Skocz do zawartości

[Rower] Kross Street Scraper 16 - złożenie i regulacja


barty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Przed chwilą zawitał do mnie kurier z w/w rowerkiem. Rozpakowałem i moim oczom ukazały się puzzle. ;) Będę wdzięczny za każde wskazówki co dalej, bo jestem kompletnie zielony z technicznej strony rowerowej.

 

Co już zrobiłem:

  1. Przykręciłem kierownicę do mostka.
  2. Do przedniego koła włożyłem szybkozłączkę i przymocowałem do widelca.
  3. Zamontowałem siodełko wraz ze sztycą do ramy.

 

Pytania i obawy:

  • Gdy zablokuję przednie koło hamulcem tarcza pozostaje nieruchomo, natomiast koło ma niewielkie luzy do przodu i tyłu. (?!)
  • Tylna tarcza obciera o klocki podczas swobodnego obracania się koła, co z tym zrobić?
  • Jakie śruby i nakrętki powinienem podokręcać zanim wyruszę w trasę?
  • Czy regulować przerzutki (i jak) oraz hamulce od razu, czy po pierwszych 100km jak się "dotrze"?
  • Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Napisano

Ad1 - Nie są to może luzy na sterach?

Ad3 - Wszystkie? Mostki, nie mostki, pedały i inne sztyce - wszystko.

Wszystkie ocierajace klocki - luzujesz hamulec przy mocowaniu, zaciskasz klamkę, taki 'zahamowany' przykręcasz, puszczasz klamkę i cieszysz sie hebelkami :)

Przerzutki - reguluj teraz, potem poprawisz. Jak? Przeszukaj forum, niezły poradnik tutaj wisi :)

Napisano

Tak miałeś racje, to luzy na sterach. Coś poważnego? Podokręcałem co się dało, było w większości ok. Przerzutki w piaście wyregulowane, banał. Tylni hamulec także. Dzięki za wskazówki.

 

Kolejne pytanko, co to za części? To czarne z prawej na górze to gumowy grzybek.

 

czescif.th.jpg

Napisano

Czerwone to podkładka dystansująca o szerokości tarczy do ustawiania hamulca, żółte to podkładki, które wkładamy zamiast klocków w hamulec pomocne przy odpowietrzaniu, kiedy to dolewamy oleju mineralnego. Łatwo wtedy upierdzielić okładziny olejem, a te z kolei nie tak łatwo wyczyścić.

Napisano

ten czarny grzybek nakładasz na śrubę top capa - taki "kapsel" na mostku. Co do luzu tarczy, to może być wina słabego dokręcenia nakrętki przy tarczy hamulcowej. Żeby ja dokręcić trzeba mieć klucz do kaset.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...