Skocz do zawartości

[rower] Klein Attitude XX 2005


Rekomendowane odpowiedzi

Rower jest juz kilka dni w domku ale z racji tego ze ciagle chodze do pracy (na 12h) nie mialem czasu zeby napisac cos wiecej (oczywiscie mialem czas zeby sie przejechac :twisted: ) Sam nie wiem od czego mozna zaczac takowy przeglad wiec zaczne tak jak zawsze! :P

Wlasnie dlatego kupuje sie Kleina, wlasnie dlatego sie o nim marzy! Ramy Kleina nigdy nie byly najlzejsze! Roweru jeszcze nie rozbieralem, zrobie to jak wroce na swieta do Polski, ale nie spodziewam sie oszalamiajacych wynikow. Jednak zdecydowanie widac kolosalny nacisk na jakosc, rama wykonana jest z magicznego materialu ZR9000 co oznacza polaczenie lotniczych stopow aluminum (producent nie podaje jakich) z zirconium czyli po Polsku z cyrkonem! Nie znajdziemy zadnych wskazan co do stosunku polaczenia tych materialow! Wlasciwosciami sa podobno 15% mniejsza waga i konstrukcja silniejsza o 98% od aluminium konstrukcyjnego! :roll: Nie jestem w stanie tego ocenic wiec wszystko wyjdzie w praniu! Klein jest jednak pewien swego i na rame udziela specjalnego systemu gwarancyjnego obslugujacego pierwszego wlasciciela dozywotnio!

Konstrukcja ramy nie posiada zadnych wodotryskow, wszystko jest tak jak powinno byc, choc detale sa oszalamiajace! Np. wewnetrzne przelotki linek, frezowane logo Kleina w tylnym haku, wspaniale spawy! Temu wszystkiemu trzeba sie przyjrzec dokladnie z bliska! Przepiekne!

Klasycznie a jakze, wszystkie detale znajdziecie na stronie, ja opisze praktyke. Z katow wyczytujemy rower iscie sportowy i zwrotny. W rzeczywistosci jest tak istotnie ale cos tam jeszcze siedzi gdzies gleboko o czym za chwile! Moj rozmiar ramy to 19" z racji na moj wzrost 195cm okazal sie idealny. Jadac czujemy ta geometrie, wyciagasz plecy az lamie cie w krzyzu :grin: dajesz delikatnie na pedal a rower chce Cie zsadzic z siodla, energia przekazywana na tylne kolo jest ogromna i podejrzewam ze niezbyt wiele sie marnuje! Na pewno przysluzyl sie do tego tylny trojkat ktorego dolne rurki finezyjnie przechodza od suportu do tylnej osi zamieniajac swoj przekroj z kwadratu na owal. Przedni trojkat nie posiada zadnych udziwnien poza wlotami linek, spawy polozone sa perfekcyjnie ze znana dbaloscia o szczegoly i tu panowie z Kleina wprowadzaja swoj kolejny patent. Stosuja patent w ktorym spawy kladzione sa nie jako jednym ciagiem (wszystko jest robione recznie) co pozwala uzyskac mocniejsze i ladniejsze spawy. W glowce ramy zaczynaja sie male "udziwnienia". Zastosowano tu tzw AirHeadset, czyli po prostu maly patent Kleina na zintegrowane stery, co do trwalosci wypowiem sie po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrow!

Temu elementowi musze poswiecic odrebna czesc artykulu. Wiedzialem ze Klein kladzie duzy nacisk na wyglad, ale nie smialem twierdzic iz bedzie to tak wysoki stopien! Lakier to magia, doskonaly, przepiekny, finezyjny, magiczny, wielopoziomowy, tyle mozna wyrazic w skrocie a nawet jak umieszcze zdjecia nie odda to w pelni zachwytu jaki sam przezylem!

Wszystko zaczyna wychodzic gdy zjedziemy z utwardzonej drogi, jakosc wychodzi na wierzch, rower jest zdecydowanie neutralny, bardzo szybko reaguje na reakcje kierujacego, pieknie sie sklada w zakret, pomaga przechyl ciala ale trzeba uwazac! Rower nie wybacza zbyt wielu bledow, jesto maszyna wyscigowa a nie rowerek dla niedzielnego kolarza! Podjazdy. Rower podjezdza doskonale i dolaczam do tego mala wskazowke, zostan w siodle! Wtedy nie ma podjazdu niezdobytego! Co do zjazdow nie mam jeszcze opinii bo obszary w ktorych obecnie jestem nie grzesza gorami! :) Na pewno napisze jak tylko gdzies bede zjezdzal :twisted:!

