Skocz do zawartości

[9493g] Genesis Evolution by Specjal


Specjal

Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad rocznym okresie składania przedstawiam mój rower na ten sezon.

 

Bar Ends:(Rogi) Accent Arrow (116 g para)

Bar Plugs:(Korki do kierownicy) Giant (4 g)

Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Elite Custom Race (42 g)

Brake (Front):(Hamulec przedni) Avid Elixir CR białe (297 g razem z śrubkami)

Brake (Rear):(Hamulec tylny) Avid Elixir CR białe (308 g razem z śrubkami)

Brake Levers:(Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR, białe (waga wliczona w hamulce)

Cables:(Pancerze i linki) Jagwire (??? g)

Cassette:(Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32T (268 g)

Chain:(Łańcuch) Shimano XTR CN-7701 (287 g)

Crankset:(Korby) Truvativ Noir (827 g)

Derlr(Front):(Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M771 Top Swing

Derlr (Rear):(Przerzutka tylna) Shimano XT Shadow RD-M772 SGS (227 g)

Fork:(Widelec) Fox 32 F100 RLC Fit (1444 g)

Frame:(Rama) Genesis Evolution Ltd. Team Karbon (1190 g)

Grips:(Gripy) Giant XC Lock-on (95 g)

Handlebar:(Kierownica) Giant A3, aluminiowa, 31.8x630mm (??? g)

Headset:(Stery) FSA (36 g)

Pedals:(Pedały) Exustar E-PM25 (275 g para)

Rotors:(Tarcze Hamulcowe) Dartmoor Nano, czerwony pająk (85 g x 2 = 170 g)

Seat:(Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow (180 g)

Seatpost:(Sztyca) Ritchey WCS Carbon 31.6x400mm (200 g)

Seatpost clamp:(Zacisk sztycy) Noname (47 g)

Shifters:(Manetki) Shimano XT SL-M770 (288 g)

Skewers:(Zaciski koł) A2Z QR Cr-Mo (53 g x2 = 106 g)

Spacers:(Podkładki pod mostek) A2Z 1-1/8", 3x5mm, 1x10mm (20 g)

Starnut:(Gwiazdka) Fox (16 g)

Stem:(Mostek) Ritchey WCS Carbon 4-Axis Matrix, 31.8x100mm (116 g)

Tire(Front):(Opona przednia) Maxxis Crossmark eXCeption (488 g)

Tire(Rear):(Opona tylna) Maxxis Crossmark eXCeption (486 g)

Top Cap:(Top cap) Ritchey Carbon (14 g)

Tubes:(Dętki) Noname (154 + 155 g = 309 g)

Wheel Front:(Koło przednie)

-Hub:(Piasta) A2Z XCF, oś 9mm, czerwona (119 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (397 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Wheel Rear:(Koło tylne)

-Hub:(Piasta) A2Z XCR, czerwona (231 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (400 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Misc:(Inne)

* śrubki alu czerwone na mocowanie bidonu, M5 x15, 4 szt. (1,5 g x4 = 6 g)

* śrubki do tarcz Dartmoor czerwone (12 g x 2 = 24 g)

 

Razem: 9970 g ważone na wadze hakowej z dokładnością do 40 g (tak więc teoretycznie może byc lekko powyżej 10 kg :icon_wink: ). W trakcie sezonu porobię jeszcze niewielkie zmiany, tak aby już pewnie zejśc poniżej 10 kg. Do wymiany na pewno jeszcze kierownica, tyle że nie mogę znaleźc nic mi odpowiadającego, a obecna kiera jest wygodna, ale zapewne przyciężka. Podobnie z rogami, które swoje ważą, ale są bardzo wygodne. Mam lekkie rogi Smicy, ale po jednej jeździe powróciłem do Accentów. Mogę jeszcze zyskac na zaciskach kół oraz sztycy - tu pewnie jakieś 70-80 g do urwania. Dętki też lekkością nie grzeszą, ale po złych doświadczeniach z xx-lightami wolę już takie niż łapac kapcia średnio 4 razy w miesiącu. Zastanawiam się jeszcze nad fajnymi czerownymi pancerzami Nokona albo Alligatora. Pozostaję jeszcze możliwośc wymiany tylnej przerzutki na XTR-a (45 g w dół), ale to już duży koszt i nie wiem czy się w to pakowac przy obecnej polityce 10-rzędowych kaset.

