xoar Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 Witam, może ktoś tu pomoże, bo wyniki wychodzą różne. Co składam: obręcze: DT Swiss XR 350 piasty: Novatec D711SB/D712SB nyple 12mm ALU szprychy: DT Revo lub Sapim D-Light Wymiary komponentów: obręcze: ERD: 545 (wg strony DT) piasta przód: kołnierze: L 58mm (do końca dziurek na szprychy 60,5mm) R 45mm (do końca dziurek na szprychy 47,5mm) odległości: L2M 23.8mm (od kołnierza do środka piasty - lewa strona) R2M 38.2mm (analogicznie, prawa) L2E 26.5mm (od kołnierza do brzegu piasty - lewa strona) R2E 11.5mm (analogicznie, prawa) piasta tył: kołnierze: L 58mm (60.5mm) R 49mm (51.5mm) odległości: L2M 22.2mm R2M 36.2mm L2E 31.3mm R2E 45.3mm Co kalkulator to inne wyniki (kolejność przód-lewa, przód-prawa, tył-lewa, tył-prawa): DT Swiss: 262.6 / 266.2 / 262.5 / 265.3 Sapim: 265.0 / 268.0 / 266.0 / 266.0 Pro-bike.pl: 263.5 / 267.1 / / Whizz-wheels: 262.5 / 266.1 / 262.4 / 265.3 lenni.info/edd: 262.6 / 266.2 / 262.5 / 265.3 Jest ktoś mądry co mi pomoże? Byłoby super.
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2011 Różnice są na tyle niewielkie ze nie bedzie problemu przy zaplataniu koła. spróbuj jeszcze spokemanem policzyć, mi wyliczył bardzo ładnie.
d0cent Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Wybierz wynik najczesciej sie powtarzajacy - masz calkiem niezla trafnosc. Ów Sapim jak widac daje ciala jako jedyny, reszta jest podobna.. roznice 1mm to nie roznice. No i faktycznie spokemana moglbys zatrudnic.
marsman Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 tylko Sapim nie daje ciała;p u siebie przy ERD 548 i pieście D712 użyłem szprych 264mm. przy tej pieście i normalnej obręczy ( bo np. Ritchey stosował niesymetryczne ) szprychy muszą być tej samej długości po obu stronach. moim zdaniem przy obręczy jaką chcesz zastosować właśnie te 266mm będzie ok. albo lepiej 267mm.
xoar Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Napisano 1 Kwietnia 2011 Hmmm... właśnie Sapim mnie martwi, bo skoro mam większy flansz/kołnierz po stronie gdzie offset jest mniejszy to obydwie rzeczy powinny mi szprychę skrócić, dlatego 266/266 mi nie pasuje. Wracając do podpowiedzi - jeśli mam 262.5 to jaką szprychę wziąć? 262 czy 263 lub 264, i.e. czy źle jest te wartości skracać. Spokeman zaraz Pozdrawiam
marsman Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 wg http://www.sheldonbrown.com/rinard/spocalc.htm z tyłu wychodzi mi 262,4/265,5. jak dla mnie dziwne bo 266 po lewej to w przypadku mojego koła było za dużo. 264 po prawej ok. po wymianie lewej strony na 264 jest ok. niewiem skąd te różne długości. dodam że w swoim życiu zlożylem dopiero trzy kółka więc też wiedzy nie mam jakiejś ogromnej. piszę jakie mam kółko
1415chris Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Jak chcesz skorzystac z dodatkowego liczydelka, moge Ci podeslac obliczeniowca z ktorego korzysta Mack, z tego co mowil nigdy sie na tym nie zawiodl.
fw66 Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Kiedy składałem koła do cross'a, to Spokeman wyliczył mi długości idealnie. Dosłownie nie mogło być dokładniej.
