Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Suntour AXON D-RL - poszukiwanie odpowiednika


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przetrząsnąłem forum w poszukiwaniu opinii na temat amorów o skoku 80 mm i znalazłem sporo pozytywnych opinii na temat AXON'a -D-RL Suntour. Obecnie jeżdże na sztywnym widelcu i przymierzam się do zakupu amortyzatora, który nadawałby się nie tylko na szosę ale i zjazd po kamienistych drogach leśnych i ogólnie pojęty Cross-Country (nie świruję jakoś specjalnie;). Z uwagi na kształt ramy, w grę wchodzi amortyzator o maxymalnym skosku 80 mm. Pisałem w tej sprawie nawet do eurobikes z Poznania, ale jedyne co mi zaproponowali to ostatnie modele Axona za 9 stów z opcją skrócenia skoku do 80 mm.

 

Tutaj mam do Was pytanie - co możecie polecić jako odpowiednik wyżej wymienionego amortyzatora?

 

Jednym z rozwiązań jest skracanie skoku w SUNTOUR XCR-RL, ale mam obawy dotyczące tłumienia po takim zabiegu...

 

na forum na ogól krążą opinie/propozycje związane ze 100 mm amortyzatorami, a to jak wspomniałem nie wchodzi w grę. No i cena....<500 PLN, czyli dolna półka cenowa by mnie interesowała.

 

 

Zależy mi na blokadzie skoku w manetce (żeby nie tracić energii na podjazdach), ale opcjonalnie może też być blokada skoku na amortyzatorze.

 

Pomożecie? :icon_cool:

Napisano

Jeśli do tej pory miałeś sztywny widelec to rozumiem, że masz hamulce V. W takim razie mogę Ci polecić Rock Shoxa Torę z tym, że musisz mieć na nią przynajmniej 700 zł (allegro).

Napisano

Ja polecam ci Suntour Epicon i przestawienie go na 80 mm.

 

Sent from my Milestone

 

myślałem teżo XCR-LO z regulacją skoku 60-120 mm, a za 2-3 lata, żeby złożyć nowy rower lub nówkę kupić. I teraz mam dylemat - rozumiem, że przestawianie amortyzatora na niższy skok jest kwestią odwracalną (umieszczenie dodatkowego 'krążka' w amortyzatorze, zmniejszającego skok), dobrze zrozumiałem?

i dylemat jest taki, czy pchać się teraz w tani amor, aby pociągnął te 2-3 lata, czy inwestować w coś lepszego, ale aby miało możliwość powrotu z tych przestawionych 80 mm na 100 mm, jak będę zmieniać rower/ramę za 2 lata;)

Napisano

Jeśli do tej pory miałeś sztywny widelec to rozumiem, że masz hamulce V. W takim razie mogę Ci polecić Rock Shoxa Torę z tym, że musisz mieć na nią przynajmniej 700 zł (allegro).

Za Twoją radą zacząłem przyglądać się także i tej serii amorów, masz na myśli jakiś konkretny model? przejrzałem alledrogo, jest m.in. oferta z ROCK SHOX TORA 302 LO AIR SOLO +MANETKA i skokiem 80 mm,czyli to co by mnie interesowało;) co o nim sądzisz? rozumiem, że nie warto pchać się w Suntour'a?

Napisano

Mam właśnie tą Torę, nawet od tego samego sprzedawcy. Powiem szczerze, że nie mam dużego porównania bo wcześniej jeździłem na RST Capa, ale jestem w pełni zadowolony z Tory. Pracuje dosyć precyzyjnie, wyłapuje nierówności średnie i duże, jest wytrzymała, manetka na kierownicy przydaje się, lecz jest dosyć ciężki. Mam ustawiony na 80 mm i XC to w zupełności wystarcza. Mogę polecić. Chyba, że masz jeszcze czas i poszukasz jakiejś okazji, np. lepszego używanego.

Napisano

Mam właśnie tą Torę, nawet od tego samego sprzedawcy. Powiem szczerze, że nie mam dużego porównania bo wcześniej jeździłem na RST Capa, ale jestem w pełni zadowolony z Tory. Pracuje dosyć precyzyjnie, wyłapuje nierówności średnie i duże, jest wytrzymała, manetka na kierownicy przydaje się, lecz jest dosyć ciężki. Mam ustawiony na 80 mm i XC to w zupełności wystarcza. Mogę polecić. Chyba, że masz jeszcze czas i poszukasz jakiejś okazji, np. lepszego używanego.

