Grzeniu Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 Witam. Ostatnio z mojego roweru zaczął wydobywać się szum.Pojawiał się w okolicy przedniego koła i przy wyższych prędkościach.Mając doświadczenia z zeszłego roku (podobna sytuacja,tyle że z tyłu) podejrzenie od razu padło na piastę.Rozebrałem ją, wymyłem w miarę możliwości benzyną,nasmarowałem ŁT 43 i wyglądało całkiem nieźle.PO próbie okazało się że problem dalej isnieje,jakby ciszej szumiało i czasem przerywało,ale dźwięk pojawia się nadal.Czy problem może tkwić w regulacji konusów?Nakrętka i konus od strony tarczy hamulca jest bardzo mocno skręcony i nie mogłem go ruszyć,więc obywałem się tym z drugiej strony,dokręciłem tak żeby nie było luzów,ale i żeby oś się obracała względnie lekko,szczerze mówiąc średnio obczajam zasadę regulacji .Kulki w łożyskach wyglądają ok,bez wżerów itp,podobnie bieżnie.Piasta fabryczna,"wheelerowa".
Grand231 Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 nie mogłem go ruszyć,więc obywałem się tym z drugiej strony,dokręciłem tak żeby nie było luzów Bo to normalne w ośkach że z jednej strony konus jest zablokowany, oczywiście nie mówię tu o sztywnych osiach tylko drążonych. Zobacz czy na konusach oraz kulkach nie ma wżerów, no i najważniejsze kiedy obracasz ośką nie możesz tam nic słyszeć żadnego odzierania, jeżeli słyszysz to wyreguluj poprawnie konusy.
Grzeniu Napisano 9 Kwietnia 2011 Autor Napisano 9 Kwietnia 2011 Tak jak pisałem w pierwszym poście,nie dostrzegłem wżerów,ani na konusach,ani na kulkach,ani na bieżniach.Co do regulacji,to poszukuję jakiejś instrukcji a'la "chłopski rozum",bo nie wiem,czy dobrze to robię.
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2011 Luz trzeba ustawić tak zeby oś w palcach sie kreciła leciutko a nie było luzu. Najlepiej to zrobić tak że ustawiasz minimalny luz (najłatwiej w imadle) i wtedy kontrujesz, minimalny luz znika a oś sie kreci lekko. Wtedy nie powinno nic szumieć.
Grand231 Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Najlepiej to zrobić tak że ustawiasz minimalny luz No tak ale minimalny luz zostawia się tylko w osiach na zacisk, jeżeli masz sztywną nie powinieneś zostawiać minimalnego luzu.
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 10 Kwietnia 2011 Pisząc sztywną oś ... masz na mysli np. 15mm i 20mm ?? Jak tak to tam są maszyny i luzu sie raczej nie ustawia, tylko wymienia łozyska. Po za tym bez różnicy czy koło zaciska sie zaciskiem czy zakręca na śruby czy też nakrętkami, sposób kontrowania konusów (w piastach kulkowych) jest taki sam. Ja stosując podany przez siebie opis nigdy nie miałem problemów z łożyskami i koła zawsze sie kręciły tak lekko jak to tylko było możliwe. Tak od siebie dodam ze moze ten luz to banalna sprawa, ale kiedyś śmigaliśmi z kumplem z gorki, równo, po czym jeden rower zaczął przyspieszać i to znacznie a to za sprawą dobrze poskładanych piast.
Grzeniu Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Napisano 10 Kwietnia 2011 Dodam,że kółko jest na zacisk.Czyli że mam dokręcić konus palcami lekko,a dalej skontrować nakrętką?
pawelsystem Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 polecam jeszcze zainwestować w dobry smar....
Grzeniu Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Napisano 22 Kwietnia 2011 Witam,dawno się tu nie odzywałem, ale nie wiele jeżdżę ostatnio.Problem ciągle istnieje,piastę wyoglądałem na wszystkie strony.Z konieczności podejrzenie padło na oś.Czy jej możliwe skrzywienie może być przyczyną pojawiania się dźwięku?
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2011 Jak byś miał krzywą oś to kręciła by sie nie równomiernie, w penym monecie byłby znacznie większy opór. A stare kulkowe łozyska ktore maja juz wiele kkm za soba lubią szumieć, moża wymienić kulki na nowe, konusy też w zasadzie.
Onyxer Napisano 22 Kwietnia 2011 Napisano 22 Kwietnia 2011 bierzcie wszystko na logikę, piasta się zapewne zatarła. Trzeba wyczyścić i po sprawie. W ostateczności wymienić ją.
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2011 A pierwszy post chociaż czytałeś ?? Bo o całość to nawet nie będę posądzał.
Grzeniu Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 Spróbuję z zakupem nowych kulek,bo konusy nie wyglądają na zużyte.Strasznie denerwuje ten dźwięk i nawet z jazdy trudno się chwilami cieszyć.Już nie wiem co to może być
djwiocha Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Piasta na zacisk jak zauważyłem powinna mieć troszkę luzu, bo jak ja zaciskam u siebie na przodzie z minimalnym luzem to po zaciśnięciu już go nie ma, a muszę przyznać że kontrowałem dosyć mocno.
Mod Team Puklus Napisano 23 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2011 Spróbuję z zakupem nowych kulek,bo konusy nie wyglądają na zużyte.Strasznie denerwuje ten dźwięk i nawet z jazdy trudno się chwilami cieszyć.Już nie wiem co to może być Sluchaj jak kulki są ładne to nie ma sensu kupować nowych. Nowe nie będą lepsze. zobacz jak wyglądają bieżnie w piaście. możliwe ze tylko wymiana piasty pomoże, o ile to ona robi robotę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.