TriggaHappy Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 Zmieniłem mostek. Jest on o 2mm niższy od poprzedniego. Sterówka jest na równi z górną krawędzią mostka. Były lekkie luzy mimo dokręcenia śruby na kapslu. Dokręcona na maks. Między kapslem a mostkiem jest 1mm szpara. I tu moje pytanie. Czy sterówka powinna być 1-2mm poniżej górnego brzegu mostka ? Bo nie mogę zniwelować luzów kręcąc śrubą w kapslu, mimo że jest solidnie dokręcona. TopCap w ogóle nie dotyka mostka przez te 1mm szparę a chyba powinien. Nie spotkałem się wcześniej z takim problemem dlatego wolę zapytać doświadczonych. POtrzebuję szybkiej odpowiedzi. Mam skrócić sterówke o ok 2mm ? Bo podkładki nie posiadam. Z góry dzięki za odp.
Mod Team safian Napisano 6 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 6 Kwietnia 2011 Spokojnie możesz skrócić o kilka mm, a nawet więcej, oby tylko sterówka dochodziła przynajmniej do połowy wysokości mocowania mostka.
TriggaHappy Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Napisano 6 Kwietnia 2011 Ok czyli dobrze myślałem że to wszystko przez to że sterówka jest odrobinę za długa ? Tylko to chcę wiedzieć Czy ewentualnie nie lepiej byłoby założyć podkładkę np 2mm żeby podnieść mostek ?
PoleK Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 Lepiej byloby wlozyc podkladke pod/nad mostek.
TriggaHappy Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Napisano 6 Kwietnia 2011 Dzieki za szybka odpowiedź Już wszystko wiem
PoleK Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 a Safian - wybacz, ale jakby mi sterowka dochodzila do polowy wysokosci mostka, to bym oddal rower Tobie, albo kupil przedlużkę, masz jeszcze wszystkie zeby? Reputacja na dosc dobrym poziomie, a takie bzdury piszesz?
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2011 Jak ma mostek zakrecany na 2 sruby to bedzie ok na jedną no to już kwestia sporna
PoleK Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 jak bedzie mial zakrecany na 2 sruby i sterowka bedzie do polowy wysokosci, to sory ale jest spore ryzyko ze mostek sie slizgnie... tzn przy spokojnej jezdzie nie, ale duzo podjazdow czy lasu konkretnego i moze byc bardzo zle.
djwiocha Napisano 7 Kwietnia 2011 Napisano 7 Kwietnia 2011 Ja to myślę że jak są 2 śruby to są dwie żeby obie łapały sterówkę , a nie żeby jedna była od picu. No i jak masz krótszą sterówkę to też trzeba mieć dłuższą śrubę od gwiazdki, ale to raczej nie jest problemem. Tak wiec ja mam ucięta sterówkę na 2mm pod krawędź mostka i się nie boję o zęby, to jest akurat takie miejsce gdzie lepiej żeby wszystko było całe.
Sagitt77 Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 Rura sterowa powinna sięgać ok. 2 mm poniżej górnej krawędzi obejmy mostka. Takie są standardy. http://www.forumrowerowe.org/topic/48361-rura-sterowa-na-jaka-glebokosc-schowana-w-mostku/
eloo Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 a Safian - wybacz, ale jakby mi sterowka dochodzila do polowy wysokosci mostka, to bym oddal rower Tobie, albo kupil przedlużkę, masz jeszcze wszystkie zeby? Reputacja na dosc dobrym poziomie, a takie bzdury piszesz? to ja chętnie przygarnął bym twój rower. Przy mostku dobrej jakości wystarczy jak sterówka sięga nieco dalej jak połowa mostka. Gdy się wszystko dobrze poskręca to nic się nie ześliźnie. Dla pewności można zamiast gwiazdki dać śrubę przez całą rurę sterową. Oczywiście jest to nieco słabsze i mniej pewne niż rura dochodząca prawie do końca ale bez przesady, można tak jeździć bez strachu że sie zaraz rozpadnie.
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2011 jak bedzie mial zakrecany na 2 sruby i sterowka bedzie do polowy wysokosci, to sory ale jest spore ryzyko ze mostek sie slizgnie... tzn przy spokojnej jezdzie nie, ale duzo podjazdow czy lasu konkretnego i moze byc bardzo zle. A skad ty takie rewelacje posiadasz? Jeździłeś? Spadło? połamało sie cos?? Nie? A ja jeździłem i to z 1 śrubą i srerówką do połowy (nie było innej opcji) a nie jeździłem tylko po bułki do sklepu ...
enduroriderPL Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 @Puklus, zgadzam się z Tobą w kwestii mocowania mostka. Jeżeli naprawdę sięga do polowy i nie ma zjechanego gwintu w mostku to uważam iż szansa na samoistne obrócenie mostka jest naprawdę niewielka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.