barty Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 Witam. Przed chwilą zawitał do mnie kurier z w/w rowerkiem. Rozpakowałem i moim oczom ukazały się puzzle. Będę wdzięczny za każde wskazówki co dalej, bo jestem kompletnie zielony z technicznej strony rowerowej. Co już zrobiłem: Przykręciłem kierownicę do mostka. Do przedniego koła włożyłem szybkozłączkę i przymocowałem do widelca. Zamontowałem siodełko wraz ze sztycą do ramy. Pytania i obawy: Gdy zablokuję przednie koło hamulcem tarcza pozostaje nieruchomo, natomiast koło ma niewielkie luzy do przodu i tyłu. (?!) Tylna tarcza obciera o klocki podczas swobodnego obracania się koła, co z tym zrobić? Jakie śruby i nakrętki powinienem podokręcać zanim wyruszę w trasę? Czy regulować przerzutki (i jak) oraz hamulce od razu, czy po pierwszych 100km jak się "dotrze"? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
adii22 Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 Ad1 - Nie są to może luzy na sterach? Ad3 - Wszystkie? Mostki, nie mostki, pedały i inne sztyce - wszystko. Wszystkie ocierajace klocki - luzujesz hamulec przy mocowaniu, zaciskasz klamkę, taki 'zahamowany' przykręcasz, puszczasz klamkę i cieszysz sie hebelkami Przerzutki - reguluj teraz, potem poprawisz. Jak? Przeszukaj forum, niezły poradnik tutaj wisi
barty Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Napisano 1 Kwietnia 2011 Tak miałeś racje, to luzy na sterach. Coś poważnego? Podokręcałem co się dało, było w większości ok. Przerzutki w piaście wyregulowane, banał. Tylni hamulec także. Dzięki za wskazówki. Kolejne pytanko, co to za części? To czarne z prawej na górze to gumowy grzybek.
gdy Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 to czarne to gadzety do zabezpieczenia srubek od hamulaca
tyral Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Czerwone to podkładka dystansująca o szerokości tarczy do ustawiania hamulca, żółte to podkładki, które wkładamy zamiast klocków w hamulec pomocne przy odpowietrzaniu, kiedy to dolewamy oleju mineralnego. Łatwo wtedy upierdzielić okładziny olejem, a te z kolei nie tak łatwo wyczyścić.
MichalW1994 Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 ten czarny grzybek nakładasz na śrubę top capa - taki "kapsel" na mostku. Co do luzu tarczy, to może być wina słabego dokręcenia nakrętki przy tarczy hamulcowej. Żeby ja dokręcić trzeba mieć klucz do kaset.
barty Napisano 3 Kwietnia 2011 Autor Napisano 3 Kwietnia 2011 Super, dziękuję za przydatne informacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.