holdegron Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 Witam Zmieniam własnie amor na Suntour'a NRX E LO. Poprzednio używałem amorka bez tłumienia i blokady. I tu mam pytania: - czy tę wajchę do blokady można też ustawiać w "pół-pozycji" i w ten sposób regulować tłumienie odbicia ? - czy można zablokować ugięty amor, czy to nie uszkodzi tłumika ? Pozdrawiam, Bobby
PoleK Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 zablokowanie ugietego amora nic nie zmieni... a co do pol-pozycji - tak mozna, ja tak robie w swoim xcr i nie widze wad.
ugupu Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 Czy zablokujesz ugięty czy nie-nie ma znaczenia. Jeśli zaś chodzi o ustawienie blokady amora w pozycji innej niż "odblokowany" czy "zablokowany", nie powinieneś tego robić. Ustawienie pokrętła gdzieś po środku nic ci tak naprawdę nie da, ponieważ tłumisz cały amortyzator- podczas ugięcia i podczas powrotu. A możesz dość szybko zniszczyć tłumik. Tłumienie odbicia działa tylko podczas powrotu amora po ugięciu. Jeśli zależy ci na tłumieniu odbicia rozważ kupno wersji NRX S LOD lub NRX S RLD (wersja z manetką na kierze). Wiem, że są droższe ale są też lżejsze i mają sprężynę powietrzną co pozwoli ci na naprawdę dobre ustawienie twardości amora oraz SAG-u. Ponadto mają możliwość ustawienia tłumienia odbicia pokrętłem na dole lag. Nawet, jeśli obciążysz przednie koło sakwami.
fw66 Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 Jeśli chcesz obniżyć amora po zablokowaniu, to raczej tylko w Marzocchi TXC z blokadą ECC. Czasami jeszcze można na niego trafić.
moojmisiu Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 1. W moim NCX z roku 2008 można było zablokować amortyzator na przykład w połowie skoku. 2. Tłumik w tym amortyzatorze nie miał regulacji tłumienia odbicia/powrotu, miał za to kilka pozycji między położeniem dźwigni całkowicie odblokowanym a całkowicie zablokowanym. Teoretycznie była to regulacja tłumienia kompresji. Podobnie mam teraz w Epiconie.
ugupu Napisano 28 Marca 2011 Napisano 28 Marca 2011 W tłumikach Suntoura do 2008 była taka możliwość, że blokując amora na ugięciu zostawał skrócony skok. W moim Epiconie z 2009 i nowszych nie ma takiej możliwości.
SlyWhite Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 W tłumikach Suntoura do 2008 była taka możliwość, że blokując amora na ugięciu zostawał skrócony skok. W moim Epiconie z 2009 i nowszych nie ma takiej możliwości. Koledzy, skorzystam z tego tematu by wypytać Was o ten amortyzator Suntour XCM V2 MLO 100 mm (wątek stricto stricte do tego amora zamknął moder (albo uzywamy skrótu "mod" albo piszemy całe słowo, bo "moder" niebezpiecznie mi się kojarzy z "moher") i nie miałem okazji skorzystać). Jest on zamontowany w Ghost EBS 1 ( http://www.secesja.p...EBS_1_2010/EBS1 ), którego zamierzam nabyć do "normalnej" jazdy tzn. dojazdy do pracy, trochę lasu szutru i błota (ważę ok. 75kg). Trochę o nim poczytałem i obawiam się aby nie padł zbyt wcześnie a zamierzam go używać zgodnie z przeznaczeniem tzn. bez podniebnych akrobacji Jednocześnie zastanawiam się czy nie wydusić więcej kasy (do 2550zł) i nie zakupić Ghost'a SE 4000 z lepszym amorem RST First Air Remote LO 100 mm ( http://www.secesja.p...000_2010/SE4000 ). Poradźcie coś bo niebawem wyprzedaż 2010 w Secesji się skończy lub zabraknie ram 19tek. Pozdr. ps P.S.(skrót od Post Scriptum piszemy wielkimi literami) czy warto się żyłować (budżet mam niestety napięty) na SE4000???
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Powiem tak: ja na XCM V2 przejechałem ze 3 tysie kilometrów i luzów nie dostał. Był na forum wątek o RST że niby szybko łapały luzy ale w ramach gwarancji były bez problemu wymieniane. Zawsze powietrzny amor jest lepszy bo lżejszy, bo możesz go dokładnie pd swoją wagę ustawić.