Chcialbym poswiecic kilka slow opisujac amorek. Maverick SC32 na os sztywna, wykonany w technologii upside down! Skok 80-125mm regulowany podczas jazdy! Golenie, srednica 32mm, wykonane z utwardzanego specjalnego stopu aluminum dodatkowo poddawanego procesowi anodyzowania! Zewnetrzne golenie, srednica 40mm stop aluminum! A waga tego amorka to tylko 1588g co jest nie do pomyslania przy amorku olejowym! Praca w porownaniu do Sida na ktorym jezdzilem jeszcze pare dni temu to zuplenie inna bajka! Amor jest piekielnie sztywny i zupelnie inaczej wybiera niz sid! Jest plynny hurra! Ehh za duzo sida bylo dotychczas!

Pozostale elementy to sam top end specyfikacje podaje ponizej! Wszystko wspolgra ze soba do tego stopnia ze gdy jade pedalujac panuje taka cisza ze nie slychac nawet jak zrzucam przerzutke dopiero gdy przestaje slychac dosc glosny klik tylnej piasty! Przestraszylem juz wielu ludzi! :twisted:

Nie ma sensu opisywac testu wszystkich poszczegolnych czesci bo po pierwsze uzytkuje je zbyt krotko a po drugie jesli juz bede to robil to na pewno poswiece kazdej czesci osobny post!

 

frame material Klein ZR9000 Gradient Aluminum Alloy

fork Maverick SC32, 85-125mm travel adjust

headset Cane Creek S6 Aheadset

crankset XTR, 44/32/22t w/ integral BB

bottom bracket Shimano XTR

derailleurs (f/r) Shimano Deore XTR/ Shimano Deore XTR SGS

shifters Shimano XTR STI Disc

chain Shimano Dura-Ace 9-speed

wheel system Bontrager Race Lite disc, tubeless ready, Maverick 24mm axle

tires Bontrager SX 26x2.1 Kevlar, tubeless ready

cassette SRAM PG-970, 11-34t, 9-speed

brakes Shimano Deore XTR hydraulic disc

brake levers Shimano Deore XTR STI disc

handlebars Bontrager Race X Lite carbon, 31.8mm

stem Bontrager Race X Lite, 31.8mm

seatpost Bontrager Race Lite 2014 Alloy, 31.6mm OD

saddle Bontrager Race Lite Lux, titanium rails

grips/tape Klein Instinct

 

http://www.kleinbikes.com/assets/asset_upl...ile149_1896.jpg

http://http://www.tftunedshox.com/images/SC32production.jpg

 

Czy warto :?: :?: :?: Zadawalem sobie to pytanie przez dosc dlugi okres czasu! Jesli ktos dysponuje oszczednosciami i sie zastanawia! Po zlozeniu depozytu :wink: dam sie przejechac! To rozwieje wszelkie watpliowsci :!: :!: :!:

Pozdrawiam!

 

 

Dodam zdjecia real wieczorem jak kumpel podrzuci mi aparat! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och! :roll: Ą Ę bułkęęę pzrez bibułkęęę :lol: :P :wink:

Pewnie rower ma jakieś wady tylko jesteś jeszcze zbyt zachwycony i pod wrażeniem.

 

Co do tematu, to ciekawa wydaje sie ta konstrukcja ramy i materiał. dają dożywotnią gwarancję bo albo są pewni jakości....albo są w trakcie testów na ludziach ;-)

Pochwal się jeszcze ile to cudo waży w przeliczeniu na jednego funta szterlinga :wink: :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie rower ma jakieś wady tylko jesteś jeszcze zbyt zachwycony i pod wrażeniem.

Rower to maszyna przeznaczona do konkretnego uzytkowania, oczywiscie, ma wady, bo nie jest to maszyna do wszystkiego! Ale nie mozna tego nazwac wadami bo to raczej nastepstwa pewnej filozofii ktora chcial uzyskac konstruktor!

Pod wrazeniem jestem, ale na pewno chlodnym bo dosc duzo widzialem i na wielu rowerach juz jezdzilem! Co do ceny to mialem piekny upust!

