bike Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Witam serdecznie, Ostatnio wpadlem na bardzo fajny sposób mycia roweru. A mianowicie podjezdzam na stację BP, wrzucam 5zł do myjni recznej, biore rączkę no i myję elegancko rowerek karcherem. Po 5 minutach lśni jak nowy. Sporą część poświęcam na zmywanie pod ciśnieniem łańcucha (później oczywiscie finilinem go ladnie skraplam). Przy okazje zawsze mam gabke i myje cala rame gabką. Pytanie jednak jest takie: czy sa jakies powazne zagrozenia takiego sposobu? Bo jak dla mnie jest to cos rewelacyjnego. Nie musze tracic godziny-poltora na grzebanie sie z wiaderkami, scierkami itd... Oczywiscie raz na kilka miesiecy myje caly rower bardzo dokladnie. Jedna rzecz, ktora w miedzyczasie podslyszalem, to ze trzeba uwazac na piasty i łozyska, zeby za bardzo ich nie "odsmarowac" - pozbawic smaru, bo wtedy bardzo szybko sie scierają. Jestem amatorem, dlatego pytam was o porady. Jakby ktos pytal, czy mam drogi czy tani rower, to mam rower w granicach 5-6tys. Jakie sa wasze doswiadczenia?
Rychlapl Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Uważaj na piasty, stery, suport i uszczelki amortyzatora. Tak to wal śmiało:) Ja myje Karcherem, inaczej mi się nie chce. Jedyne co to zwracam uwagę na wymienione elementy aby nie psikać w nie centralnie.
premier2 Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 myjka reczna cisnieniowa [karcher] + czy - czy warto? [Mycie] Myjki/Myjnie ciśnieniowe - szkodzą rowerkom, czy nie ? i jeszcze kilka podobnych tematów... Na forum jest coś takiego jak wyszukiwarka, poza tym może w przyszłości raczysz przejrzeć dany dział forum pod kątem swojego pytania? Chyba nie uważasz, że jesteś pierwszą osobą, która ma podobne wątpliwości? Zamykam... EDIT: REGULAMIN 1. Zanim założysz temat a ) Skorzystaj z wyszukiwarki - być może analogiczny temat już jest już na forum. Jeśli jest, ale Twoim zdaniem nie wyczerpuje w pełni zagadnienia - dopisz się do niego zamiast zakładać nowy.
Rekomendowane odpowiedzi