Skocz do zawartości

[do 1700zł]Uniwersalny cross, z dobrym osprzętem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Jestem przed zakupem roweru i wgłębiam się w forum, ale im więcej czytam tym większy mam dylemat.

Pomożecie uporządkować wiedzę, drodzy koledzy i koleżanki?

 

Poszukuję uniwersalnego roweru, głównie na asfalt (w większości nierówny), ale też w prosty teren. Dlatego zdecydowałem się wstępnie na crossówkę.

MTB już mam, mocno już wysłużonego, dlatego czas na nowy sprzęt. Tym razem nie chcę znów iść w typowego górala, wolę coś lżejszego i szybszego.

 

Jeżdżę często po ok 50 - 60 km. Od czasu do czasu dłuższy wypadzik na 200.

 

Podobają mi się crossówki, bez dodatkowego osprzętu (bagażników itp). Planuję tylko dołożyć dopasowane błotniki. Bagażnik doczepiałbym tylko na dłuższe wyprawy (pod sakwę), czyli nie często.

 

Jeśli to coś rozjaśni, mam 180 cm wzrostu i ważę 85 kg. Górna granica mojego budżetu to 1700 zł. Choć wolałbym wydać mniej :)

 

Po lekturze tego forum, wstępnie wytypowałem:

 

- Kellys Axis 2010

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/84/Kellys.Axis.red.yellow/

 

- Kross Evado 1.2 2010

http://www.ekross.pl/rowery-kross-kolekcja-2010-turystyczne-cross-kross-evado-1.2-2010-o_l_166_2600.html

 

- Medano Contour CR.1.1

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/551/Medano.Contour.Cr.11/

 

- Unibike Viper

http://www.unibike.pl/vipergts.html

 

Niestetyu mnie w mieście nie znalazłem dystrybutora Unibike, a wolałbym przed zakupem się najpierw przejechać.

 

Doradźcie, proszę co wybrać i dlaczego. Oczywiście jestem też otwarty na inne propozycje i marki :)

Napisano

Ja dokładnie mam podobny problem. Widzę, że na razie nikt nie odpisuje Ci, więc podzielę się tym do czego doszedłem.

 

Kellys Axis - przyzwoity, ale w osprzęcie chyba najgorszy z wymienionych.

Kross Evado 1.2 - fajny, ale z tarczówką i ciężkawy

Unibike Viper - ma dobre opinie na tym forum, sam jednak go nie testowałem

Medano Contour CR 1.1 ma kolega i sobie go chwali. Mnie trochę nie podchodzi design tego roweru, a przecież też ma się podobać.

 

A myślałeś nad Rometem RX 500? Na tym forum też jest zachwalany

Napisano

Mój typ to Unibike Viper. Równy osprzęt i brak zbędnych bajerów w postaci hamulców tarczowych. Tak jak poprzednik zauważył, często przewija się ten rowerek na forum, więc warto poszukać recenzji na jego temat :thumbsup:

Napisano

@ mafia:

Romet podoba mi się i stanowi ciekawe rozwiązanie, jednak wolałbym go najpierw na żywo zobaczyć. W Radomiu niestety nie widziałem.

 

@ senjiro

Recenzję przeczytałem. Ktoś napisał kilka lat temu więc trochę się mogło zmienić.

 

Czyli mamy 1:0 dla unibike viper.

Kellys Axis i Kross Evado 1.2 kategorycznie odpadają???

Napisano

Jako, że mam taki sam dylemat jak regnar, postanowiłem dopisać się do tego postu :)

 

Zawęziłem wybór do:

 

Maxim Excursion 500 (największa zaleta osprzęt Deore). Mogę go kupić u mnie w mieście, przejechać i gwarancję mam na miejscu.

http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1645/Maxim.Excursion.500/

 

Jest jeszcze:

 

Romet RX500 z 2010 roku

http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1508/Romet.RX500/

 

oraz Unibike Viper GTS z 2010 roku

http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1578/Unibike.VIPER/

 

Tylko jest problem. I Romet i Unibike muszę zamówić z internetu, bo w mieście nie ma. Poza tym modele z 2010 roku zostały już u nielicznych sprzedawców.