 

Ale czekam na Real Foto

 

Postaram sie dzis wieczorem cos opublikowac! Czekam na aparat!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć tylko jedno: w życiu nie kupiłbym roweru seryjnego za cenę ponad 16 tyś zł :!: :| Za takie pieniądze składa się rower samemu i prawdę mówiąc mając te 15-16 tyś zł złożyłbym rower, przy którym ten Klein się chowa... :P (nie mówiąc o kilku innych seryjnych modelach, które moim zdaniem są nieco lepsze, np Scott Scale 10 czy KTM Team Machine :D ). Nie mniej przyznaję, Attitude XX bardzo mi sie podoba :!: Czekam na pierwsze testy z jazdy :!: :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za dużo tego Bontregera biorąc pod uwagę cenę :? Spodziewałbym się nieco innych komponentów. Chętnie zobaczyłbym duże real-foto ramy, bo ten element całości bardzo mnie ciekawi :D Zastanawia kaseta 11-34, skoro na korbie jest zębatka 22T... :-o Generalnie z całości podoba mi się tylko rama i kilka części... ale nie mnie ma się ten rower podobać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Poprawiłem temat :wink: Rowerek fajny zwłaszcza rama

Mam cichą nadzieje że kupując swoją maszyne wiedziałeś o tym

http://www.kleinbikes.com/us/custom/2005_k...om_program.html i coś skrobnełeś

sobie na ramie :cool:

 

Ps Twój kolor to Blazing Lupine ?

[ Dodano: 2005-11-23, 18:06 ]

http://www.kleinbikes.com/us/flash/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz ramy, strasznie fajny jest widelec. XTR jak to XTR - wiadomo. Przy tej konfiguracji osprzętu dziwi tylko kaseta 970.

 

A co do dożywotniej gwarancji na ramę? Wiele firm takową daje (np. Gary Fisher) co nie przeszkadza, że te ramy pękają. Mój Sugar zaczął pękać po roku. Ale po 10 dniach od złożenia reklamacji miałem nowy wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm! Oczywiscie mozna zlozyc rower za sume 15-16tys i to calkiem niezly ale ja nie powiedzialem ze zaplacilem tyle za rowerek 8) ! Co do Scotta to nie podchodzi mi ta firma z wielu wzgledow o ktorych nie bede pisal w tym poscie, KTM a i owszem firma calkiem, calkiem!!

Trochę za dużo tego Bontregera biorąc pod uwagę cenę  Spodziewałbym się nieco innych komponentów.

Jakich elementow bys sie spodziewal!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, można było by się spodziewać już powoli WCS'a, chodź jak to wszystko z USA, ma napchane Bontragera po sam pas. Chodź chyba wolałbym, żeby zamiast kosztować on jeszcze więcej, miał ten stuff co ma, a ja mógłbym wymienić sobie części na inne, lżejsze i unikatowe, bo takie do tego roweru pasują jak ulał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cenę (obecnie ski-team ma je za 11999zł!)? Nie mniej kultowych od ramy. Np. Tune.  

Pedały Shimano M520?

Szczerze sie przyznam ze zaplacilem jeszcze mniej niz obecnie oferta ze SkiTeamu! Co do pedalkow to jak mozesz zauwazyc wszedzie rower jest sprzedawany bez nich a ja dostalem je gratis i musialem je przykrecic bo nie moglem sie doczekac pobrykac na tym rowerku! Co do zdjec to jutro zrobie pelna serie a tymczasem cos na zaspokojenie gustow! Zrobilem fotke telefonem!

http://img465.imageshack.us/img465/2219/klein3oi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć tylko jedno: w życiu nie kupiłbym roweru seryjnego za cenę ponad 16 tyś zł :!:  :| Za takie pieniądze składa się rower samemu i prawdę mówiąc mając te 15-16 tyś zł złożyłbym rower, przy którym ten Klein się chowa... ;) (nie mówiąc o kilku innych seryjnych modelach, które moim zdaniem są nieco lepsze, np Scott Scale 10 czy KTM Team Machine :P ). Nie mniej przyznaję, Attitude XX bardzo mi sie podoba :!: Czekam na pierwsze testy z jazdy :!: ;) Pozdrawiam

 

tylko że Scale przy Klein wymięka!! i to pod każdym względam. No może Klain jest cięższy. Ale jakość, wykończenie, farba (kameleon), wewnetrzne prowadzenie linek (ale jak zrobione/wykończone),sztywnośc boczna rozkładają wszystkie ramy. Porównywalne są tylko Storck, Cannondale, Votec, i kilka innych mniej znanych rękodzieł.

