Skocz do zawartości

[koło] Jak zlikwidować luzy


Joanka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Zauważyłam lekkie luzy na boki w tylnym kole. Jak je zlikwidować?

Czy może z tej strony?

20110330631.jpg

Z drugiej strony wielotryb, to dostępu nie ma.

 

Przepraszam, za błoto na zdjęciu, ale mieszkam w błotnistej okolicy.

 

Gdzie i jak trzeba dokręcić, żeby zlikwidować ten luz

Napisano

Potrzebne ci dwa klucze.

1. Klucz płaski 15 mm cienki.

2. Klucz płaski 17mm

 

Kluczem 15mm przytrzymujesz konus zaznaczony nr 1 i odkręcasz nakrętkę (kontrę) kluczem 17mm zaznaczoną nr.2

Następnie kasujesz luz konusem rys 1 i kontrujesz kontrą rys 2 ale przytrzymując konus aby się nie przemieszczał.

 

20110330631.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Mod Team
Napisano

 

 

 

Przepraszam, za błoto na zdjęciu, ale mieszkam w błotnistej okolicy.

 

 

 

mistrzostwo świata :icon_lol:

P.S. gdy raz zostawiłem swoje pędzidło zabłocone na noc to później tak jakoś kierownica dziwnie na mnie łypała spode łba

Napisano

Bardzo dziękuje Gello1, kilka osób mi tłumaczyło, ale dalej nie kumałam.

Ty wytłumaczyłeś w taki sposób, że luz zlikwidowany i zrozumiałam na przyszłość o co chodzi.

  • Mod Team
Napisano

Wtrące od siebie dla przyszłej serwisantki :P że najlepiej sie ustawia luz (przynajmniej dla mnie) jak koło jest wkręcone np. w imadło. Jedną reką sprawdzam luz na kole drugą dokrecam konusa. Zostawiam minimalny luz. Wtedy dociskam kontre i spradzam jak sie kreci oś. idealnie jest ustawione wtedy gdy nie ma luzu a oś sie kreci bez praktycznie żadnego oporu.

Napisano

Tylko przy wsadzaniu osi w imadło trzeba ją między jakieś deseczki albo coś wsadzić bo jak się wsadzi gołą oś w imadło to to się może źle dla gwintu skończyć.

Napisano

Może by tak najpierw sprawdzić co było powodem powstania luzu? Jeżeli luz jest tak duży, że można go wyczuć ruszając kołem, to najprawdopodobniej konusy (stożki) nadają się do wymiany. Jeżeli skasujesz luz na uszkodzonych konusach, to za chwilę będzie to samo i dodatkowo posypią się następne części (miski, kulki). Pasowało by rozebrać piastę, wymyć wszystko dokładnie i ewentualnie wymienić uszkodzone części składając wszystko na nowym smarze.

 

Druga sprawa, to skręcając piastę należy pozostawić minimalny luz (ledwo wyczuwalny), który likwiduje się przy zaciskaniu koła zaciskiem w ramie. Jeżeli skręci się piastę bez luzu i dodatkowo mocno zaciśnie zacisk koła, to można się spodziewać szybkiego wykończenia konusów.

Napisano
Jeżeli skręci się piastę bez luzu i dodatkowo mocno zaciśnie zacisk koła, to można się spodziewać szybkiego wykończenia konusów.

Dodatkowo można spodziewać się dużego oporu koła podczas pedałowania.

Napisano

A ja mam baardzo dziwny problem z moim tylnym kołem... raz je rozebrałem żeby zakonserwować złożyłem tak jak powinno się koło składać nałożyłem wolnobieg który podczas jazdy się dokręcił i.... zrobiłem jedyne 24km i pojawiły się luzy od strony wolnobiegu dokręcenie nic nie daje problem ciągle się pojawia pomożecie???

Napisano

A ja mam baardzo dziwny problem z moim tylnym kołem... raz je rozebrałem żeby zakonserwować złożyłem tak jak powinno się koło składać nałożyłem wolnobieg który podczas jazdy się dokręcił i.... zrobiłem jedyne 24km i pojawiły się luzy od strony wolnobiegu dokręcenie nic nie daje problem ciągle się pojawia pomożecie???

 

Na razie przychodzi mi do głowy tylko zerwany jeden z gwintów. Zakładam, że masz jakieś doświadczenie w serwisowaniu piast, a jeżeli nie to może coś źle poskręcałeś... dobrze skontrowałeś konusa nakrętką? Masz specjalny płaski klucz do piast? Możesz wrzucić jakieś foty, to może coś więcej da się poradzić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...