Teooo87 Napisano 26 Marca 2011 Napisano 26 Marca 2011 Witam Do napisania tego postu skłonił mnie fakt, że przeczytałem już wiele różnych tematów z podobnym problemem, tylko bardzo ciężko wzorować się postem z roku 2009 czy 2010 a takich jest najwięcej. Zacznę od tego że szukam roweru MTB w cenie do 2000zł, rowerem miał by służyć zarówno do jazdy po asfalcie jaki i do wypadów za miasto w celach bardziej rekreacyjnych niż wyczynowych. Przez ostatni tydzień zwiedziłem chyba wszystkie sklepy rowerowe w okolicy niestety wszystkie propozycje bardziej utrudniły mi wybór niż w nim pomogły dla tego ostatnią deską ratunku jest to forum internetowe. Więc tak: -wiek: 24 lata -wzrost: 172cm -długość nogi: 78cm -waga 54kg Opcje które zaproponowano mi w salonach rowerowych: Merida Matts 100-V 2010 cena około 1500zł Merida Matts TFS Xc 100-D 2010 cena 1700zł Kross Level A2 Disc 2010 cena 1650zł Kross Level A4 2010 cena 2000zł Zastanawiam się jeszcze nad: Kross Level A6 2009/2010 Unibike Flite 2010 Giant Yukon Disc 2010 Proszę o podpowiedzi który rower będzie najsensowniejszy, ewentualnie co byście polecili innego? Nurtują mnie też 2 zagadnienia: - Hamulce typu V-brake czy hydraulika? do warunków o których pisałem? - Czy warto dopłacać do droższego roweru marki Unibike czy lepiej kupić coś tańszego np: Level A2 czy Merida skoro nie mam zamiaru wjeżdżać w trudny teren? Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i czekam na odpowiedzi
Mod Team durnykot Napisano 26 Marca 2011 Mod Team Napisano 26 Marca 2011 Posty z 2010 roku dotyczą rowerów z 2010 roku o które zresztą pytasz.
daro77 Napisano 26 Marca 2011 Napisano 26 Marca 2011 Z rowerów przez Ciebie wymienionych bez zastanowienia brałbym Flite. Co do Twoich rozterek: tańszy/droższy: zastanów się ile będziesz jeździł, czy to nie chwilowy zryw.. jeśli złapiesz bakcyla i kupisz droższy np. Flite to przy odpowiednim traktowaniu będzie Ci służył kilka ładnych sezonów. Ja jestem zdania że tanie rzeczy są dla bogatych, nas biednych na naprawy nie stać tarcza/ v-ka - do rekreacyjnej jazdy dobra v-ka 100% wystarczy, ale tarcze fajna sprawa, o serwis się nie martw, ja już 3 sezon śmigam prawie bez ingerencji na Hayesach. We Flite masz świetne hamy. I na pewno najwazniejsze wg mnie jest przymierzenie, dobór ramy i odpowiedniej geometrii, na tym się skup najbardziej, rama najważniejsza!! Mi najlepiej leżą ramy Cube z serii LTD. Tez możesz się przymierzyć np. do Analoga DSC.. Pzdr.
Teooo87 Napisano 26 Marca 2011 Autor Napisano 26 Marca 2011 Dzięki za pierwsze odpowiedzi, co do informacji administratora durnykot to faktycznie znalazłem posty z rowerami jednak pisane one były w 2010 roku więc ceny są nieaktualne stąd moje pytanie, oczywiście brałem też pod uwagę rowery z 2011 ale tutaj zmienił się raczej wygląd (malowanie) niż jakość komponentów i podzespołów, dla tego jestem zainteresowany raczej modelami 2010/2009r. Prosił bym teraz o informację na co zwrócić uwagę dobierając ramę? Przyznaje że jestem totalnym amatorem dla tego proszę o pomoc. Co do roweru to zdecyduje się chyba na coś droższego skoro tańszy sprzęt jest awaryjny.
Silver400 Napisano 26 Marca 2011 Napisano 26 Marca 2011 moim zdaniem to nie jest tak że im tańszy rower tym bardziej awaryjny np. 2 rowery w cenach 1200zł i 1800zł nie będą sie mocno róźnić bezawaryjnością a raczej odpornością na zużycie i jakość poszczególnych podzespołów nowe rowery w zasadzie się nie psują, chyba ze wykorzystuje się je wybitnie nie do tych celów do których są
Teooo87 Napisano 27 Marca 2011 Autor Napisano 27 Marca 2011 Dorzucę jeszcze jeden rower do porównania, będzie to Unibike ponieważ jestem coraz bardziej przekonany do tej marki. - UNIBIKE EVOLUTION 2010 cena około 1300zł proszę o informację czy ten rower jest sensowny? Bo z tego co widzę i sam próbuje porównać to jest on lepszy nawet od kilka stówek droższej meridy, czy mam racje?
