Fatyg Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Witajcie! Od dawna mam niezwykłą ochotę na podróże. Rower wydał mi się ostatnio bardzo dobrym do tego narzędziem. Mam w planach wycieczki "dalekosiężne" z rozbijaniem namiotu itd. Zanim jednak ów wojaże nadejdą, zapewne będę musiał sprawdzić się na mniejszych dystansach i zahartować. Gdy tak przeglądam opinie i patrzę na to wszystko to mam ochotę wytoczyć z garażu, mojego starego składaka (którym przejechałem kiedyś 100km na raz - masakra), zarzucić na plecy jakąś torbę z kanapkami i zniknąć za horyzontem. Dlatego szukam jakiegoś modelu, na który nie wydam kroci. Nie potrzebne mi bajery, nie obhcodzi mnie, czy będzie te parę kilo cięższy, nie interesują mnie kewlarowo-tytanowo-drewniane ramy, po prostu chcę coś normalnego, amatorskiego, w miarę solidnego, by po tych kilkuset kilometrach nie złamał się wpół. Wiem już, że interesują mnie maszyny z pogranicza trekkingu i crossu, z bagażnikiem (na osprzęt), błotnikami itp. Po górach i terenach ciężkich jeździł raczej nie będę. Głównie asfalt i ścieżki rowerowe (lasy). Co sądzicie o tych modelach: Trans Continental Trans Pacific Mam 188cm wzrostu / 90kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncian Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Na „dalekosiężne” wycieczki z namiotem i potrzebnym ekwipunkiem, potrzeba roweru naprawdę wytrzymałego, a przy tym niezawodnego. Tą wytrzymałość zapewni na pewno rower od uznanego (co nie znaczy popularnego na naszym rynku) producenta. Nośność takiego roweru musi przekraczać łączną wagę rowerzysty i ekwipunku. O zasadności posiadania w takim rowerze solidnego bagażnika, na stałe zamocowanych błotników i oświetlenia, chyba nie ma potrzeby dyskutować. Jednak, oba wskazane rowery, w kontekście planowanego przeznaczenia, nie grzeszą solidnością i jakością osprzętu oraz są dla Pana po prostu za małe (największy rozmiar ram to 21”). Nie zapewnią one Panu odpowiednio wygodnej sylwetki do wielogodzinnych podróży (szczególnie z ekwipunkiem). Zalecałbym pójść do jakiegoś sklepu i przymierzyć się do takiej ramy. Rowery te mają za małą nośność, słabe koła i cały napęd. Do realizacji swoich planów, powinny interesować Pana wyłącznie rowery trekkingowe o jak najbardziej wyprawowym przeznaczeniu, a z nowych, nie kupi się takiego za 1400 zł. Z używanych, więc proponuję sobie obejrzeć trochę droższe, ale takie właśnie powinny Pana interesować: http://allegro.pl/stevens-randonneur-pelna-grupa-lx-i1540108236.html http://allegro.pl/najwyzszy-model-stevens-esprit-na-pelnym-lx-i1549984726.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Na „dalekosiężne” wycieczki z namiotem i potrzebnym ekwipunkiem, potrzeba roweru naprawdę wytrzymałego, a przy tym niezawodnego. Tą wytrzymałość zapewni na pewno rower od uznanego (co nie znaczy popularnego na naszym rynku) producenta. Nośność takiego roweru musi przekraczać łączną wagę rowerzysty i ekwipunku. O zasadności posiadania w takim rowerze solidnego bagażnika, na stałe zamocowanych błotników i oświetlenia, chyba nie ma potrzeby dyskutować. Jednak, oba wskazane rowery, w kontekście planowanego przeznaczenia, nie grzeszą solidnością i jakością osprzętu oraz są dla Pana po prostu za małe (największy rozmiar ram to 21”). Nie zapewnią one Panu odpowiednio wygodnej sylwetki do wielogodzinnych podróży (szczególnie z ekwipunkiem). Zalecałbym