damianz11 Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Kupiłem nowy rower przed sezonem jak ceny poszły w dół i teraz nie wiem czy mój RS reba dual air przypadkiem nie cieknie. Na rowerze zrobiłem jak na razie około 50km. Wcześniej jezdziłem na Torze 302 solo air i tamten definitywnie ciekł w okolicach pokretla od odbicia i nawet cos w nim pykalo w srodku ,ale na gwarancji zrobili. A jezeli chodzi o rebe to na goleniach zbiera sie olej. Jak pojade w trase to widzę że tak w połowie goleni jest takie koło na około goleni od oleju. Często zwracam na to uwage bo muszę je czesto myć ,gdyż piasek się na nich osadza. Wygląda to tak jak na zdjeciu. Tylko że ja mam tylko na srodku takie koło na goleniach. (Zdjecie przypadkowe) Dodam swoje jeżeli to pomoże. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://brianl.me/blog/wp-content/uploads/2010/06/IMG_2962.jpg&imgrefurl=http://brianl.me/blog/%3Fp%3D816&usg=__8mni8zYLGzMK8TuE-ivRkJnJ0B0=&h=960&w=1280&sz=280&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=_3C98ev5LgCGeM:&tbnh=123&tbnw=172&ei=4XqGTcSmKJS0hAf_9oG0BA&prev=/images%3Fq%3Dleaking%2Bfork%26hl%3Dpl%26biw%3D1360%26bih%3D667%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=rc&dur=303&oei=4XqGTcSmKJS0hAf_9oG0BA&page=1&ndsp=29&ved=1t:429,r:17,s:0&tx=144&ty=91 Dzięki
ramir Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 To chyba normalna sprawa - może to być kurz zebrany przez uszczelki i związany olejem. Ciesz się, że ten syf nie włazi do środka Sądzę, że nie ma się czym przejmować. Oczywiście nie twierdzę, że mam rację.
damianz11 Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Dziękuję za szybką odp. Mimo to pokaze swoje zdjecia. Tylko muszę zrobić. Dobrej nocy
Mod Team sznib Napisano 21 Marca 2011 Mod Team Napisano 21 Marca 2011 Normalna rzecz w przypadku amorków z otwartą kąpielą. Efekt trochę "traci na sile" jak się zrobi te ok. 100km, ale zaraz po serwisie/w przypadku nowych amortyzatorów jest nasilony. Sam miałem z tym zonka jak zrobiłem serwis amorka, ale po ok. 100km już tak dużo oleju nie zbiera się na goleniach. Oczywiście delikatne pierścienie i "film olejowy" na goleniach są, i mają być, po to jest kąpiel olejowa.
kello Napisano 21 Marca 2011 Napisano 21 Marca 2011 Jeśli przejechałeś dopiero 50km to jest to raczej normalne. Przejedź jeszcze z 200 i jeśli dalej będą bardzo wyraźne kręgi olejowe to znaczyć będzie, że jest coś niehalo z uszczelkami olejowymi. U mnie na Rebie nie zostają żadne kółka oleju, są tylko właśnie po świeżym zalaniu olejem.
damianz11 Napisano 21 Marca 2011 Autor Napisano 21 Marca 2011 Dobra. I tak też zrobię ,gdyż rower mam 1 miesiąc a gwarancje na RS 2 lata.
Pichu Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 U mnie po dłuższej jeździe też się troszkę zawsze nazbiera brudu z olejem. Norma przy otwartej kąpieli Po jeździe brunoxikiem wyciągam syf spod uszczelek i jest czyściutko
damianz11 Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 Ja to wycieram szmatką. A jak dobrze rower zabloce to zrobie mu kapiel i tam troche trysne srodkiem z .... (wypadło mi z głowy)
eloo Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 U mnie po dłuższej jeździe też się troszkę zawsze nazbiera brudu z olejem. Norma przy otwartej kąpieli Po jeździe brunoxikiem wyciągam syf spod uszczelek i jest czyściutko to nie jest normą przy otwartej kąpieli. Może występować w nowych widelcach albo po przeprowadzonym serwisie. Dzieje się tak bo na uszczelki olejowe daje się smar żeby zminimalizować tarcie, można też dać troche oleju między uszczelki olejowe i kurzowe. Wraz z użytkowaniem nadmiar smaru/olej jest usuwany. Jeśli amor ma już troche przejechane po serwisie(kilka setek km) i nadal olej zostaje na lagach to warto sie zainteresować co z uszczelkami.
Pichu Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Olej nie zostaje na lagach. Na lagach zbiera się tylko brud i amor uginając się zostawia ten brud w jednym miejscu tworząc wąziutki pasek brudu. Oleju tam nie ma lub są tam jego śladowe ilości. W sumie źle napisałem, bo bardziej chodziło mi o brud niż o olej.
sp0q Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Kolejny głos za normalną sprawą - po każdym serwisie pozbywa się nadmiaru oleju, wystarczy go dojeździć. Zresztą sądzę, że to jedynie smar z uszczelek kurzowych, bo tak naprawdę nie ma za bardzo skąd wziąć tego oleju. Kąpiel jest wewnątrz prawej goleni górnej, do dolnych leje się bardzo mało oleju i nie sądzę by w czasie pracy docierał tak wysoko A gdyby olej z kąpieli spłynął przez uszczelki do goleni dolnej, to ograniczyłby skok i problem rzucałby się w oczy, wiem z własnego doświadczenia (wymieniać uszczelki!).
damianz11 Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Napisano 22 Kwietnia 2011 Niestety ale musze kontynuowac temat z powodu usterki jaką zobaczylem kilka dni temu. Podczas odkrecania nakretki od zaworu komory negatywnej zobaczylem ze jest ona lekko zaolejona. Temat sie powtarzał do czasu kiedy pompowałem komore negatywną i zobaczyłem że zalało mi pompke w srodku, wiec raczej nie jest to normalna sprawka. Znalazłem kilka podobnych tematów, wiec chyba muszę wracać do serwisu. Co nie ??
ramir Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Nie koniecznie musi być to wada amora. Ściągnij sobie manuala RS lub zaglądnij do instrukcji serwisowej podanej przez jednego z forumowiczów (mój wątek tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/85626-reba-serwisowanie-problem-z-rozdzieleniem-goleni/page__p__838177__hl__problem+__fromsearch__1#entry838177). Gdzieś tu chyba jest napisane, że na spód tej komory dolewa się olej, któy dodatkowo ją uszczelnia. Wentyl komory negatywnej jest długi na jakieś 15 cm ( ) - a otwór przez który wtłaczane jest do niej powietrze "spoczywa", że tak powiem, w oleju zalegającym na jej dnie. Przy dokręcaniu pompki, a raczej przy jej odkręcaniu, zawsze "wypluje" trochę tego oleum. Jak pierwszy raz mnie to spotkało też sądziłem, że amor zaliczył awarię. W Twoim przypadku być może masz właśnie z tym do czynienia??? Chyba, że olej spływa strugami po wentylu , ale piszesz, że nakrętak była "lekko zaolejona", więc chyba wszystko jest ok.
detonator Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 damianz11 wszystko ok. Olej może wypływać. Martwiłbym się dopiero wtedy, gdyby przestał...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.