Mod Team Franio Napisano 27 Marca 2011 Mod Team Napisano 27 Marca 2011 Amortyzator jest tutaj piętą achillesową - niestety do najlepszych nie należy. Jednak reszta części jest zadowalająca. Napęd jest całkiem przyjemny, prawie w całości na Alivio. Poza tym kupując ten rower zostanie ci kilka stówek, za które mógłbyś wymienić np. hamulce czy kasetę i pomyśleć o innym amorku (ale to wszystko już zależy od twoich preferencji i odczuć z jazdy). Opcje które zaproponowano mi w salonach rowerowych: Merida Matts 100-V 2010 cena około 1500zł Merida Matts TFS Xc 100-D 2010 cena 1700zł Kross Level A2 Disc 2010 cena 1650zł Kross Level A4 2010 cena 2000zł Zastanawiam się jeszcze nad: Kross Level A6 2009/2010 Unibike Flite 2010 Giant Yukon Disc 2010 Z tych rowerów Kross Level A6 byłby najrozsądniejszym wyborem przy twoim stylu jazdy.
dumatek Napisano 27 Marca 2011 Napisano 27 Marca 2011 Z tych rowerów Kross Level A6 byłby najrozsądniejszym wyborem przy twoim stylu jazdy. Kolega ma racje z tych rowerków Level jest najlepszy... Ja osobiście używam i polecam Sign DS teraz mu leci 3 sezon i się sprawdza zarówno w mieście jak i na lekkim DH. Sign to rower na którym da się wygodnie przejechać mnóstwo kilometrów bez konieczności odwiedzania serwisów... Po dwóch sezonach nie mogę powiedzieć złego słowa o nim...
Teooo87 Napisano 27 Marca 2011 Autor Napisano 27 Marca 2011 Raz jeszcze dziękuję za podjęcie tematu, ostatecznie zawężam swój wybór do dwóch klas w których umiesciłem po dwa rowery do porównania i raz jeszcze proszę o pomoc. 1. Rowery do 1600zł UNIBIKE EVOLUTION 2010 ---kontra--- Kross Level A2 Disc 2. Rower do 2000zł UNIBIKE FLITE 2010 ---kontra--- KROSS LEVEL A4 2009 Niestety musiałem odrzucić opcję Kross Level A6 ponieważ po pierwsze wersja 2010 przekracza mój budżet a wersji 2009 nie mogę znaleźć w okolicy. Także wybiorę na pewno coś z tych czterech rowerów które wymieniłem w punkcje 1 i 2, liczę jednak na fachową podpowiedź. Ewentualnie jeżeli jest jeszcze jakiś model o którym warto wiedzieć to proszę o taką informację
Mod Team Franio Napisano 27 Marca 2011 Mod Team Napisano 27 Marca 2011 Ad.1 Zdecydowanie Unibike Evolution. Ad.2 Ani jeden ani drugi. Hamulce tarczowe nie są ci potrzebne, lepiej wybrać rower z V-kami i lepszym osprzętem. Kross Level A6 w mudserwis.com - 1919zł, więc mieści się w twoim budżecie, a rama 18" powinna być dobra.
Teooo87 Napisano 28 Marca 2011 Autor Napisano 28 Marca 2011 W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak tylko przejechać się obydwoma rowerami i zadecydować czy warto wydać 600zł więcej na Kross Level A6. Zastanawiam się tak naprawdę tylko nad tym czy wykorzystam ten rowerek, bo co do jakości to faktycznie nie ma konkurencji w tym zakresie cenowym.
jonnym Napisano 28 Marca 2011 Napisano 28 Marca 2011 Zdecydowanie polecam a6 na którym bedziesz miał radosc z jazdy a niekoniecznie musisz go w 100% wykorzystywac.
gugool Napisano 28 Marca 2011 Napisano 28 Marca 2011 Kup Krossa Level'a A6, gdyż jest to świetny rower w tej cenie. W przyszłości możliwe, że połkniesz bakcyla i będziesz żałował, iż nie kupiłeś lepszego roweru.
Teooo87 Napisano 28 Marca 2011 Autor Napisano 28 Marca 2011 Przekonaliście mnie, jadę do dystrybutora Kross-a w moim mieście, może uda się coś wynegocjować i kupię na miejscu a jak nie to chociaż się przejadę na tym rowerku a kupię w necie Raz jeszcze dzięki wszystkim za pomoc, jak już będę szczęśliwym właścicielem tegoż roweru to na pewno podsumuję zakup
Teooo87 Napisano 29 Marca 2011 Autor Napisano 29 Marca 2011 Ratujcie, mam do wyboru Kross Level A6 V-brake modele z 2009 i 2010 roku, obydwa w tej samej cenie 2040zł, który będzie lepszy? Proszę o szybkie podpowiedzi bo to ostatnie sztuki i trzeba się śpieszyć. Dzięki
Wafel Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 Jak wyżej: Dostajesz manetki SLX zamiast Deore, Darta 3 zamiast Darta 2 i lepszą korbę - Firex 3.3 zamiast Isoflowa.
Teooo87 Napisano 29 Marca 2011 Autor Napisano 29 Marca 2011 To jeszcze jedno pytanie, jak to jest z serwisem roweru kupionego w necie? Czy serwis jest możliwy w każdym punkcie kross, czy jak coś się stanie to będę musiał odsyłać rower do sklepu?
Mod Team Franio Napisano 29 Marca 2011 Mod Team Napisano 29 Marca 2011 Każdy autoryzowany serwis Kross'a powinien przyjąć rowerek w ramach gwarancji (na podstawie paragonu zakupu oraz karty gwarancyjnej).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.