Skocz do zawartości

[Rower] Horizon Shine - remoncik


juventini1984

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Od jakichś 3 lat posiadam rower Horizon Shine- http://www.maver.com.pl/index.php?st0=6&lev=1&st=65&nrr=241

Wiem wiem że nędza, że mogłem parę groszy dołożyć i kupić coś lepszego, ale trudno- kupiłem ;) Generalnie chodzi o to, że rower wymaga remontu- przednia zębatka do wymiany (połamane ząbki), pęknięty pedał, strasznie coś skrzypi (pewnie korbowód, suport do wymiany), no i strasznie kiepski przedni hamulec tarczowy z przodu, nie dość że ledwo co hamuje to jeszcze strasznie hałasuje. I tutaj pojawia się moja prośba do Was- czy bylibyście w stanie pomóc mi w zakupie tych części. Z montażem nie będzie raczej problemu jeśli przysiedzę nad tym, ale co kupić, jak kupić i gdzie kupić..Nie wiem czy w zasugerowaniu mi części wystarczy załączony przez mnie link, czy potrzebne byłyby zdjęcia mojego roweru, czy jakieś wymiary??

  • Mod Team
Napisano

Na pocztek pomoże kwota jaką nie bedziesz sie bał wydać, i co chcesz osiognąc tzn kupić bele co bele jeździło czy kupić coś co bedzie w maire bezproblemowe, wiecej szczegółów odnosnie stylu jazdy, wagi, itd. im dokładniej sie okreslisz tym lepsza dostaniesz pomoc.

 

Ja zaczął bym od spaceru po allegro ;)

Napisano

generalnie nie mam pojęcia jaka kasa, rozrzut cenowy na allegro jest ogromny, ale myślę że byłbym w stanie zainwestować w coś w miarę bezproblemowego :). Co do stylu jazdy to rowerem jeżdżę głównie do pracy (asfalt). Przy lepsze pogodzie jakieś wycieczki do lasu- polne, leśne drogi, nic poza tym. Moja waga to 76 kg.

 

generalnie nie mam pojęcia jaka kasa, rozrzut cenowy na allegro jest ogromny, ale myślę że byłbym w stanie zainwestować w coś w miarę bezproblemowego :). Co do stylu jazdy to rowerem jeżdżę głównie do pracy (asfalt). Przy lepsze pogodzie jakieś wycieczki do lasu- polne, leśne drogi, nic poza tym. Moja waga to 76 kg.

 

Co do stylu jazdy to rowerem jeżdżę głównie do pracy (asfalt). Przy lepszej pogodzie zdarzą się jakieś wycieczki do lasu- polne, leśne drogi, nic poza tym, żadnych szaleństw. Moja waga to 76 kg.

Rower do zeszłego sezonu sprawował się całkiem przyzwoicie jak na tę cenę (w 2007 zapłaciłem za niego 900zł), ale przy nawarstwieniu usterek postanowiłem się za niego zabrać. Chciałem zaprowadzić do serwisu rowerowego, ale ze względu na cenę robocizny stwierdziłem że może samemu dam radę.

 

w załączeniu przesyłam 3 fotki części które muszę wymienić:

post-137647-0-79219400-1301514728_thumb.jpg

post-137647-0-37174600-1301514739_thumb.jpg

post-137647-0-35135600-1301514752_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Czyli generalnie korba i hamulec.

 

Korbe to tak DiT :D Dobrze i Tanio polece sh*tmano FC m442 + suport na octalink razem wyjdzie jakieś ze 130 zł jak sie uda. suport bodajże 113mm.

 

Hamulec np avida BB5 albo zaszaleć i BB7 :P

 

Widze ze masz jeszcze imitacje amortyzatora ale to już grubszy wydatek chcąc wymienić.

Napisano

Super:) co do suportu jakas konkretna firma?pewnie najlepiej byloby wykrecic stary i zmierzyc czy to faktycznie 113mm?

 

Przepraszaw ze tak w czesciach ten post,ale pisze z komorki.Co do hamulców,to kupic calosc razem z tarcza tak? Co do "amortyzatorow" to na moje uzytkowanie wystarcza,a podejrzewam ze gdybym chcial zmienic to pewnie bardziej oplacaloby sie zainwestowac w nowy rower..

  • Mod Team
Napisano

Nie nie panie majster :P Kupując Nowa korbe kupujemy nowy suport dedykowany do owej korby i w przypadku m442 na 99% bedzie to 113 przy octalinku. Chodzi o linie lancucha. Oczywiście mogą być inne długości ale wtedy to pozmienia conieco :P tutaj zeby nie było buby zmierz mufe suportu czy masz 68 czy 73mm.

 

Jzeli chodzi o hamulec nie musisz kupować całego kompletu i to nowego. Najtaniej to kupić sam zacisk jakiś uzywany, lepiej pracuje z klamka avida, tarcza pewnie by mogła być niewiem jakiej ona tam jakości jest.

Napisano

Oj Panie Majster:) nazwami tu mi Pan rzucasz ze w wiekszosci nie wiem o co chodzi:) skupmy sie na korbowodzie..kupuje go w zestawie z suportem, poszperam w googlach i ogarne czym jest mufa suportu i zmierze..Jesli zas chodzi o hamulec to tarcze wydaja sie byc ok, z kolei (pomijam fakt ze klocki starte bo to wynik eksploatacji) od nowosci problem byl z zaciskiem- nie szlo go wyregulowac tak,zeby klocki nie obcieraly o tarcze..Przede wszystkim to dzieki za pomoc:) samodzielny remoncik nabiera realnych ksztaltow,a i czego sie naucze

  • Mod Team
Napisano

Mufa to nic innego jak "gniazdo" w ktoro wkrecamy suport. Ma kilka standardów Najpopularniejszy w polskim grodzie jest standard BSA 68mm. Czyli gwint angielski ( prawy i lewy). Co nowsze sprzety posiadają coraz częsciej mufe 73mm a rowery wyczynowe już ok 80.

 

Polecam lektóre zinn i sztuka serwisownaia roweru gorskiego ---> http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=339959

 

Stamtąd dowiesz sie wszystkiego co jest potrzebne by zrobić remont swojego smigadła.

 

Odnośnie hamulca sprawdź czy tarcza nie ma bicia. Nowy bb5 mozna nabyć za 150zł z tarczą http://allegro.pl/avid-hamulce-bb5-przod-tyl-160-185-203-super-cena-i1519591173.html

 

ale możesz szukać używek. Broń ci Panie Boże kupować wiekszą tarcze jak 160 po połamiesz amora i tu wcale nie żartuje, zwłaszcza ze twój to tylko imitacja. A bb5 wbrew pozorom to całkiem sprawny hamulec.

Napisano

Ok,to po pracy zmierze gniazdo suportu, co do hamulca to tarcza zdaje sie nie bic,sam mechanizm hamujacy wyglada dosc slabo,wiec nie wiem,czy komplet bez tarczy,czy same zaciski..

Napisano

a więc tak: pedały zdemontowałem, na przeszkodzie stanął niestety..klucz do suportu..a w zasadzie jego brak :/ jutro odwiedzę sklep rowerowy albo jakiś sklep z narzędziami i zobaczymy może znajdę.

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

no bez podstawowego kompletu kluczy jak wlasnie do suporu, kasety, komletu imbusów, płaskich, cieżko brać sie za remonty :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...