Snadzial Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Pomóżcie drodzy forumowicze. Niedawno stałem się właścicielem dość leciwego Gianta. Ogólnie wygląda ok tylko ma dwa małe mankamenty. Pierwszy to wyłamane trzy zęby ze średniej zębatki na której widnieje napis SHIMANO SG E 40. Chciałem ja wymienić ale nie za bardzo mogę takie coś dostać. W sklepie proponują mi od razu wymianę wszystkich i być może wraz z tym wymianę wałka. Z robocizną wychodzi coś około 180PLN. Tylko że pozostałe zębatki są ok. Rowerek nie jest wyczynowy , po prostu dojeżdżam nim do pracy. Pomóżcie dobrać jakąś zębatkę. Czy może już jestem skazany na ten większy wydatek... Sprawa druga to lekko denerwujący dźwięk wydobywający się gdzieś z okolic albo tylnej kasety albo tylnej przerzutki. Jak jadę (nie na luzie) to jest takie cyk,cyk,cyk,cyk.Nie jest to wina niewyregulowanej przerzutki, ani nic nie ociera. Oczywiście jak łańcuch nie pracuje to tego dźwięku nie ma. Co to może być? Sorry za takie tłumaczenie problemu ale jestem lamerem w tych sprawach. Moją przygodę ,jeśli chodzi o nie składaki, zakończyłem na Reksio i Wigry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Ad 1. Czy jest to mechanizm rozbieralny czy nie (czy da się rozkręcić zębatki)? Do oceny potrzebne zdjęcie bądź dokładny model korb (ciąg liter i cyfr widoczny wokół otworu, gdzie przykręca się prawy pedał). Jeżeli brak zębów w tarczy nie przeszkadza (czyli zmienia biegi, nie przeskakuje) w takim użytkowym zastosowaniu roweru, to nie ruszałbym i jeździł tak jak jest. Ad 2. Na odległość sprawa trudna do zdiagnozowania. Równie dobrze hałas może pochodzić z suportu (mój typ) bądź z któregoś pedała. Szukaj prawidłowości. Dla przykładu jeżeli "cyk" występuje tylko w jednym położeniu korb to winowajcą jest suport. Patrz, obserwuj, słuchaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snadzial Napisano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Nie no. Lamerem jestem ale nie zadawałbym pytania o wymianę zębatki gdyby nie dało się jej rozebrać. Tak więc potwierdzam że zębatka jest mocowana na 5 imbusów. A poniżej zdjęcie korby I jeszcze poglądowe zdjęcie zębatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Korba, jak widać, to FC-M550. Potrzebujesz zębatki o rozstawie 110, ztcp tzw "compact". Ciężko kupić taką zębatkę, o cenie nawet nie wspominam. Możesz szukać wśród używek, szansa na znalezienie też niewielka. Moja rada: jeżeli brak zębów w niczym nie przeszkadza to korzystać dokąd tylko się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snadzial Napisano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Na razie więc dam sobie spokój. Ale na przyszłość przydała by mi się informacja jaki komplet zębatek kupić aby nie trzeba było zmieniać wałka. Czy to też jest raczej niemożliwe?. Jestem skazany na zmianę zębatek i wałka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.