ramir Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Witam - rozkręciłem moją rebą (wersja WC 2008). Wykręciłem wszystko co można jej z zewnątrz wykręcić i zablokowałem się na goleniach. Stuknąłęm mocniej po śrubach wystających od spodu, weszły one do środka, ale golenie nadal nie chcą się rozdzielić?!? Trafiam na opór a jak próbuję je "rozszarpnąć" (dynamiczna próba rozdzielenia goleni) to słychać metaliczny stuk i ... golenie nadal nie chcą się rozdzielić. Czy zna ktoś sposób jak sobie z tym poradzić? Czekam na "pomocną dłoń" )) Pozdr.
Gość Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Normalnie "prety" wchodza w gniazda w dolnych goleniach,wiec wykrecasz spoooro sruby mocujace golenie i uderzasz mlotkiem w same sruby.Prety powinny wyskoczyc z gniazd,wykrecasz sruby,wyjmujesz gorne lagi. Mozesz wkrecic dluzsze sruby i powtorzyc manewr z wybijaniem,mozesz wykrecic sruby i wlozyc grubszego imbusa i delikatnie stukajac wybic,tylko w miare symetrycznie-jedna ,druga strona. Tam nie ma co Cie trzymac..zakladaajc,ze wszystko jest cale.
ramir Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Wszystko zrobiłem jak w opisie, tylko że golenie nie chcą się rozdzielić - spróbuję ten "patent" z wsadzeniem imbusa i lekkim wybiciem. Oki - pomogło - golenie są osobno. Teraz męczę się z takimi czarnymi "półksiężycami" trzymającymi tłumik i komory Jestem dobrej myśli
detonator Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Te półksiężyce, to nic innego jak pierścienie segera. Możesz próbować, śrubokrętem lub innym tego typu narzędziem ale najlepiej użyć specjalnych kleszczy. Kleszczy segera. Tu masz dwa linki do serwisu RS mojej roboty: KLIK KLIK
ramir Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Dzięki Detonator - taka pomoc jest nieoceniona To mam jeszcze pytanie: czy trzeba stosować oryginalne uszczelki z Rebuilt Kit czy można spokojnie pójść do sklepu i kupić tam naj-normalniejsze uszczelki w tym samy rozmiarze?
detonator Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Nie wymieniałem jeszcze o-ringów ale krążą opinie po necie, że spokojnie bierzesz te uszczelki, idziesz do sklepu z armaturą/hydrauliką i kupujesz takie same. Rozmiary z tego co wiem, są typowe.
skydancer Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Opinie jak najbardziej prawdziwe, gdzieś tu na forum są podane wymiary o-ringów. Za komplet zapłaciłem jakiś czas temu 4 zł.
detonator Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki 10x3 PRAWA - Mt. Control 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 Takie coś znalazłem.
ramir Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Tak - ja też to znalazłem, ale autor chyba się wahał przy którymś z wymiarów. Jutro jadę poszukać odp. sklepu bo w sklepach w centrach handlowych takowych nie posiadali. Z tym, że ja skupię się na uszczelkach komór powietrznych - uciekało mi powietrze z rebci:(
ramir Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 Jeśli chodzi o uszczelki - nie ma problemu - komplet do komory powietrznej i na dwa korki kosztował mnie 3 zyla z groszem Oleje do amora w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym (20 ml 5W i 100 ml 15W) 15 zyla, oraz koszt smaru stałego (około 20-30 zyla ale starczy go na kilka smarowań). To chyba cały koszt - czyli około 20-25 zyla zamiast 200 w serwisie ))
detonator Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 ramir dobrze kupiłeś ten olej ?? Do tłumika wchodzi ilość ~100 ml oleju 5W a do dolnych goleni po 15 ml oleju o lepkości 15W
ramir Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 Sorry - moja wina - pomyliłem oleje - jest oczywiście tak jak napisał detonator!!! Jeszcze jedna kwestia - tam gdzie należy dać smar stały - czy można zaaplikować smar silikonowy (CX-80)???
detonator Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 Z opisu wynika, że smar jest raczej dobry, można go stosować na połączenia gumowe, co jest istotne, bo nie ma obawy o zmiękczenie lub zniekształcenie uszczelek. Ja stosuje Motorexa i sobie chwalę
ramir Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 Stosujesz pewnie to: MOTOREX bike Grease - nie mogłem tego dostać w sklapach stacjonarnych a nie chciałem czekać. Swoją drogą - czy idzie to dostać w sklapach rowerowych (może to głupie pytanie, ale tam gdzie sprzedali mi oleje nie mieli tego smaru?!?).
gruber69 Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 Smar z tego co wiem smar ma być bez litu, na bazie wapnia. Na orlenie jest Greasen STP, za dużą puszkę coś koło 10 zł. Nie jest to super smar ale działa i już parę amorków na nim zrobiłem i nikt nie narzekał.
