Skocz do zawartości

[Napęd] przejscie na single speed


Matix27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę przerobić mój rower tak aby napęd był single speed. Posiadam 3 rzędową przerzutkę przednią sram oraz tylną 7 rzędową shimano tourney. Chcialbym zostawic z przodu najwieksza zebatke a z tyłu zrobić napinacz z przerzutki. jestem dosyc zielony w tych sprawach i potrzebuje waszej pomocy jak to wszystko zrobić, bo po poszukiwaniach w internecie nie wiem wciaż do konca jak wszystko zrobić. Z gory dziekuje za odpowiedzi :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz korbę ? Jeśli taką z odkręcanymi zębatkami to nie będzie problemu. Odkręcasz niepotrzebne i tyle. Przerzutkę przód możesz wogóle zdemontować :thumbsup:

 

A co do napinacza,z tym także nie będzie większego problemu. Jeszcze jedno pytanie : Masz kasetę czy wolnobieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

TO sie zgadza, ale można np koło na konusach przesunąć w prawo ( oile jest taka możliwość ale sądze ze sie da) zeby wyrównać różnice. Ale i tak najpierw trzeba korby przymierzyć.

 

Choć z tym przesuwaniem to delikanie bo bedzie trzeba obrecz przesuwać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj sobie coś takiego. Ja jeździłem jakiś czas na tym i było ok.

Mianowicie rozkręciłem wolnobieg , wywaliłem wszystkie zębatki niepotrzebne,te plastiki zostawiłem i coś dołożyłem. Tak to w skrócie wygląda.

 

Oto efekt:

cf7f091d3319c383.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam : Wolnobieg 7 rzędowy SHIMANO 13-34 T SUPER FLOW MEGARANGE

Mechanizm korbowy CYCLONE aluminiowy z osłoną z tworzywa sztucznego-zębatki 42-34-24

 

wiecej wam powiedziec nie moge chyba ze jakies zdjecia zrobic, no i dzieki za takie super odpowiedzi naprawde jestescie the best :rolleyes:

No to czekam na propozycje co zrobic :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wiec tak, niektore wolnobiegi rozbiera sie takim specjalistycznym narzędziem np TAKIM

Albo najmniejszą zębatką się odkręca. Jak ci sie uda to rozbierz wolnobieg i zostaw tylko tą zębatke którą chcesz. Pamietaj ze musisz jeszcze zrobić dystanse na zastąpienie zeatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej. A co do korby to brat miał także Cyclone , niestety ona nie ma wymiennych zębatek (być może masz inny model).

Zawsze możesz rozwiercić/uciąć nity , zostawić tą zębatkę która Ci odpowiada i przykręcić ją na nowych śrubkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, co znaczy niektore wolnobiegi? To znaczy ze mozliwe ze mojego sie nie da, czy na pewno pojdzie, no i jak tak to z tego narzedzia co podales, to który klucz jest z niego potrzebny? Jeszcze kolejne pytanie, czym zrobic tam te dystanse?

Przechodząc do korby, to zaden problem jak bede musial rozwiercac nity ale czytalem ze potem trzeba uzupelniac pustki po zebatkach jakismis usczelkami czy cos, najlepiej z 2 korb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś znawcą wolnobiegów. Ale te które mialem dało się rozkręcić . Najlepiej byś zrobił gdybyś spróbował go rozkręcić . Wtedy zobaczysz jak sprawa wygląda :thumbsup:

 

A co do śrubek przy korbie. Tu także musisz sobie pomierzyć. Może akurat się uda bez podkładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To tak, co znaczy niektore wolnobiegi?

Jeszcze kolejne pytanie, czym zrobic tam te dystanse?

Przechodząc do korby, to zaden problem jak bede musial rozwiercac nity ale czytalem ze potem trzeba uzupelniac pustki po zebatkach jakismis usczelkami czy cos, najlepiej z 2 korb ?

Niektore oznacza że jedne sie odkręca tak a inne tak jak pisałem, sa jeszcze takie ktore sie rozbiera w inny maiczny sposób.

 

Dystanse zrobić z czegokolwiek o odpowiedniej srednicy i sztywności, np z pistego opakowania po silikonie w tubie (powinno srednicą pasować) czy czegoś tam innego, to juz twoja inwencja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też korby w których zębatki nie są znitowane tylko jakby zespawane. Ja ostatnio taką miałem(stare alivio). Składałem taniego singla na miasto,i odciąłem szlifierką niepotrzebne zębatki. Obyło się bez dokupowania śrub itd :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...