SifoDyas Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Witam, od wczoraj zaobserwowałem, że mój fox wydaje dziwne dźwięki, coś jakby ssanie. Najbardziej to słychać podczas jazdy przy podnoszeniu przedniego koła, kiedy golenie się wysuwają. Również przy najeżdżaniu na jakiś wyższy obiekt, np niski krawężnik, ale wtedy już trochę ciszej. Kilka dni wcześniej spuściłem całkiem powietrze i na samym końcu wypłynęło z wentyla trochę smaru, nie wiem czy to ma coś wspólnego z tymi piskami. Ponadto na prawej goleni (blokada+tłumienie) przestały pokazywać się pierścienie ze smaru, może to sucha uszczelka wydaje te odgłosy? Na lewej wciąż jeszcze powstają. Jakieś pomysły co z tym zrobić?
Bombell Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Ssanie też słychać jak masz rebound na wolne ustawione. Ile amor jeżdżony, może serwis by się przydał. Olej w lewej ladze jest tylko do smarowania więc nic podejrzanego nie powinno się tam dziać. Sama uszczelka nie powinna wydawać żadnych odgłosów ale sucha, brudna gąbeczka pod uszczelką może stanowić problem bo pośrednio odpowiada za ścieranie się anody z goleni.
SifoDyas Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 Tłumienie jest mniej więcej po środku, nie zmieniałem go ostatnio, ale sprawdzę jak będzie działać na mniejszej wartości. Kupiłem go używanego, był zaraz po serwisie bo na goleniach pojawiało się sporo oleju, teraz tak jak pisałem, tylko na lewej. Jeździłem na nim od stycznia, trudno mi powiedzieć ile dokładnie km, ale nie była to żadna spektakularna wartość, w końcu zima. Starałem się po każdej jeździe przecierać golenie, same uszczelki były nowe albo w bdb stanie, nie wydaje mi się aby to był brud. No ale ja się na tym niespecjalnie znam więc nie będę oceniał. Nie stosowałem też żadnego środka do czyszczenia typu brunox, ścierałem tylko zwykłą ścierką.
SifoDyas Napisano 25 Marca 2011 Autor Napisano 25 Marca 2011 Faktycznie to tłumienie odpowiada za te dźwięki. Miałem je ustawione na 8/14 i dźwięk był mocno słyszalny. Przy 3/14 dużo słabiej go słychać, na 0/14 i 12/14 jest wszystko ok. Można to jakoś poprawić?
SifoDyas Napisano 28 Marca 2011 Autor Napisano 28 Marca 2011 Psiknąłem trochę brunoxa, może się poprawi. Jakby ktoś miał jakiś pomysł to proszę pisać.
netta1987 Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 też mam ten amorek i te dźwięki to nic innego jak olej w tłumiku używaj i się ciesz mój ma to od początku a mam go od nowośći
SifoDyas Napisano 29 Marca 2011 Autor Napisano 29 Marca 2011 Hmm, no ok, tylko dziwne jest to, że wcześniej tego nie słyszałem. Brunox też nic nie dał.
netta1987 Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 nie zwracałeś na to uwagi miałem sida i przy zamuleniu powrotu też syczał specyficznie ja mam fox-a na 7 klików i jeszcze syczy trochę ale tak ma być
Rondel96 Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 Też mam F100RL i powiedzcie Chłopaki czym smarujecie owe foxy? Ja smaruje brunoxem i jest raczej git, tylko że te foxy [(mają kąpiel olejową?)ten płyn na goleniach po ugięciu] i czy ten brunox nie zaszkodzi dla tego płynu? Zastanawiam się nad owym specyfikiem: http://allegro.pl/nowy-finish-line-stanchion-lube-chron-amortyzator-i1513018317.html i czy on bym się może lepiej nadawał do foxa? Pozdr.
SifoDyas Napisano 30 Marca 2011 Autor Napisano 30 Marca 2011 Jeżeli nawet syczał wcześniej to o wiele ciszej przez co tego mogłem nie zauważyć. Teraz trzeba by być głuchym, żeby tego nie usłyszeć Ja dopiero co zacząłem używać brunoxa i czy jest lepiej trudno mnie ocenić gdyż zmieniłem przy okazji opony i jeżeli odczuję poprawę to może być ich sprawka. A ten środek to nie wiem jak z wydajnością ale jest droższy 10 razy od brunoxa i to mnie trochę zniechęca do sprawdzenia.
netta1987 Napisano 30 Marca 2011 Napisano 30 Marca 2011 co do kąpieli olejowej zależy od rocznika i wersji bo fit-y to już nie kąpiel i mają "suchsze" golenie górne ja smaruje brunox-em na golenie i raz na jakiś czas pod uszczelki zbierające by gąbeczki nie były suche Jeżeli nawet syczał wcześniej to o wiele ciszej przez co tego mogłem nie zauważyć. Teraz trzeba by być głuchym, żeby tego nie usłyszeć możesz wrzucić jakieś nagranie??
SifoDyas Napisano 30 Marca 2011 Autor Napisano 30 Marca 2011 Postaram się dzisiaj zrobić to wrzucę. http://w926.wrzuta.pl/audio/90YSXMLpWpV/notatka Tak jest na ósmym kliku, najgłośniej wtedy słychać. Amor był wciskany stojąc w miejscu naciskając na kierownicę.
netta1987 Napisano 30 Marca 2011 Napisano 30 Marca 2011 jaki rocznik bo jak jeszcze przed fit-a tłumikami przewróć rower na 2-3h tak by gąbeczki nawilżyły się bo mi to brzmi jak by były suche ps. nie masz minimalnie jaśniejszych goleni górnych w początkowej części
SifoDyas Napisano 31 Marca 2011 Autor Napisano 31 Marca 2011 Z 2008, przewróciłem na 3h jednak nic to nie dało. Golenie są raczej na całej długości takie same, może minimalna jest różnica, trudno to dostrzec.
Mod Team Puklus Napisano 31 Marca 2011 Mod Team Napisano 31 Marca 2011 Postaram się dzisiaj zrobić to wrzucę. http://w926.wrzuta.pl/audio/90YSXMLpWpV/notatka Tak jest na ósmym kliku, najgłośniej wtedy słychać. Amor był wciskany stojąc w miejscu naciskając na kierownicę. Jak byś słyszał to o swoim bys zapomniał. Syk przy powrocie jest rzeczą normalną i każdy tłumik sobie syczy po swojemu, jest to związane z przepływem oleju.
SifoDyas Napisano 31 Marca 2011 Autor Napisano 31 Marca 2011 No dobra, ale dlaczego to zaczęło się dziać dopiero po pewnym czasie i nie na każdym ustawieniu tłumienia?
13kisiel13 Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 Po pewnym czasie mógł zgęstnieć olej a tłumienie im większe tym siorbanie będzie głośniejsze bo olej musi przejść przez inne otwory.
krystianmx Napisano 1 Kwietnia 2011 Napisano 1 Kwietnia 2011 No dobra, ale dlaczego to zaczęło się dziać dopiero po pewnym czasie i nie na każdym ustawieniu tłumienia? Powiem ci tak nie przejmuj się tym tylko jeździj, mam takiego foxa u siebie w anthem x4 z 2010 roku i też wydaje takie dźwięki a amor ma przejechane ok 400km. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.