Skocz do zawartości

[Korby i napinacz] Wymiana korb dla bika z piastą wielobiegową


zizbit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam obecnie crossa na niemieckiej ramce, po wielu przeróbkach. Napęd to SRAM S7. Ostatnio zamontowałem wkład suportu z mocowaniem na kwadrat. Zbliża się czas na wymianę korb. I narodził się pomysł na zastosowanie napinacza + korba z 2/3 koronkami. Cena do 100zł myślę, że jest odpowiednia jeśli chodzi o same korby.

Stąd pytania:

-jakie korby lepsze - 2 czy 3 koronki?

-jaki napinacz i hak dla tylnej koronki 16 zębowej?

-jaka przerzutka przednia byłaby lepsza - grupa szosowa czy może mtb?

-jaki łańcuch byłby odpowiedni?

-czy to w ogóle jest dobra opcja, czy może lepiej dać jeden blat jak do ostrego?

Uwagi: Jeżdżę tym wytworem w 95% po asfalcie i obecne przełożenie jest dosyć niskie jak na szosę: 36:16 + piasta 7 biegów. Skąd inspiracja? Modele Krossa z systemem Shimano Alfine i przeróbki znajomych, którzy stosują to w jeździe po szosie. Jestem otwarty na każdą propozycję.

 

Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wystarczyła by większa zębatka z przodu Możesz ewentualnie się pokusić o dwa blaty ale nie bardzo wiem co Ci poradzić jeśli chodzi o producenta

 

Za napędem jednorzędowym przemawia jeszcze to że komponenty stosowane w takich napędach są wiele bardziej trwałe (grubszy blat, grubszy łańcuch)

Jeśli chodzi o przerzutkę to i taka i taka będzie dobra osobiście bym brał mtb z racji ich powszechności.

 

Napinacz można wykombinować ze starej przerzutki chyba że kupić coś markowego link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...