Skocz do zawartości

[do 1500] Wybór z kilku modeli


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Wraz z nadejściem wiosny planuję zakupić sobie rower. Mam teraz Gianta jakiegoś 26 cali. Teraz zakupiłbym rower 28 cali do jazdy rekreacyjnej po mieście i może czasami pod miastem (dukty leśne, ścieżki szutrowe itp). I teraz pojawia się pytanie - przeglądam wiele stron m.in. to świetne forum - jaki rower jest najlepszym wyborem w kategorii cena/jakość?

Moje propozycje:

Kross Evado 1.2 chyba zbędny mi hamulec tarczowy, nie śmiejcie się ale dla amatorów cudzego taki rower od razu wygląda na łakomy kąsek

Kellys Saphix podobno ta słowacka marka nie ma dobrej opinii

Merida Crossway tyle rodzajów nie wiem który najciekawszy i czy tu nie płaci się za markę? Kiedyś Mróz nimi jezdził znane wśród ludzi więc może się za znaczek płaci nie wiem.

Unibike Viper bardzo chwalony model ale mówicie, że ciężkawy

Romet RX500 widzę, że nasza polska marka wróciła

Hercules Jump

GT Transeo 4.0

 

Naprawdę mam już mętlik w głowie - wszystkie rowery są dość podobne. Ale który ma najlepszy stosunek cena/jakość i w którym jest najlepsza rama bo komponenty i tak się zużywają a rama jest na lata.

A wzrost 178 waga dużo, za dużo :icon_redface: (też po to chcę kupić rower)

 

PS Wiem, że są podobne tematy, czytałem je ale nie chcę się komuś wcinać w temat więc zakładam własny.

PS2 Oczywiście powyższa lista powstała na skutek czytania tego forum i przeglądania oferty sklepów. Jak znajdziecie coś innego godnego uwagi to dajcie znać.

Napisano

Moim zdaniem najlepszy byłby Unibike Viper. Solidny napęd głownie dla mnie przemawia.

A skoro rower częściowo dla zrzucenia wagi to będzie ok :D

Nie wiem jak wyglądają crossowe ramy Unibików, bo nie widziałem na żywo, ale przy Mtb są solidnie zrobione...

Napisano

Zawęziłbym wybór do Unibike'a i Rometa (ze wskazaniem na ten pierwszy), bo wyraźnie odstają (na + oczywiście) od reszty stawki.

Napisano

Moim zdaniem najlepszy byłby Unibike Viper. Solidny napęd głownie dla mnie przemawia.

A skoro rower częściowo dla zrzucenia wagi to będzie ok :D

Nie wiem jak wyglądają crossowe ramy Unibików, bo nie widziałem na żywo, ale przy Mtb są solidnie zrobione...

 

Co rozumiesz przez solidny napęd? I jak to się ma do modeli w podobnej cenie?

Napisano

Panowie a z dwójki Unibike Viper i Kross Street Scraper 8 który lepszy?

Za Unibikiem przemawia dla mnie możliwość jazdy po drogach nieutwardzonych (ma amortyzator) natomiast za KSS bardzo dobre przerzutki. Czy użycie szerszych opon dostosowanych do jazdy poza szosą wystarczy?

Napisano

Różnica w cenie nie jest spora. Dlatego jestem ciekaw który z tych rowerów byłby dla mnie ciekawszy. Mój stosunek jazdy asfalt:tereny nieutwardzone to jakieś 8:2 może nawet 9:1.

No i Kross jest lżejszy więc czy rama wytrzyma :D

Napisano

Przy takim stosunku, jaki podałeś, to ja byłbym za Scraperem. Można go polubić :icon_wink: Jednak, jak już pisałem, warto w nim założyć profilowane gripy Ergona, ewentualnie trochę tańsze, np. Accenta lub BBB. Dobrze zrobią dłoniom i nadgarstkom. Unibike Viper jest cięższy przede wszystkim z powodu amortyzatora, ale także amortyzowanej sztycy i regulowanego mostka. Myślę, że rożnica wagowa w samych ramach nie będzie zbyt duża. Jeśli się ewentualnie zdecydujesz na Scrapera i wolałbyś rocznik 2008 niż 2009 to możesz się zapytać tutaj.

Napisano

A czy ten system Alfine zastosowany w Scraperze jest faktycznie tak dobry (mało awaryjny i nie trzeba w nim dużo dłubać)?

