Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wymiana rury sterowej


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zamierzam wymienić rurę sterową w przednim amorze, bo przy zmianie mostka będzie zbyt krótka.

 

Znalazłem aukcję z tą samą rurą sterową jaką mam teraz w amorze , sklep jest w Warszawie.

 

Czy wymieniał ktoś kiedykolwiek rurę sterową ?

Napisano

To nie jest taka prosta sprawa wymienić sterówkę, możesz mieć duży problem żeby złożyć to do kupy bez luzów i obawy o trwałość, z tego co obiło mi się o uszy można zwiększyć rozmiar sterówki przez dołączenie brakującego kawałka.

Napisano

Tzn. znalazłem oryginalną sterówkę bombera którą teraz mam : P .

Mam mostek z dużym wzniosem, ale kupuję 'płaski' bez wzniosu czyli odejmie mi to jakieś 2-4cm i będzie mi się siedzieć płasko. W ogóle nawet na tym mostku siedzi mi się nie zbyt wygodnie, jestem dość wysoki a za dużo ucięli ludzie, którzy składali rower.

 

Cena tej sterówki to 90zł. Czy jest sens ?

Napisano

żeby porządnie ta rura sterowa siedziała to trzeba podgrzać koronę i wprasować nową. Rzadko który serwis to robi. Te rury z wbijanym klinem od dołu są niewarte zachodu zwłaszcza w fr/dh

Napisano

Z przedłużką to nie wiem , czytałem ten temat który podał detonator. Niektórzy pisali , że adapter może nie trzymać btw boję się , że może nie być zbyt wytrzymały przy mojej jeździe.

 

W W-wie znalazłem serwis , który ma oryginalną rurę sterową (którą mam obecnie teraz , tylko że za krótką). Więc nie wiem sam przy wymianie mostka stracę 2-3cm . Teraz już jestem w niekomfortowej pozycji (za bardzo się pochylam) jak zmienię mostek to trochę bardziej będę pochylony. Dlatego chciałem albo przedłużać rurę albo zmienić , ewentualnie ten adapter . Ale nie wiem sam : (

Napisano

możesz w tą sterówkę wprasować dotoczoną rurę która będzie wystawać ze sterówki tyle o ile chcesz wydłużyć rurę sterową. Następnie na ten wystający kawałek wprasować rurę 1 i 1/8, pospawać a następnie wyszlifować. Trzymać się będzie na pewno, tylko zastanów się czy nie opłaca się bardziej sprzedać ten, dołożyć troche i mieć nowy bądź używany amortyzator z orginalną sterówka.

Napisano

Nie opłaca mi się kupować innego nowego, mam teraz bardzo dobrego marcoka :).

Spawanie/przedłużka odpada , nie wytrzyma nic. Spaw musiałby być bardzo profesjonalny , miałbym możliwość wykonania przez kogoś takiego spawu , ale nie będę ryzykował.

Przedłużka jak by miała być odpowiednia do tego to cena by była raczej bardzo wysoka.

 

Spróbuję zmienić ster , mam nadzieję że nie będzie żadnych komplikacji =) , temat wyczerpany

Napisano

Spaw nie wytrzyma? Glupota totalna. Dobry spaw nie ma prawa puscic. Pierwszy lepszy tokarz/ spawacz przedluzy sterowke za przyslowiowe pol litra czynnosc prosta jak budowa cepa. Wystarczy dotoczyc przedluzke wpuszczana w stara rure, obspawac i zeszlifowac.

Napisano

Dobry spaw nie ma prawa puscic. Pierwszy lepszy tokarz/ spawacz przedluzy sterowke za przyslowiowe pol litra czynnosc prosta jak budowa cepa.

 

Dobry spaw nie ma prawa puścić w czymś o większych gabarytach (: . 1 lepszy tokarz/spawacz za 0,5l? Ciekawi mnie jaki będzie efekt skoro interesuje go 0,5l.

 

Może i potrzymał, by taki spaw jakiś czas , nie mam pewności wolę się nie bawić i wymienić rurę . chociaż wymiana rury też może zaowocować mikrouszkodzeniami korony

przedłużka jak mówiłem odpada, do fr/dh spaw :rolleyes: kiepsko to widzę

Napisano

Jakieś 7 lat temu wymieniałem w Gregorio sterówkę od MX Comp Air. Po 2 latach go sprzedałem i po kolejnych dwóch nowy właściciel napisał do mnie, że korona pękła, więc wnioski sobie wyciągnij sam.

