Skocz do zawartości

[Rower] Kross Street Scraper 16 - złożenie i regulacja

barty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Przed chwilą zawitał do mnie kurier z w/w rowerkiem. Rozpakowałem i moim oczom ukazały się puzzle. ;) Będę wdzięczny za każde wskazówki co dalej, bo jestem kompletnie zielony z technicznej strony rowerowej.

Co już zrobiłem:

1. Przykręciłem kierownicę do mostka.
  2. Do przedniego koła włożyłem szybkozłączkę i przymocowałem do widelca.
  3. Zamontowałem siodełko wraz ze sztycą do ramy.

Pytania i obawy:

• Gdy zablokuję przednie koło hamulcem tarcza pozostaje nieruchomo, natomiast koło ma niewielkie luzy do przodu i tyłu. (?!)
  • Tylna tarcza obciera o klocki podczas swobodnego obracania się koła, co z tym zrobić?
  • Jakie śruby i nakrętki powinienem podokręcać zanim wyruszę w trasę?
  • Czy regulować przerzutki (i jak) oraz hamulce od razu, czy po pierwszych 100km jak się "dotrze"?
  • Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Napisano

Ad1 - Nie są to może luzy na sterach?

Ad3 - Wszystkie? Mostki, nie mostki, pedały i inne sztyce - wszystko.

Wszystkie ocierajace klocki - luzujesz hamulec przy mocowaniu, zaciskasz klamkę, taki 'zahamowany' przykręcasz, puszczasz klamkę i cieszysz sie hebelkami :)

Przerzutki - reguluj teraz, potem poprawisz. Jak? Przeszukaj forum, niezły poradnik tutaj wisi :)

Napisano

Tak miałeś racje, to luzy na sterach. Coś poważnego? Podokręcałem co się dało, było w większości ok. Przerzutki w piaście wyregulowane, banał. Tylni hamulec także. Dzięki za wskazówki.

Kolejne pytanko, co to za części? To czarne z prawej na górze to gumowy grzybek.

czescif.th.jpg

Napisano

Czerwone to podkładka dystansująca o szerokości tarczy do ustawiania hamulca, żółte to podkładki, które wkładamy zamiast klocków w hamulec pomocne przy odpowietrzaniu, kiedy to dolewamy oleju mineralnego. Łatwo wtedy upierdzielić okładziny olejem, a te z kolei nie tak łatwo wyczyścić.

Napisano