Skocz do zawartości

[amortyzator] RockShox Recon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie. Jestem amatorem i jak widac kompletnie nieswiadomym rowerzysta. Zarejestrowalem sie na forum, zeby zaczerpnac niezbednej wiedzy w tym zakresie. Zainwestowalem w sprzet, bo na rowerze spedzam sporo czasu, ale jestem dosc mocno niedoinformowany w takich kwestiach.

Ponoc nie jest to jakis rewelacyjny amor (RockShox Recon), ale mimo wszystko chcialbym jakos o niego zadbac. Czy mozecie podsunac mi takie podstawowe informacje, o co chodzi z tym pokretlem na dole, jak pompowac, ile, po czym poznac, czy potrzebny jest juz serwis itd...

Bede ogromnie wdzieczny i zobowiazany :)

• Mod Team
Napisano

Kłania się dokumentacja ze strony RSa

http://www.sram.com/en/service/rockshox/view.php?catID=1&subcatID=11

lub też, nieco starsza, ze strony polskiego dystrybutora ( wybierasz Instrukcje-2007 )

http://www.harfa-harryson.com.pl/new/kontakt/download.php5.

To pokrętło na dole to Regulacja tłumienia odbicia- najprościej rzecz biorąc określa prędkość, z jaką amortyzator wraca po ugięciu do pozycji wyjściowej.

Zarówno ciśnienie w komorze jak i ustawienie tłumienia najczęściej zależy od oczekiwań rowerzysty- punktem wyjścia może być ustawienie SAGu ( ugięcia wstępnego) według zaleceń RSa , i na podstawie kilku jazd próbnych możesz eksperymentować z ustawieniami.

O serwisie amorka ( co i kiedy) możesz również poczytać w instrukcji.

W praktyce niektórzy użytkownicy robią pełny serwis raz do roku, niektórzy co pół roku- zależnie od warunków w jakich jeżdżą.

Napisano

Dolne pokrętło jest od regulacji odbicia, a ile pompować to masz tam napisane ;) Ale najlepiej jak dopompuj pod siebie. Pojeździj i zobacz ;)

Napisano

Dzieki wam serdecznie!

Przejezdzilem 4tysiace nie wiedzac, ze istnieje cos takiego, jak regulacja odbicia :|

• Mod Team
Napisano

Nigdy cie nie intersowało do czego sa te kolorowe pokrętełka w amorku ?? :P niebieskie, czerwone takie w RS bywaja :P