sp0q Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Wpisuję się jako kolejny szczęśliwy użytkownik uszczelek spod zlewu : ) absolutnie żadnych problemów. Co do wybijania goleni to pamiętam, że sam miałem ten problem za pierwszym razem. Śruby trzeba wykręcić zaskakująco mocno i zawsze bałem się, że zerwę gwint jeśli zbyt mocno w nie przyłożę : P
ramir Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 Panowie - jak my tu gadu-gadu to mam jeszcze kilka pytań, które mnie nurtują po pierwszym samodzielnym serwisie amorka: 1) jak najskuteczniej stwierdzić którędy uchodzi powietrze z systemu dual air? 2) jak można poprawić szczelność systemu powietrznego bez pogorszenia pracy amora? 3) jak wpłynie zmiana gęstości lub ilości oleju na pracę amortyzatora, czy może to mu zaszkodzić (nie mówię tu o zmianach drastycznych 1-3 ml) ? 4) czy dajecie olej pomiędzy to co zamyka komorę powietrzną od spodu a pierwszy tłoczek od dołu? Czy poprawia to jej szczelność? 5) czy idzie gdzieś dostać te uszczelki które spoczywają na spodzie goleni dolnych? Może ktoś z was ma jakieś "patenty" którymi zechce się podzielić? Pozdrawiam
detonator Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Panowie - jak my tu gadu-gadu to mam jeszcze kilka pytań, które mnie nurtują po pierwszym samodzielnym serwisie amorka: 1) jak najskuteczniej stwierdzić którędy uchodzi powietrze z systemu dual air? 2) jak można poprawić szczelność systemu powietrznego bez pogorszenia pracy amora? 3) jak wpłynie zmiana gęstości lub ilości oleju na pracę amortyzatora, czy może to mu zaszkodzić (nie mówię tu o zmianach drastycznych 1-3 ml) ? 4) czy dajecie olej pomiędzy to co zamyka komorę powietrzną od spodu a pierwszy tłoczek od dołu? Czy poprawia to jej szczelność? 5) czy idzie gdzieś dostać te uszczelki które spoczywają na spodzie goleni dolnych? Może ktoś z was ma jakieś "patenty" którymi zechce się podzielić? Pozdrawiam Więc tak: 1) rozbierasz na części pierwsze i wszystko dokładnie sprawdzasz. Element po elemencie, każdą uszczelkę itp. Sprawdź też, czy tuba powietrzna nie ma rysek, które mogą być powodem nieszczelności. 2) po to dajemy po kilka mililitrów oleju, żeby poprawić szczelność. Rock Shox nie zaleca tego ale ja daje jeszcze na każdy o-ring, troszeczkę smaru stałego 3) zmiana gęstości oleju w tłumiku, może spowodować zmniejszenie tłumienia ( w przypadku rzadszego oleju ) lub jego zwiększenie ( w przypadku gęstszego oleju np. <5W ) 4) ja tam daje 1-2 ml. 5) o jakie uszczelki dokładnie chodzi ?? Co do patentów, to w sumie nic nie stosuję. Najważniejsze to powoli i dokładnie wykonywać wszelkie czynności. Na każdy element uważać. Co do ilości, to większa ilość, może spowodować uszkodzenie uszczelek a przy mniejszej ilości, upośledzone działanie blokady skoku. ogólnei nie ma co tego sprawdzać, lepiej lać odpowiednią ilość
ramir Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 Mam nadzieję, że link zadziała: http://www.amazon.com/dp/B001PT9TV6/ref=asc_df_B001chPT9TV61476723?smid=A2TE9IQP68MWQU&tag=shopzilla_mp_1221-20&linkCode=asn&creative=395105&creativeASIN=B001PT9TV6 chodzi o te najwikększe-płaskie po prawej stronie. Bo u mnie to one sobie zostały w goleniach i dowiedziałem się o ich istneiniu w momencie składania amorka Jak już przy nich jesteśmy - to którą storną "do dołu" je wkładać?
detonator Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Nie bardzo wiem jaka to uszczelka. Może to ta: KLIK A może ta: KLIK Ja patrzę pod kontem Revelationa, więc w Rebie może być coś jeszcze dodatkowo, ale z tego co kojarzę, to nie powinno być nic więcej.
ramir Napisano 25 Marca 2011 Autor Napisano 25 Marca 2011 Hmmm... nie detonator - to nie te uszczelki. Spoczywają one sobie spokojnie "na dnie" obu goleni dolnych. Nie miałem o nich pojęcie dopóki nie chciałem spojrzeć do nich z latarką czołówką Niestety nie udało mi się ich wyjąć więc ostrożnie pozwoliłem im opaść na dno i dokończyłem składanie amorka. BTW czy hamulcami też zajmujesz się samodzielnie? Czeka mnie skrócenie przewodów w XTR i szukam na forum wsparcia
gruber69 Napisano 25 Marca 2011 Napisano 25 Marca 2011 Rozkładałem rebę w ostatnim czasie i po ściągnięciu uszczelki na dnie goleni były nacięciami do góry i tak je zostawiłem. Podobnie było w moim Manitou, więc takie ich ustawienie przyjmuję za prawidłowe.
detonator Napisano 25 Marca 2011 Napisano 25 Marca 2011 Więc całkiem możliwe, że są to gumy antydobiciowe. Też podobne miałem w manitou r7.
gruber69 Napisano 25 Marca 2011 Napisano 25 Marca 2011 Są to również uszczelki. Od dołu w lagi lejesz olej i one uszczelniają połączenie lag dolnych z górnymi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.