A i mam pytanie czy amortyzator trzeba jakoś konserwować - nie miałem przyjemności jeszcze z amorem więc nie wiem?

Napisano

Nie mogę edytować postu więc przepraszam za jeden pod drugim.

Jak duża jest różnica pomiędzy Scraperem 8 a 16 biegowym?

Czy firma 123rowery jest sprawdzona?

I rama na mój wzrost 180 cm lepsza jest 19'' czy 21''? Bo wg tabelki znalezionej w necie wychodzi, że 19'' a wg TEGO touring 21'' a sport 19''

 

A i co możecie powiedzieć o tym rowerze? Ma on lepszy osprzęt od Unibike?

Napisano

Piasta Alfine to napęd trwały i praktycznie bezawaryjny. Jej serwis przeprowadza się chyba co 2 lub co 4 lata - nie pamiętam już dokładnie. Musiałbyś się dopytać. Scraper 16 biegowy dysponuje już praktycznie szosową korbą. Do miasta zdecydowanie lepiej nadaje się model 8 biegowy. Model 16 biegowy lepiej sprawdzi się na długich asfaltowych odcinkach poza miastem.

 

Co do firmy 123rowery to przecież masz na Allegro już dość znaczną liczbę komentarzy, więc możesz sobie wysnuć własne wnioski. Zresztą to jest po prostu warszawski T-BIKE.

 

Wg mnie rama 21 cali będzie za wysoka.

 

Kross Rubble - jeśli nie odrzuca Cię jego rama to możesz go brać pod uwagę. Amortyzator trochę gorszy niż w Unibike, ale generalnie osprzęt jest OK. Pamiętaj jednak, że ten Kross nie jest lżejszy od Unibike.

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedź! Najbardziej skłaniam się do Scrapera bo aż tyle po dziurach nie jeżdżę.

Czyli brać 19'. Widzę, że w sąsiednim wątku ludzie mojego wzrostu także mają 19-ki.

Ten Kross faktycznie mocno damką zalatuje i widzę 15.5 czyli tak jak Unibike.

 

Wielkie dzięki za odpowiedź! Najbardziej skłaniam się do Scrapera bo aż tyle po dziurach nie jeżdżę.

Czyli brać 19'. Widzę, że w sąsiednim wątku ludzie mojego wzrostu także mają 19-ki.

Ten Kross faktycznie mocno damką zalatuje i widzę 15.5 czyli tak jak Unibike.

 

A i jeszcze jedno. Powiedz, czy dobrze rozumiem. Największą różnicą między KSS 8 a KSS 16 jest przednia przerzutka i to ona decyduje o ilości tych biegów (1x8 lub 2x8). Czy tak?

 

PS Nie wiem czemu mi napisało, że nie mam praw do edycji posta.

Napisano

KSS 8 ma z przodu korbę z tylko jedną tarczą, która ma 45 zębów. Ponieważ jest tylko jedna tarcza to nie potrzeba żadnej przerzutki. KSS 16 ma z przodu korbę już z dwiema tarczami. Większa ma 50z., a mniejsza 34z. Ponieważ są dwie tarcze to siłą rzeczy dochodzi nam tu jeszcze przednia przerzutka. Tak jak sam napisałeś daje nam to kombinację 2x8.

 

Tak duża tarcza powoduje, że na rowerze można już rozwijać wysokie, szosowe prędkości, ale oczywiście wymaga to już odpowiedniej siły w nogach, bo takie przełożenia stawiają już niezły opór. Uważam, że w miejskich warunkach te 50z to przesada i w zupełności wystarcza KSS 8. Na nim też można szybko śmigać. Poza tym jak się uprzesz to zawsze możesz sobie wymienić tylną zębatkę w piaście Alfine ze standardowej 20z. na wersję z 18z. Kosztuje niewiele, a rower będzie ciut szybszy.

 

Jeszcze co do samego rozmiaru ramy to pamiętaj, że jest to rower miejski, w którym górna rura ramy jest trochę krótsza niż w typowych crossach czy rowerach górskich. Twoja pozycja będzie trochę bardziej wyprostowana.

Napisano

To, że pozycja będzie bardziej wyprostowana to dla mnie +

Czyli tak za Twoją radą najlepiej wybrać sobie 8-kę 19 calową a za te 100 zł różnicy dokupić sobie rogi. Np te.

