abelard Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Witam, ważę 84kg a rower ok 11-12kg i przymierzam się do zakupu kół do lekkiego roweru MTB/XC. Zastanawiam się pomiędzy DT Swiss X1900 (F=850g, R=1080g =>1930g) a Mavic Crossmax (F=885g, R=1035g =>1920g). Koła nie będą katowane ale mają się nadać do jazdy agresywnej także w terenie na kilka lat. Mavic'y podobnież dają radę do 110kg wraz z rowerem i zbierają świetne opinie. DT Swiss też mi się dobrze kojarzy. Cena jednych i drugich ok 670zł na allegro. Co byście polecili?
theversus Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 http://portal.bikeworld.pl/rower/drukuj/6166/artykul/ Tu dwa zdania o tych kołach. Mam na zbyciu komplet takich kół z demontażu nowego roweru. Stan fabryczny, brak tylko jednej naklejki na tylnej obręczy. Potwierdzam ich idealne toczenie się, doskonałe wykonanie, np. spaw obręczy o niebo dokładniejszy niż w Mavicach(Francuzi sprytnie zaklejają to miejsce naklejką, DT ma to na wierzchu).Zaleta są możliwe do wymiany we własnym zakresie szprychy, bez odsyłania do Wrocławia. Sprzedam je za 590 plus przesyłka. Na życzenie wyślę zdjęcia, sprzedam przez Allegro.
Rychlapl Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Mam w domu takie kółka DT Swiss, w rowerze mojej siostry. Ciężko określić jak będzie z ich wytrzymałością ale prezentują się bardzo ładnie, sprawiają wrażenie solidnych a piasty toczą się naprawdę lekko. Mówię o wersji DISC. W mavicach są ich specjalne szprychy, wiec jak coś to drożej i ciężej o części zamienne. To samo z obręczą.
abelard Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Napisano 8 Kwietnia 2011 theversus napisałem Ci Priv. Dzięki za wasze ogólne uwagi. Koszty utrzymania rzeczywiście są istotne, a dostępność w DT Swiss komponentów większa. Ma to sens. Zależy mi na tym żeby koła super fajnie się toczyły i żeby piasty były szczelne. Zapadki w bębenku ("sprzęgło") podejrzewam że mają podobną jakość w DT Swiss i Mavic'ach. Czy nie?
theversus Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 · Ukryte przez durnykot, 8 Kwietnia 2011 - Brak powodu Ukryte przez durnykot, 8 Kwietnia 2011 - Brak powodu Na kołach nie bardzo się znam, ale słyszałem od jednego mechanika, że właśnie za uszczelnienie, piasty, DT można pochwalić. Nie bardzo się skłaniam do obniżki ceny, bo w tych niepewnych czasach lepiej mieć towar niż gotówkę.A to DT z łatwymi i tanim dostępem do szprych o obręczy(zamienników), na tych piastach może być wieczne. Mam jeszcze inne części do budowy roweru. Kierownica PRO, klamkomanetki XT(stary model,)LX, opony, komplet hamulców tarczowych, jakieś podstawowe białe Deore. itd
mtbabike Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 Ja polecam koła Mavic. Łożyska w tych kołach rowerowych toczą się niesłychanie lekko, naprawdę sprzęt wart pieniędzy.
Sonix Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 DT a to ze względu na dostępność części zamiennych.
lukes Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Sam mam dwa komplety kół Mavic - crossmax i crossride. Crossride używam do jazdy po utwardzonych szlakach z oponami 1,9 dabitymi do dość wysokiego ciśnienia. Przy mojej wadze (ok. 95kg plus plecak z camelbackiem, lustrzanką i kilkoma pierdółkami na pewno podad 100kg, mój rower jakieś 13,5kg) nie mają lekkiego życia, ale chodzą bez najmniejszych problemów i bez jakiegokolwiek "zająknięcią" Szprychy są spłaszczone i dość szerokie, widać że mimo wszystko są naprawdę mocne, do tego obręcze mają wysoki profil co dodatkowo je usztywnia. Mimo tego, że szprycha na pewno będzie droższa od "normalnej", z czystym sumieniem polecam. Nie wyobrażam sobie co musiałbyś na nich robić, żebyś musiał kupować nowe szprychy Jeśli jednak masz jakieś obawy, nie widzę problemu, żeby zamówić sobie 2-3 szprychy na zapas i trzymać gdzieś w domu. Zwykle ściągnięcie szprych od Mavica to 24/48h w większości serwisów, a znajdziesz serwisy które mają je cały czas na stanie, bo koła są bardzo popularne. Mój rower na tych kółkach: plus moje ponad 100kg z plecakiem i spokojnie wszystko wytrzymują. Pozdrawiam
abelard Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 Lukes, dzięki za obszerny opis. Biorąc pod uwagę wagę i typ roweru myślę że do XC Mavic'i mi w zupełności by wystarczyły przy moich preferencjach. Wczoraj oglądałem te koła na jednym z rowerów w sklepie rowerowym. Wyglądają bardzo przyzwoicie. Szprychy sprawiają wrażenie porządnych. Pewnie przy wyborze między obiema firmami zadecyduje cena, bo koła są do siebie podobne. Nie wiem czy ktoś z Was dysponuje tabelą z dopuszczalną wagą rowerzysty / roweru dla Mavica. Próbowałem znaleźć na stronach producenta ale bezskutecznie, jakieś 8 miesięcy temu wydaje mi się że taka informacja była na stronie. W DT Swiss waga dopuszczalna rowerzysty dla modelu x1900 wynosi jedyne 90kg. Brak info wagi roweru.
sivydym Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 Dla Crossride: "MAVIC zaleca, aby skumulowany ciężar rowerzysty z jego bagażem na rowerze nie przekraczał wagi 100 kg"
abelard Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Napisano 11 Kwietnia 2011 Hm, ciekawe że Mavic w takim razie dopuszcza 10kg więcej niż DT w porównywanych kołach. Duży plus zatem na korzyść dla Mavica. Jedyna wada chyba to koszt szprych i serwis ewentualny.
stefan2810 Napisano 11 Kwietnia 2011 Napisano 11 Kwietnia 2011 A w DT to jest waga samego rowerzysty czy całości? (rower + rowerzysta) Jak samego rowerzysty to dopuszczalna waga dla obu kompletów jest podobna. DT - 90kg rowerzysta + ok.13kg. rower = ok.103kg Mavic - rowerzysta + rower = 100kg
abelard Napisano 12 Kwietnia 2011 Autor Napisano 12 Kwietnia 2011 DT Swiss mówi tylko o rowerzyście 90kg i domyślam się także o ładunku, czyli plecak itp. Natomiast Mavic 100kg rowerzysta plus ładunek (bagaż). W obu przypadkach nie ma mowy o samym rowerze. Jeśli DT nie uwzględnia bagażu to rzeczywiście oba koła są bardzo podobne pod tym względem.
netta1987 Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 serwis mavica jest łatwy i nie drogi łożyska dostępne dość łatwo a jednym z + było to o ile dobrze pamiętam że łatwo dało je się przerobić na ust
FUNKYKOVAL Napisano 16 Kwietnia 2011 Napisano 16 Kwietnia 2011 Z tymi limitami to jakaś przesada jeździłem 3 lata na Dt x450 a teraz na dt xr400 i ani jedne ani drugie nie mają centry a waże 110 kg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.