Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nie zebym probowal rozognic rozmowe nt firmy, ktorej nie ogarniam, ale kata 72 w moim przypadku wzrostu 188 nie da sie skorygowac, chyba ze sa sztyce z przesunieciem do przodu, ale wtedy rama katalogowo musialaby miec gorna rure efektywnie kolo 640mm dla 19"

Napisano

Ja mam 182 cm;p Więc jest lekka róznica.

 

Ale żeby nie było, w jaki sposób według Was można to skorygować i co w tym kącie jest złego?

Napisano

Chodzi o to, że im większy kąt nachylenia rury podsiodłowej (a tym samym sztycy) w zakresie, powiedzmy, 71-74 stopnie, tym pozycja bardziej sprzyja wysokiej kadencji (zmieniają się też pozycja względem suportu, środek ciężkości itd). 73 stopnie to w tej chwili standard dla sportowego roweru (powiedzmy XC czy jak to nazywać), a zgadujemy , że w tym przypadku kąt wynosi 72 stopnie bo rama była przystosowana w zamyśle do 80mm i przy 100mm kąt ten się zmniejszył (akurat koło 1 stopnia wychodzi).

 

Wg zdjęcia masz siodełko na wysokości 760mm, więc korygując pozycję siodełka z typowej dla 72 stopni na typową dla 73 stopni (czy nawet może 73,5 dla nabiala w jego Stumpjumperze) przesuwa się pręty o 25,3mm do przodu (37mm dla 73,5 stopnia), a tym samym skraca się jego odległość od kierownicy (czyli efektywna długość ramy ulega skróceniu, tak jakby te 25mm się "marnuje"). To też można skorygować mostkiem, no ale nie każdy lubi dłuższy mostek i trochę zmienioną geo w ogóle :)

Napisano

Jak mnie wiedza tajemna nie myli, to siodło się reguluje w tył i przód po to aby mieć odpowiednią pozycję do pedałowania, a nie po to aby skracać lub zwiększać odległosć od kierownicy.

Napisano

Dokładnie, dlatego im bardziej dopasowany kąt, tym lepiej.

 

Cięciwa łuku (czyli mniej więcej długość przesunięcia siodełka) = 2*odległość od środka osi suportu do środka pręta siodełka*sin kąta o jaki zmienić nachylenie rury podsiodłowej (wiedzy tajemnej ciąg dalszy ;D )

Napisano

Panowie, nie dramatyzujmy. Będzie problem na podjeździe, to Pipol przesunie tyłek na dziób i tyle. Aczkolwiek zmiana siodła pod tym względem to był średni pomysł ;).

 

Podjeżdżałem na LTD 80 mm i 100mm i drastycznej różnicy nie ma, chociaż demon gór to nie jest. Kąty podobne jak w Reaction.

Napisano

Cube robi masakrycznie ciężkie rowery. Jak widzę z Reactiona została tylko tylna przerzutka i rama, więc nie wiem jaki sens jest ją tu zostawiać. Koleżko zainwestuj w jakąś fajną ramkę z Treka - na sezon 2010 miały przepiękne malowanie, sam jestem posiadaczem Treka 8000 '10 w kolorze białym, jestem zachwycony :>

Z góry mówię, że nie znam się za bardzo, ale jak widzę właśnie to odchudzanie to szkoda mi, że taki piękny sprzęt "wisi" na niezbyt fajnej ramie, mało renomowanej firmy. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :)

Napisano

Hehe, tak się składa, że rama była kupowana osobno:)

 

CUBE jako mało renomowana firma? To ciekawe stwierdzenie...

 

Rozumiem, że masz Treka, ale to żaden argument aby inni tez go mieli.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zostały zdjęte rogi, nie z powodów wagowych, a z powodów jezdnych. Jednak po lesie lepiej śmiga się bez.

 

Waga - 50g.