I tu pytanie: Czy warto zakupić przez internet Rometa albo Unibike czy jechać po pewniaka Maxima?

 

Chodzi mi głównie o przeglądy, regulacje itp (sam jestem w tym zielony). Ktoś ma pozytywne doświadczenia z kupowaniem np przez Allegro?

Napisano

W stosunku do Unibike i Rometa ten Maxim ma trochę gorszy amortyzator i mechanizm korbowy. Co do zwykłych okresowych przeglądów to oczywiście zrobi je praktycznie każdy serwis rowerowy. Problem może się pojawić, jeśli ewentualnie wystąpi usterka w okresie gwarancji, bo wtedy będziesz musiał ją zgłosić w punkcie zakupu. Warto o to i o pierwszy przegląd gwarancyjny zapytać sprzedwcę internetowego.

Napisano

Nie omieszkam zapytać. Ale po przegląd i rutynową regulację jechać 100 km nie bardzo mi się uśmiecha.

Choć z drugiej strony odbiorę rower od kuriera, rozpakuję, ruszę do sprzedawcy i będę od razu mógł zrobić przegląd po pierwszej "setce" :D

Napisano

Nie przywiązywał bym tak wielkiej wagi do "pierwszego przeglądu technicznego" w miejscu zakupu. Oczywiście proszę nie traktować tego jako regułę ale... Po zakupie pierwszego roweru z Warszawskim GoSport (konkretne miejsce przemilczę) zajechałem na PPT. Nie było takiej konieczności ale na wszelki wypadek zapytałem: "bicie boczne koła też możecie sprawdzić? Macie centrownice...." Chwila konsternacji była wystarczającą odpowiedzią. Bardziej ufam własnym umiejętnościom, niż "mechanikom" w sklepach. Mam oczywiście już upatrzony punkt gdzie zrobią wszystko tip-top (Marcel) ale o tym przekonałem się dopiero dużo później. Jeżeli sklepem nie jest uznany stricte rowerowy sprzedawca nie traktuj tego jako in-plus.

Po drugie: jeśli "zaskoczysz" (czyt: cykloza) to bądźmy szczerzy - nie jest to (podobnie jak w moim przypadku) high level. Zanim upłynie gwarancja wymienisz kasetę, suport i korby, gripy, pedały, mostek, sztyce, etc... gwarancja pozostanie tylko na ramę...

A "zielonym" będziesz bardzo krótko ;-)

Napisano

A "zielonym" będziesz bardzo krótko ;-)

 

Mam taką nadzieję :)

 

A wracając do wątku, na 90 procent decyduję się na Rometa RX500.

Szkoda tylko, że nie mam gdzie go "przymierzyć". Mam nadzieję, że rama 20 na 180 cm wzrostu będzie w porządku.

Napisano

@Nexus6: tu nie chodzi o jakość wykonania PPT tylko o sam fakt, że masz go wbitego w książkę gwarancyjną. Zazwyczaj taki wpis jest niezbędny, aby gwarancja obowiązywała. No, ale jak Walter napisał, jest na to proste wyjście :icon_wink:

Napisano

Kupowałem Rometa RX500 z allegro i pierwszy przegląd podbili mi z góry.

 

Walter, a możesz podesłać linka do aukcji albo nazwę sprzedawcy? Godny polecenia?

Napisano

Ja mam Kellysa na ramie 19 i wzrost 180cm i jest ok. Dla mnie 20 by była za duża. Lepiej się gdzieś przysiądź.

Napisano

Siedziałem na 19 Kellys Axis i też była dla mnie ok. 20 nie spotkałem niestety. 21 ciut za duża była.

 

Także może być problem

Napisano

Rower wybrany - Romet RX500.

 

Tylko pojawił się kolejny problem.

Wszędzie mają ramy albo 18 albo 22. 20 nie trafialna (w roczniku 2010 już).

Jak myślicie lepiej zejść do 18 czy szukać czegoś innego?

 

Zawsze jeździłem na 19. Mam 180 cm wzrostu. Bardzo odczuję różnicę na niekorzyść mniejszej ramy?

 

Długość od nogi 76 cm, więc wychodziłaby rama 19,5

Napisano

A co powiesz na Street Scraper? Na Allegro można dostać go w bardzo dobrej cenie, już nie mówiąc stosunku cena/jakość. Skoro głównie asfalt to sztywniak nie powinien przeszkadzać.

