Skocz do zawartości

[przerzutka ALIVIO -przód] maksymalna tarcza


bikefun1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam korbę 22+32+ochraniacz i według specyfikacji producenta, maksymalną tarczę z przodu mogę założyć 42 zęby w miejsce ochraniacza.

Problem polega na tym, że ofert z 44 zębami jest znacznie więcej niż z 42. Tarcze z 42 zębami, dobre tarcze z rozstawem BCD 104 kosztują od 160 złotych wzwyż - nie ma zamienników za ok. 100 zł w miarę dobrych, są tylko jakieś tandetne za 40 zł i podejrzewam, że w ogóle się nie nadają do takiego napędu jaki posiadam, czyli: kaseta SRAM PG-850 + łańcuch SRAM PC-870. Łańcuch szybko wykończy taką tarczę.

 

Proszę bardzo, to przykład dobrej oferty jakościowo ale cena powala trochę:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_tarcza-mechanizmu-korbowego-roundabout-bcr-07-BBB.html?PT=53118303&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

 

A oferty z 44 zębami? Proszę bardzo:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_zebatka-v4-TRUVATIV.html?PT=53134235&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_tarcza-mechanizmu-korbowego-fc-m530-SHIMANO.html?PT=53044379&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_zebatka-v4-TRUVATIV.html?PT=53134489&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T

 

Ceny do wyboru do koloru, z krokiem cenowym o około 20 zł.

 

Z przodu posiadam przerzutkę SHIMANO ALIVIO - maksymalna ilość żębów według producenta to 42! A czy ktoś próbował wrzucić 44 zęby? Dużej różnicy nie ma ale dlaczego producent takiej zębatki nie zamieścił w specyfikacji jeśliby się dało? Chodzi o marketing? W serwisach mówią mi, że raczej się da i nie będzie problemu ale wiecie - między raczej a 100% pewnością jest jednak różnica.

 

Nie chcę kupić tarczy za ponad 100zł, potem się okaże że coś nie tak i tylko stracę bo towaru nie zwrócę (już nawet sama zabawa w przesyłki i zwroty to koszt kilkudziesięciu złotych).

 

1. Prosiłbym o wypowiedź w tym względzie czy da się założyć z 100% pewnością 44-kę?

2. I przy okazji co to za oznaczenia: 42T i 42z - o co chodzi z tymi literkami z tyłu? Przy niektórych tarczach jest 42T a przy innych 42z.

 

Jechałem ostatnio 80 km na 32 z przodu i 11 z tyłu i niezbyt to ciekawie wyglądało a planuję 300km w jeden dzień zrobić. Chcę żeby mi napęd wytrzymał ok. 4000 km przy jeździe: maksimum z przodu 42/44 z tyłu 95% użycia będzie trybka 11 i 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dokładnie z tą przerzutką i korbą 44 - będzie działać.

Ale nie wiem czy do końca. Ponoć są jakieś 2 rodzaje ALIVIO.

Jak pytałem się w jednym sklepie to facet pytał o model ALIVIO.

Powiem tylko, że ta metalowa prowadnica łańcucha ma znacznie krótszy w pionie prześwit niż ta którą mam w drugim rowerze - trekingowym - który ma 48 zainstalowaną.

Rower ten o którym mowa, to rower dirotwy i miał na samym początku już 22,32+ochraniacz a wiecie, w takich rowerach montuje się wszystko na minimalnie dlatego się pytam.

 

A teraz, którą byście polecili do tego zestawu PG-850 + łańcuch PC-870?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz tak:

- model ramy

- model przerzutki

- modle korby i sprawa siew wyjasni

 

Modeli alivio jest sporo, sa na kwadrat, na octalink, 42, 44, 48 itd ...

Rower był kupiony chyba w 2008 r. taki jak ten tylko chyba z trochę innym osprzętem.

Korba u mnie jest czarna a tutaj przezroczysta.

Podejrzewam, że przerzutka też jest taka sama bo na oko to mi wygląda, że to samo.

http://www.rowerzysta.pl/dirt/rower-mlodziezowy-unibike-zone-one-2011.html#fragment-2

 

A starej specyfikacji nie mam sprzed paru lat - ale chyba to jest to samo tak mi się wydaje.

 

Czy będę potrzebował jakiś specjalny klucz do odkręcenia korby czy można bez odkręcania założyć tę 3-jkę w miejsce ochraniacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Alivio FD-M413 nie współpracuje z zębatką 44t:

http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/tylko-dla-wybranych-alivio-fd-m413.html

Tańsze zębatki wcale nie są tandetne i słabej jakości, są tanie bo są stalowe i ciężkie, ale dzięki temu mogą wytrzymać więcej niż droższe zębatki alu.

