run Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ponieważ jestem laikiem proszę Was o małą pomoc. Chcę kupić rower do maratonów, postanowiłem jeździć w Mazovii. Szukam czegoś sportowego, przebiegłem kilka maratonów więc kondycja jest, regularnie biegam i chodzę na siłownię. Mam czym w nogach depnąć w pedał i mam ochotę zacząć wypluwać płuca na rowerze Planuję też wypady w góry i co weekend trasy w Kampinosie. Na starym kilkuletnim rowerze robiłem trasy w KPN po około 50 km. Wstępny risercz i rozmowa ze sprzedawcą wskazały na Cube Ltd Pro. Nie znam się na geometrii ramy ale sprzedawca powiedział, że będzie okej. Cena ok 3.500 bo dokupuję jeszcze buty SPD. Ponieważ przeglądam katalogi rowerowe i mało z tego kumam proszę o wskazówki jakie modele mogą jeszcze spełniać moje oczekiwania. Podsumowując: rower pod maratony, kolor ramy i firma - nie mam preferencji, grunt żeby był dobry osprzęt, sportowy charakter ramy (jeśli coś takiego jest). Liczę na pomoc znawców, w zamian mogę się odwdzięczyć w dobieraniu odpowiednich butów do biegania
run Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 Po przeczytaniu artykułu o geometrii ram rozumiem, że rama z kątem główki 69,5° i kątem rury podsiodełkowej 71,5° będzie zwrotna na zjazdach i podjazdach, a mniej wygodna na płaskim terenie. Dobrze kombinuję?
Sol Napisano 19 Marca 2011 Napisano 19 Marca 2011 Emm, nie . Ten cytat mówi w zasadzie wszystko "Im mniejsza wartość kąta, tym większy ruch kierownicą potrzebny jest do skręcenia rowerem. "Stromy" (patrz Pomiary) kąt główki, powiedzmy 72° powoduje, że rower jest bardzo wrażliwy na ruch kierownicą i już stosunkowo niewielki wywołuje znaczny skręt roweru. Kąt 70° sprawia, że kierownica działa wyraźnie ciężej, choć sterowanie jest bardziej przewidywalne i rowery o takim kącie główki znacznie lepiej spisują się przy wysokich prędkościach." Standard dla rowerów XC to 71 st, chociaż teraz chyba już częściej spotyka się 70 st. To taki kompromis między zwrotnością a spokojem. 69,5 oznacza, że rower będzie stabilniejszy na zjazdach, ale będzie gorzej podjeżdżał niż z typowym kątem XC. Nie jest to reguła, bo pod tym względem znaczenie ma też kąt rury podsiodłowej. Tutaj standard to 73 st. Wyższa wartość sprzyja kadencji, ergo ostremu pedałowaniu pod górę. W twoim przypadku 71,5 to znowu ukłon w stronę zjazdu. Cube LTD to dobre ramy, ale krótkie. Na dłuższe trasy można pomyśleć o czymś - nomen omen - dłuższym, np. Scott czy Trek.
run Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 Wielkie dzięki za odpowiedź, przejrzę Scotta i Treka, wstępnie do 4.200 zwiększyłem budżet Czyli rama o wymiarach, które podałem teoretycznie słabiej się wspina na wzniesienia?
Sol Napisano 19 Marca 2011 Napisano 19 Marca 2011 Teoretycznie tak. Ale to chyba nie Cube Sam dosiadam LTD Race z 2008 i ten ma kąty 71/73,5. Pod górę idzie dobrze, jest zwrotny, ale nerwowy na zjazdach - właśnie przez krótką ramę. Ale generalnie to dobry sprzęt, tyle że trzeba znać jego słabsze strony i bardziej uważać w dół . Tu jest z resztą fajna oferta - bardzo dobry widelec. http://www.bikecenter.pl/index.php?p4509,cube-ltd-race-black-anodized-2011 Ale mimo wszystko bardziej myślałbym o http://www.ssc.pl/trek2011/6500.html Tyle że ja piszę z perspektywy 188 cm .
run Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 Mam 175 i 70 kg wagi. Zastanawiam się nad Poison Zyankali T jeszcze. Osprzęt fajny ale właśnie ta geometria mnie zastanawia. Nie mam wystarczająco wiedzy i doświadczenia, żeby sam odpowiedzieć na pytanie jak to się będzie jeździło Dzięki za link do Cube.
Mod Team michuuu Napisano 19 Marca 2011 Mod Team Napisano 19 Marca 2011 Mam 175 i 70 kg wagi. Zastanawiam się nad Poison Zyankali T jeszcze. Osprzęt fajny ale właśnie ta geometria mnie zastanawia. Nie mam wystarczająco wiedzy i doświadczenia, żeby sam odpowiedzieć na pytanie jak to się będzie jeździło Dzięki za link do Cube. Kiedyś też myślałem o Poisonie: http://www.forumrowe...__1#entry779587
run Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 @michuuu, Wielkie dzięki za link do tego tematu, bardzo mi pomógł Będę szukał ramy z główką ramy 71, i rury 73 do 4 tys, to chyba będzie dobre. A myślałem, że wybór roweru to prosta sprawa
Mod Team michuuu Napisano 19 Marca 2011 Mod Team Napisano 19 Marca 2011 @michuuu, Wielkie dzięki za link do tego tematu, bardzo mi pomógł Będę szukał ramy z główką ramy 71, i rury 73 do 4 tys, to chyba będzie dobre. A myślałem, że wybór roweru to prosta sprawa Na zdrowie. Ostatecznie skończyło się na centurionie light, całkiem owszem.
run Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Doszły mi jeszcze dwa modele, nad którymi się zastanawiam - Scott Scale 60 i Specialized Rockhopper Comp. Może ktoś bardziej oblatany niż ja powiedzieć coś więcej o tych modelach?
Sagitt77 Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 Scotta ma amortyzator ze sprężyną stalową. Myślę, że do celów sportowych lepiej powietrzny. Jeśli chodzi o amorka w Specialized to trzeba to jeszcze sprawdzić (Coil-sprężyna stalowa, Air-powietrzna).
razorjack Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 oprócz ślepego patrzenia się na kąty główki i rury podsiodłowej, powinieneś też zwrócić uwagę na długość górnej rury. najlepiej przysiąść się do kilku rowerów, żeby zobaczyć że robi to różnicę niestety marki jak scott czy trek itp. się trochę bardziej cenią i przy 4k osprzęt w nich nie będzie tak dobry jak w Cube, Radonie czy Canyonie za 4k - w nich możesz już się z przodu spodziewać RS Reby albo Foxa F i osprzętu na poziomie SLX.
sivydym Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 Lekki - nawet bardzo - stabilny, dobra rama, amor, lekkie koła, z tym siodełkiem ze wygodne to przesadził ale niech tam , juicy carbon... Otwock już niedługo i szansa na min. 5 sektor http://allegro.pl/show_item.php?item=1515549845
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.