Skocz do zawartości

[Rower]Kross level a2 2010 disc


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, kupiłem w zime sobie rower Kross level a2 2010 r tarczówki, no to zacznijmy od tarczowek. Na poczatku obcieraly mi klocki ale poczytałem, no mowili ze poprostu maja sie dotrzec no i tak jezdzilem hamowalem sporo przodem i tylem, ale teraz wystapil problem tarczówki bardzo głosno piszcza i nie blokuja kola tzn tylny hamulec trzyma kola ale minimalnie je przepuszcza i kolo tak jakby mi drga a nie prosto ciagnie np po asfalcie czy innej nawierzchni, raz zostal przestawiony moj rower i ktos oparl go tak ze przez 2 dni byl wcisniety tylny hamulec ale to juz po fakcie poprzednim. O wiele mocenij go moge wcisnac niz przedni[oleju ubylo?] a przedmi hamulec tez piszczy, nie moge poprotu wyhamowac, tylko dociskam do konca by mi nie wydawal odglosow, a po drugie jaki olej wlac tez do amorkow bo mi ubylo bo mysle ze byly do pol zalane bo widze roznice, mam luzy.

 

http://www.kross.pl/rower/32-Level_A2_Disc_.html

 

Tutaj macie link do mojego rowerku i niżej w zakładce SPECYFIKACJA jego osprzęt

Pozdrawiam i z góry dzięki, przyznaje się ze calego forum nie sprawdziłem ale szukalem, jeżeli taki temat był to przepraszam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Twój opis woła o pomstę do nieba, chyba dlatego nikt się nie wypowiedział.

 

O ile dobrze zrozumiałem, to tylni hamulec ma dłuższy skok?

Zobacz czy na tarczy nie ma żadnych brudów, jeżeli są jakieś czarne smugi czy inne brudy to obejrzyj zacisk i sprawdź czy nie ma żadnych wycieków.

 

Amorki nie potrzebują oleju :)

 

A tak poważnie, to do amortyzatora nie wlewa się oleju - dopiero przy serwisowaniu wymienia się olej.

Powiedz jeszcze gdzie Ty masz te luzy i skąd wiesz, że masz na wpół pusty amortyzator?

Oleju nie ubywa ot tak, a luzy nie powstają na skutek ubytku oleju.

 

Pozdrawiam.

Napisano

No na amortyzatorze widać, ponieważ gdy mam blokadę skoku to mogę jeszcze bardziej wyciągnąć amortyzatory wczesniej tak nie bylo. No na prawej klamce mam luz, mogę ją prawie docisnąć do końca a wcześniej tak nie było, na tarczówce mam tak jakby tęcze w odcieniach czarno-białych. Noo i ciagle tarczówki piszczą bardzo głośno.

Napisano

Zajrzyj do zacisku i sprawdź czy się nie poci, możliwe że wycieka olej - stąd te piski i czarne smugi.

 

Jeżeli dobrze zrozumiałem blokada nie blokuje całego skoku?

Możliwe że zepsułeś blokadę, jeżdżąc po różnych krawężnikach/dziurawej drodze z zablokowanym amortyzatorem.

Napisano

Spojrzeć do zacisku tzn mam rozebrać i wyjać klocki, czy cały mechanizm? I jakie klocki polecasz?

Nie rozbieraj zacisku bo potem będziesz musiał bo zalewać od nowa a wnioskuję że tego nie potrafisz. Jeśli masz tęczową tarcze to być może ja lekko spaliłeś. Czym smarujesz łacnych? Jeśli jakimś smarem w spreju to mogłeś psiknąć na tarcze, stosunkowo łatwo jest tez załatwić klocki wjeżdżając w kałuże na ulicy w której pływał olej. Objawy jakie opisałeś wskazują raczej na zalanie klocków olejem. W warunkach domowych możesz zrobić następujące czynności:

zdejmij koło, porządnie wytrzyj tarcze ręcznikiem z benzyną, wyjmij klocki (powinna być śrubka łub zawleczka trzymająca je i uważaj na sprężynkę pomiędzy nimi). Jeśli masz palnik to wypal je, jeśli nie to na dnie jakiej miseczki możesz nalać ciut benzynki, położyć klocki i podpalić je (tylko nie dokonaj samospalenia i nie puść chaty z dymem i lepie rób to po za domem :D )- jak tak robię bo nie mam butli z gazem. Jak ostygną przetrzyj je drobnym papierkiem ściernym, połóż papier i owalnymi ruchami zetrzyj wierzchnią warstwę okładziny. Zamontuj klocki pamiętając o sprężynce pomiędzy nimi i przejedz się. Jak będzie bez zmian powtórz operacje, jak po nie nie będzie poprawy to pozostaje raczej kupno nowych okładzin, pasują zapewne podstawowe modele shimano i takie Ci proponuje zakupić.

Jeśli jedna klamka wpada głębiej powinieneś udać się do serwisu na przelanie heba, tektro tak ma od nowości często, ewentualnie możesz podstawić lekko klocek naciskając klamkę beż koła, wtedy zostanie pobrany płyn do układu ze zbiorniczka wyrównawczego ale to taki sposób raczej polowy.

Widelec nie jest olejowy, tzn w pewien sposób jest, ma nierozbieralny kartridż po stronie blokady i sprężynę z drugiej, raczej nie powinno być z nim problemu być może to Twoje odczucie się zmieniło.

Napisano

Dzięki wielkie z tymi klockami, zaraz spróbuje to zrobić. Rower kupiłem jakos w zimie około lutego przez neta. Noo i stał u mnie w garażu, łańcucha nie pryskałem niczym. A mogę go zawieść do serwisu i wszystko sami mi zorbią bo mam gwarancje na 2 lata tylko mały problem gdzies zapodzialem papiery cześć mam a część niee.. ;/ Dzięki wielkie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...