Skocz do zawartości

[9246,8g] Canyon AL F8


ukaniex

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Plugs: Canyon 4,9g

Brake (Front): Avid Ultimate Carbon [(klocki: Unex) + śruby Pro-bolt M5x15 2x 1,1g] 207,8g

Brake (Rear): Avid Ultimate Carbon [(klocki: SwissStop) + śruby Pro-bolt M5x15 2x 1,1g] 218,9g

Cables: Nokon Konkavex + no name 94,3g (waga samych linek, nieprzyciętych to 14g/13,8g)

Cassette: Shimano CS-M960 18T-32T (176,7g)+ Shimano CS-M770 (11T, 13T, 15T) + Shimano 6500 (14T) + Lockring (XT) 236,9g

Chain: KMC X10SL 231,5g

Crankset:

-Crank Arms: Shimano FC-M660 170mm 614,8 (waga z czerwoną folią na ramionach, stalowymi śrubami młynka, alu śrubami blatu oraz plastikową śrubą prawego ramienia)

-Bottom Bracket: Shimano SM-BB51 87,8g

-Outer Ring: FSA 44T 65,2g

-Middle Ring: Shimano SG-X 32-AA 59,3g

-Inner Ring: Shimano SG-X 22-AA 20,g

-Crank Bolts: Stalowe + Aerozine (waga j/w)

Derlr (Front): Shimano FD-M770 E-Type (nylonowe śruby - 0,3g, 0,4g) 158,1g

Derlr (Rear): Shimano XTR RD-M972 (Ti bolts, AFC wheels, Alu bolts - Pro bolt - M6x10 1,4g, 3x M4x20 2,4) 166,2g

Fork: Rock Shox SiD Race 2010 (bieżnia 7g, sterówka 18cm) 1482g

Frame: Canyon Grand Canyon AL F8 16,5" (hak + śruby 12,9g) 1468,9g

Grips: Bontrager XXX Lite 15,4g (obecnie są Canyon gumowe o wadze 91g ale zmienię na Bontrager X lub KCNC)

Handlebar: FSA K-Force 31.8 620mm 122,8g

Headset: Across AiX-03 (pokrywa sterów wykonana z karbonu - 2,6g) 79,6g

Pedals: Shimano PD-M540 (L 176,2/P 174,9g) 351,1g

Rotors: Avid Clean Sweep X 160mm (P 95,5g/T 95,8g) 191,3g

Seat: Selle Italia SLR XP 188,8g

Seatpost: Easton EC90 27,2 400mm(sztyca 121,1g ,śruby 13,0g, 2x podkładki drążone Pro-bolt = 0,3g, łódeczka 15,4, wałki by Mack 15,6) 165,5g

Seatpost clamp: FRM SC32 11,9g

Shifters: Shimano sl-m770 + śruby Pro-Bolt M6x16 3,8g 228,7g

Skewers: Dartmoor Bolt-On 68g

Spacers: Soul Kozak 10mm 2,8g

Starnut: No name (w wadze amortyzatora)

Stem: Smica Light Pro 90mm/31.8 103,6

Tire (Front): Schwalbe Racing Ralph Evo 2.1 458,7g

Tire (Rear): Continental Race King Supesonic 2.2 451,7g

Top Cap: Canyon (stalowa śruba) 15,3g

Tubes: Geax UltraLite 288,9g

Wheel Front: 809,2g

-Hub: DT 240s

-Rim: DT 4.1d

-Spokes: DT Comp

-Nipples: DT stalowe

-Rim tape: Mavic 17,4g

Wheel Rear: 946,5

-Hub: DT 240s

-Rim: DT 4.1d

-Spokes: DT Comp

-Nipples: DT stalowe

-Rim tape: Taśma izolacyjna 2 warstwy 10,3g

Misc Option:

Klin sterówki: 1,2g

Neopren: Canyon 14,2g

Prowadzenie pancerzy pod mufą: 2,3g (to ma jakąś nazwę :)?)