Co do oznaczeń, to w zasadzie to samo ale zwykło sie uzywać literki "t" przy kasetach a "z" przy korbach ale i to rożnie bywa.

Tak, w praktyce to samo, ale nieprawda że przy kasecie "t", a przy korbie "z". Jak już używamy skrótu to tego samego do zębatek z przodu i z tyłu. "z" to nasz polski skrót, 44z to 44 zębów, "t" to skrót angielski "44 teeths".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie inaczej niż piszesz, to co napisałem było poparte wieloletnim przeglądaniem wypowiedzi ludzi kiedy i czego uzwaja :P. Pozatym napisałem ze zwykło (czyt. jest cześciej uzywane) a nie sie mowi (czyt. tego należy uzywać), kazdy do tego podchodzi jak chce bo i tak wiadomo o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem ostatnio 80 km na 32 z przodu i 11 z tyłu i niezbyt to ciekawie wyglądało a planuję 300km w jeden dzień zrobić. Chcę żeby mi napęd wytrzymał ok. 4000 km przy jeździe: maksimum z przodu 42/44 z tyłu 95% użycia będzie trybka 11 i 12.

 

nawet jak będziesz miał tarczę 44z z przodu, to i tak wielki szacun, 300km po asfalcie rowerem do dirtu, samą geometrią ramy można się zajechać, ale jak kto lubi

 

tu jest specyfikacja ALIVIO M412 M413 to te same przerzutki tylko z innym mocowaniem, pojemność 20T

czyli 42-32-22 lub 48-38-28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak będziesz miał tarczę 44z z przodu, to i tak wielki szacun, 300km po asfalcie rowerem do dirtu, samą geometrią ramy można się zajechać, ale jak kto lubi

A dzięki za te informacje. Przeczytałem ten artykuł wyżej i na siłę da się zamontować 44-32-22 - tylko jakieś tam zgrzyty będą przy pewnych przełożeniach.

 

A teraz 2 pytanka:

- jaką 42 byście polecili?

- i czy sam bez specjalnego klucza będę mógł ją wymienić bez zdejmowania korby?

 

Nie przesadzaj z tą geometrią. Nie robi żadnej i to najmniejszej różnicy. Liczy się para w nogach a nie geometria i ważne żeby móc pedałować na stojąco bo 4-litery spuchną niemiłosiernie.

Poza tym jak się siedzi na siodełku cały czas to drętwieją nogi, mięśnie i pojawia się mrowienie w stopach. Tak miałem właśnie ostatnio przy 32-13 - 11 była już zajechana że na 2 kręcenia przeskakiwała i nie dało się jechać na stojąco.

 

A ta geometria ramy to są bajki: dobry rower bo bardzo szybko reaguje na skręty, właśnie to jest plus nie minus ramy. Oczywiście na takich dystansach to siodełko w górę na maksa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Alivio FD-M413 nie współpracuje z zębatką 44t:

http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/tylko-dla-wybranych-alivio-fd-m413.html

Tańsze zębatki wcale nie są tandetne i słabej jakości, są tanie bo są stalowe i ciężkie, ale dzięki temu mogą wytrzymać więcej niż droższe zębatki alu.

 

Tak, w praktyce to samo, ale nieprawda że przy kasecie "t", a przy korbie "z". Jak już używamy skrótu to tego samego do zębatek z przodu i z tyłu. "z" to nasz polski skrót, 44z to 44 zębów, "t" to skrót angielski "44 teeths".

Być może wzieło sie to stąd ze niektórzy tak jak ja mają na kasecie napisy np 11t (kaseta shimano) a na blatach korby mam np 44z (sachs) aczkolwiek mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę pojeździłem rowerem trekingowym, zrobiłem 77 kilometrów i kurcze - mam mieszane uczucia. Nie wiem która drogą pójść :wallbash:

Po dogłębnej analizie doszedłem do wniosku, że 44 na 100% odpada, bo to okaleczy rower z funkcjonalności przerzutki w pełnym jej pracy zakresie. Zatem:

- albo 42 (trochę mi się na asfalcie te przełożenie nie widzi, brakuje przełożenia jak 48-11 i do tego jazda cały czas na 2 małych zębatkach - zajedzie się szybko kasetę na mój gust)

- albo:

Mój odnośnik

 

Zębatki 42 z BCD 104 to widzę albo powyżej 160 złotych albo po ok. 40 zł stalowe.