pawelsystem Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 tylko Sapim nie daje ciała;p u siebie przy ERD 548 i pieście D712 użyłem szprych 264mm. przy tej pieście i normalnej obręczy ( bo np. Ritchey stosował niesymetryczne ) szprychy muszą być tej samej długości po obu stronach. moim zdaniem przy obręczy jaką chcesz zastosować właśnie te 266mm będzie ok. albo lepiej 267mm. potwierdzam sapin naciol mnie przy skladaniu tylnego koła (cx ray...) teraz licze ze moze podejda do przedniego
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2011 Mi spokeman tak dobrtał długości szprych w tylnym kole ze po wstępnym złożeniu obrecz była idealnie na srodku jak sie koło włozyło w rame, i nawet było rowne, bo liczyłem obroty nypli
marsman Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 obręcze: ERD: 545 przy ERD 548 coś mi się poprzestawiało. niewiem dlaczego wymyśliłem że masz ERD większe niż moje 266mm to będzie za dużo. ale jedynie Sapim wyliczył jednakową długość po obu stronach a to w przypadku tej piasty sprawdziłem na żywym organiźmie. znaczy na kółu
xoar Napisano 14 Kwietnia 2011 Autor Napisano 14 Kwietnia 2011 Witam, Z programu 1415chris'a wyszło mi: 262,6 / 266,2 / 262,5 / 265,4 czy może mi ktoś w takim razie powiedzieć jakiej długości mam kupić szprychy z powyższych wartości? (zakładając, że są ok, ale wyglądają na dobre) Pozdrawiam
cebul08 Napisano 15 Kwietnia 2011 Napisano 15 Kwietnia 2011 Ja zawsze korzystam z tego kalkulatora i jak do tej pory się nie zawiodłem. Przy założeniu, że wyniki które otrzymałeś są prawidłowe powinieneś zaopatrzyć się w szprychy o długości: 262, 265 i 266 mm. W różnych kalkulatorach wychodzą różne wyniki, ponieważ w jednych ERD należy obliczyć między wewnętrznymi krawędziami obręczy leżącymi po przeciwległych stronach, inne natomiast uwzględniają grubość jej ścianek, która jest inna kiedy weźmiesz np. obręcz oczkowaną. Następną różnicą, którą zauważyłem jest to, że niekiedy należy podać odległość od zewnętrznej krawędzi kołnierza piasty do końca nakrętki kontrującej, innym razem od środka kołnierza. Do tego dochodzi fakt, iż niektóre kalkulatory internetowe automatycznie od wyników odejmują 0,5 mm zakładając, że szprycha w procesie budowania koła ulegnie nieznacznemu rozciągnięciu. Dlatego warto czytać instrukcje PS.: Duże znaczenie ma też ilość używanych szprych, a chyba nie podałeś tego dotychczas.
cebul08 Napisano 16 Kwietnia 2011 Napisano 16 Kwietnia 2011 - 3 krzyże- 32 sztuki / koło Domyśliłem się Moja rada to: do dzieła! Ryzyko błędu jest niewielkie w obecnej sytuacji, ponieważ jeżeli nawet szprychy będą za długie bądź za krótkie o 1 mm, nie będzie to miało wpływu na wytrzymałość koła.
xoar Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Napisano 20 Czerwca 2011 no dobrze, ale na polskim rynku są szprychy 262, 264 i 266, powinienem wziąć: 1 opcja: 32x 262mm 16x 264mm 16x 266mm 2 opcja: 32x 262mm 32x 264mm specem od tego nie jestem, wolę wiedzieć, bo serwis, gdzie będę składał koła nie ma wystarczająco nypli (a jeśli to o 50% droższe) a szprychy ma o 15% droższe. Pozdrawiam
miskov17 Napisano 24 Czerwca 2011 Napisano 24 Czerwca 2011 Hmmm trochę dziwne wyniki Ci wyszły, skąd masz dane o piastach? Tył na pewno powinien wyjść po obu stronach mniej więcej równy (co się potwierdziło po ostatnim przeplataniu), mi wyszło: Przód: L 262.2; R 265.7 Tył: L 263.5; R 263.4 Flange dia.(L) Flange dia.® Flange offset(L) Flange offset® Front 58 45 22 36 Rear 58 49 34 20.5
xoar Napisano 7 Lipca 2011 Autor Napisano 7 Lipca 2011 Dane o piastach mam od przedstawiciela - tj. SPEEDER, poza tym: PRZÓD: http://www.novatecwheels.com/novatec/english/p_show.php?sid=268 - FTF 62,0mm TYŁ: http://www.novatecwheels.com/novatec/english/p_show.php?sid=269 - FTF 58,4mm chyba, że w złą stronę coś liczę...?? Pozdrawiam, M Dalej proszę o pomoc Ok, już wiem w czym jest "deal". środek przedniej piasty (pomiędzy mocowaniami) jest (patrząc od tyłu roweru) bliżej lewego kołnierza (bo lewy kołnierz jest bardziej wepchnięty do środka przez mocowanie tarczy) śtodek tylnej piasty (pomiędzy mocowaniami 135mm) jest bliej prawego kołnierza, ze względu na bębenek. Czy mi się dobrze wydaje, czy to znów jakieś zberezeństwa rowerowe? M No dobrze, liczmy, że wychodzi: PL: 262,6 PP: 266,2 TL: 264,0 TP: 263,8 Jakiej długości szprychy kupować? M
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.