Śruby do bidonów: Nylon 4x m5x20 2g

Śruby tarcz: Avid/Vincere 12x Ti (7g/8,7g) 15,7g

Zippy: 7x Canyon 2,1g

Blokada amortyzatora: Rock Shox Pop Lock (manetka 27,1g, linka 3,0g,nokon 11,3g) 41,4g

W sumie: 9754g

Póki co zdjęć nie zamieszczam ponieważ rower stoi do poniedziałku w serwisie.

Chciałbym podziękować kilku osobnikom za pomoc w budowie tego skromnego roweru:

Andrew, za pomoc w "postawieniu na nogi" hamulców które kupiłem w opłakanym stanie.

Goldbloom, wsparcie merytoryczne i anielską cierpliwość. :D

mrowek, za zorganizowanie ramy, amortyzatora, korby w bardzo dobrym stanie i cenie, za cierpliwość i zaufanie w sprzedaży części na raty.

Sorcerer, za wypożyczenie siodła na wieczne oddanie. :P

Przy okazji możecie bez skrępowania postawić w/w duże PIWO! :-)

Sam rower jest przygotowany do jazdy amatorskiej, nigdy się nie ścigałem i nie wiem czy będę miał chęć, bądź okazję. Części były dobierane według potrzeb i studenckiego budżetu. Na chwilę obecną w moim przekonaniu niczego mu nie brakuje poza dobrymi kołami które postaram się zmienić w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy (nowe XR400/240s/Revo lub wymiana na ZTR Alpine/Revo). Prawdopodobnie pod koniec roku wylecą z hukiem hamulce i w ich miejsce wstawię Magury MT8 lub Formula R1.

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kolega mrowek wytknal, że w studenckiej lodówce tylko pasztet z biedronki i sloiki od mamy, ale warto dodać, że był składany od września. Koła, manetki, pochodzą z poprzednich rowerów na których wiele nie przejechalem (Kross A6, Giant XTC). Z zupełnie nowych są śruby i podkladki (prócz ti w xtr oraz ti do tarcz), kierownica, sztyca i wałeczki, blat FSA. Reszta pochodzi z drugiej ręki lecz jest w bdb stanie bądź z kompletnego roweru canyon al 7.0w który to przejechał może tyle co sklepowym zapleczu (czyli rama, przerzutka przednia, amortyzator + poplock, topcap, stery, gripy, neopren, zippy,).

Tylną zmieniarke np mam od chris1415. :)

 

 

Sent from my HTC Magic using Tapatalk

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosciczek, rogi kupiłem na próbę w dość okazyjnej cenie więc pozbycie się ich nie będzie stanowiło problemu. ;)

Jutro dotrą gripy Bontrager X light więc nie będzie już tak biało. :)

 

iksC, opony... niskie opory toczenia Conti, dobre właściwości w suchych warunkach, komfortowe. Co do przodu... nie mam wytłumaczenia, taki kaprys. Może wrzucę na przód RK.

"Czy mnie oczy mylą czy napęd jest w "agonalnym stanie" :P" Hahaha, no nie wierzę... icon_mrgreen.gificon_mrgreen.gificon_mrgreen.gificon_mrgreen.gificon_exclaim.gif Marc.icon_question.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się podoba. Gustuje w takich kolorowych/białych rodzynkach, chociaż tak jak już ktoś powyżej napisał - trochę za biało, ale to już co się komu podoba. Widzę, że jedynie pedały trochę ciążą - tu można jeszcze odciążyć trochę rower. Poza tym tak jak już napisałeś - na kołach można jeszcze spokojnie zyskać 200, nawet 300 g :)

Ta czerwona folia na ramionach korby to jakaś samoróbka? Fajnie wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniaj gripów! Te białe wymiatają :icon_mrgreen: Razem z białym siodłem na czarnej sztycy.

Mi to się bardzo wszystko podoba. Nawet te czerwone rogi, bo razem z korbami, zaciskiem sztycy i malowaniem obręczy tworzą bardzo ładny kolorystyczny dodatek do tej bieli. Jak dla mnie wyczes :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos ostatnimi czasy posucha w nowych rowerach, tym bardziej milo cos nowego zobaczyc :thumbsup:

 

Geo ramy fajnie wyglada, male ramy zawsze lepiej sie prezentowaly....

