Skocz do zawartości

[tarcze z dual control LX] doświadczenia z jazdy


Mentos

Rekomendowane odpowiedzi

składam rowerek all mountain. Rama na wiosnę, trochę osprzętu już skolekcjonowałem. Kupiłem ostatnio zestaw klamkomanetek jak w temacie. Mam jeszcze zamiar dokupić większą 203mm tarczę z na przód. Decyzję podjąłem trochę w ciemno. Powiedzmy że zaufałem doświadczeniu Shimano. Ważę 86-88kg. Chciałbym poprosić o jakieś komentarze tych którzy używali tych hamulców. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ześ dał ciała z tymi DC do tego typu jazdy. To osprzęt stworzony do XC, będziesz miał wg mnie problemy ze zmianami biegów i hamowaniem, gdyż odbywa się to w DC przy użyciu jednej dźwigni :) Do tego DC są dość delikatne. Domyślam się, że skoro chcesz tarczę 203mm z przodu to zamierzasz poszaleć na tym rowerze... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca duale służą tylko do xc czego przykładem jest dosyć solidna wersja w Saint, no ale pozostałe modele to wg. mnie typowe XC, łącznie z Hone który jest tak naprawdę inną wersją kolorystyczną LX'a (za wyjątkiem może tylnej przerzutki i piasty). Zastanów się nad tarczami 180mm które z tego co się orientowałem są produkowane przez Shimano oraz zaciski LX/Hone z adapterem do 180mm. 203mm z przodu zapewni ci z kolei duży komfort. Z praktyki z kolei wynika że zmiana standardowych okładzin metalowych Shimano na np. kapitalne klocki cool-stopa daje ten sam efekt co zwiększenie średnicy tarczy o 20mm.

Rafaello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opnie. Poczytałem podobny poniżej temat choć tylko hamulców dotyczący a nie także DualControli i wynika z niego, że akurat jeżeli chodzi o zastosowanie do AllMountain czy enduro to są akurat b.dobrze dobrane. Zresztą moja papierkowa wiedza jest też taka. Wiele przecie firm swe tego typu rowerki wyposaża w LX'a czy XT a zacisk XT jest taki sam jak Saint a LX jak Hone, więc tu trochę Twej uwagi nie rozumiem. Zresztą kto jak kto ale Shimano chyba zanim coś wypuści to przeprowadza testy i jak ten sam zacisk jest w Honie o.k. to i LX bedzie dobry do AM. Martwi mnie tylko to piszczenie no i nadal mam skrajnie sprzeczne opinie o DualControlu. Znam gostka który kręci ogromne ilości km po górach na SantaCrusie i mówił, że to jest najlepsze rozwiązanie, inni znowu narzekają, ale jak ich zapytam jaką grupę mają to mówią że nie mają wogóle ale słyszeli albo się przejechali. Przypuszczam, że to jest jak kiedyś Shimano RapidfirePlus vs GripShift - nie do rozstrzygnięcia. Cóż, sam się na własnej skurze na wiosnę przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem posiadaczem i użytkowniekiem Duali xtr'a pod tarcze i na dzień dzisiejszy nie zamieniłbym ich na inny system. Z rapidów xtr'a które miałem 2 lata temu też byłem bardzo zadowolony. Przede wszystkim z precyzji i szybkości reakcji podczas jazdy w XC. Ale ja jestem taki gość co szybko przyzwyczai się do każdego rozwiązania i nie narzeka jak coś go uwiera :grin: Co do Sainta to jest to inny zacisk niż XT, cięższy i masywniejszy przez co sztywniejszy.

Rafaello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na zestawie DC i tarcze LX 160mm i jest super do xc, jezeli chcesz szalec mocniej do zdecydowanie tarcze 180 lub 206 bo te sie strasznie szybko przegrewaja i mam juz przednia troszke scentrowana. I pelne rekawiczki - jak palec sliski to ciezko sie zmienia biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę że dla osób o wadze powyżej 85-90kg wpakowanie z przodu tarczy 180mm jest idealnym rozwiązaniem do agresywnego XC. Waga podskoczy niezauważalnie a siła hamowania z pewnością podskoczy o jakieś 25-30%. W dwóch przypadkach przy naprawdę długich i ostrych zjazdach troszkę mi brakowało właśnie tych paru procent. Z tarczą czy hamulcami nie było problemów poza konkretnym podgrzaniem ale paluchy trochę ścierpły. A ważę 85kg. No ale z drugiej strony takich zjazdów zaliczam w sezonie co najwyżej 3-4 więc nie wiem czy to będzie miało sens skoro jakoś dałem radę :grin:

Rafaello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bede przeciw,.........jak znaczna wiekszosc klientow, testerow, dziennikarzy i kolegow. Jak znaczna wiekszosc rowerowego bractwa.

 

Na dual control jezdzilem sporo [ lx-mech, lx-hyd, xt-hyd, xtr-hyd, saint-203 ].

 

Nie mam wiele do zarzucenia dzialaniu samych hamulcow, wrecz powiem, iz sa znacznie lepsze, niz wiekszosc niedrogich Hayes'ow, ale sama idea DC, "pozyczona" z kolarstwa szosowego, to moim zdaniem pomylka, zwlaszcza w rowerze Enduro.

 

Mialem dwa rowery na xtr/xt dc - klasa xc-wyscigowa i w nich, jako-tako da sie wytrzymac, ale w rowerze do bardziej agresywnej, czasami wrecz grawitacyjnej, jazdy, dc to tylko przeszkoda. Nie lubie i uwazam za slepa uliczke.

 

Samo szimano wprowadza na 2006 oddzielne manetki i cyngle.......w nadziei, ze powroca don zrazeni klienci i rynek OEM, utracony z kretesem. W Vegas, 80% rowerow to "nieszimano". Tak tez bedzie na rynku w roku 2006. Szimano wylize rany i popromuje oddzielne zestawy, a w 2007 sram nacisnie nan grupami szosowymi......a i suntour zaczal ponownie robic przerzutki.....koniec dominacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że każdy ma swoje widzimisię, i generalnie faktycznie jest to jak: okna plastikowe czy drewniane, styropian czy wena, Merc czy BMW. Pojeździmy zobaczymy a raczej zobaczę, i jednak jak się przyglądnąem w katalogu dokadniej to zaciski Saint i Deore XT są takie same jednak, poza kolorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...