 

Pare fotek:

 

DSC04774.JPG

DSC04777.JPG

DSC04775.JPG

DSC04778.JPG

DSC01201.JPG

 

Na razie to tyle. W miarę możliwości i zmian, będę aktualizował projekt w trakcie sezonu. Zapraszam do komentowania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rower na ladnej i lekkiej ramie.

 

Bez ingerowania w glowne komponenty, mozesz zajac sie drobnica i juz wspomniana kierownica.

 

Zaciski kol i sztycy raczej naleza do wagi ciezkiej.

Na tych do kol mozesz spokojnie urwac ok 50g, w miare przyzwoity i solidny zacisk sztycy nawet jak bedzie ok 12g to i tak sporo mniej niz obecny.

 

Gripy tu sporo do odjecia.

 

Podkladni w tym rozmiarze moglyby byc spokojnie 2x lzejsze.

 

Na tych tylko komponentach do zaoszczedzenia ok 150g i wiecej.

 

O rogach nie wspomne... :icon_wink:

 

Co do pancerzy to wagowo wypada lepiej Alligator, aczkolwiek z tym czerwonym moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku były problemy z ustawieniem tarcz względem klocków, ale jakoś dałem radę. Hamowanie jest ok, aczkolwiek czuc nieznaczną utratę siły hamowania. W dh nie jeżdżę, więc póki co przeboleję :thumbsup: Nad zmianą tarcz też myślę, być może na coś takiego.

 

siemka,

 

Mam tarcze A2Z niższy model i po sezonie działają bez problemu, moja waga powyżej 80 kg, też był na początku problem żeby ustawić bo cały czas troszkę tarcze ocierały , ale w końcu dało sie ustawić.

 

no to teraz będę sie za twoim rowerem rozglądał po 3 city ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower całkiem estetyczny i może się podobać. Zasługą tego moim zdaniem jest rama, która jest bardzo ładna no i lekka.

Niewielkim kosztem można sporo urwać na drobiazgach, ale o tym już napisał 1415chris.

Pisałeś o XTR na tył i chyba nie ma sensu się w to ładować dla samej wagi. Za ta pieniądze lepiej kupić lżejszą kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski kol i sztycy raczej naleza do wagi ciezkiej.

Na tych do kol mozesz spokojnie urwac ok 50g, w miare przyzwoity i solidny zacisk sztycy nawet jak bedzie ok 12g to i tak sporo mniej niz obecny.

 

No właśnie na takich drobiazgach zamierzam zbic wagę jeszcze w tym sezonie. Tylko cała sztuka w tym, żeby tak dobrac komponenty żeby kolorystycznie ze sobą współgrały.

1415chris - możesz polecic jakis mocny i lekki zacisk sztycy? Wcześniej miałem już ultralekki zacisk Mortopa i pomimo zaciskania na max sztyca ciągle opadała, dlatego trochę się zraziłem.

Możesz też jeszcze polecic jakieś dobre pancerze w takim razie? Może Swiss Comp?

 

nie ma wagi przedniej przerzutki

 

Moje przeoczenie. Waga 169 g.

 

no to teraz będę sie za twoim rowerem rozglądał po 3 city ;)

 

Na lokalnych zawodach na pewno będę się pojawiał :icon_wink:

 

Wrzuć jakieś zdjęcia na bardziej jednolitym tle...