 

A co do rozmiaru. Crossy maja kółka 28", wiec będziesz miał wyżej niż w MTB o podobnej geometrii. Może rama 19"?

Napisano

Rower wybrany - Romet RX500.

 

Tylko pojawił się kolejny problem.

Wszędzie mają ramy albo 18 albo 22. 20 nie trafialna (w roczniku 2010 już).

Jak myślicie lepiej zejść do 18 czy szukać czegoś innego?

 

Zawsze jeździłem na 19. Mam 180 cm wzrostu. Bardzo odczuję różnicę na niekorzyść mniejszej ramy?

 

Długość od nogi 76 cm, więc wychodziłaby rama 19,5

 

A patrzyłeś we Wilexie? Bo z tego co widzę mają 20'' na stanie.

Napisano

A patrzyłeś we Wilexie? Bo z tego co widzę mają 20'' na stanie.

 

Dzwoniłem, tylko 18 i 22 białe :(

 

A co powiesz na Street Scraper? Na Allegro można dostać go w bardzo dobrej cenie, już nie mówiąc stosunku cena/jakość. Skoro głównie asfalt to sztywniak nie powinien przeszkadzać.

 

A co do rozmiaru. Crossy maja kółka 28", wiec będziesz miał wyżej niż w MTB o podobnej geometrii. Może rama 19"?

 

Fajny, ale cena też konkretna. Tysiąc złotych ponad mój budżet

Napisano

A więc u mnie wybór zawęził się także do:

 

Unibike Viper GTS

Romet RX500

 

oraz teraz wpadłem na Scott Sportster P4

www.erowery.pl/p/109/rowery-2010-scott-szosowe-sportster/rower-scott-sportster-p4-model-2010/m/145

 

Co z tego zestawu będzie najsensowniejszym wyborem?

Napisano

No z tą ceną to nie tak :icon_wink: Scrapery możesz kupić za tyle.

 

Sprawdź jaką cenę byś dostał na Rometa 2011 w rowerzysta.pl.

 

A faktycznie:) Na stronie krossa widziałem 2900 :D

 

A co to za osprzęt Shimano Alfine? Dobra klasa?

 

Pitof, dzięki za podpowiedź z negocjacją u rowerzysty.pl :)

 

Rowerzysta oferuje 10% upustu - Romet RX 500 kosztowałby 1799 zł, a Unibike Viper 1619 zł.

Opłaca się dokładać do Rometa te 180 złoty? Oba podobają mi się tak samo.

Napisano

Sorry Mafia z wilexem. Zawierzyłem, że przykładają wagę do stanów magazynowych (tak konkretnie liczbę wypisują).

Alfine to przerzutka planetarna - przy 8 przerzutka jest w tylnej piaście schowana a przedniej nie (jest 8 biegów). Podobno dobre opinie zbiera.

Napisano

Rowerzysta oferuje 10% upustu - Romet RX 500 kosztowałby 1799 zł, a Unibike Viper 1619 zł.

Opłaca się dokładać do Rometa te 180 złoty? Oba podobają mi się tak samo.

 

Skoro obydwa podobają Ci się tak samo, to nie opłaca się.

Napisano

Sorry Mafia z wilexem. Zawierzyłem, że przykładają wagę do stanów magazynowych (tak konkretnie liczbę wypisują).

Alfine to przerzutka planetarna - przy 8 przerzutka jest w tylnej piaście schowana a przedniej nie (jest 8 biegów). Podobno dobre opinie zbiera.

 

Też tak myślałem. Ale co ciekawe, sprzedawca na moje pytanie o dostępność - Ram 20 już nie ma wyprzedały się z tydzień temu. - Ja: Ale na stronie są jeszcze dostępne - Sprzedawca: Wie pan, sprzedały się tak szybko że nie zdążyliśmy uaktualnić :D

 

Dzięki za rozjaśnienie przerzutki Zdravko:) Wolę jednak pozostać przy sprawdzonych Alivio/ Deore.

 

Skoro obydwa podobają Ci się tak samo, to nie opłaca się.

 

Solidny argument:) Dzięki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...