Mógłbyś mi proszę podać odległość od osi do korony? muszę się zmieścić między 40 a 45 cm;)

Który dokładnie model możecie polecić? jest w wersji coil (czyli rozumiem tłumienie tylko sprężynowe) oraz jest wersja air i tutaj jestem w kropce, 50 zł różnicy (sklep - wersja coil vs. air na alledrogo;)

Napisano

Właśnie zmierzyłem. Od osi do korony są 44 cm. Coil to wersja ze sprężyną stalową jako medium ściskanym. Solo Air to wersja ze sprężyną powietrzną o pojedynczej komorze. Poleciłbym Ci jednak Solo Air. Są większe możliwości dopasowania pod swoją wagę, teren itd. Rozumiem Twoje wątpliwości sklep vs. alegro, tym bardziej, że sprzedawca Sparrow bike ma różne opinie. Też nie byłem pewien co do tego zakupu ale w moim przypadku wszystko jest ok. i jestem zadowolony. Ewentualnie tu masz dosyć dobry amortyzator (poczytaj opinie w dziale testy) z pewnego sklepu, lżejszy i troszkę taniej http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-epicon-rld-pivoty-100m-2011-i1540535355.html

Tylko niestety tu od osi do korony masz 481 mm jak podaje producent i chyba nie ma opcji 80 mm

http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/3140/EPICON/SF11-EPICON+RLD+15QLC+26%27+CTS.html

Napisano

Słusznie, zmierzyłem do dolnej krawędzi korony. Od osi do główki ramy, czyli końca korony jest 46,5 cm.

 

obecnie mój widelec mierzony właśnie od osi do czubka korony ma 40 cm, zatem 46,5 nie powinno spowodować drastycznego spadku bezpieczeństwa jazdy;) dzięki za informacje, rozjaśniliście mi na forum co i jak.

 

Będę kombinować z TORĄ solo air A318, z blokadą na manetce, zgodnie z Waszymi radami. :thumbsup:

 

Cięższy od EPICON'a, ale dużo dobrego o nim słyszałem od użtkowników. Myślałem też o ofercie Marzocchi 44 RLO z airbike'a (fachowa obsługa), ale ponoć nie ma możliwości zmiany skoku z 100 na 80 mm (tak twierdzą serwisanci)...i chyba Marcok to już nie to samo co kiedyś, a zależy mi na niezawodności;)

 

BTW, Sagitt77 -> dzięki za pomiar widelca:)

  • Mod Team
Napisano

obecnie mój widelec mierzony właśnie od osi do czubka korony ma 40 cm, zatem 46,5 nie powinno spowodować drastycznego spadku bezpieczeństwa jazdy;) dzięki za informacje, rozjaśniliście mi na forum co i jak.

Nie powinno? Przecież 6.5cm (o ile pomiar jest prawidłowy) zmieni Ci kompletnie cała geometrię roweru :|

Napisano

A napisz jaką masz ramę. Może wtedy łatwiej będzie coś dobrać.

 

nie śmiejcie się,ale rower jest dość archaiczny - TREK 850 (rocznik 97 lub 98), fabrycznie bez amortyzatora, rozmiar ramy: 18 cali, skok amortyzatora 80 mm wymyśliłem, bo na allegro gość właśnie ten model sprzedawał z tym właśnie skokiem.

 

to jest ten model:

http://allegro.pl/rower-mtb-trek-850-i1554835908.html

 

na wypadek gdyby wygasł link, przeklejam opis z aukcji:

"Mam do sprzedania bardzo fajny rower górski MTB Trek 850 z amortyzatorem 80mm firmy RST. Rama wykonana z chromo molibdenu - bardzo wytrzymała. Obręcz przednia koła firmy Richey, a tylna Mavic. Napęd jest niedawno zmieniony na nowe alivio (manetki firmy sram - grip shift) "

Napisano

i macie jakieś sugestie?

obecnie wysyłam e-maile do sklepów z prośbą o pomiar odległości oś-korona, ale powiem szczerze, że goście w większości mają podejście jakby nie chcieli zarobic 6-8 stówek, zwłaszcza eurobike z Poznania

