red + Shimano Alu

Derlr (Front): Shimano Dura-Ace FD7900 w/alu bolts 75g

Derlr (Rear): Sram X.0 20th Anniversary medium w/XTR 980 pulleys 189 g

Expander: Extralite Ultrastar 9 g

Fork: Rock Shox Sid World Cup ’07 + poplock, 19,5 cm steerer w/ base plate1337g

Frame: NoSaint MaxAri R Carbon 19" w/hanger w/ stickers w/bolts w/Tioga cups 1119g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: BBB BHP-14 FiberTop 560mm 25,4mm 107 g

Headset: Tioga NS (semi integrated) w/o cups, base plate 49g

Pedals: CrankBrothers 3TI 180 g

Seat: Selle Italia SLR TT 135 147g

Seatpost: Ritchey WCS Carbon 31,6 cut to 360mm w/TI bolts 183g

Seatpost clamp: Woodman DeathGrip Red TI w/ TI bolt 12g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 170g

Skewers: JL Titanium Red bolt-on 30g

Spacers: Amoeba 10+5mm 5g

Stem: Ritchey WCS 100mm 25,4 w/ TI bolts 97 g

Tire (Front): Schwalbe Rocket Ron Evolution 26x2,1" 391 g

Tire (Rear): Schwalbe Nobby Nic 2010 26x2,1" 455 g

Top Cap: KCNC w/alu bolt 7g

Tubes: NoTubes sealant 50ml 100g

Wheel Front: 582g

-Hub: Mack 24h Super Light Front Hybrid Boca Bearings 92g

-Rim: NoTubes 355 24h 361g

-Spokes: Sapim CX-Ray 105g

-Nipples: Pillar Alu Red 12mm 8g

-Rim tape: Yellow Tape + valve 16g

Wheel Rear: 697g

Hub: Mack 28h Super Light Rear 228g

Rim: NoTubes Alpine 28h 322g

Spokes: Sapim CX-Ray 120g

Nipples: Pillar Alu Red 12mm 9g

-Rim tape: Yellow Tape + valve 18g

 

Razem: 7926g

 

001wdd.th.jpg

 

002cgi.th.jpg

 

003rrc.th.jpg

 

004mwa.th.jpg

 

005yw.th.jpg

 

006os.th.jpg

 

 

Galeria części na wadze:

https://picasaweb.google.com/dwojtowicz10/MaxAriNaWadze#

 

 

Proszę o wszelkie rady, opinie, komentarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy rowej, jaki widzialem na tej ramie (3 lata temu), to byl projekt Maniaka.

Rama caly czas robi swietne wrazenie i ma klasyczne prowadzenie linek :thumbsup:

 

Ladna waga Ci wyszla i caly czas ze spora mozliwoscia jej zmniejszenia, bez utraty wytrzymalosci zestawu.

 

Lockring ProBolta???

Gdzie dostales i jaka jest jego waga?

 

Przednia obrecz to wypadek?

 

@nabial chyba juz za pozno na takie pytania... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabial

Na razie nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie - przebieg jest znikomy. Na pewno jednak koła nieporównywalnie lepiej przyśpieszają w porównaniu do poprzednich 1530g (XTR975/DT Revo/XR 4.2d).

Nie odczułem póki co jakiegokolwiek braku sztywności. Żeby jednak je ocenić musi minąć min. 2-3 miesiące.

 

 

1415chris

Po przejeżdżonym sezonie startowym cały czas uważam, że rama jest świetna. Jedyna wymiana wchodząca w grę to Full Suspension. Jeżeli chodzi o HT to nie widzę sensu wymiany na cokolwiek innego.

LockRing Probolt trafiłem na allegro i wymieniłem go tylko ze względów estetycznych, waga jest taka sama jak XTR (ok 5g)

 

Przednia obręcz - no cóż sam nie jestem do końca z tego zadowolony, ale kupiłem gotowe kola.

 

 

Ladna waga Ci wyszla i caly czas ze spora mozliwoscia jej zmniejszenia, bez utraty wytrzymalosci zestawu.

 

 

Zapomniałem napisać w poprzednim poście - proszę o propozycję, konkretne porady co byś zmienił? :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabial jak sie nie myle w Twoim spec-temacie wspomniales, ze takowe juz posiadasz...?

roswell heh, zanim zadasz takie pytanie, "show me the money!" zeby niepotrzebnie nie strzepic jezyka :icon_mrgreen:

 

Sporo manewru na ukladzie hamujacym (o tym juz wspomniales) z lzejszymi tarczami ok. 150g zysku.

Kaseta, lancuch, no i najwiecej na korbie tu ok. 300g

Niemalo rowniez na siodle i sztycy ok. 100g

Poza tym na drobnicy tez sie da uzbierac kilka gram.

 

Chociaz osobiscie, oprocz wymiany hampli, no i moze siodla ze sztyca, raczej zostawilbym tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pomirot

Dzisiaj się o tym przekonałem. Faktycznie nieprzyjemne uczucie :/

Mocniejszy powiem wiatru i strasznie rzuca na boki, ale coś za coś.

Nie omieszkam przetestować piast w różnych warunkach, wtedy będę mógł się wypowiedzieć, na razie wrażenia bardzo pozytywne.

 

 

1415chris

Pytałem tak czysto teoretycznie, z ciekawości jaką byś widział wizję rozwoju tego sprzętu.

Prawdę mówiąc poza wspomnianymi hamplami oraz setem sztyca/siodełko nie przewiduję dalszego odchudzania - ponieważ oznaczałoby to pakowanie się w części manufaktur w stylu Extralite/Tune, części kosmicznie drogich, a do tego nie zawsze odwdzięczają się trwałością i niezawodnością. Zysk wagowy w tym momencie już tak czy inaczej nie będzie znaczny, a mogę stracić na pewności sprzętu...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...