Skocz do zawartości

[sklep] Hadronsport - czy godni zaufania?


Andrew

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Czy znacie sklepik Hadronsport? LINK

 

Zapraszam do wyrażania opinii na ich temat.

___________________________________________________________________________________________________________________

Zakupiłem u nich piastę Nuke Proof za 539zł. Okazała się być fabrycznie wadliwa - bębenek przeskakiwał od pierwszych metrów. Po poinformowaniu sklepu o tym fakcie polecono mi jeździć, gdyż na pewno piasta ma za dużo smaru i wszystko musi się w niej ułożyć, dotrzeć :) Po kilkudziesięciu km była już tragedia.

Odesłałem ją 21 marca. Napisałem pismo reklamacyjne(skorzystałem z rękojmi) z prośbą o wymianę na nowy egzemplarz.

Sklep otrzymał przesyłkę 22 marca. 30 marca wykonałem telefon i dowiedziałem się, że piasta została odesłana do producenta na gwarancję(a przecież korzystam z rękojmi - nie wiem jakim prawem tak postąpiono) i producent stwierdził, że sprzęt zostanie wymieniony na nowy.

 

4 kwietnia upłynął termin(14 dni roboczych), w którym sklep powinien ustosunkować się do mojej reklamacji. Nie otrzymałem od sklepu żadnego pisma, e-maila czy chociażby telefonu. Zatem, zgodnie z ustawą, moja reklamacja jest zasadna i należy mi się nowa piasta.

 

5 kwietnia wykonałem kolejny telefon - dowiedziałem się że piasta powinna być w tym samym dniu wysłana do mnie. Właścicielowi sklepu wysłałem SMS z danymi do wysyłki. Miałem być poinformowany o fakcie nadania przesyłki. Nic takiego nie nastąpiło.

 

6 kwietnia - lekko poddenerwowany oczekuję na przesyłkę. Mam nadzieję, że dojdzie, bo będę musiał znów pożyczać rower na weekend.

 

EDIT:

6 kwietnia 13:45 - piasta wysłana dopiero dziś. Już się nawet nie denerwuję, jestem tym po prostu zmęczony. Mam nadzieję, że nowa piasta nie będzie sprawiać problemów i wreszcie pośmigam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do korzystania z rękojmi, to jeśli jesteś konsumentem to nie przysługuje Ci rękojmia (która działa między osobami przedsiębiorstwami), tylko mogłeś skorzystać z praw przysługujących w sprzedaży konsumenckiej.

 

Jeśli tak się stało, to nie skorzystałeś z reklamacji.

 

Ogólnie uważam że kilka dni poślizgu to naprawdę nie dużo, szczególnie w czasie, kiedy sezon ruszył z kopyta.

 

Postaw się w roli sprzedającego, dostaje piastę, musi sprawdzić co jest nie tak, nie może ufać na słowo kupującemu, musi ją wysłać do producenta, procedura trwa, dlatego zgodnie z zapisami termin realizacji napraw gwarancyjnych określany jest jako 14 dni, lub 28 jeśli potrzebna jest opinia producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rękojmia i gwarancja to uprawnienia konsumenta.

Przy rękojmi chodzi o to, że towar jest niezgodny z umową.

Wymieniają na nowy, lub jak nie maja to zwrot kasy.

 

Nie wiem co próbował przekazać k3m1pl, ale w twoim przypadku rękojmia jak najbardziej jest możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się przekazać, że pojęcie "rękojmia" nie dotyczy sprzedaży konsumenckiej

 

za wiki:)

 

Rękojmia – odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. Stosowana przy umowie sprzedaży, ma również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego.

 

W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową[1].

 

Wady fizyczne mogą polegać na:

 

1. zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki),

2. niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji),

3. braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów).

 

Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy.

 

Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że:

 

1. sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej,

2. sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem).

 

Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi:

 

1. może żądać obniżenia ceny[2]; obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości sprzedanej rzeczy;

2. może żądać usunięcia wady[3]; jeśli sprzedawca jest zarazem producentem kupujący może żądać naprawienia rzeczy;

3. może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad[3]; sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np. transportu, ubezpieczenia, pakowania itp.;

4. może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem[3].

 

Aby kupujący mógł skorzystać z ww. uprawnień musi dokonać tzw. aktów staranności, tj. zbadać dostarczone mu rzeczy, zawiadomić sprzedawcę o wykrytych wadach i zgłosić swoje roszczenia.

 

Sposób reklamacji wybiera kupujący.

 

Rękojmia za wady fizyczne jest skuteczna przez okres jednego roku a w przypadku budynku przez 3 lata; (w przypadku przedmiotów używanych okres może zostać skrócony, jednak nie bardziej, niż na okres 1 roku[4]) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady, a w przypadku produktów spożywczych terminy te są krótsze. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym. Okres rękojmi nie biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru.

Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję w Hadronie regularnie. Byłu kilka problemów (np. nie tego amora wysłali lub piasta miała wadę fabryczną) - wymiana na tower zgodny

z zamówieniem odbyła się bez najmniejszych problemów na koszt sklepu :).

 

Ja polecam - dla stałych klientów mają rabaty - dla zawodników - również upusty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kontakt mają raczej średni z otoczeniem ... Działają jak by łaskę komu robili, dobrze że koncem końców sie z nich rozmyśliłem bo ileż mozna pisać i prosić i czekać na piaste i szprychy i z łaska odpisza po tygodniu ze nie ma.