Usługa kosztowała poniżej 150zł, co było wtedy opłacalne przy cenie amorka ~1500zł i kłopotach z dostępnością.

Napisano

Mikropęknięcia dały znać ? . Hmm bo koniecznie muszę podwyższyć kierę , moja obecna pozycja ridera jest 'płaska' prawie kładę się . Myślisz , że koła 24" w czymś pomogą?

W terenie sprawdzą się 24"? przykładowo przód 26" , tył 24" . Bowiem ogółem zamierzałem dodać 5cm w górę do kiery , wymieniając u Gregorio rurę na 30cm (obecnie mam 25 +/-) , jak zmienię mostek , który będzie miał mniejszy wznios to ubędzie 2-3cm.

Napisano

Proponujesz jakiś konkretny wznios : )? , kiera ma być do FR/DH , pieniądze jakie mam na kierę to 200zł , czyli jak się da to może być np. za 150zł . Tylko , żeby była do Fr/DH a nie street'u :P

Napisano

Sama wymiana sterówki to ryzyko. Było o tym na forum. (link kilka postów wyżej). Można to zrobić, mamy rok 2011, ludzie lecą na marsa, to sterówki nie można wymienić? Można ale jest ryzyko że pęknie, będzie źle wprasowana itp. Nawet profesjonalny zakład może Ci to zrobić, ale taka operacja i tak prawdopodobnie uszkodzi lekko, niewidocznie, koronę i po jakimś czasie mogą być same nieprzyjemności.

 

Spawanie teoretycznie też jest jakimś rozwiązaniem, nadaje się do rekreacyjnej jazdy i XC, lecz na pewno nie do DH. Na sterówkę działają jednak siły i spaw może nie wytrzymać. Oczywiście może też wytrzymać, nic nie wiadomo. Biorę pod uwagę najgorszy scenariusz. Ja bym nie ryzykował.

 

Jest też opcja taka, że możesz gdzieś kupić górę od amortyzatora (golenie,korona, sterówka) i zmienić ją, a tą nie potrzebną sprzedać. To wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Może trochę gorszym finansowo, ale na pewno nic Ci nie pęknie, połamie czy coś. Będziesz miał gwarancje i swobodnie śmigał. Możesz kupić takiego samego amorka, pozamieniać górne golenie i sprzedać tan co kupiłeś, lecz będziesz musiał trochę zainwestować.

 

 

A jaką masz teraz kierownice? Może lepiej wymienić kierownice? Po co zmieniasz mostek na taki o mniejszym kacie jeżeli teraz już piszesz ze masz sportową pozycje i Ci nie pasuje? Po zmianie mostka będzie jeszcze gorzej.

Napisano

Jestem bardzo wysoki , ale wymianę sterówki jednak sobie daruję właśnie z powodu mikropęknięć , ceny . Oraz tego że jak trochę posiedzę w lesie , to przy przesiadaniu się na lepszy sprzęt wszystko dobiorę lepiej : ) , m.in. tutaj sprawę załatwiła by wysoka dwupółka ale już za ciężka byłaby jazda oraz nie mam finansów na dobrą 2półke.

 

Pisałem , przecież właśnie co polecasz z kier (maxymalny wznios) żeby nie podchodziła do street'u. Mam mostek 100mm(do Dh nie widziałem , żeby ktoś stosował max. z tego co wiem to 60mm). Jeżeli wymienię mostek na załóżmy 50mm i mniejszym wzniosie(ze względu , że jest do DH) to wtedy pozycja sama się polepszy , dlaczego ? im dłuższy mostek tym bardziej pochylony jestem , jak mostek będzie bliżej to i ręce bliżej czyli bardziej się wyprostuje, przeoczyłem właśnie taki banał z tym mostkiem ;/.

 

Teraz jakaś Syncros AM , 660mm wznios to prawdopodobnie 40mm . Kiere wymieniam nie wiem jeszcze tak jak wspominałem , jaki wznios dobrać. Po zmianie mostka raczej nie przewiduje, że będzie gorzej na setce nie będę jeździł. Przecież to logiczne, przy szosówkach są 100-120mm tam masz bardzo pochyloną pozycję , przy DH nawet jak oglądając różne filmiki widać , że biker nie ma 'płaskiej' pozycji

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...