Skocz do zawartości

[do 1500zł] Kupno roweru MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako, że jest to mój pierwszy temat na forum to na początku chciałbym się przywitać i wszystkich pozdrowić.

 

Przymierzam się do zakupu rowerku, możena napisać, że pierwszego choć odczywiście z racji wieku miałem do czynienia z wieloma rowerami, ale przeważnie nie miałem pojęcia na czym jeżdżę. Chciałbym zakupić rower w przedziale 800-1500zł (max). Nie zależy mi na wodotryskach. Moje podróże będę opierał na przejażdżkach z żoną i synem, dojazdach do pracy (zalecenie lekarza by wysiąść z czterech kółek) itp. Żadnych ekstremalnych wypadów (może takie delikatne by troszkę zażyć czasem adrenaliny). Moje poszukiwania zatrzymały się na kilku modelach, które zostały mi polecone przez sprzedawców, ale wolałbym zaczerpnąć rady znawców praktycznych.

Na początku podam moje gabaryty. Wzrost 185cm, waga 86kg (coraz lepiej, bo rok temu było 102kg), mam długie ręce i długie nogi - to bardzo ważne z tego co wiem. I do rzeczy. Poelcane rowerki to:

 

Merida Matts 40-V - hamulce typu V (przedział cenowy do 1500zł)

Merida Matts 20-MD - hamulce tarczowe (przedział cenowy do 1500zł)

M-bike Renegade 0.3 - hamulce typu V (przedział cenowy do 1500zł)

Kross Hexagon V6 - hamulce tarczowe (przedział cenowy do 1500zł)

 

Merida Matts 5-V - hamulce typu V (przedział cenowy do 1000zł)

Kross Hexagon V2 - hamulce typu V (przedział cenowy do 1000zł, a nawet do 800zł)

 

Panowie i Panie, co mam kupić? Przyznam szczerze, że pociagają mnie hamulce tarczowe, zwłaszcza, że z pewnością 95% jazdy będzie po asfalcie przy nie małych prędkościach. Aczkolwiek zastanawiam się naprawdę "grubo" nad Krossem V2, bo jest po prostu tani i być może do moich potrzeb w zupełności by mi wystarczył. Sam nie wiem i dlatego też prosze Was, szanowni Państwo o doradzenie.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, co mam kupić? Przyznam szczerze, że pociagają mnie hamulce tarczowe, zwłaszcza, że z pewnością 95% jazdy będzie po asfalcie przy nie małych prędkościach.
. To tak gwoli przypomnienia, bo nie wiem czy przeczytałeś całego mojego posta ;) Nie ograniczam się do kwoty 850zł ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może kilka słów o hamulcach tarczowych.

Skoro będziesz jeździł po asfalcie to tarczówki nie są niezbędne.

Szczerze powiem że wolę V-ki z wyższej kalsy niż tarcze za 200-300 zł ( a takie są montowane seryjnie w rowerach do 1500-2000). Takie tarcze to tylko dla SZPANU.

Dobre czarczówki to wydatek około 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfalcie tarcze będą się po prostu marnowały. To jest dobre rozwiązanie gdy zamierzamy sporo jeździć w deszczu, błocie i w tym podobnych warunkach. Na asfalcie dobre V-brake wyhamują Cię bez problemu. Przy takiej wadze proponowałbym wymienić widelec na coś wytrzymalszego. Taki XCT z Mesy powyżej długo nie pożyje. Ale można zmieścić się w budżecie 1500zł kupując np. tę Mesę i do tego jakąś Torę czy choćby Raidona.

 

Zastanów się jednak jeszcze, czy nie lepszy byłby rower crossowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. To tak gwoli przypomnienia, bo nie wiem czy przeczytałeś całego mojego posta ;) Nie ograniczam się do kwoty 850zł ;)

 

Przeczytałem cały. Zwłaszcza zdanie następujące po cytowanym przez Ciebie. I biorąc pod uwagę całokształt nadal uważam, że Schwinn będzie dla Ciebie odpowiedni i nie ogołoci kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfalcie tarcze będą się po prostu marnowały. To jest dobre rozwiązanie gdy zamierzamy sporo jeździć w deszczu, błocie i w tym podobnych warunkach. Na asfalcie dobre V-brake wyhamują Cię bez problemu. Przy takiej wadze proponowałbym wymienić widelec na coś wytrzymalszego. Taki XCT z Mesy powyżej długo nie pożyje. Ale można zmieścić się w budżecie 1500zł kupując np. tę Mesę i do tego jakąś Torę czy choćby Raidona.

 

Zastanów się jednak jeszcze, czy nie lepszy byłby rower crossowy.