Dla mnie Klein to synonim najwyższej jakości. To taki Aston Martin wśród samochów.

Te ramy trzeba oceniać widząc je, wtedy można coś powiedzieć.

ps. Scale widziałem w niemczech w sklepie, rama ładnie zrobiona, ale widać gdzieniegdzie nadmiar kleju na hakach, ogólnie wymięka wykończeniem przy większości ram z tej klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć tylko jedno: w życiu nie kupiłbym roweru seryjnego za cenę ponad 16 tyś zł :!:  :| Za takie pieniądze składa się rower samemu i prawdę mówiąc mając te 15-16 tyś zł złożyłbym rower, przy którym ten Klein się chowa... ;) (nie mówiąc o kilku innych seryjnych modelach, które moim zdaniem są nieco lepsze, np Scott Scale 10 czy KTM Team Machine :P ). Nie mniej przyznaję, Attitude XX bardzo mi sie podoba :!: Czekam na pierwsze testy z jazdy :!: ;) Pozdrawiam

 

tylko że Scale przy Klein wymięka!! i to pod każdym względam. No może Klain jest cięższy. Ale jakość, wykończenie, farba (kameleon), wewnetrzne prowadzenie linek (ale jak zrobione/wykończone),sztywnośc boczna rozkładają wszystkie ramy. Porównywalne są tylko Storck, Cannondale, Votec, i kilka innych mniej znanych rękodzieł.

Dla mnie Klein to synonim najwyższej jakości. To taki Aston Martin wśród samochów.

Te ramy trzeba oceniać widząc je, wtedy można coś powiedzieć.

ps. Scale widziałem w niemczech w sklepie, rama ładnie zrobiona, ale widać gdzieniegdzie nadmiar kleju na hakach, ogólnie wymięka wykończeniem przy większości ram z tej klasy

Widzisz, Tobie akurat podoba sie kolor kameleon. Dla mnie to akurat ohyda ;) Scale 10 to karbon więc podejrzewam, że sztywność ramy jest większa niż aluminiowego Kleina. Nie kłócę się o to, bo ani na jednym ani na drugim nie udało mi się jeszcze pojeździć (choć oba widziałem, Kleina wprawdzie "tylko" Attitude XV) ale wg znawców karbon jest sztywniejszy niż alu ;). Odnośnie wykończenia to nie zauważyłem u Scotta na karbonowych ramach takich niedoróbek. Możliwe, że faktycznie są ale skoro nie rzuciły mi się w oczy to muszą być znikome.

Nie mniej dalej twierdzę, że rower za takie pieniądzę kupowany seryjnie to pomyłka. Dodatkowo, nie zachwyca mnie osprzętowo, jak na tą cenę ;) Ale każdy może mieć własne zdanie ;)

Czekam na pierwsze testy z terenu :!:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

rama carbonowa sztywniejsza od alu? Niestety ale to nie prawda. Prawdą jest że rama carbonowa MOŻE być sztywniejsza od każdej jednej, dlatego że sam materiał daje sie świetniej "urabiać". Drugi warunek to ilośc tego carbonu, tak żeby dorównać aluminiowej. hm tak ale taka rama musiała by ważyć nie 1100g (jak scale) tylko 2000g, wtedy była by dostateczna ilość materialu żeby usztywnić taką ramke. Rama carbonowa jest znacznie bardziej miekka niż alu. I w płaszczyźnie pionowej (to jest bardzo pożądane) i poziomej, czyli sztywnośc boczna. Scale uzyskała bdb wyniki-stosunek waga do sztywności, czyli, że przy tej masie rama ma wysoką sztywność. Ale taka sama rama(rozmiar) zrobiona z alu o tej samej wadze, będzie sztywniejsza od carbonowej. Że już nie wspomne o alu ramce o wadze jak ten klein. Ta rama jest na pewno sztywniejsza bocznie.

Tu pojawia się pytanie czy warto oszczędzac na wadze ramki np 200g gdzie na pewno traci ona na sztywności. Wiadomo, więcej materiału większa sztywność.