 

Pomysl na biel jak najbardziej na plus, troche psuja mi tu lad wczesniej wspomniane rogi i ta naklejka na korbie, brrrr.

 

Ciekaw jestem tych czarnych gripow, aczkolwiek obecne biale wg mnie pasuja do calosci.

 

To nie moje 2 kolka ale ja bym tu widzial bezkompromisowy mariaz bialego z czarnym, tylko :icon_wink:

Szczegolnie te bardziej widoczne komponenty.

Np czarna korba.

 

Jak ladnie podpasowaly Ci koleczka przerzutki :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. :-)

Co do połączeń kolorów to miałem różne koncepcje, na początku chciałem zamiast czerwieni kolor pomarańczowy, potem myślałem o czarnym i białym ale w końcu stanęło na delikatnych akcentach czerwieni, zacisk, rogi, śrubki. Ale to tylko kolorki, na tym się nie jeździ i mogę to zmienić w każdej chwili, niemalże. :-)

Korbę chciałbym wymienić ale tylko ze względów estetycznych gdyż SLX'owi nie można raczej niczego zarzucić. Ja bym tu widział np. Noir'a.

Naklejki to budżetowe zastępstwo crankskins'ów więc pozbycie się ich też nie stanowi problemu tym bardziej, że kupiłem tego 1.25mb. ;)

Gripy zmienię ponieważ te są zbyt twarde, chętnie bym wypróbował ESI grips, ale jutro powinno dotrzeć Bontragery więc może się okazać, że wymiana jest niekonieczna.

Co do ilości białego... no cóż, to był model Canyon 7.0W... jak sama nazwa wskazuje model to damski. :D

Ale poza długością korb (które są dla mnie idealne), krótkim mostkiem (którego i tak nie posiadam), oraz damskim siodłem (którego tu też próżno szukać) niczym się nie różni od wersji dla prawdziwych facetów. icon_mrgreen.gif

Dzięki Przemku, gripy dotarły? :)

Co do sztycy to kupiłem na eBay. Wydała mi się dość rozsądnym wyborem cenowo, wagowo oraz jakościowo, mógłbym mieć w podobnych pieniądzach wyrób Smudy tudzież Jarka ale Easton bije je wyglądem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym tu się lansować.. ;)

 

Magura Marta, R1... chętnie bym wymienił hamulce tylko póki co szkoda mi już kasy, może za parę miesięcy kupię coś nowego.

 

Chciałbym jednak kupić nowe koła.

 

Dobra jutro zdejmę naklejki oraz rogi i zrobię fotki... o!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane foty po małych modyfikacjach:

dsc02294j.jpg

dsc02298hs.jpg

dsc02300w.jpg

dsc02304h.jpg

dsc02307v.jpg

dsc02321d.jpg

dsc02325hc.jpg

Dziś miałem szczęśliwy dzień, najpierw pękła śruba pro-bolt przy klamce hamulcowej, potem po 8km od domu młynek wraz z łańcuchem zrobiły mi gilotynę nylonowych śrub trzymających przerzutkę... reszty chyba pisać nie muszę. Nie wiem co mnie podkusiło, w każdym razie przerzutka jest cała i śruby są stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie. :-)

Gothic, po zmianie gripów i zdjęciu rogów chciałem najzwyczajniej w świecie przesunąć manetki. Przy dokręcaniu śruba, dosłownie, wystrzeliła. icon_mrgreen.gif

Na szczęście pękła jakieś 3mm od łba i z 2mm wystawały z manetki więc wykręciłem ją kombinerkami. :-)

Powiem szczerze, że wolałbym wszędzie śruby tytanowe aniżeli aluminiowe, no ale szkoda mi trochę kasy. whistling.gif

kosciczek, rogi najprawdopodobniej pojawią się za jakiś czas, ponieważ ta kierownica mimo, że jest nowa jest za szeroka, a skracać nie będę ponieważ wzmocnienia pod rogi i tak są dość krótkie.

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...