jtd Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam Przyznam od razu, że jestem w sprawach "rowerowych" kompletnym amatorem i prawie na niczym się nie znam w tym temacie Szukam roweru FULL, czyli z amortyzatorem z tyłu i z przodu. Chcę aby miał w rączkach te różki do trzymania pionowo kierownicy. Będę nim jeździł po lesie (50% czasu) i po miejskich ścieżkach rowerowych (50% czasu). Jakie rowery możecie mi polecić ? Mam 173 cm wzrostu i ważę 80 kg. Zależy mi również na tym, aby rower był możliwie jak najbardziej lekki.
netta1987 Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 do takich zastosowań nie widzę sensu kupna fulla ale jak już koniecznie byś chciał to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=386&id_prod=1989 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.4/7725/45279/ http://allegro.pl/rower-cube-ltd-ams-cc-2010-i1540795774.html czy wiele innych bo za te pieniądze masz duży wybór
jtd Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Napisano 5 Kwietnia 2011 Żaden z tych zaproponowanych przez Ciebie rowerów nie ma w rączkach tych pionowych różek do trzymania kierownicy.. z czego to wynika ? Czy mogę je sobie sam dołożyć ?
Mod Team durnykot Napisano 5 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2011 Tak się przyjęło,że rowery z pełną amortyzacją nie mają rogów. Ktoś mądry wymyślił, że do giętej kierownicy rogów się nie zakłada, bo: - nie jest trendy - trąci wiochą - ze względu na zastosowanie giętej kierownicy nie ma takiej konieczności. Jeśli chcesz mieć rogi, inwestujesz od 50 do 100 pln za parę i je zakładasz sam lub zlecasz to serwisowi. Oczywiście zakładając rogi do fula z giętą kierownica narażasz się 90% rowerzystów jeżdżących częściej niż w sobotę po bułki, ale kogo to...
jtd Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Napisano 5 Kwietnia 2011 a co to znaczy "gięta kierownica" i jakie zadania spełnia ?
Piksel Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Z twoją wiedzą to skrzywdzisz ten rower.Lepiej kup rower za 2000 i czytaj, jeźdź, zdobywaj wiedzę i dopiero kupuj fulla za 7k.
Sol Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Albo przynajmniej użyj google. http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1280&bih=857&q=gi%C4%99ta+kierownica&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&fp=409c8557600d91b7 Wiesz, nie każdy ma ochotę tłumaczyć, że w dzień jest jasno, a woda jest mokra.
jtd Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Napisano 5 Kwietnia 2011 ok, przepraszam za to w sumie głupie pytanie wracając do rowerów, to jakie jeszcze polecicie mi ? bo na pewno kupie dobry i drogi ale jeszcze nie wiem który
lyndowss Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Może pomyślałbyś o czymś bez tylnego amortyzatora? Wtedy wagowo wyszedłbyś lepiej, bo coś koło 10kg by tylko było.
Szogun123 Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 bo na pewno kupie dobry i drogi ale jeszcze nie wiem który sorry za pytanie ale ile ty masz lat? dobry i drogi? dla lansu czy po co? ile robisz kilometrów rocznie? niepotrzebny ci rower za 7000 zł! uwierz!
Niedzwiedz1 Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Jeśli jazda jest taka jak wiedza o rowerach to myślę że nie zauważysz różnicy między rowerem za 2 i za 7tys - nie jest trendy - trąci wiochą - ze względu na zastosowanie giętej kierownicy nie ma takiej konieczności. Co do tego, że utarło się, że gięta kierownica + rogi nie są trendy i trącą wiochą to się zgodzę, bo często to słychać na forum, ale co do braku konieczności zakładania rogów to już nie. Może i rzeczywiście gięta kierownica zapewnia inny/lepszy/wygodniejszy chwyt, jednak jest to ciągle jeden chwyt, a nie dwa do wyboru tak jak z rogami, gdy zmęczenie dłoni wymusza zmianę pozycji. Żaden z tych zaproponowanych przez Ciebie rowerów nie ma w rączkach tych pionowych różek do trzymania kierownicy.. z czego to wynika ? Czy mogę je sobie sam dołożyć ? Te "różki" nie powinny być pionowe tylko pochylone do przodu, bo wtedy spełniają swoje zadanie. Pionowe rogi w sportowym rowerze na około 7tys to dopiero trąci wiochą
sPiDy Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 z tego co wiem nikt na rower laseczki nie wyrwał więc lans odpada lepszy efekt będzie jak troche dołożysz i kupisz ścigacza wtedy są szanse na laseczki hehehe
Kosma Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 dajcie spokoj , niech kupi ,a po sezonie sprzeda za pol darmo ,na przyklad mi ,bo po co mu fajny i drogi rower do zbierania kurzu w domu. bierz najdrozszy na jaki cie stac.