SlyWhite Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Powiem tak: ja na XCM V2 przejechałem ze 3 tysie kilometrów i luzów nie dostał. Był na forum wątek o RST że niby szybko łapały luzy ale w ramach gwarancji były bez problemu wymieniane. Zawsze powietrzny amor jest lepszy bo lżejszy, bo możesz go dokładnie pd swoją wagę ustawić. Czyli jeśli ten amortyzator jest najsłabszym ogniwem EBS1 - czego właśnie się obawiam, to mogę śmiało go zakupić bez strachu że rozleci się po 1 sezonie ( niektórzy piszą na forum o luzach po 500km lub nawet 350km co mnie bardzo zdziwiło i zaniepokoiło). Z drugiej strony myślałem że amortyzatory olejowe są lepsze i lepiej tłumią, ale w tej materii jestem zielony i nie będę się sprzeczał Dzięki za opinię, jeśli jednak ktoś miałby jeszcze jakieś pozytywne lub negatywne doświadczenia z tym amortyzatorem to chętnie posłucham. Pozdr.
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 XCM V2MLO nie jest amorem olejowym. W jednej ladze ma sprężynę w drugiej zaś tłumik olejowy z blokadą. Ponieważ jest to MLO, tłumik jest starego typu i mocno tłumi cały amortyzator w przeciwieństwie do HLO. Nie mogę ci z czystym sumieniem powiedzieć, że XCM-y nie łapią luzów. Mogę tylko rzec, że mój po 3 tysiach luzu nie złapał.
Mod Team mrmorty Napisano 1 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2011 zacznę od tego, że: NIE CYTUJEMY W CAŁOŚCI POSTÓW PRZEDMÓWCY ZNAJDUJĄCYCH SIĘ BEZPOŚREDNIO PRZED TWOJĄ WYPOWIEDZIĄ W kwestii luzów - różne są opinie o w/w amortyzatorach. Z moich obserwacji (obserwowałem kolegów) to te widelce niezbyt kochają hamulce tarczowe. Jeśli już to najmniejsze możliwe tarcze i najlepiej nie hamować stając na przednim kole . Często wpadają na forum dzieciaki którzy mają zamontowane z przodu tarcze powyżej 200 mm i płaczą, że widelec ma takie luzy że palec można wsadzić. Wszystko z umiarem.
moojmisiu Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 XCM V2MLO nie jest amorem olejowym. W jednej ladze ma sprężynę w drugiej zaś tłumik olejowy z blokadą. Trochę to sprzeczne. XCM V@ MLO ma sprężyny po obu stronach, w prawej goleni krótką i do tego mechaniczną blokadę, a w lewej sprężynę główną, a do kompletu glizdę z elastomeru (niby tłumik). F1rest jest za to amorem olejowym, w dodatku z otwartą kąpielą, czyli pracuje całkiem fajnie i zdecydowanie lepiej od XCM i imo to inwestycja na dłuższy czas. Osobiście, patrząc na te dwa rowery, kupiłbym ten tańszy, a do tego albo powietrznego Epicona (na allegro już za 560 PLN, albo poszukał Firsta z piwotami, może też się uda w tej albo zbliżonej cenie.
SlyWhite Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Dzięki za Wasze opinie i chyba postąpię w ten sposób, że zakupię EBS1 i się nim pocieszę a z czasem pomyślę o innym - lepszym amortyzatorze Pozdr. P.S. Szczególne pozdrowienia dla Moderatora
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 Trochę to sprzeczne. XCM V@ MLO ma sprężyny po obu stronach, w prawej goleni krótką i do tego mechaniczną blokadę, a w lewej sprężynę główną, a do kompletu glizdę z elastomeru (niby tłumik). F1rest jest za to amorem olejowym, w dodatku z otwartą kąpielą, czyli pracuje całkiem fajnie i zdecydowanie lepiej od XCM i imo to inwestycja na dłuższy czas. Osobiście, patrząc na te dwa rowery, kupiłbym ten tańszy, a do tego albo powietrznego Epicona (na allegro już za 560 PLN, albo poszukał Firsta z piwotami, może też się uda w tej albo zbliżonej cenie. Rzeczywiście wasz rację. Ale nie zmienia to ogólnego kontekstu wypowiedzi.
SlyWhite Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Moja żona właśnie powiedziała, że jeśli będziesz mo mi groził to będziesz miał z nią do czynienia... a moja jest prawnikiem i od ośmiu lat trenuje karate... poważnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.