Temat morze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem się zalogować, wypowiedź powyższa jest moja (cath)

 

ps. kumpel miał swojego czasu Scotta Strike, ramka bardzo lekka, ok 2000g, ja miałem wtedy Cannondale Raven która ważyła ok 2800g. Moja była znacznie sztywniejsza. Potem miałem Rotwild Rcc09, tez full ale alu. Waga ramki 2500g, i była bardziej sztywna od tego Scotta, ale chyba Raven był bardziej sztywny.w Raven obwód rury przy suporcie był 2 razy większy od standardu.

jak pisałem temat morze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilunie! Panowie nie prowadzmy tu klotni ktore nie maja zadnego celu! Sztywnosc boczna karbonu nigdy nie bedzie mogla przewyzszyc sztywnosci aluminium gdyz sam material jakim jest karbon jest wiotki a sam proces formowania go (jest ich wiele) nadaje mu sztywnosc w dobranym odpowiednio kierunku i zostawia odpowiednie pole amortyzacji np w plaszczyznie pionowej!

Nie mniej dalej twierdzę, że rower za takie pieniądzę kupowany seryjnie to pomyłka. Dodatkowo, nie zachwyca mnie osprzętowo, jak na tą cenę Ale każdy może mieć własne zdanie

Oczywiscie rower za 16000 to duzo i mamy w zasiegu wlasciwie wszystko co jest dostepne w katalogach! Ale Panowie ja znow powtorze to co pisalem na poczatku. Nie zaplacilem tej sumy pieniedzy ktora widnieje w katalogach, BAA, nie zaplacilem nawet tej sumy ktora widnieje w obecnych cennikach skiteamu, wiec prosze o rozpatrywanie tej kwestii w tym wymiarze!

Czekam na pierwsze testy z terenu

Dzis w moje raczki dostal sie aparat od kumpla wiec zamieszcze fotki i opis z jazdy w najwiekszym parku w Europie w ktorym nie brakuje wawozow, podjazdow i lesnych szybkich sciezek!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kolega ma rację - to nie miejsce na udowadnianie, czy karbon kontra aluminium jest lepsze. To miejsce, gdzie mamy powiedzieć - rowerładny/nie ładny, itp.

Osobiście zgodzę się ze Żbikiem, że kolorek mi się równeż nie podoba. Co do spawów - nie wiem, nie widziałem. Co do gwarancji dożywotniej, jak już ktoś napisał sporo rowerów ma, moje GT również.

Nie zgodzę się tylko z przedmówcami w jednym - każdy ma to, na co go stać. Jednego rajcuje kupienie samochodu, a potem jego tuningowanie własnoręczne. Inny, po prostu kupuje po prostu porsche i już - bo nie chce mu się bawić w "tuningowanie". Osobiście ja należę do tych drugich, zwłaszcza gdy jeszcze dobra cena idzie w parze z jakością, to czemu nie. Poza tym zapominacie o jednym - tu pieniądz ma inną wartość, i choć nadal taki rower będzie elitą, to na większości tutejszych bogoli nie zrobi to najmniejszego wrażenia - po prostu nie chodzi o kasę, a o to, co można za nią mieć - jeśli komuś sprawia przyjemność kupienie roweru za 2000 funtów, proszę bardzo - czemu nie. Tym bardziej, jeśli wydałeś jeszcze mniej, to tylko pogratulować i cieszyć się. Osobiście nie kupiłbym takiego roweru, bo mam inne priorytety, ale nie powiem, że gęba mi się uśmiecha, jak sobie przypomnę kupowanie mojej lavinki - stąd łączę się w radości z tobą i życzę długiego użytkowania - baw się dobrze m8 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekaw dwóch rzeczy, a mianowicie:

-Praca itd. amorka, który u nas co bądź to egzotyka, czyli Meverick'a

-Jaka piasta jest dokładnie w tym rowerku, bo jeżeli ma on sztywną oś i mocowanie center lock, to to musi być jakiś wynalazek. na razie widziałem tylko jedną piastę na centerlock i 20mm, a był to ... Saint, tylko że ona ma "powiększonego CenterLock'a".

Dlatego interesują mnie fotki tych części, crazybiker, jak możesz, uwzględnij je przy kadrowaniu :wink: :)

 

PS. Może ja jestem snobem, ale przyjemność kupienia rowerku Topowego, jakim jest Klein, to jest przeżycie prawie jak ślub, albo coś w tym stylu. Jak się na Giancie DH bujałem, to 3 dni chodziłem jak naćpany, a ten rowerek jest jeszcze bardziej "Exclusive" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...