Napisano

Trek 850 to chyba stalóweczka jeszcze! Świetna rama, ręcznie spawana w Wisconsin. Mam Treka 6000 z tego samego roku i od jakiegoś czasu jeździ na nim moja córa. Po wypadku w którym połamała RST Gamma Air ze skokiem 89mm ma SRSuntour ze 100mm i nie narzeka na geometrię. Ja też parę razy przejechałem się na tym biku i zauważyłem, że stał się trochę bardziej nerwowy. Jeśli zaś chodzi o Epicona, jest to bardzo dobry i lekki amorek. Mój ma akurat 120mm skoku, ale jest opcja zmiany w zakresie od 80 do 140mm co 20mm. Nie przekreślałbym Epicona, szczególnie tych produkowanych od 2009 roku. Mój ma blokadę skoku na koronie i powiem szczerze, że w niczym mi to nie przeszkadza.

Na Twoim miejscu pomyślałbym o bardzo poważnym upgradzie tego roweru. Nowe koła, amor, przerzutki itp, itd. To nie wstyd jeździć na starszym rowerze szczególnie, że rama jest naprawdę doskonała.

Napisano

Trek 850 to chyba stalóweczka jeszcze! Świetna rama, ręcznie spawana w Wisconsin. Mam Treka 6000 z tego samego roku i od jakiegoś czasu jeździ na nim moja córa. Po wypadku w którym połamała RST Gamma Air ze skokiem 89mm ma SRSuntour ze 100mm i nie narzeka na geometrię. Ja też parę razy przejechałem się na tym biku i zauważyłem, że stał się trochę bardziej nerwowy. Jeśli zaś chodzi o Epicona, jest to bardzo dobry i lekki amorek. Mój ma akurat 120mm skoku, ale jest opcja zmiany w zakresie od 80 do 140mm co 20mm. Nie przekreślałbym Epicona, szczególnie tych produkowanych od 2009 roku. Mój ma blokadę skoku na koronie i powiem szczerze, że w niczym mi to nie przeszkadza.

Na Twoim miejscu pomyślałbym o bardzo poważnym upgradzie tego roweru. Nowe koła, amor, przerzutki itp, itd. To nie wstyd jeździć na starszym rowerze szczególnie, że rama jest naprawdę doskonała.

 

Dokładnie ! -> rama chromowo-molibdenowa, większość elementów (a zwłaszcza rama) made in USA :icon_wink:;)

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=1997&Brand=Trek&Model=850&Type=bike

 

I powiem CI szczerze mam sentyment do tego roweru, -rzeczywiście wprowadzam upgrade do tego modelu - zaczynam od hamulców (rozterka między Deore XT 770, Deore M590 a Avid 7 klamki+hamulce, optuję za Avidami), siodło jak najwygodniejsze no i amorek, każdy mi to mówi, że szkoda tej ramy;) i że już takiego roweru nie kupię.. Rozważę Epicon'a, a mógłbyś mi proszę podać odległość między osią a koroną Twojego amortyzatora? ;> (tak z ciekawości)

Napisano

Panowie, dziękuję za dotychczasową pomoc, jestem teraz na ostatniej prostej przed zakupem:

 

-> Epicon wychodzi atrakcyjnie cenowo + ma relatywnie dobre opinie, ale niezależnie od zmiany skoku pierścieniem, widelec będzie mieć nadal minimum 50 cm od osi do kroony (zatem odpadł z rozgrywki),

 

Mam teraz dylemat między trzema modelami TORA:

 

1)Rock Shox Tora SL Air 2010 z blokadą manetką na kierownicy

http://www.synkros.pl/product-pol-2340-Rock-Shox-Tora-SL-Air-2010-z-blokada-manetka-na-kierownicy.html

 

2) Rock Shox Tora Solo Air 2010 (wersja SL jak mi powiedział sprzedawca)

http://www.synkros.pl/product-pol-2280-Rock-Shox-Tora-Solo-Air-2010-Czarny.html

 

3) ROCK SHOX TORA 318 AIR

http://allegro.pl/rock-shox-tora-318-air-rarytas-w-dobrej-cenie-i1558939662.html

 

Jedyne co mi nie pasuje w opisie tego ostatniego to informacja o tłumieniu - że olejowe, nie powinno być przypadkiem Motion Control ?

 

Skłaniałem się dotąd ku 318, ale powiedzcie mi proszę czym się różnią z Waszych doświadczeń te modele? Który wybrać?

w wyszukiwarce na sram.com nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji tych modeli, tylko są jakieś 3 najnowsze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...