McWolf Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Widze ze wiekszosci "Pro" zal **** sciska, bo chlopak che kupic rower na 7k pln... Oczywiscie tych "Pro" trafia szlak ze chlopak chce zaczynac rowerowa przygode na sprzecie o klase lepszym bac rownym temu, co sami posiadaja... Gdyby pytal o byle scierwo typu kross za 1,5-2k, wtedy latwiej bylo by pomoc? @jtd Zacznij moze od tego - http://www.forumrowerowe.org/topic/41732-slownik-pojec-rowerowych/ Nastepnie to - http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/ A jesli znajdziesz jeszcze chwile to przejrzyj caly ten dzial - http://www.forumrowerowe.org/forum/105-rowerowe-faq/ To pomoze bardziej ogarnac temat i nakieruje cie na wlasciwa droge, nastepnie z konkretnymi pytaniami mozesz zmialo wracac do tego tematu, jednoczesnie lejac cieplym moczem na tych ktorym wydaje sie ze poczatkujacy kupuje rower za 7k pln dla lansu...
lukaszs Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 nie komentuję wypowiedzi kolegów....... miałem rogi przy giętej kierownicy i spoko....... zawsze to dodatkowy chwyt czyli dłonie mniej się zmęczą...... http://www.centrumrowerowe.pl/006106/Specialized-FSR_XC_EXPERT_2010_srebrny/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/012248/Cube_AMS_Comp_czarno_bialy_2011/Produkt.aspx http://www.bikeserwis.pl/570,merida-one-twenty-hfs-3000-d-model-2010.html
pomirot Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Hm, skoro stać Cię na 7 tys. to 8,5 tys. też Polecam to cudo, testówka ale mucha nie siada: http://www.rowerowysklep.pl/specialized-rower-specialized-enduro-expert-08-test-green-l-o_l_4706.html
ahmedsaid Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Ja też proponuje zacząć od czegoś tańszego, a nie startować z full'em za 7000zł - odstawisz pieniądze, nauczysz się podstaw i wtedy możesz śmiało kupować czy składać. Z początku każdy popełnia jakieś błędy i szkoda byłoby nieumyślnie coś złamać czy rozwalić zwłaszcza że w drogich rowerach każda część trochę kosztuje. Po za tym nie do końca jeszcze wiesz jak chcesz jeździć. Krótko mówiąc lepiej kupić coś za 2-3tyś, podszkolić się, nauczyć paru rzeczy, ogólnie ogarnąć temat rowerów - wtedy sam zadecydujesz czego będziesz potrzebował, bo padały tutaj skrajne propozycje - od ściganckich full'i do rowerów do cięższych zastosowań.
McWolf Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Nie wiem skad pomysly ze lepszy bedzie rower za 2-3 tys zl... Chlopak nie siedzi jeszcze w temacie, wiec bedzie nim jezdzil do tylu, czy jak?
Rulez Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Proszę - lekki full, kierownica z rogami, odpowiedni rozmiar, do jazdy po ścieżkach i lesie, czyli wszystko co do szczęścia potrzebne http://www.wertykal.com/Kross_Level_F7_MTB_XC-165.html
tobo Napisano 5 Kwietnia 2011 Napisano 5 Kwietnia 2011 Sugestie by kupić sprzęt za 2 tysiące mogąc wydać 7 są trochę takie "z polskiej mentalności". Nie szaleć bo: ktoś się nie zna, pojęcia o technicznych aspektach zakupu nie ma, bo coś się uszkodzi, połamie, bo najpierw trza się nauczycć czego się chce i jak z tego cuda co się rower nazywa korzystać. Bzdura. Polskie nastawienie, które wynika głównie z dysponowania ograniczonymi finansami, co budzi strach że jak się z zainteresowaniami nie trafi, okażą się mniejsze niż wstępne zamiary itd to będzie to Wielka Strata. Mieszkam w Norwegii; tu 50 procent ludzi kupuje rowery od klasy średniej w góre kompletnie nie mając pojęcia o ich serwisowaniu, pielęgnowaniu i mnóstwie innych rzeczy. No i co z tego? Stać ich, kupują. Może po prostu walor estetyczny decyduje, bo z reguły sprzęt droższy jest lepiej dopracowany estetycznie. I to też się liczy. Moim zdaniem jak cię stać to kup za tyle ile masz ochotę/możliwość maksymalnie wydać. A odradzaczom proponuję zejść na ziemię (wiem, to trudne) i pomyśleć że to TYLKO rower, przedmiot UŻYTKOWY!!!! Jestem pewien że mając pieniądze kupilibyście w pierwszym podejściu najtańszy telewizor, sprzęt audio, meble z płyty pilśniowej, lapka na osprzętowym minimum, pralke światowid, mp3 nołnejma, zajechanego seicenciaka, bo dopiero zrobiliście prawo jazdy....