 

Odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę z czystym sumieniem polecić ten sklep, złożyłem u nich koło za około 500zł, koło doszło wszystko ok. Ładnie zaplecione sztywno, lecz zamawiałem niebieskie nyple, a nie czarne. Więc napisałem odrazu dostałem zwrotny mail z przeprosinami, dostałem także adres na który mam odesłać koło. Koło do nich dotarło wymienili nyple i odesłali. Wszystko na ich koszt poszło, jeszcze dostałem 10% na wszystko u nich. Także ja jestem zadowolony. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

w imieniu sklepu piszemy wyjaśnienie, bo nie wszystko zostało powiedziane.

 

Sprawa wygląda tak iż po informacji ze piasta sporadycznie strzela, zalecalismy jezdzic zwlaszcza ze byla uzywana w niskich temperaturach, czasem przy nadmiarze smaru w bebenku tak sie dzieje (bo nie bylo mowy o przeskakiwaniu i zrywaniu zabkow tylko o sporadycznym strzelaniu). Po pewnym czasie dostalismy informacje ze piasta nadal strzela i poprosilismy o wysylke do nas (calego kola, oczywiscie wysylka i ewentualne rozplatanie mialobyc po naszej stronie), piasta zostala u nas rozebrana i nie stwierdzilismy zadnych uszkodzen piasty, wiec nie bylo podstaw do wymiany piasty na nowa ani zwrotu pieniedzy, w celu dokladnego sprwadzenia odeslalismy piaste do producenta czyli firmy NUKE PROOF) piasta do nas wrocila z informacja o braku jakichkolwiek uszkodzen i nieprawidlowosci. Mimo wszystko poinformowalismy klienta ze piasta bedzie wymieniona na nowa. Została ona wyslana po 11 dniach roboczych odkąd do nas przyszla. Piasta by wczesniej zostala wyslana ale niestety nie mielismy juz czarnych na stanie (informowalismy o tym klienta) i ze wyslemy jak dojdzie do nas dostawa.

 

Piasta ktora wrocila z reklamacji zostala zapleciona i jezdzi caly sezon rowerze zawodnika 4X bez problemów.

 

Oczywiscie nie mowimy iz klient nie mial racji, dlatego zreszta piasta zostala wyslana do Anglii w celu dokladnego sprawdzenia oczywiscie na nasz koszt, najprawdopobniej zawinil smar ktory w niskim temperaturach sklejal czasem zapadki a w przypadku testowania nie bylo zadnych problemow.

 

Takze winy naszej tutaj nigdzie nie widze i wszystko przeprowadzilismy w ekspresowym tempie zwlaszcza ze sam transport piasty trwal w sumie 6 dni w obie strony.

 

A tak jak ktos pisal apropo butow i reklamacji rękojmi - przeciez przy butach mozna jednoznacznie stwierdzic, że buty się rozkleiły itp. W części mechanicznej nie ma takiej możliwości. Oczywiscie jesli przy naszym pierwszym rozebraniu znalezlibysmy usterke to odrazu moglibysmy wymienic piaste lub zwrocic pieniadze, jednak po rozebraniu piasty, piasta nie miala zadnych wad materialowych itp.

 

Nie ma takiej firmy ktora na slowa klienta ze cos nie dziala zwrocilaby pieniadze lub wymienila towar bez dokladnego sprawdzenia czy usterka wystepuje a jesli wystepuje to przyczyny usterki. Jesli jest z winy uzytkownika to rowniez nie zostaje uznana reklamacja rękojmia!

 

ANDREW

na tej stronie http://emtb.pl/forumo/thread-4845-page-3.html

mam wrazenie iz klient jest bardziej zadowolony z załatwienia sprawy!?

 

Co do kontaktu, to za każdym razem kiedy klient dzwonił informowaliśmy o toku sprawy.

 

PS.

Piasty Nuke Proof sprzedajemy przez kilka sklepów od 2 lat i tylko z jedną sztuką (w.w.) był problem.

 

A co do pomyłek na stronie i blednych zamówień, to gwarantuje ze nie znajdzie się sklep ktory nie mial nigdy pomylki. Dlaczego? Bo caly czas pracuja w biurach, sklepach, magazynach ludzie. Najwiekszy sklep na świecie CRC co kilka/kilkanascie paczek ktore do nas przychodza popelnia blad, a stany magazynowe tez nie raz byly bledne. Przy kilkunastu tysiacach produktow niestety znajda sie bledy, ale u nas zawsze blad jest rozwiazywany na korzysc klienta. Przy bledach paczek oczywiscie na nasz koszt podmieniamy towar, przepraszamy i dajemy 10% rabat na stałe.

 

 

 

Pozdrawiam,

 

Hadronsport.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, może to ja za wiele wymagam od piasty za 550zł. Chociaż nie przypominam sobie, żeby moje Shimano 525 albo LX czy nawet Novatec przeskakiwały.

 

Obecnie użytkowana przeze mnie piasta potrafi czasem przeskoczyć. Oczywiście w środku nie ma żadnych nieprawidłowości, bo jest to tylko wina nieprecyzyjnego wykonania. Sklep oczywiście nie ponosi tu żadnej winy, jak wcześniej sądziłem, ponieważ jest to cecha każdego egzemplarza.

 

Gdy opadły już wszystkie emocje i pogodziłem się z faktem wydania 500zł na coś, co działa jakby kosztowało 100zł - w pełni obiektywnie wystawiam sklepowi Hadronsport ocenę POZYTYWNĄ

 

aczkolwiek odesłano mi piastę po 15 dniach, a przez cały ten czas nie udzielono mi żadnych informacji - o wszystko musiałem dzwonić i pytać. To trochę nieprofesjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...