Skocz do zawartości

[rower] miejski a trekkingowy


82mariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przede wszystkim witam serdecznie.

 

Zamierzam zanurzyć się doszczętnie w świat roweru. W ciągu kilku najbliższych dni muszę podjąć decyzję, jaki sprzęt służyć mi będzie na kilka najbliższych lat. Nie ukrywam, że dla takiego amatora jak ja, liczy się przede wszystkim wygoda. Mocno spoglądam więc w kierunku rowerów miejskich (poruszanie sie przede wszystkim po mieście plus ew, eskapady twardą drogą poza miasto).

 

Będąc wczoraj w sklepie, sprzedawca polecił mi dwa egzemplarze - Kross Trans Sander oraz Giant Tourer CS2. Z racji mojego ponadprzeciętnego wzrostu, są to chyba jedyne możliwe opcje, które mogę dziś namacalnie przetestować. I tu zaczyna się moje niezdecydowanie.

 

Czytając na forum oraz w sieci, wyszperałem, że to nie są rowery typowo miejskie (o Holendrach nie wspominam nawet). Kross to rower trekkingowy, a z Giantem na różnych stronach jest różnie (city/trekking). Ponieważ konsultuję sie równolegle ze znajomym, który przesiada się teraz z roweru trekkingowego na miejski, jestem mocno wyczulony w kwestii wygody jazdy. Znajomy szuka modelu miejskiego głównie z tego powodu, by odciążyć swoje plecy i móc się (jak to on mówi) wreszcie wyprostować.

 

Laik w takiej sytuacji jest na straconej pozycji. Jak naocznie stwierdzić który rower jest miejski a który trekkingowy? Czy można się o tym przekonać siadając na nim i sprawdzając postawę w trakcie jazdy? Dla mnie i tu i tu sylwetka "wydaje się" być wyprostowana. Jak na komfort jazdy wpływają oba rodzaje rowerów? Nie wiem czy to przewrażliwienie i ponadnaturalna obawa, ale czy faktycznie rower trekkingowy może być uciążliwy dla pleców w takim stopniu?

 

PS. Jeśli musiałbym wybierac między dwoma powyższymi modelami, który Waszym zdaniem byłby godny polecenia?

Giant Tourer CS2 - http://www.activsport.eu/product-pol-4881-Giant-Tourer-CS-2-XL-blue-2010r.html

czy

Kross Trans Sander - http://www.activsport.eu/product-pol-4118-Kross-Trans-Sander-M-21-grafitowy.html

Napisano

Nie przejmuj się tak bardzo tą klasyfikacją. Niestety w Polsce ciągle jeszcze cena jest dla wielu głównym kryterium wyboru roweru. Producenci bardziej przejmują się każdą "stówką" dołożoną do ceny roweru niż jego przeznaczeniem.

Rower trekkingowy, nie znaczy niewygodny. Wprost przeciwnie. Krótko mówiąc, rower trekkingowy, to rower przygotowany do długiej wyprawy. Każda wyprawa jest inna, więc i rowery bardzo różne. Wygoda jest jednak, z reguły bardzo ważna w takim rowerze.

Te dwa rowery, które wybrałeś mało się od siebie różnią.

To co mi się w nich nie podoba, to hamulec w torpedo.

W podobnej cenie znajdziesz jeszcze rower miejski od Unibike: http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html

 

Jeśli chodzi o wygodę, to nie da się tego zmierzyć. Musisz sam wypróbować.

Do jazdy w zupełnie wyprostowanej pozycji holendrzy wymyślili ramę o geometrii 66 (nie mylić z 69 :-)). Nazwa bierze się kątów ramy. Chodzi o to że rura podsiodłowa i głowka ramy są bardziej nachylone do tyłu niż w innych rowerach.

Przykład tutaj:

http://www.gazelle.nl/Collectie/Stadsfietsen/Lifestyle/66-Degrees

 

Pozdrawiam.

Napisano

Rozpatrywane rowery Unibike i Kross są chyba w max rozmiarach ram 21”. Oglądany już przez Pana Giant ma ramę 60 cm. Czy ten Kross nie był za mały? Sprawa wysokości sylwetki w takich rowerach z mocno wyprofilowaną kierownicą i regulowanym mostkiem jest do ustawienia w dość szerokim zakresie, lecz wielkość ramy trzeba najpierw dobrać. Jeśli jest Pan dużego wzrostu (....cm), to pewnie też trochę waży – ile? Więc trzeba będzie brać pod uwagę nośność roweru, a w tej sprawie proszę się starannie upewnić w specyfikacji producenta lub w zapisach gwarancji. Mocne powinny być szczególnie koła - na przyzwoitych (kapslowanych) obręczach. Polecałbym, co najmniej bardziej współczesny napęd Nexus 8 i hamulce V-brake. Czy rower musi być koniecznie nowy?, bo zawęża to jednak pole wyboru.

Napisano

Ten Nexus 8 to rzeczywiście nowsza i nowocześnijsza odmiana piast wielobiegowych. Producent deklaruje mniejsze opory.

Sam przejechałem ponad 8tys. km na Nexus 7 i według mnie jest wystarczająco dobry, ale porównania z Nexus 8 nie mam, bo go nie używałem.

Producent (Shimano) zaleca łączenie piast Nexus z hamulcami rolkowymi i ja też! Są zdecydowanie lepsze do miasta niż jakiekolwiek inne. Są bezobsługowe i niewrażliwe na warunki atmosferyczne. Od biedy mogą być oczywiście V-Brake lub to nieszczęsne torpedo.

Napisano

Wielkie dzięki za wszelkie inf i porady. Dzis byłem do przymiarki i ostatecznie zdecydowałem się na Gianta. Przy moich 197 cm i 93 kg wagi to jedyny model (rama 23), który był dostepny dla mojego wzrostu. Zresztą, nawet w tym wypadku trudno było przyjąć sylwetkę maks wyprostowaną. Ogólnie wrażenie z próbnej jazdy jak najbardziej pozytywne

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...