Szogun123 Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 Widze ze wiekszosci "Pro" zal **** sciska, bo chlopak che kupic rower na 7k pln... Odezwał się następny PRO. Amatorzy fotografii też zaczynają od Nikona D700? Dajcie spokój.. To trochę żałosne. Jak się uczysz jeździć to kupujesz Ferrari? Nie, kupujesz samochód, którego nie bedzię żal ci rozbić nawet jeśli masz pieniądze - to się nazywa OSZCZĘDZANIE. I nie muszą umieć tego tylko ludzie, którzy nie mają kasy ale i naprawdę bogaci. Bez umiejętności oszczędzenia nie istniałoby coś takiego jak gospodarka. bo z reguły sprzęt droższy jest lepiej dopracowany estetycznie. I to też się liczy. tu akurat się zgodzę, jeśli się wydaje 7000 zł to się jednak wymaga ciekawego wyglądu miałem rogi przy giętej kierownicy i spoko....... zawsze to dodatkowy chwyt czyli dłonie mniej się zmęczą...... liczy się wygoda a nie to jak to będzie wyglądać Moja propozycja: Sam składaj rower od podstaw. Weź przede wszystkim dobrą ramę. Będziesz miał bazę do rozbudowy roweru. Będzie większa frajda, nauczysz się czegoś chociaż I nie podchodź do tego z nastawieniem, że masz 7000 zł i musisz je wydać... Wydaj tyle ile ci samo wyjdzie. A nie na siłę. Gdyby pytal o byle scierwo typu kross za 1,5-2k, wtedy latwiej bylo by pomoc? widać twoje podejście w drugą stronę, rowery za 1,5k-2k to ścierwo... no niezłe myślenie, GZ kolego! Trochę bycia neutralnym nie zaszkodzi. Ps. "Każdy ma prawo mieć swoje zdanie a ja mam prawo mieć je w d****e"
pomirot Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 tobo- jestem tego samego zdania Jak Cię stać, to kupuj co chcesz. Przy rowerze za 2 tys. to może się jedynie odechcieć uczyć jeździć. Mam nadzieję, że użytkownicy niskobudżetowych dwóch kółek mnie w tej chwili nie rozjadą falą krytyki. Sam zaczynałem od taniego Scotta YZ2. Nie dlatego, że mi się podobał, tylko, że na taki było mnie wówczas stać. W między czasie wymieniłem rower już kilka razy cały czas dokładając większą kasę. Nawet przestałem liczyć ile już straciłem przy tych zmianach. Chodzi o to, że mając 7 tys. obecnie wydał bym pewnie około 9 tys. i to bez żalu. W imię czego ma odbierać sobie przyjemność z jazdy na lepszym sprzęcie. Nikt chyba nie zaprzeczy, że kultura pracy napędu, zawieszenia , sztywność ramy, lekkość kół i inne detale, o których tak szeroko na forum dyskutujemy będą dla początkującego odczuwalne.
plmatrix Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 A ja powiem inaczej - nauczony doświadczeniem - idz do kilku sklepów rowerowych i usiądz na kilku rowerach, a pozniej sie na nich przejedz. Przy takiej kasie nie bedzie problemu z jazdą testową. Niedawno miałem ten sam problem, może kwota troche niższa (początkowo) ale własnie przymiarki i jazdy pomogły mi podjąć decyzję. Po pierwsze do jazdy bardziej rekreacyjnej (takiej jaka mi pasuje i pewnie tobie też) rower powinien miec amortyzator 120, bo te na 100 będą bardziej sportowe. A po drugi i trzecie i ... trzeba się przejechac, bo każdy ma inną budowe i jednemu będzie pasowała geometria Speca a innemu Treka, a mi aqrat podpasował Lapierre Poczytaj sobie też mój temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/85177-ok-6500-jaki-full/ jest tam kilka propozycji i cennych uwag
Niedzwiedz1 Napisano 6 Kwietnia 2011 Napisano 6 Kwietnia 2011 Widze ze wiekszosci "Pro" zal **** sciska, bo chlopak che kupic rower na 7k pln... Oczywiscie tych "Pro" trafia szlak ze chlopak chce zaczynac rowerowa przygode na sprzecie o klase lepszym bac rownym temu, co sami posiadaja... A ja widzę, że większość wypowiadających się dostrzegła nutkę trolla w zakładającym temat. Na forum dotyczącym czegokolwiek by tak było... Przy rowerze za 2 tys. to może się jedynie odechcieć uczyć jeździć. Myśl roku normalnie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.