 

Na razie nie mam innych zdjęc. Jak będę miał, to na pewno wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twojej sytuacji, kazdy lekki zacisk ponizej 10g z pasta do montazu karbonowych czesci powinien dac rade.

A jak to nie pomoze, to butapren zalatwi sprawe.

 

Widzialbym bialy lub czarny. Z tym pierwszym bedzie nieco ciezej bo nie wystepuje naturalnie w przyrodzie :icon_wink:

 

A i mozesz pokusic sie o jakis karbonowy, tak zeby nie zaklocac harmonii materialu.

 

Dobre mi znane pancerze to wspomniane Alligatory, te zwykle, chyba ze masz sporo czasu i cierpliwosci, to moga byc Mini :nuke:

 

Swiss, widzialem pare zdjec i komentarzy, jakoscia to raczej nie grzeszy, nie mam pojecia jak wagowo...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kilka niewielkich, ale ważnych dla mnie zmian. Podkreślone to zmiany. Dodatkowo zważyłem w końcu kierownicę. Niezły kloc :rolleyes: Ale na razie nie będę zmieniał, gdyż bardzo mi pasuje szerokośc i profil. Jak trafię coś naprawdę fajnego i nietuzinkowego, to zmienię.

 

Bar Ends:(Rogi) Smica (62 g)

Bar Plugs:(Korki do kierownicy) Scott (5 g)

Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Elite Custom Race (42 g)

Brake (Front):(Hamulec przedni) Avid Elixir CR białe (297 g razem z śrubkami)

Brake (Rear):(Hamulec tylny) Avid Elixir CR białe (308 g razem z śrubkami)

Brake Levers:(Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR, białe (waga wliczona w hamulce)

Cables:(Pancerze i linki) Jagwire (??? g)

Cassette:(Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32T (268 g)

Chain:(Łańcuch) Shimano XTR CN-7701 (287 g)

Crankset:(Korby) Truvativ Noir (827 g)

Derlr(Front):(Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M771 Top Swing

Derlr (Rear):(Przerzutka tylna) Shimano XT Shadow RD-M772 SGS (227 g)

Fork:(Widelec) Fox 32 F100 RLC Fit (1444 g)

Frame:(Rama) Genesis Evolution Ltd. Team Karbon (1190 g)

Grips:(Gripy) Scott Racing Lite (18 g)

Handlebar:(Kierownica) Giant A3, aluminiowa, 31.8x630mm (270 g)

Headset:(Stery) FSA (36 g)

Pedals:(Pedały) Exustar E-PM25 (275 g para)

Rotors:(Tarcze Hamulcowe) Dartmoor Nano, czerwony pająk (85 g x 2 = 170 g)

Seat:(Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow (180 g)

Seatpost:(Sztyca) Ritchey WCS Carbon 31.6x400mm (200 g)

Seatpost clamp:(Zacisk sztycy) FRM SC35 34,9 mm (13 g)

Shifters:(Manetki) Shimano XT SL-M770 (288 g)

Skewers:(Zaciski koł) A2Z QR Cr-Mo (53 g x2 = 106 g)

Spacers:(Podkładki pod mostek) A2Z 1-1/8", 3x5mm, 1x10mm (20 g)

Starnut:(Gwiazdka) Fox (16 g)

Stem:(Mostek) Ritchey WCS Carbon 4-Axis Matrix, 31.8x100mm (116 g)

Tire(Front):(Opona przednia) Maxxis Crossmark eXCeption (488 g)

Tire(Rear):(Opona tylna) Maxxis Crossmark eXCeption (486 g)

Top Cap:(Top cap) Ritchey Carbon (14 g)

Tubes:(Dętki) Noname (154 + 155 g = 309 g)

Wheel Front:(Koło przednie) (680 g)

-Hub:(Piasta) A2Z XCF, oś 9mm, czerwona (119 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (397 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Wheel Rear:(Koło tylne) (795 g)

