Skocz do zawartości

[koła] 26tki pod tarcze + opony


bwbw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym wymienić koła w moim mtb, Jeżdżę i tak głównie po mieście więc chciałbym mieć coś pod tym kątem, oczywiście chciałbym również aby opory toczenia się były jak najmniejsze. Miałby to być zestaw pod hamulce tarczowe.

 

W swoim rowerze mam obecnie v brejki, i zastanawiam się co sie wiąże ze zmianą systemu, kaseta? W każdym bądź razie potrzebuje rady odnośnie wyboru:

 

- całego koła pod tarcze

- opony

----------------------

chciałbym żeby koło się nie centrowało jakoś szybko, jak te tanie dawane wraz z nie najlepszej klasy rowerami.

Co do opon, to szukam typowo do jazdy po mieście -> niskie opory toczenia

 

i tu na sam koniec pojawia się szkopuł, na taki zestawik mam do wydania max 500zł

 

Z góry dziekuję za wszystkie propozycję i porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o vb i tarcze - skoro jeździsz głównie po mieście, nie ma sensu brać tarcz. Jest to tylko dodatkowy kłopot, ponieważ są droższe, cięższe no i bardziej awaryjne (w tym budżecie dostaniesz co najwyżej mechaniki najniższej klasy).

 

Ze zmiana systemu wiąże się wymiana kół (oraz klamek i przewodów jeśli chodzi o hydraulike; nie w Twoim budżecie) a przynajmniej piast (muszą być przystosowane do tarcz na centerlock lub 6 śrub). Kasety nie musisz zmieniać, po prostu musisz znaleźć piastę pasująca pod tą kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm te 500 zł jaki epodałem to budzet na same koła na hamulce kolejne 450, w innym temacie doradzili mi pewien model. Ale nie wykluczam również złożenia tego na vbrejki. Tak więc jakies konkretne propozycje no powiedzmy ze pod Vki, a nie tarcze? oponki + koła cos do 500zł do miasta wytrzymałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty: Shimano Deore (6 śrub lub bez mocowania tarczy, zależy jakie hamulce wybierzesz)

Szprychy : DT Swiss Champion powinny starczyć

Nyple : dowolne aluminiowe

Obręcze : tu dużo zależy od wagi i, oczywiście hamulców, ale jeśli nie ważysz więcej niż 85kg i pod tarcze to Accent Generation XC, jeśli ważysz więcej i tarcze to może Dartmoor Trixxie? Pod V-ki raczej Maxic XM317.

Opony : jak do miasta, to najlepiej łyse, wąskie, wysokociśnieniowe, a że kaski już zostało mało, to Author Slick, Maxxis Xenith lub jak znajdziesz jeszcze trochę oszczędności Continental Sport Contact. A jak chcesz oszczędzić, to spróbuj może Kendę Khan.

 

Tyle ode mnie, ale niech jeszcze ktoś z może większym doświadczeniem się wypowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to lubię, konkretna odpowiedź! poczekam jeszcze na wypowiedź kogoś innego dla porównania i zacznę robić jakieś wyliczenia.

 

I tak ważę więcej, 90 kilka kg, od jakiegoś czasu poczynam sobie na siłowni więc waga raczej się nie zmniejszy, może nawet trochę zwiększy. Szczerze mówiąc nawet nie spodziewałem się, że to ma taki wpływ na dobór kół ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...