Skocz do zawartości

[Reba serwisowanie] Problem z rozdzieleniem goleni


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam - rozkręciłem moją rebą (wersja WC 2008). Wykręciłem wszystko co można jej z zewnątrz wykręcić i zablokowałem się na goleniach. Stuknąłęm mocniej po śrubach wystających od spodu, weszły one do środka, ale golenie nadal nie chcą się rozdzielić?!? Trafiam na opór a jak próbuję je "rozszarpnąć" (dynamiczna próba rozdzielenia goleni) to słychać metaliczny stuk i ... golenie nadal nie chcą się rozdzielić. Czy zna ktoś sposób jak sobie z tym poradzić? Czekam na "pomocną dłoń" :)))

Pozdr.

Napisano

Normalnie "prety" wchodza w gniazda w dolnych goleniach,wiec wykrecasz spoooro sruby mocujace golenie i uderzasz mlotkiem w same sruby.Prety powinny wyskoczyc z gniazd,wykrecasz sruby,wyjmujesz gorne lagi. Mozesz wkrecic dluzsze sruby i powtorzyc manewr z wybijaniem,mozesz wykrecic sruby i wlozyc grubszego imbusa i delikatnie stukajac wybic,tylko w miare symetrycznie-jedna ,druga strona. Tam nie ma co Cie trzymac..zakladaajc,ze wszystko jest cale.

Napisano

Wszystko zrobiłem jak w opisie, tylko że golenie nie chcą się rozdzielić - spróbuję ten "patent" z wsadzeniem imbusa i lekkim wybiciem.

 

Oki - pomogło - golenie są osobno. Teraz męczę się z takimi czarnymi "półksiężycami" trzymającymi tłumik i komory :)

Jestem dobrej myśli :)

Napisano

Te półksiężyce, to nic innego jak pierścienie segera.

Możesz próbować, śrubokrętem lub innym tego typu narzędziem ale najlepiej użyć specjalnych kleszczy. Kleszczy segera.

 

Tu masz dwa linki do serwisu RS mojej roboty:

KLIK

KLIK

Napisano

Dzięki Detonator - taka pomoc jest nieoceniona :) To mam jeszcze pytanie: czy trzeba stosować oryginalne uszczelki z Rebuilt Kit czy można spokojnie pójść do sklepu i kupić tam naj-normalniejsze uszczelki w tym samy rozmiarze?

Napisano

Nie wymieniałem jeszcze o-ringów ale krążą opinie po necie, że spokojnie bierzesz te uszczelki, idziesz do sklepu z armaturą/hydrauliką i kupujesz takie same. Rozmiary z tego co wiem, są typowe.

Napisano

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki

10x3

 

PRAWA - Mt. Control

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5

 

 

Takie coś znalazłem.

Napisano

Tak - ja też to znalazłem, ale autor chyba się wahał przy którymś z wymiarów. Jutro jadę poszukać odp. sklepu bo w sklepach w centrach handlowych takowych nie posiadali. Z tym, że ja skupię się na uszczelkach komór powietrznych - uciekało mi powietrze z rebci:(

Napisano

Jeśli chodzi o uszczelki - nie ma problemu - komplet do komory powietrznej i na dwa korki kosztował mnie 3 zyla z groszem :) Oleje do amora w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym (20 ml 5W i 100 ml 15W) 15 zyla, oraz koszt smaru stałego (około 20-30 zyla ale starczy go na kilka smarowań). To chyba cały koszt - czyli około 20-25 zyla zamiast 200 w serwisie :)))

Napisano

Sorry - moja wina - pomyliłem oleje - jest oczywiście tak jak napisał detonator!!!

 

Jeszcze jedna kwestia - tam gdzie należy dać smar stały - czy można zaaplikować smar silikonowy (CX-80)???

Napisano

Z opisu wynika, że smar jest raczej dobry, można go stosować na połączenia gumowe, co jest istotne, bo nie ma obawy o zmiękczenie lub zniekształcenie uszczelek.

Ja stosuje Motorexa i sobie chwalę :thumbsup:

Napisano

Stosujesz pewnie to: MOTOREX bike Grease - nie mogłem tego dostać w sklapach stacjonarnych a nie chciałem czekać. Swoją drogą - czy idzie to dostać w sklapach rowerowych (może to głupie pytanie, ale tam gdzie sprzedali mi oleje nie mieli tego smaru?!?).

Napisano

Smar z tego co wiem smar ma być bez litu, na bazie wapnia.

Na orlenie jest Greasen STP, za dużą puszkę coś koło 10 zł.

Nie jest to super smar ale działa i już parę amorków na nim zrobiłem i nikt nie narzekał.

Napisano

Wpisuję się jako kolejny szczęśliwy użytkownik uszczelek spod zlewu : ) absolutnie żadnych problemów.