-Hub:(Piasta) A2Z XCR, czerwona (231 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (400 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Misc:(Inne)

* śrubki alu czerwone na mocowanie bidonu, M5 x15, 4 szt. (1,5 g x4 = 6 g)

* śrubki do tarcz Dartmoor czerwone (12 g x 2 = 24 g)

 

W sumie 164 g mniej. Waga całkowita roweru wynosi obecnie 9806 g :icon_wink:

 

DSC04825.JPG

DSC04830.JPG

DSC04828.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport oryginalny. Ja wiem czy taka ciężka... Producent podaje wagę całości 800 g. Na necie znajdowałem różne wagi tej korby mieszczące się w granicach 81x g, 82x g, tak więc mieszczę się w marginesie błędu.

 

 

Zaj*bista rama, gdzie taką dorwę nie kupując całości ?

 

Mi na ramę udało się trafic na allegro. Z tego co wiem dystrybutorem marki genesis w Polsce jest popularna siec sklepów Intersport. Spróbuj do nich uderzyc z tematem. Co prawda nigdy u nich nie widziałem wyższych modeli, tylko popularne rowerki ze średniej półki za 2-3 tyś zł. Nie wiem też czy będzie możliwośc kupna samej ramy - zależy od polityki firmy. Tutaj masz oficjalną stronę marki Genesis. Nowa rama evolution na rok 2011 również prezentuję się smakowicie :rolleyes: (ja mam model 2010).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podana waga na białe rogi Smicy to 60 g, chyba ze względu na grubszą powłokę. Mam już takie szczęście, że trafiają mi się wyjątkowo ciężkie egzemplarze :(

 

Napisz coś więcej o szprychach, jak ze sztywnością?

 

Na razie mam na tych kołach przejechane jakieś 800 km, ale mogę powiedzieć, że i tak jest lepiej niż z poprzednimi szprychami. Nie bije na boki przy sztywnych podjazdach. W poprzednim zestawie w takich przypadkach mogłem poczuć jak magnes ze szprychy potrafił ocierać o czujnik licznika zamontowany na amortyzatorze. Tak wieć póki co złego słowa powiedzieć nie mogę, a roweru z pewnością nie oszczędzam i po bułki nim nie jeżdżę :P Początkowo miałem mieć lżejsze Sapim Lasery, ale trochę się bałem połączenia wylajtowanych szprych z superlekkimi piastami :icon_wink:

 

Zalewając mleczko do kół...możesz smialo zejsc o 200gr :icon_cool: nie kusi? 9.6kg ... ?;]

 

Kusi, kusi :) tylko póki co nie miałem jeszcze do czynienia z systemami notubes. Muszę się przełamać, może jeszcze w tym sezonie. Docelowo na przyszły sezon chciałbym zejść z wagą do 9,5 kg. Do wymiany jeszcze na pewno kiera, przerzutka tylna na xtr (obecna jest już mocno dobita po trzech sezonach), zaciski kół, pancerze i może jeszcze kilka innych pierdółek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W trakcie sezonu dokonałem kilku istotnych zmian. Podkreślone to oczywiście zmiany:

 

Bar Ends:(Rogi) Smica (62 g)

Bar Plugs:(Korki do kierownicy) Scott (5 g)

Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Elite Custom Race (42 g)

Brake (Front):(Hamulec przedni) Avid Elixir CR białe (297 g razem z śrubkami)

Brake (Rear):(Hamulec tylny) Avid Elixir CR białe (308 g razem z śrubkami)

Brake Levers:(Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR, białe (waga wliczona w hamulce)

Cables:(Pancerze i linki) Jagwire (??? g)

Cassette:(Kaseta) Shimano XTR CS-M970 11-32T (222 g)

Chain:(Łańcuch) SRAM PC-991 (289 g)

Crankset:(Korby) Truvativ Noir (827 g)

Derlr(Front):(Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M771 Top Swing

