próbuję odchudzić i ogólnie przebudować mój rower do jazdy po mieście. W tej chwili waży około 14.5 kg.
Chcę zmienić koła z 26 na 28 cali i co za tym idzie ramę i widelec. W tej chwili rama jest dla mnie trochę za mała (18.5 cala, 188 cm wzrostu) i za ciężka.
Myślę o tym, żeby zlikwidować przerzutkę z tyłu i zamontować wolnobieg - zostawiając sobie 3 biegi z przodu.
Koła planuję przełożyć z szosówki jeżeli upoluję jakąś na allegro. Ramę i widelec pewnie będzie trzeba kupić oddzielnie. Teraz widelec jest amortyzowany, chcę poszukać sztywnego i tym samym (?) lżejszego.
W związku z powyższym mam parę pytań
Czy zmiana z 7-rzędowej kasety z tyłu na wolnobieg i wywalenie przerzutki da jakiś istotny spadek wagi?
Czy układ: wolnobieg + 3 biegi z przodu będzie działać bezproblemowo? Od czego to zależy?
Z przodu na największym blacie mam 48 ząbków. Czy wolnobieg powiedzmy 16z z tyłu pozwoli się solidnie rozpędzić w warunkach miejskich?
Myślę też o wyrzuceniu hamulca z przodu i zostawieniu tylko tego z tyłu (v-brake). Czy warto to robić dla odciążenia zestawu?
I jeszcze jedno pytanie, czy może zdarzyć się tak, że kupiona rama nie będzie pasować do napędu, który mam? Czy raczej ramy są uniwersalne?
Wybaczcie jeśli niektóre (wszystkie?) pytania są głupie, ale jeszcze nigdy nie przebudowywałem roweru na taką skalę.
Pytanie
Gość leniwiec
Cześć,
próbuję odchudzić i ogólnie przebudować mój rower do jazdy po mieście. W tej chwili waży około 14.5 kg.
Chcę zmienić koła z 26 na 28 cali i co za tym idzie ramę i widelec. W tej chwili rama jest dla mnie trochę za mała (18.5 cala, 188 cm wzrostu) i za ciężka.
Myślę o tym, żeby zlikwidować przerzutkę z tyłu i zamontować wolnobieg - zostawiając sobie 3 biegi z przodu.
Koła planuję przełożyć z szosówki jeżeli upoluję jakąś na allegro. Ramę i widelec pewnie będzie trzeba kupić oddzielnie. Teraz widelec jest amortyzowany, chcę poszukać sztywnego i tym samym (?) lżejszego.
W związku z powyższym mam parę pytań
Czy zmiana z 7-rzędowej kasety z tyłu na wolnobieg i wywalenie przerzutki da jakiś istotny spadek wagi?
Czy układ: wolnobieg + 3 biegi z przodu będzie działać bezproblemowo? Od czego to zależy?
Z przodu na największym blacie mam 48 ząbków. Czy wolnobieg powiedzmy 16z z tyłu pozwoli się solidnie rozpędzić w warunkach miejskich?
Myślę też o wyrzuceniu hamulca z przodu i zostawieniu tylko tego z tyłu (v-brake). Czy warto to robić dla odciążenia zestawu?
I jeszcze jedno pytanie, czy może zdarzyć się tak, że kupiona rama nie będzie pasować do napędu, który mam? Czy raczej ramy są uniwersalne?
Wybaczcie jeśli niektóre (wszystkie?) pytania są głupie, ale jeszcze nigdy nie przebudowywałem roweru na taką skalę.
pozdrawiam
leniwiec
1 odpowiedź na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.