pójść do jakiegoś sklepu i przymierzyć się do takiej ramy. Rowery te mają za małą nośność, słabe koła i cały napęd. Do realizacji swoich planów, powinny interesować Pana wyłącznie rowery trekkingowe o jak najbardziej wyprawowym przeznaczeniu, a z nowych, nie kupi się takiego za 1400 zł. Z używanych, więc proponuję sobie obejrzeć trochę droższe, ale takie właśnie powinny Pana interesować: http://allegro.pl/stevens-randonneur-pelna-grupa-lx-i1540108236.html http://allegro.pl/najwyzszy-model-stevens-esprit-na-pelnym-lx-i1549984726.html Na początku dziękuję za odpowiedź i research. Z tego co widzę, proponuje Pan firmę Stevens. Cena nie jest niesamowicie wyższa od przedstawionego przeze mnie "pułapu". I rama - 23' 58 cm. Z tymi kilogramami (masą) może być różnie, zapewne przed wyruszeniem w dalszą trasę będę musiał zrzucić trochę 'balastu'. Ale fakt, interesuje mnie rower konkretny, bez 'kolorowych fajerwerków'. Porównując - coś jak Nokia 3310. Niezawodna i funkcjonalna. Zmęczenia i pewnej niewygody się nie boję. Liczy się podróż. W takim wypadku będę polował na rowery ze specyfikacją przez Pana przedstawioną. Na koniec chciałbym zapytać, czy w temacie trekkingu i wypraw "dalekosiężnych" ma Pan jakieś doświadczenie, czy po prostu rady wypływają z profesjonalizmu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncian Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Nie pracuję w branży rowerowej, a turystyka (w tym rowerowa) jest moją pasją. Dodatkowo proponuję Panu zapoznać się jeszcze z rowerami trekkingowymi firm Gudereit, Cube, Diamant i Fahrrad Manufaktur. Te ostatnie mają ramy (i czasami sztywne widelce) ze stali CrMo, co zapewnia im nadzwyczajną nośność, trwałość i łatwość w tłumieniu wstrząsów/drgań. Dlatego też są bardzo cenione przez sakwiarzy, którzy zawsze najchętniej korzystają z prostych i niezawodnych rozwiązań. Np. T200: http://www.fahrradmanufaktur.de/wp-content/uploads/2010/10/T-200_Shimano_Alivio_27_Gang.pdf A tu ma Pan szansę na T200 w rozmiarze 57 cm: http://cgi.ebay.de/VSF-Fahrradmanufaktur-Herrenrad-28-T-200-gut-/230606541225?pt=DE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Objektive_PM&hash=item35b13891a9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Nie pracuję w branży rowerowej, a turystyka (w tym rowerowa) jest moją pasją. Dodatkowo proponuję Panu zapoznać się jeszcze z rowerami trekkingowymi firm Gudereit, Cube, Diamant i Fahrrad Manufaktur. Te ostatnie mają ramy (i czasami sztywne widelce) ze stali CrMo, co zapewnia im nadzwyczajną nośność, trwałość i łatwość w tłumieniu wstrząsów/drgań. Dlatego też są bardzo cenione przez sakwiarzy, którzy zawsze najchętniej korzystają z prostych i niezawodnych rozwiązań. Np. T200: http://www.fahrradmanufaktur.de/wp-content/uploads/2010/10/T-200_Shimano_Alivio_27_Gang.pdf A tu ma Pan szansę na T200 w rozmiarze 57 cm: http://cgi.ebay.de/VSF-Fahrradmanufaktur-Herrenrad-28-T-200-gut-/230606541225?pt=DE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Objektive_PM&hash=item35b13891a9 Nowy model T200 z pewnością przekracza moje możliwości finansowe, jednak aukcji podesłanej przez Pana będę się przyglądał. No i w końcu mam obraz tego, na co powinienem zwracać uwagę jeśli planuję długie podróże. I index firm też będzie mi przydatny. Dziękuję w takim wypadku za czas i oczywiście "+". Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.