Derlr (Rear):(Przerzutka tylna) Shimano XTR Shadow RD-M972 SGS (181 g)

Fork:(Widelec) Fox 32 F100 RLC Fit (1444 g)

Frame:(Rama) Genesis Evolution Ltd. Team Karbon (1190 g)

Grips:(Gripy) Scott Racing Lite (18 g)

Handlebar:(Kierownica) Buzzard Carbon XC Rizer, 31.8x620mm (143 g)

Headset:(Stery) FSA (36 g)

Pedals:(Pedały) Exustar E-PM25 (275 g para)

Rotors:(Tarcze Hamulcowe) Dartmoor Nano, czerwony pająk (85 g x 2 = 170 g)

Seat:(Siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow (180 g)

Seatpost:(Sztyca) Ritchey WCS Carbon 31.6x400mm (200 g)

Seatpost clamp:(Zacisk sztycy) FRM SC35 34,9 mm (13 g)

Shifters:(Manetki) Shimano XT SL-M770 (288 g)

Skewers:(Zaciski koł) QR02 Conical Red Titan (24 g + 27 g = 51 g)

Spacers:(Podkładki pod mostek) A2Z 1-1/8", 3x5mm, 1x10mm (20 g)

Starnut:(Gwiazdka) Fox (16 g)

Stem:(Mostek) Ritchey WCS Carbon 4-Axis Matrix, 31.8x100mm (116 g)

Tire(Front):(Opona przednia) Maxxis Crossmark eXCeption (488 g)

Tire(Rear):(Opona tylna) Maxxis Crossmark eXCeption (486 g)

Top Cap:(Top cap) Ritchey Carbon (14 g)

Tubes:(Dętki) Schwalbe Extra Light (133 + 135 g = 268 g)

Wheel Front:(Koło przednie) (680 g)

-Hub:(Piasta) A2Z XCF, oś 9mm, czerwona (119 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (397 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Wheel Rear:(Koło tylne) (795 g)

-Hub:(Piasta) A2Z XCR, czerwona (231 g)

-Rim:(Obręcz) DT Swiss XR400 (400 g)

-Spokes:(Szprychy) Sapim D-light (154 g)

-Nipples:(Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g)

Misc:(Inne)

* śrubki alu czerwone na mocowanie bidonu, M5 x15, 4 szt. (1,5 g x4 = 6 g)

* śrubki do tarcz Dartmoor czerwone (12 g x 2 = 24 g)

 

W sumie 315 g mniej. Waga całkowita roweru spadła do 9493 g :icon_lol:

Udało mi się zejść do zaplanowanego poziomu < 9500 g i jestem bardzo zadowolony. Wreszcie znalazłem zaj**tą kierownicę, z czego się szczególnie cieszę (waga realna niższa od katalogowej, co mi się jeszcze chyba nie zdarzyło :D ). Muszę się tylko jeszcze z ustawieniami pobawić. Na ten sezon nie planuję już więcej zmian. Ewentualnie jak mnie najdzie ochota, to pobawię się jeszcze z pancerzami.

 

Z ciekawostek to jakiś miesiąc temu skrzywiłem podczas jazdy tarczę z tyłu. Nie zaliczyłem żadnego dzwonu czy coś podobnego. Po prostu na zjeździe przy nieco ostrzejszym hamowaniu tarcza porządnie się wykrzywiła i to tak, że koło praktycznie się zablokowało i nie było już dalszej możliwości jazdy. Być może było jakieś uderzenie gałęzią lub kamieniem, tego już nie stwierdzę. Tarcza oczywiście do wyrzucenia, bo przy tak dużym wygięciu nic się nie da zrobić. Podejrzewam, że jakbym miał „zwykłą” tarczę, to nic by się nie stało. Jednak za odchudzone części trzeba czasem zapłacić.

 

Proszę też o zmianę w temacie wagi roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...