Skocz do zawartości

[opona] Przekroczenie ciśnienia


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, co się stanie, jeśli kupię jakiegoś taniego slicka typu CST albo Kenda, i napompuję go sporo powyżej zalecanego ciśnienia, na przykład 6,0 bar zamiast zalecanych 4,5 bar? Jakie będą objawy? Zakładam, że nie zostanie przekroczona wytrzymałość obręczy, oraz że opaska na szprychy też wytrzyma.

Napisano

Jeżeli cała reszta wytrzyma to opona co najwyżej może sobie pęknąć ;) A przy 6 barach i tanich slickach prawdopodobieństwo pęknięcia jest spore :)

Napisano

Ja jechałem na za mocno napompowanych kwestach 1.25, co prawda nie było to mocne przekroczenie i tylko 1 jazda (5 barów zamiast dopuszczalnych 4,6) ale opony wytrzymały :)

  • Mod Team
Napisano

Mały offtop: co to za slicki, które mozna napompować do 4.5atm?

Tanie IRCe Smoothie można walić do 7 atm :f

 

Lepiej nie ryzykować i pompować tyle ile zaleca producent, 1.5atm to spore przekroczenie.

  • Mod Team
Napisano

Dziwne, ja swoje użytkowałem na treningach szosowych, na wyprawie z sakwami. Zawsze pompowałem je do górnej granicy ciśnienia i póki co żyją. W tej chwili jeździ na nich osoba, która bardzo sobie chwali te opony z racji małych oporów :thumbsup:

Napisano

Jestem trochę za stary na uwierzenie w to, że opona napompowana o 1 atm za dużo nagle pęknie. Wyobraźmy sobie, że ktoś pompuje do 4,5 atm, potem zakłada na tylne koło sakwy, sadza swoją pupę 120 kg i jedzie. W momencie zjeżdżania z krawężnika następuje kompresja opony, ciśnienie chwilowo wzrasta. Jestem pewien, że producent założył pewien margines bezpieczeństwa.

Napisano

Ten margines to według mnie na pewno nie 1,5 bara; po za tym ten wzrost ciśnienia o którym napisałeś jest chwilowy, a ty będziesz jeździł cały czas na za mocno napompowanej oponie, nie pęknie od razu, ale po kilku minutach może

Napisano

Może sie nic nie stać, tylko obręcz może popękać wzdłużnie od środka. Dowiesz się o tym, podczas odzyskiwania przytomności ;)

Widziałem taką popękaną obręcz (zdaje sie bontrager) Po prostu pęknięcie wewnątrz dookoła. Taka obręcz nadawała się tylko na złom. Szkoda ryzykować.

Najgorsze jest to, że tego nie widać, bo jest pod opaską. Z zewnątrz też nie ma oznak pęknięcia.

Napisano

Tutaj masz rację, nawet patrząc na dopuszczalne ciśnienia dla kół Mavic widać, że im węższa opona tym większe dopuszczalne ciśnienie. Dla 1,95" dopuszczalne jest właśnie 4,5atm...

Napisano

Dziwne, ja swoje użytkowałem na treningach szosowych, na wyprawie z sakwami. Zawsze pompowałem je do górnej granicy ciśnienia i póki co żyją. W tej chwili jeździ na nich osoba, która bardzo sobie chwali te opony z racji małych oporów

 

Być może trafiłem na egzemplarz z jakąś wadą :) Ale, żeby nie było.. Oponę zaszyłem, zakleiłem i jeździ :thumbsup:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wg mnie nic się nie stanie. Sugerowałbym założyć opony szersze, przy okazji pewnie też o wyższym profilu, co poprawi komfort twój i bezpieczeństwo dla kół.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...