Napisano

Mogą być te chwyty z rogami lub np. te lub któreś ze świetnych Ergonów. Chodzi o to, żeby to nie był zwykły, okrągły chwyt, tylko właśnie taki z wyprofilowanym podparciem dla dłoni.

Napisano

W tym PDF jest ładnie opisane jakie są przełożenia w przypadku korby 45 oraz 50/34 z zębatką 20. W skrócie, przy 45 przełożenia maksymalne i minimalne gorsze od MTB. Przy 50/34 dół zbliżony do MTB a góra do szosy. Zdecydowanie większe spektrum.

 

Co do rozmiaru ramy, wg tabeli rozmiarów Krossa wychodzi mi między 18"(MTB)-20"(treking)-21"(szosa). Mam 182cm wzrostu i od podłoża do krocza 80cm. Do jakiej kategorii zaliczyć Street Scrapera? Patrząc na geometrię Hexagona 19" i Scrapera to wychodzi mi, że 21" będzie ok.

Napisano

To, że spectrum dostępnych przełożeń w KSS 16 jest większe to jest jasne i logiczne. Pytanie tylko czy wykorzystasz te ,,górne'' przełożenia w miejskich warunkach. Ja uważam, że jedynie sporadycznie i tak naprawdę wystarczy KSS 8. Jedna tarcza z przodu to typowe rozwiązanie w rowerach miejskich z Alfine.

 

Co do rozmiaru ramy to Hexagon jest na kołach 26'', a Scraper na 28''. Tak więc już same koła powodują, że rama jest wyżej o 1 cal. Do tego dochodzą dodatkowe 2 cale wynikajce z większej ramy. Czyli w sumie górna rura ramy będzie ok. 3 cale wyżej. To sporo i tu właśnie może być problem.

Napisano

W miejskich zapewne nie, ale mnie rower będzie służył tylko do rekreacji, poza terenami typowo miejskimi (czytaj nie po chodnikach, slalom między przechodniami). A że lubię docisnąć na prostej to dla mnie 16 jak najbardziej. W obecnym Basicu zawsze mi brakowało tego kopa więcej... Druga sprawa to okolica w której mieszkam. Góry doliny, więc potrzebuje także niskich przełożeń. Dla kogoś kto mieszka na równinach wystarczy 8 z 18 z tyłu.

 

Także temat przełożeń myślę, że jest już jasny dla wszystkich.

 

Teraz wielkość ramy. Faktycznie nie wziąłem pod uwagę wielkości kół. Martwi mnie krótka górna rura w 19", co prawda pozycję wydłużoną/pochyloną zapewni długi mostek i odpowiednio ustawione siodło, ale nie chciałbym siedzieć na nim jak na kozie...

 

Czy posiadacze 19" mogą zmierzyć odległość od podłoża do górnej krawędzi rury, w połowie jej szerokości pomiędzy główką ramy a sztycą? Patrząc na zdjęcie roweru to właśnie w tym miejscu będzie atakowane krocze przy zeskoku.

Napisano

Dobra Barty

ZaGGadałem do sklepu 123rowery:

 

Ja 16:43:21
Witam!
Jestem zainteresowany rowerem Kross City Scraper. Mam tylko pytanie: Jaka jest odległość od podłoża do górnej krawędzi rury, w połowie jej szerokości pomiędzy główką ramy a sztycą? Bo nie wiem która rama będzie lepsza 19'' czy 21''
2369186 16:43:58
witam 
2369186 16:44:14
zaraz to zmierzymy a proszę powiedzieć jaki jest Pana wzrost
Ja 16:44:39
180 cm a długość nogi ~80cm
2369186 16:45:05
sekunde
2369186 16:46:48
19" = 78cm odległość od podłoża do środka rury
2369186 16:46:52
21" to bedzie 81cm
2369186 16:47:00
mysle ze dla Pana 19" 
Ja 16:47:03
Dziękuję bardzo

 

Czyli odległość od podłoża do górnej krawędzi rury, w połowie jej szerokości pomiędzy główką ramy a sztycą dla 19'' 78 cm a dla 21'' 81 cm.

 

Czyli dla mnie lepszym wyborem będzie 19''

Napisano

Pomierzyłem przed chwilą swojego Basica 19" (TT 565mm, WB 1070, +/- 10mm) i ma dokładnie takie same wymiary jak 19" SS. Wysokość do środka górnej rury to 780mm. Jednym słowem, dla mnie też 19" Pasuje idealnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...