Legion84 Napisano 23 Marca 2011 Napisano 23 Marca 2011 Panowie, od tamtego roku jestem szczesliwym posiadaczem Rockridera 5.2. Rower sprawuje sie ( odpukac) jak najbardziej na plus, jednak w zwiazku z tym, ze chcialbym w tym roku jezdzic nim do pracy ( asfalt) potrzebuje zakupic "lepsze" opony tzn. przeznaczone zarowno do jazdy po asfalcie, ale takze zebym mogl z nich skorzystac w jezdzie po lesie ( obecnie zalozone sa opony 2.1 Szerokie opony CST - moje kola to: obręcze Rockrider Sport dwukomorowe by Rigida Moyeux JT761/ 818. Szprychy Mach1 stal nierdzewna 2 mm.)Na obecnych jazda po asfalcie, nie jest zbyt przyjemna. Bardzo licze na pomoc z Waszej strony, poniewaz jestem dopiero poczatkujacym rowerzysta i nie chcialbym byc ofiara jakiegos sprzedawcy, ktory tylko liczy kase
bender999 Napisano 23 Marca 2011 Napisano 23 Marca 2011 Ja bym zaproponował oponę Kenda Kobra - są wersje tańsze drutowane i droższe zwijane - generalnie fajna tania opona do takich zastosowań jak Ci potrzebne
Legion84 Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 a jaki rozmiar? czy bedzie pasowalo do mojej felgi?
Legion84 Napisano 4 Lipca 2011 Autor Napisano 4 Lipca 2011 niestety od ostatniego posta minęło dużo czasu, a ja jeszcze bez nowych opon;/ Panowie potrzebuję Waszej pomocy, jest tyle rodzai, że nie mogę się zdecydować. Co powiecie na temat poniższych opon. Które z nich wybrać ( na pewno zwijane semi-slicki)? Rozmiar 26x 1,9 - 1,95? Schwalbe Hurricane Maxxis CrossMark Maxxis Wormdrive Continental Double Fighter II SCHWALBE Silento Continental Race King
Luigi Napisano 5 Lipca 2011 Napisano 5 Lipca 2011 Jeśli Twoje wypady przeważają w mieście, to wybierz jakieś semi-slicki, ja Ci polecam Kendy oponę. http://allegro.pl/opona-antyprzebiciowa-kenda-26-x-1-75-semi-slick-i1686881954.html
scaut Napisano 5 Lipca 2011 Napisano 5 Lipca 2011 Kolega miał taki sam problem jak ty. i zdecydował sie na schwalbe land cruiser 1.95. i powiem szczerze ze od kiedy je zalozyl to na asfalcie jest duzo szybszy a i w lesie na ubitym daje rade. pozdrawiam.
Legion84 Napisano 5 Lipca 2011 Autor Napisano 5 Lipca 2011 Kenda dosyć ciężka...Kumpel poleca mi Maxxis Wormdrive, ale czytając opinie w necie powtarzają się te o łatwym łapaniu gumy. Trudno się zdecydować, duży wybór....
Luigi Napisano 6 Lipca 2011 Napisano 6 Lipca 2011 Race kingi są również dobrym wyborem. I nie ważą dużo.
michalmad Napisano 6 Lipca 2011 Napisano 6 Lipca 2011 Z własnego doświadczenia, mogę Ci polecić race kingi 2.0, mam je akurat w wersji drutowej, twój budzet pozwoli na wersje zwijaną, jeżdżę na nich 60 asfalt 40 teren, na asfalcie łądnie sie toczą pod warunkiem odpowiedniego cisnienia, ja na asfalcie mam 4 bary natomiast w terenie w granicach 2,5 - 3 można w nich pokonać łądne podjazdy, całkiem stabilnie zachowują sie w zakrętach, ale i tak wszystko zalezy od techniki . Jest to dobra opona uniwersalna.
Legion84 Napisano 7 Lipca 2011 Autor Napisano 7 Lipca 2011 a cos jeszcze wezszego w rozmiarze 1.9-1.95?
MmateuszM Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 Witam. Zamierzam kupić unibike fusion. Wszystko pięknie ładnie tylko te opony troszkę grube (dokładnie 2.1) :/ Raczej jazda będzie sie odbywać w proporcji 2:1 asfalt:las. Czy wymiana z 2.1 na np. 1.95 przyniesie znaczną różnice? Chciałbyś osiągnąć możliwie najlepszy kompromis. Schwalbe land cruiser wydają się być ciekawe ale czy dadzą sobie rade w lesie?
rybciasum Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 Pamiętajcie że te wymiary co podajecie są podane przez producenta i uwierzcie mi ale nie są wyznacznikami szerokości opony! Znam przykłady gdzie 2,1 hutchinsona są węższe od 1,95 kendy, radzę wybrać typowo semi slickową oponę tudzież race kinga 2,0 moje race kingi 2,2 mają bardzo wąski bieżnik, przez co mniejsze opory na asfalcie, racing ralphy czy rocket rony znajomego, w wersji 2,25 mają bieżnik nachodzący prawie na bok, przez co tworzą większe opory na asfalcie zależy to jeszcze od ciśnienia itp itd
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.