 

Niestety kolano znów odmawia posłuszeństwa przy współpracy z SPD więc wracają Cranki, będą kolejne gramy w dół. Jednak zmieniam też łańcuch na XTR, więc będzie jakieś +30 g dla równowagi;p

 

Aktualna waga: 9253g

Napisano

Cube robi masakrycznie ciężkie rowery. Jak widzę z Reactiona została tylko tylna przerzutka i rama, więc nie wiem jaki sens jest ją tu zostawiać. Koleżko zainwestuj w jakąś fajną ramkę z Treka - na sezon 2010 miały przepiękne malowanie, sam jestem posiadaczem Treka 8000 '10 w kolorze białym, jestem zachwycony :>

Z góry mówię, że nie znam się za bardzo, ale jak widzę właśnie to odchudzanie to szkoda mi, że taki piękny sprzęt "wisi" na niezbyt fajnej ramie, mało renomowanej firmy. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić :)

To oczywiście kwestia gustu ale:

1. Wg mnie ramy treka są pomalowane "biednie", trek nie napina się nawet odrobinę by wykorzystać dzisiejsze możliwości technik lakierniczych, inne jarmarcznie - chyba że ktoś lubi na każdej rurce ramy mieć napis z nazwą roweru, na którym jeździ, w pione, poziomie i po skosie.

2. Trek to firma "renomowana" ale jakość wykonania jak i parametry ramy z punktu widzenia siły ciężkości raczej ze średniej półki, szczególnie w segmencie ram alu. Wg mnie jak na takiego potentata powinni wyprzedzać konkurencję nie o łeb a o całą długość, a innowacyjność i przewagę powinno dostawać się gratis, razem z ich produktem.

 

Żeby nie było - sam jeżdżę trekiem mtb :) Ten czyn popełniłem jednak tylko dlatego, że pracuję w sklepie treka i mam z tego powodu pewne niewielkie korzyści :) Dopóki nie trafiłem do T jako pracownik marka ta nigdy nie dołączała do listy moich rowerowych życzeń i pewnie nadal by się na niej nie znalazła. Na mnie nie działa magia napisu "since 1976", zwycięstwa Armstronga czy inne etykietki.

Napisano

No jest dobrze,że aż dobrze jest! :whistling: Owszem gul się huśta,bo ładnie,sprzętowo i waga miodna! :thumbsup: Małego szoku doznałem co do tego siodełka! :wacko: Ile za takie trzeba wyłożyć?

Napisano

OK, nowa rozpiska uwzględniająca ostatnie zmiany:) Więcej ich nie będzie;)

 

Bottle Cage (Koszyk na bidon): ELITE Paron 29g

Brakes (Hamulce): XTR BR-M975 490g + tarcze XTR SM-RT98 248g

Cables (Pancerze): XTR 46g

Cassette (Kaseta): XTR CS-M970 11-32 222g

Chain (Lancuch): CN-7701 260g

Crankset and bottom brackets (Korba i suport): XTR FC-M970 (śruby KCNC) 700g + SM-BB91

Derlr (Front) (Przerzutka przednia): XTR FD-M970 Top Swing 128g

Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): XTR RD-M972 SGS 180g

Fork (Widelec + gwiazdka + bieżnia - pokrętło rebound ): Rock Shox SID Race 1436g

Frame (Rama + hak + śrubki + suport + stery + podkładka Soul Kozak) CUBE REACTION TEAM 1846g

Grips (Gripy): Bontrager XXX Light 16g

Handlebar (Kierownica): Far Near 108g

Headset and starnut (Stery): FSA Orbit Z

Pedals (Pedaly): Crank Brothers Egg Beater 2 276g

Seat (Siodlo): Saevid S1 80g

Seatpost (Sztyca): KCNC Ti Pro Lite 161g

Seatpost clamp (Zacisk sztycy): KCNC Screw Clamp 11g

Shifters (Manetki): XTR SL-M970 + linki 238g

Skewers (Zaciski kol): Boplight Ti Carbon 42g

Stem (Mostek): Ritchey WCS Wet White 102g

Tires (Opony): Schwalbe Rocket Ron EVO 2.1 892g

Top Cap (Top cap): KCNC 8g

Tubes (Detki): Schwalbe XX-Light 210g

Wheel Front (Kolo przednie): XTR WH-M985 690g

Wheel Rear (Kolo tylne): XTR WH-M985 820g

 

Aluminiowe śruby: manetki, rama

Tytanowe śruby: zaciski hamulca, mostek

 

 

Razem: 9239g

 

dsc02772g.jpg

 

dsc02769z.jpg

 

dsc02773yt.jpg

 

dsc02770r.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano

To dalej na sprzedaż?

A z ciekawości zapytam za ile?

 

Bo własnie chciałem zacząc skąłdać na tej samej ramie i z bardzo zbliżonym sprzętem... :)

Napisano

Z tego co wiem rower został sprzedany na części.

Widziałem, na allegro rama za 1100 :(

 

Szukam dalej :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...