Skocz do zawartości

[rower] Cube Ltd Pro lub podobny pod maratony


run

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponieważ jestem laikiem proszę Was o małą pomoc. Chcę kupić rower do maratonów, postanowiłem jeździć w Mazovii. Szukam czegoś sportowego, przebiegłem kilka maratonów więc kondycja jest, regularnie biegam i chodzę na siłownię. Mam czym w nogach depnąć w pedał i mam ochotę zacząć wypluwać płuca na rowerze :) Planuję też wypady w góry i co weekend trasy w Kampinosie. Na starym kilkuletnim rowerze robiłem trasy w KPN po około 50 km.

 

Wstępny risercz i rozmowa ze sprzedawcą wskazały na Cube Ltd Pro. Nie znam się na geometrii ramy ale sprzedawca powiedział, że będzie okej. Cena ok 3.500 bo dokupuję jeszcze buty SPD. Ponieważ przeglądam katalogi rowerowe i mało z tego kumam proszę o wskazówki jakie modele mogą jeszcze spełniać moje oczekiwania. Podsumowując: rower pod maratony, kolor ramy i firma - nie mam preferencji, grunt żeby był dobry osprzęt, sportowy charakter ramy (jeśli coś takiego jest).

 

Liczę na pomoc znawców, w zamian mogę się odwdzięczyć w dobieraniu odpowiednich butów do biegania ;)

Napisano

Po przeczytaniu artykułu o geometrii ram rozumiem, że rama z kątem główki 69,5° i kątem rury podsiodełkowej 71,5° będzie zwrotna na zjazdach i podjazdach, a mniej wygodna na płaskim terenie. Dobrze kombinuję? :icon_confused:

Napisano

Emm, nie ;).

 

Ten cytat mówi w zasadzie wszystko

 

"Im mniejsza wartość kąta, tym większy ruch kierownicą potrzebny jest do skręcenia rowerem. "Stromy" (patrz Pomiary) kąt główki, powiedzmy 72° powoduje, że rower jest bardzo wrażliwy na ruch kierownicą i już stosunkowo niewielki wywołuje znaczny skręt roweru. Kąt 70° sprawia, że kierownica działa wyraźnie ciężej, choć sterowanie jest bardziej przewidywalne i rowery o takim kącie główki znacznie lepiej spisują się przy wysokich prędkościach."

 

Standard dla rowerów XC to 71 st, chociaż teraz chyba już częściej spotyka się 70 st. To taki kompromis między zwrotnością a spokojem.

 

69,5 oznacza, że rower będzie stabilniejszy na zjazdach, ale będzie gorzej podjeżdżał niż z typowym kątem XC. Nie jest to reguła, bo pod tym względem znaczenie ma też kąt rury podsiodłowej. Tutaj standard to 73 st. Wyższa wartość sprzyja kadencji, ergo ostremu pedałowaniu pod górę. W twoim przypadku 71,5 to znowu ukłon w stronę zjazdu.

 

Cube LTD to dobre ramy, ale krótkie. Na dłuższe trasy można pomyśleć o czymś - nomen omen - dłuższym, np. Scott czy Trek.

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedź, przejrzę Scotta i Treka, wstępnie do 4.200 zwiększyłem budżet :)

 

Czyli rama o wymiarach, które podałem teoretycznie słabiej się wspina na wzniesienia?

Napisano

Teoretycznie tak. Ale to chyba nie Cube ;)

 

Sam dosiadam LTD Race z 2008 i ten ma kąty 71/73,5. Pod górę idzie dobrze, jest zwrotny, ale nerwowy na zjazdach - właśnie przez krótką ramę.

 

Ale generalnie to dobry sprzęt, tyle że trzeba znać jego słabsze strony i bardziej uważać w dół ;).

 

Tu jest z resztą fajna oferta - bardzo dobry widelec.

 

http://www.bikecenter.pl/index.php?p4509,cube-ltd-race-black-anodized-2011

 

Ale mimo wszystko bardziej myślałbym o

 

http://www.ssc.pl/trek2011/6500.html

 

Tyle że ja piszę z perspektywy 188 cm ;).

Napisano

Mam 175 i 70 kg wagi. Zastanawiam się nad Poison Zyankali T jeszcze. Osprzęt fajny ale właśnie ta geometria mnie zastanawia. Nie mam wystarczająco wiedzy i doświadczenia, żeby sam odpowiedzieć na pytanie jak to się będzie jeździło :) Dzięki za link do Cube.

  • Mod Team
Napisano

Mam 175 i 70 kg wagi. Zastanawiam się nad Poison Zyankali T jeszcze. Osprzęt fajny ale właśnie ta geometria mnie zastanawia. Nie mam wystarczająco wiedzy i doświadczenia, żeby sam odpowiedzieć na pytanie jak to się będzie jeździło :) Dzięki za link do Cube.

Kiedyś też myślałem o Poisonie:

http://www.forumrowe...__1#entry779587

Napisano

@michuuu, Wielkie dzięki za link do tego tematu, bardzo mi pomógł :thanks:

 

 

Będę szukał ramy z główką ramy 71, i rury 73 do 4 tys, to chyba będzie dobre. A myślałem, że wybór roweru to prosta sprawa ;)

  • Mod Team
Napisano

@michuuu, Wielkie dzięki za link do tego tematu, bardzo mi pomógł :thanks:

 

 

Będę szukał ramy z główką ramy 71, i rury 73 do 4 tys, to chyba będzie dobre. A myślałem, że wybór roweru to prosta sprawa ;)

 

Na zdrowie.:icon_lol:

Ostatecznie skończyło się na centurionie light, całkiem owszem.

Napisano

Scotta ma amortyzator ze sprężyną stalową. Myślę, że do celów sportowych lepiej powietrzny. Jeśli chodzi o amorka w Specialized to trzeba to jeszcze sprawdzić (Coil-sprężyna stalowa, Air-powietrzna).

Napisano

oprócz ślepego patrzenia się na kąty główki i rury podsiodłowej, powinieneś też zwrócić uwagę na długość górnej rury. najlepiej przysiąść się do kilku rowerów, żeby zobaczyć że robi to różnicę :)

 

niestety marki jak scott czy trek itp. się trochę bardziej cenią i przy 4k osprzęt w nich nie będzie tak dobry jak w Cube, Radonie czy Canyonie za 4k - w nich możesz już się z przodu spodziewać RS Reby albo Foxa F i osprzętu na poziomie SLX.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...