Co do wybijania goleni to pamiętam, że sam miałem ten problem za pierwszym razem. Śruby trzeba wykręcić zaskakująco mocno i zawsze bałem się, że zerwę gwint jeśli zbyt mocno w nie przyłożę : P

Napisano

Panowie - jak my tu gadu-gadu to mam jeszcze kilka pytań, które mnie nurtują po pierwszym samodzielnym serwisie amorka:

1) jak najskuteczniej stwierdzić którędy uchodzi powietrze z systemu dual air?

2) jak można poprawić szczelność systemu powietrznego bez pogorszenia pracy amora?

3) jak wpłynie zmiana gęstości lub ilości oleju na pracę amortyzatora, czy może to mu zaszkodzić (nie mówię tu o zmianach drastycznych 1-3 ml) ?

4) czy dajecie olej pomiędzy to co zamyka komorę powietrzną od spodu a pierwszy tłoczek od dołu? Czy poprawia to jej szczelność?

5) czy idzie gdzieś dostać te uszczelki które spoczywają na spodzie goleni dolnych?

Może ktoś z was ma jakieś "patenty" którymi zechce się podzielić?

Pozdrawiam

Napisano

Panowie - jak my tu gadu-gadu to mam jeszcze kilka pytań, które mnie nurtują po pierwszym samodzielnym serwisie amorka:

1) jak najskuteczniej stwierdzić którędy uchodzi powietrze z systemu dual air?

2) jak można poprawić szczelność systemu powietrznego bez pogorszenia pracy amora?

3) jak wpłynie zmiana gęstości lub ilości oleju na pracę amortyzatora, czy może to mu zaszkodzić (nie mówię tu o zmianach drastycznych 1-3 ml) ?

4) czy dajecie olej pomiędzy to co zamyka komorę powietrzną od spodu a pierwszy tłoczek od dołu? Czy poprawia to jej szczelność?

5) czy idzie gdzieś dostać te uszczelki które spoczywają na spodzie goleni dolnych?

Może ktoś z was ma jakieś "patenty" którymi zechce się podzielić?

Pozdrawiam

 

Więc tak:

 

1) rozbierasz na części pierwsze i wszystko dokładnie sprawdzasz. Element po elemencie, każdą uszczelkę itp. Sprawdź też, czy tuba powietrzna nie ma rysek, które mogą być powodem nieszczelności.

2) po to dajemy po kilka mililitrów oleju, żeby poprawić szczelność. Rock Shox nie zaleca tego ale ja daje jeszcze na każdy o-ring, troszeczkę smaru stałego

3) zmiana gęstości oleju w tłumiku, może spowodować zmniejszenie tłumienia ( w przypadku rzadszego oleju ) lub jego zwiększenie ( w przypadku gęstszego oleju np. <5W )

4) ja tam daje 1-2 ml.

5) o jakie uszczelki dokładnie chodzi ??

 

Co do patentów, to w sumie nic nie stosuję. Najważniejsze to powoli i dokładnie wykonywać wszelkie czynności. Na każdy element uważać.

:rolleyes:

Co do ilości, to większa ilość, może spowodować uszkodzenie uszczelek a przy mniejszej ilości, upośledzone działanie blokady skoku. ogólnei nie ma co tego sprawdzać, lepiej lać odpowiednią ilość :thumbsup:

Napisano

Mam nadzieję, że link zadziała:

http://www.amazon.com/dp/B001PT9TV6/ref=asc_df_B001chPT9TV61476723?smid=A2TE9IQP68MWQU&tag=shopzilla_mp_1221-20&linkCode=asn&creative=395105&creativeASIN=B001PT9TV6

chodzi o te najwikększe-płaskie po prawej stronie.

Bo u mnie to one sobie zostały w goleniach i dowiedziałem się o ich istneiniu w momencie składania amorka :(

Jak już przy nich jesteśmy - to którą storną "do dołu" je wkładać?

Napisano

Nie bardzo wiem jaka to uszczelka.

Może to ta: KLIK

A może ta: KLIK

 

Ja patrzę pod kontem Revelationa, więc w Rebie może być coś jeszcze dodatkowo, ale z tego co kojarzę, to nie powinno być nic więcej.

Napisano

Hmmm... nie detonator - to nie te uszczelki. Spoczywają one sobie spokojnie "na dnie" obu goleni dolnych. Nie miałem o nich pojęcie dopóki nie chciałem spojrzeć do nich z latarką czołówką:) Niestety nie udało mi się ich wyjąć więc ostrożnie pozwoliłem im opaść na dno i dokończyłem składanie amorka.

BTW czy hamulcami też zajmujesz się samodzielnie? Czeka mnie skrócenie przewodów w XTR i szukam na forum wsparcia :)

Napisano

Rozkładałem rebę w ostatnim czasie i po ściągnięciu uszczelki na dnie goleni były nacięciami do góry i tak je zostawiłem. Podobnie było w moim Manitou, więc takie ich ustawienie przyjmuję za prawidłowe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...