A tutaj miałbym korbę, która z moją przerzutką pracowałaby w całym zakresie i miałbym... 48! Czyli tak jak w trekingowym.

 

Trochę poczytałem forum i tutaj wychodzi jeszcze jeden problem: czy suport, który posiadam obecnie będzie działał z tą korbą i czy wystarczy 1 klucz imbusowy, aby bez problemu zdjąć korbę czy też trzeba mieć jakiś jeszcze specjalny wyciskacz do korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Normalnie w osprzęcie nie siedzę ale teraz widzę, że chyba są różne końcówki suportów?

Oktalink, kwadrat i ISIS. To ja widzę, że bez zmiany suportu w ogóle nie ma szans się obejść.

No ale w sumie suport to nie taki drogi.

 

A suport samemu da się wykręcić czy też trzeba mieć jakiś "ściągacz" tak jak w przypadku samej korby?

 

PS.

No nie mówcie, że do każdego rodzaju ISIS, oktalink, kwadrat trzeba mieć inny klucz bo spadnę z krzesła (chodzi mi o klucz do zdejmowania korby) :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem - dla mnie na MTB 42-11 to już za twardo, prawie nie używam, nawet na asfalcie. Ale w Twoim przypadku to akurat bonus. Jak by nie patrzeć, to i tak będziesz dość intensywnie korzystał ze środkowych zębatek jeżdżąc poza asfaltami. W efekcie twoja kaseta będzie równomierniej zużywana - zwłaszcza te dwie najmniejsze zębatki na asfalcie - w porównaniu do mojej. Obecnie, gdy wymieniam kasetę, to 11 jest prawie jak nowa, a 13 zużyta w minimalnym stopniu.

Weź także pod uwagę, że 11 i 13 są wymienne, więc nie powinno być problemu z ich pozyskaniem - bez konieczności wymiany całej kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - to nie takie proste. Jak jeździsz non-stop na 2 zębatkach, niszczysz zęby tych zębatek a co za tym idzie wyciągasz też łańcuch. Sama wymiana 11 i 12 nic nie da bo jak nowe włożysz, to rozciągnięty łańcuch zacznie nowe koronki niszczyć.

 

Od biedy 42 też może być - normalnie mam dobrze wyposażony rower trekingowy ale na tym moim dirtowcu też zamierzam trochę pojeździć. Dobrze sobie właśnie na takim rowerze wycieczkę w Polskę zrobić, bo i wjedzie się do lasu i na jakąś górkę itp.

 

Zrobiłem zestawienie:

 

trekingowy/crossowy:

--------------------

48-11 - współczynnki 4.36

48-13 - współczynnik 3.69

48-15 - współczynnik 3.20

 

dirtowy z ewentualnie wstawioną tarczą 42:

------------------------------------------

42-11 - współczynnki 3.81

42-12 - współczynnki 3.50

42-14 - współczynnki 3.00

 

Rozbieżność między 4.36 a 3.81 to jest po prostu kosmos - przepaść duża.

Największe przełożenie 42-11 miałym tylko lekko szybsze od 2-giego biegu w trekingowym, czyli 48-13.

Problem jest z pedałowaniem na stojąco, 48-11 jest niezastąpione dlatego rozważam różne możliwości.

Fakt, jak człowiek jest zmęczony bo kilkudziesięciu kilometrach, na siedząco używam głównie 48-15 wymiennie z 48-13.

 

Jeszcze przemyślę to wszystko, cena wyjdzie na to samo bo jak kupię tarczę 42 to zdecyduję się jednak na super zębatkę za 170 złotych - tu nie będę oszczędzał na pewno.

 

Dobra, nówka kaseta za 70 zł, łańcuch za 70 złotych to i przód musi być dobry.

 

Rozwiązaniem byłaby koronka 10-tka - ale takich chyba nie ma w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

PS.

No nie mówcie, że do każdego rodzaju ISIS, oktalink, kwadrat trzeba mieć inny klucz bo spadnę z krzesła (chodzi mi o klucz do zdejmowania korby) :laugh:

Klucz nie bo chyba wszystkie zakreca sie 8mm, ale sciągacz tak :P Na kwadrat jest najwęższy, i pod octa nie podejdzie chyba ze dasz podkłądke z 10groszówki :P z isisem podobnie, jeszcze jest mini isis :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...