Skocz do zawartości

[koła] Crossride czy DT Swiss X1900?


abelard

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ważę 84kg a rower ok 11-12kg i przymierzam się do zakupu kół do lekkiego roweru MTB/XC. Zastanawiam się pomiędzy DT Swiss X1900 (F=850g, R=1080g =>1930g) a Mavic Crossmax (F=885g, R=1035g =>1920g). Koła nie będą katowane ale mają się nadać do jazdy agresywnej także w terenie na kilka lat. Mavic'y podobnież dają radę do 110kg wraz z rowerem i zbierają świetne opinie. DT Swiss też mi się dobrze kojarzy. Cena jednych i drugich ok 670zł na allegro. Co byście polecili?

Napisano

http://portal.bikeworld.pl/rower/drukuj/6166/artykul/

Tu dwa zdania o tych kołach. Mam na zbyciu komplet takich kół z demontażu nowego roweru. Stan fabryczny, brak tylko jednej naklejki na tylnej obręczy.

Potwierdzam ich idealne toczenie się, doskonałe wykonanie, np. spaw obręczy o niebo dokładniejszy niż w Mavicach(Francuzi sprytnie zaklejają to miejsce naklejką, DT ma to na wierzchu).Zaleta są możliwe do wymiany we własnym zakresie szprychy, bez odsyłania do Wrocławia.

Sprzedam je za 590 plus przesyłka. Na życzenie wyślę zdjęcia, sprzedam przez Allegro.

Napisano

Mam w domu takie kółka DT Swiss, w rowerze mojej siostry. Ciężko określić jak będzie z ich wytrzymałością ale prezentują się bardzo ładnie, sprawiają wrażenie solidnych a piasty toczą się naprawdę lekko. Mówię o wersji DISC. W mavicach są ich specjalne szprychy, wiec jak coś to drożej i ciężej o części zamienne. To samo z obręczą.

Napisano

theversus napisałem Ci Priv. Dzięki za wasze ogólne uwagi. Koszty utrzymania rzeczywiście są istotne, a dostępność w DT Swiss komponentów większa. Ma to sens. Zależy mi na tym żeby koła super fajnie się toczyły i żeby piasty były szczelne. Zapadki w bębenku ("sprzęgło") podejrzewam że mają podobną jakość w DT Swiss i Mavic'ach. Czy nie?

Napisano · Ukryte przez durnykot, 8 Kwietnia 2011 - Brak powodu
Ukryte przez durnykot, 8 Kwietnia 2011 - Brak powodu

Na kołach nie bardzo się znam, ale słyszałem od jednego mechanika, że właśnie za uszczelnienie, piasty, DT można pochwalić.

Nie bardzo się skłaniam do obniżki ceny, bo w tych niepewnych czasach lepiej mieć towar niż gotówkę.A to DT z łatwymi i tanim dostępem do szprych o obręczy(zamienników), na tych piastach może być wieczne.

Mam jeszcze inne części do budowy roweru.

Kierownica PRO, klamkomanetki XT(stary model,)LX, opony, komplet hamulców tarczowych, jakieś podstawowe białe Deore. itd

Napisano

Sam mam dwa komplety kół Mavic - crossmax i crossride.

Crossride używam do jazdy po utwardzonych szlakach z oponami 1,9 dabitymi do dość wysokiego ciśnienia.

Przy mojej wadze (ok. 95kg plus plecak z camelbackiem, lustrzanką i kilkoma pierdółkami na pewno podad 100kg, mój rower jakieś 13,5kg) nie mają lekkiego życia, ale chodzą bez najmniejszych problemów i bez jakiegokolwiek "zająknięcią" :)

Szprychy są spłaszczone i dość szerokie, widać że mimo wszystko są naprawdę mocne, do tego obręcze mają wysoki profil co dodatkowo je usztywnia.

 

Mimo tego, że szprycha na pewno będzie droższa od "normalnej", z czystym sumieniem polecam. Nie wyobrażam sobie co musiałbyś na nich robić, żebyś musiał kupować nowe szprychy :)

Jeśli jednak masz jakieś obawy, nie widzę problemu, żeby zamówić sobie 2-3 szprychy na zapas i trzymać gdzieś w domu.

Zwykle ściągnięcie szprych od Mavica to 24/48h w większości serwisów, a znajdziesz serwisy które mają je cały czas na stanie, bo koła są bardzo popularne.

 

Mój rower na tych kółkach:

image_url-128030-1300639518.jpg

 

plus moje ponad 100kg z plecakiem i spokojnie wszystko wytrzymują.

 

Pozdrawiam

Napisano

Lukes, dzięki za obszerny opis. Biorąc pod uwagę wagę i typ roweru myślę że do XC Mavic'i mi w zupełności by wystarczyły przy moich preferencjach. Wczoraj oglądałem te koła na jednym z rowerów w sklepie rowerowym. Wyglądają bardzo przyzwoicie. Szprychy sprawiają wrażenie porządnych. Pewnie przy wyborze między obiema firmami zadecyduje cena, bo koła są do siebie podobne. Nie wiem czy ktoś z Was dysponuje tabelą z dopuszczalną wagą rowerzysty / roweru dla Mavica. Próbowałem znaleźć na stronach producenta ale bezskutecznie, jakieś 8 miesięcy temu wydaje mi się że taka informacja była na stronie. W DT Swiss waga dopuszczalna rowerzysty dla modelu x1900 wynosi jedyne 90kg. Brak info wagi roweru.

Napisano

Hm, ciekawe że Mavic w takim razie dopuszcza 10kg więcej niż DT w porównywanych kołach. Duży plus zatem na korzyść dla Mavica. Jedyna wada chyba to koszt szprych i serwis ewentualny.

Napisano

A w DT to jest waga samego rowerzysty czy całości? (rower + rowerzysta) Jak samego rowerzysty to dopuszczalna waga dla obu kompletów jest podobna.

 

DT - 90kg rowerzysta + ok.13kg. rower = ok.103kg

Mavic - rowerzysta + rower = 100kg

Napisano

DT Swiss mówi tylko o rowerzyście 90kg i domyślam się także o ładunku, czyli plecak itp. Natomiast Mavic 100kg rowerzysta plus ładunek (bagaż). W obu przypadkach nie ma mowy o samym rowerze. Jeśli DT nie uwzględnia bagażu to rzeczywiście oba koła są bardzo podobne pod tym względem.

Napisano

serwis mavica jest łatwy i nie drogi łożyska dostępne dość łatwo a jednym z + było to o ile dobrze pamiętam że łatwo dało je się przerobić na ust

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...