bike Napisano 21 Marca 2011 Napisano 21 Marca 2011 Mam pytanie. Jestem amatorem i jak widac kompletnie nieswiadomym rowerzysta. Zarejestrowalem sie na forum, zeby zaczerpnac niezbednej wiedzy w tym zakresie. Zainwestowalem w sprzet, bo na rowerze spedzam sporo czasu, ale jestem dosc mocno niedoinformowany w takich kwestiach. Ponoc nie jest to jakis rewelacyjny amor (RockShox Recon), ale mimo wszystko chcialbym jakos o niego zadbac. Czy mozecie podsunac mi takie podstawowe informacje, o co chodzi z tym pokretlem na dole, jak pompowac, ile, po czym poznac, czy potrzebny jest juz serwis itd... Bede ogromnie wdzieczny i zobowiazany
Mod Team durnykot Napisano 21 Marca 2011 Mod Team Napisano 21 Marca 2011 Kłania się dokumentacja ze strony RSa http://www.sram.com/en/service/rockshox/view.php?catID=1&subcatID=11 lub też, nieco starsza, ze strony polskiego dystrybutora ( wybierasz Instrukcje-2007 ) http://www.harfa-harryson.com.pl/new/kontakt/download.php5. To pokrętło na dole to Regulacja tłumienia odbicia- najprościej rzecz biorąc określa prędkość, z jaką amortyzator wraca po ugięciu do pozycji wyjściowej. Zarówno ciśnienie w komorze jak i ustawienie tłumienia najczęściej zależy od oczekiwań rowerzysty- punktem wyjścia może być ustawienie SAGu ( ugięcia wstępnego) według zaleceń RSa , i na podstawie kilku jazd próbnych możesz eksperymentować z ustawieniami. O serwisie amorka ( co i kiedy) możesz również poczytać w instrukcji. W praktyce niektórzy użytkownicy robią pełny serwis raz do roku, niektórzy co pół roku- zależnie od warunków w jakich jeżdżą.
Sol Napisano 21 Marca 2011 Napisano 21 Marca 2011 Plus parę przewodników w prasie http://bikeboard.pl/index.php?d=porady&g=34&art=3951 i sieci http://blogrowerowy.pl/newsletter/amortyzacja-ustawianie-przedniego-zawieszenia/
Matti95 Napisano 21 Marca 2011 Napisano 21 Marca 2011 Dolne pokrętło jest od regulacji odbicia, a ile pompować to masz tam napisane Ale najlepiej jak dopompuj pod siebie. Pojeździj i zobacz
bike Napisano 21 Marca 2011 Autor Napisano 21 Marca 2011 Dzieki wam serdecznie! Przejezdzilem 4tysiace nie wiedzac, ze istnieje cos takiego, jak regulacja odbicia :|
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2011 Mod Team Napisano 21 Marca 2011 Nigdy cie nie intersowało do czego sa te kolorowe pokrętełka w amorku ?? niebieskie, czerwone takie w RS bywaja Jeżeli w tym Reconie posiadasz tłumik MC - motion control, to mozesz blokade pod siebie ustawić zmieniając Flood Gate.
bike Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 widze, ze skomplikowana sprawa z tymi amorami... ta instrukcja w j. polskim nie dziala... (tzn. ten link) a z tego, co widze, to lepiej sie przejsc do jakiegos porzadnego mechanika (rowerowego) i pogadac co i jak, bo walkowac te instrukcje to jest masakra... 100 stron, na ktorych temat mozna powiedziec kilka zdan i to wszystko... jak to czytam, to czuje sie jak w szkole...
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2011 Mod Team Napisano 22 Marca 2011 Tak łopatologicznie Flood Gate to taka regulacja stopnia komresji w tłumiku. Mozesz ustawić tłumik tak ze po zablokowaniu ugnie sie tyle ze tyle ok 2-3cm albo tak ze na zablokowanym nie bedzie za duzej roznicy do odblokowanego. Wszystko zalezy od preferencji i do czego uzywasz blokady. Ja uzywam by zminimalizować bujanie i na zablokowanym amor pracuje nawet na srednich nierownościach ale nie buja nim podczas pedałowania na stojąco.
bike Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 Bylem u goscia "Jacek Bodyk" - koles bardzo w porzadku. Wszystko mi wytlumaczyl elegancko, kupilem sobie pompeczke i wszystko jasne. Wielkiej filozofii nie ma, a tutaj ludzie na forum widac lubia uzywac specjalistycznych terminow, z tym, ze nie wiem po co, jak mozna prosto, lopatologicznie wytlumaczyc takiemu lamusowi, jak ja. Jest żółw i zając
Mod Team durnykot Napisano 23 Marca 2011 Mod Team Napisano 23 Marca 2011 Bike, niestety zadając pytanie na jakimkolwiek specjalistycznym Forum raczej nie możesz liczyć na "proste" odpowiedzi. Większość z nas zakłada,że pytający odrobinę zna się na rzeczy. Swoja droga przejechać 4 tysiące na amorku nie wiedząc co do czego....
bike Napisano 23 Marca 2011 Autor Napisano 23 Marca 2011 no to teraz juz wiem kazdy jest inny - taki ze mnie typ, interesuje sie czyms, kiedy wymaga tego sytuacja, nigdy wczesniej... zostalo mi to po studiach dopompowalem amora a teraz wydaje sie za sztywny - lepiej sie jezdzilo, jak bylo malo powietrza :| (no i sprawilem sobie tez pompke z pomiarem cisnienia)
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2011 Mod Team Napisano 23 Marca 2011 No to teraz ustal sobie optymalna wartość PSI dla ktorej podróżuje ci sie komfortowo. ustal wartość odbicia przy której uważasz ze jest ok i w droge
bike Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 dzieki puklus - dostales ladnego plusika teraz juz wszystko jasne, czyli sa tak naprawde 3 wazne sprawy: regulacja odbicia, regulacja skoku (bardziej skomplikowana) no i to dopompowywanie.... spoko dziekuje jeszcze raz wszystkim serdecznie - no i co? pozostaje teraz pojsc na rower )))
Minor Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 jest jeszcze flood gate... to jest regulacja ktora mozesz ustawic z jaka sila musisz przywalic w jakis wyboj, zeby amorek ci sie odblokowal, na ta jedna nierownosc. 1. odpowiednio ustawiajac mozesz jezdzic niebujajacym rowerem a na wiekszych nierownosciach zostaniesz uratowany. 2. dzieki temu systemowi trudno uszkodzic blokade amorka. Jezeli twoj recon ma Motion Control oczywiscie, to jest taki autorski tlumik RockShoxa. Reguluje sie to latwo bez rozbierania amorka, ale poszukaj sobie zdjec bo nie chce mi sie tlumaczyc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.