Matix27 Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Witam. Chcę przerobić mój rower tak aby napęd był single speed. Posiadam 3 rzędową przerzutkę przednią sram oraz tylną 7 rzędową shimano tourney. Chcialbym zostawic z przodu najwieksza zebatke a z tyłu zrobić napinacz z przerzutki. jestem dosyc zielony w tych sprawach i potrzebuje waszej pomocy jak to wszystko zrobić, bo po poszukiwaniach w internecie nie wiem wciaż do konca jak wszystko zrobić. Z gory dziekuje za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Jaką masz korbę ? Jeśli taką z odkręcanymi zębatkami to nie będzie problemu. Odkręcasz niepotrzebne i tyle. Przerzutkę przód możesz wogóle zdemontować A co do napinacza,z tym także nie będzie większego problemu. Jeszcze jedno pytanie : Masz kasetę czy wolnobieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Domniemam ze tam jest wolnobieg wiec wystarczy kupić wolnobieg jedno rzędowy i smigac http://allegro.pl/wolnobieg-dicta-jednorzedowy-16-t-1-8-chrom-i1534858100.html Tylko niewiem czy gwint spasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Gwint tak ale linia łańcucha może być powalona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 No to trzeba odpowiedni suport dobrać tylko pytanie czy bedziesz uzytkował ta korbe co masz czy jakąś inna ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Ale czasami się nie da krótszego bo tarcza obciera o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 TO sie zgadza, ale można np koło na konusach przesunąć w prawo ( oile jest taka możliwość ale sądze ze sie da) zeby wyrównać różnice. Ale i tak najpierw trzeba korby przymierzyć. Choć z tym przesuwaniem to delikanie bo bedzie trzeba obrecz przesuwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Obczaj sobie coś takiego. Ja jeździłem jakiś czas na tym i było ok. Mianowicie rozkręciłem wolnobieg , wywaliłem wszystkie zębatki niepotrzebne,te plastiki zostawiłem i coś dołożyłem. Tak to w skrócie wygląda. Oto efekt: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Bardzo dobry pomysł ino nie każdy umie rozebrać bądź ma czym rozebrać wolnobieg. Niemniej każdy sposób który prowadzi do celu jest dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matix27 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Posiadam : Wolnobieg 7 rzędowy SHIMANO 13-34 T SUPER FLOW MEGARANGE Mechanizm korbowy CYCLONE aluminiowy z osłoną z tworzywa sztucznego-zębatki 42-34-24 wiecej wam powiedziec nie moge chyba ze jakies zdjecia zrobic, no i dzieki za takie super odpowiedzi naprawde jestescie the best No to czekam na propozycje co zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Wiec tak, niektore wolnobiegi rozbiera sie takim specjalistycznym narzędziem np TAKIM Albo najmniejszą zębatką się odkręca. Jak ci sie uda to rozbierz wolnobieg i zostaw tylko tą zębatke którą chcesz. Pamietaj ze musisz jeszcze zrobić dystanse na zastąpienie zeatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Dokładnie tak jak kolega wyżej. A co do korby to brat miał także Cyclone , niestety ona nie ma wymiennych zębatek (być może masz inny model). Zawsze możesz rozwiercić/uciąć nity , zostawić tą zębatkę która Ci odpowiada i przykręcić ją na nowych śrubkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matix27 Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 To tak, co znaczy niektore wolnobiegi? To znaczy ze mozliwe ze mojego sie nie da, czy na pewno pojdzie, no i jak tak to z tego narzedzia co podales, to który klucz jest z niego potrzebny? Jeszcze kolejne pytanie, czym zrobic tam te dystanse? Przechodząc do korby, to zaden problem jak bede musial rozwiercac nity ale czytalem ze potem trzeba uzupelniac pustki po zebatkach jakismis usczelkami czy cos, najlepiej z 2 korb ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Nie jestem jakimś znawcą wolnobiegów. Ale te które mialem dało się rozkręcić . Najlepiej byś zrobił gdybyś spróbował go rozkręcić . Wtedy zobaczysz jak sprawa wygląda A co do śrubek przy korbie. Tu także musisz sobie pomierzyć. Może akurat się uda bez podkładek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 To tak, co znaczy niektore wolnobiegi? Jeszcze kolejne pytanie, czym zrobic tam te dystanse? Przechodząc do korby, to zaden problem jak bede musial rozwiercac nity ale czytalem ze potem trzeba uzupelniac pustki po zebatkach jakismis usczelkami czy cos, najlepiej z 2 korb ? Niektore oznacza że jedne sie odkręca tak a inne tak jak pisałem, sa jeszcze takie ktore sie rozbiera w inny maiczny sposób. Dystanse zrobić z czegokolwiek o odpowiedniej srednicy i sztywności, np z pistego opakowania po silikonie w tubie (powinno srednicą pasować) czy czegoś tam innego, to juz twoja inwencja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Są też korby w których zębatki nie są znitowane tylko jakby zespawane. Ja ostatnio taką miałem(stare alivio). Składałem taniego singla na miasto,i odciąłem szlifierką niepotrzebne zębatki. Obyło się bez dokupowania śrub itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.