Joanka Napisano 30 Marca 2011 Napisano 30 Marca 2011 Witam! Zauważyłam lekkie luzy na boki w tylnym kole. Jak je zlikwidować? Czy może z tej strony? Z drugiej strony wielotryb, to dostępu nie ma. Przepraszam, za błoto na zdjęciu, ale mieszkam w błotnistej okolicy. Gdzie i jak trzeba dokręcić, żeby zlikwidować ten luz
gello1 Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 Potrzebne ci dwa klucze. 1. Klucz płaski 15 mm cienki. 2. Klucz płaski 17mm Kluczem 15mm przytrzymujesz konus zaznaczony nr 1 i odkręcasz nakrętkę (kontrę) kluczem 17mm zaznaczoną nr.2 Następnie kasujesz luz konusem rys 1 i kontrujesz kontrą rys 2 ale przytrzymując konus aby się nie przemieszczał. Uploaded with ImageShack.us
Mod Team mrmorty Napisano 31 Marca 2011 Mod Team Napisano 31 Marca 2011 Przepraszam, za błoto na zdjęciu, ale mieszkam w błotnistej okolicy. mistrzostwo świata P.S. gdy raz zostawiłem swoje pędzidło zabłocone na noc to później tak jakoś kierownica dziwnie na mnie łypała spode łba
Joanka Napisano 3 Kwietnia 2011 Autor Napisano 3 Kwietnia 2011 Bardzo dziękuje Gello1, kilka osób mi tłumaczyło, ale dalej nie kumałam. Ty wytłumaczyłeś w taki sposób, że luz zlikwidowany i zrozumiałam na przyszłość o co chodzi.
Mod Team Puklus Napisano 3 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2011 Wtrące od siebie dla przyszłej serwisantki że najlepiej sie ustawia luz (przynajmniej dla mnie) jak koło jest wkręcone np. w imadło. Jedną reką sprawdzam luz na kole drugą dokrecam konusa. Zostawiam minimalny luz. Wtedy dociskam kontre i spradzam jak sie kreci oś. idealnie jest ustawione wtedy gdy nie ma luzu a oś sie kreci bez praktycznie żadnego oporu.
Paweel Napisano 3 Kwietnia 2011 Napisano 3 Kwietnia 2011 Tylko przy wsadzaniu osi w imadło trzeba ją między jakieś deseczki albo coś wsadzić bo jak się wsadzi gołą oś w imadło to to się może źle dla gwintu skończyć.
cynamon Napisano 3 Kwietnia 2011 Napisano 3 Kwietnia 2011 Może by tak najpierw sprawdzić co było powodem powstania luzu? Jeżeli luz jest tak duży, że można go wyczuć ruszając kołem, to najprawdopodobniej konusy (stożki) nadają się do wymiany. Jeżeli skasujesz luz na uszkodzonych konusach, to za chwilę będzie to samo i dodatkowo posypią się następne części (miski, kulki). Pasowało by rozebrać piastę, wymyć wszystko dokładnie i ewentualnie wymienić uszkodzone części składając wszystko na nowym smarze. Druga sprawa, to skręcając piastę należy pozostawić minimalny luz (ledwo wyczuwalny), który likwiduje się przy zaciskaniu koła zaciskiem w ramie. Jeżeli skręci się piastę bez luzu i dodatkowo mocno zaciśnie zacisk koła, to można się spodziewać szybkiego wykończenia konusów.
Grand231 Napisano 3 Kwietnia 2011 Napisano 3 Kwietnia 2011 Jeżeli skręci się piastę bez luzu i dodatkowo mocno zaciśnie zacisk koła, to można się spodziewać szybkiego wykończenia konusów. Dodatkowo można spodziewać się dużego oporu koła podczas pedałowania.
extrimeamator Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 A ja mam baardzo dziwny problem z moim tylnym kołem... raz je rozebrałem żeby zakonserwować złożyłem tak jak powinno się koło składać nałożyłem wolnobieg który podczas jazdy się dokręcił i.... zrobiłem jedyne 24km i pojawiły się luzy od strony wolnobiegu dokręcenie nic nie daje problem ciągle się pojawia pomożecie???
cynamon Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 A ja mam baardzo dziwny problem z moim tylnym kołem... raz je rozebrałem żeby zakonserwować złożyłem tak jak powinno się koło składać nałożyłem wolnobieg który podczas jazdy się dokręcił i.... zrobiłem jedyne 24km i pojawiły się luzy od strony wolnobiegu dokręcenie nic nie daje problem ciągle się pojawia pomożecie??? Na razie przychodzi mi do głowy tylko zerwany jeden z gwintów. Zakładam, że masz jakieś doświadczenie w serwisowaniu piast, a jeżeli nie to może coś źle poskręcałeś... dobrze skontrowałeś konusa nakrętką? Masz specjalny płaski klucz do piast? Możesz wrzucić jakieś foty, to może coś więcej da się poradzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.