Wybacz, ale nic nie mówią mi nazwy wymieniane przez Ciebie. Domyślam się, że radzisz mi dokupić inny osprzęt i go wymienić. Taka opcja nie wchodzi w grę. Wprost napiszę, że nie mam zamiaru się bawić w jakieś zmiany. Chcę kupić gotowy rower bez jakichkolwiek zamian. Jestem amatorem, który owszem, od wielu lat jeździ rowerem, ale takim przez "V", a tym przez "W" będzie jeździł czysto rekreacyjnie, o czym już pisałem.

 

@Wafel dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o proponowany przez Ciebie model to niestety odpada ze względów czysto estetycznych. Gusta też niestety wchodzą w grę.

 

@Fenthin crossowy? A czym różni się taki rower od roweru MTB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak mówisz. Zobaczysz, że zmiana sprzętu jest czymś normalnym, gdy już złapie się tego rowerowego bakcyla :)

 

Jeśli zaś chodzi o rower crossowy, główne różnice to większe koła (28 cali), inna geometria (dla Ciebie najważniejsze co z tego wynika to inna niż na rowerze górskim pozycja) i korby z większymi tarczami. Są to rowery przyjemnie prowadzące się na asfalcie, ubitych, polnych drogach. W jakiś teren też można wjechać, więc myślę, że to dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi polecić jakiś model crossowy w takim razie? Muszę Cię zawieźć, nie złapię bakcyla rowerowego niestety, bo po prostu nie będę miał czasu na tego rodzaju hobby :/ Ale chcę od czasu do czasu zrobić rodzinny wypad po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Panowie napiszecie na taki wybór? http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-20-md-2011.html

 

PS. kolega pracujący w sklepie rowerowym w Warszawie doradził mi żeby kupić rower z 8-oma przerzutkami z tyłu, tymczasem wszystkie te crossowe rowery mają ich tylko 7...

 

Ten też wpadł mi w oko, po prostu mi się bardzo podoba wizualnie http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_7&products_id=607

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier też jeździ ;) Chyba się zdecyduję na tego Krossa, o ile ktoś mi nie doradzi czegoś innego. Jeśli faktycznie rower crossowy będzie dla mnie lepszy niż MTB to chyba nie ma się nad czym zastanawiać, bo ładna pogoda za oknem i czym prędzej należało by zacząć jeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Państwo. Jednak chyba pójdę nieco wyżej. Postanowiłem dorzucić "kilka" złotych i wybrać coś z przedziału do 2200zł (albo i nie, bo mój faworyt akurat kosztuje 1700zł). Teraz pytanie: czy MTB czy cross? Kolega, sprzedawca rowerów, napisał mi, że z roweru MTB zawsze można zrobić crossa kupując cieńszą gumę. W MTB spokojnie można wjechać do lasku i poszaleć nieco w róznym terenie, a być może będę też to robił. W sumie trochę w tym prawdy co napisał mi kolega. Wiem też, że kupię coś z hamulcami tarczowymi, ale koniecznie hydraulicznymi. Wpadły mi w oko takie modele (kolejność nie jest przypadkowa, kolejkuję wg gustów kolorystycznych, które też mają jakieś tam dla mnie znaczenie):

 

MTB

Kross Hexagon V8 - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_6_38&products_id=557 (faworyt ze względu na cenę i kolorystykę zarówno ramy jak i obręczy kół, a nawet białych linek)

Kross Level A2 - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_6_38&products_id=568 (ach, te jasne obręcze - psują wszystko)

Merida Matts 40-D - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_6_38&products_id=383 (ujdzie kolorystycznie, choć trochę mnie denerwuje ten pomarańcz)

Giant Revel 1 DISC - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_6_38&products_id=17 (całkiem przyjemna kolorystyka i czarne obręcze)

Merida Matts TFS 100-D - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_6_38&products_id=376 (na końcu, bo trochę drogi, ale ogólnie mi się podoba kolorystycznie)

 

Cross

Merida Crossway 40-D - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_7&products_id=404 (szkoda, że taki kolor)

Merida Crossway TFS100-D - http://sklep.swiatrowerow.com.pl/product_info.php?cPath=1_7&products_id=400 (coś mi w nim nie pasuje, tylko nie wiem co).

 

Drodzy Państwo, jak z osprzętem w tych rowerach? Prosiłbym bardzo o nie komentowanie moich gustów kolorystycznych. Proszę o ocenę rowerków w proporcjach jakość do ceny. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie ceny są takie same, 1499zł. Nie, nie przez allegro.

 

Mam uwaga co do ram. Dziś przymierzyłem się zarówno do ramy 19 jak i 21". Różnica? Niezauważalna. W obu odległość do krocza po podniesieniu ramy jest taka sama. 21" jest troszeczkę dłuższa (górna rura), ale to jest kwestia może 1cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...