adriansocho Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Hej, co się stanie, jeśli kupię jakiegoś taniego slicka typu CST albo Kenda, i napompuję go sporo powyżej zalecanego ciśnienia, na przykład 6,0 bar zamiast zalecanych 4,5 bar? Jakie będą objawy? Zakładam, że nie zostanie przekroczona wytrzymałość obręczy, oraz że opaska na szprychy też wytrzyma.
Crazyk Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Jeżeli cała reszta wytrzyma to opona co najwyżej może sobie pęknąć A przy 6 barach i tanich slickach prawdopodobieństwo pęknięcia jest spore
kubek20 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ja jechałem na za mocno napompowanych kwestach 1.25, co prawda nie było to mocne przekroczenie i tylko 1 jazda (5 barów zamiast dopuszczalnych 4,6) ale opony wytrzymały
Mod Team Pixon Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Może opona wyskoczyć z rantu obręczy
Mod Team mrmorty Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 a poczytaj sobie o "wybuchających" oponach i rozwalonych obręczach na forum...
Mod Team safian Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Mały offtop: co to za slicki, które mozna napompować do 4.5atm? Tanie IRCe Smoothie można walić do 7 atm :f Lepiej nie ryzykować i pompować tyle ile zaleca producent, 1.5atm to spore przekroczenie.
Mod Team Pixon Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Chociażby Kenda Kwest ma takie ograniczenie
Crazyk Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 @Pixon, kwest strasznie słabe ścianki ma, u mnie przy około 3 barach zrobiła się dziurka z boku
Mod Team Pixon Napisano 18 Marca 2011 Mod Team Napisano 18 Marca 2011 Dziwne, ja swoje użytkowałem na treningach szosowych, na wyprawie z sakwami. Zawsze pompowałem je do górnej granicy ciśnienia i póki co żyją. W tej chwili jeździ na nich osoba, która bardzo sobie chwali te opony z racji małych oporów
adriansocho Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 Jestem trochę za stary na uwierzenie w to, że opona napompowana o 1 atm za dużo nagle pęknie. Wyobraźmy sobie, że ktoś pompuje do 4,5 atm, potem zakłada na tylne koło sakwy, sadza swoją pupę 120 kg i jedzie. W momencie zjeżdżania z krawężnika następuje kompresja opony, ciśnienie chwilowo wzrasta. Jestem pewien, że producent założył pewien margines bezpieczeństwa.
kubek20 Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Ten margines to według mnie na pewno nie 1,5 bara; po za tym ten wzrost ciśnienia o którym napisałeś jest chwilowy, a ty będziesz jeździł cały czas na za mocno napompowanej oponie, nie pęknie od razu, ale po kilku minutach może
kundello Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 Może sie nic nie stać, tylko obręcz może popękać wzdłużnie od środka. Dowiesz się o tym, podczas odzyskiwania przytomności Widziałem taką popękaną obręcz (zdaje sie bontrager) Po prostu pęknięcie wewnątrz dookoła. Taka obręcz nadawała się tylko na złom. Szkoda ryzykować. Najgorsze jest to, że tego nie widać, bo jest pod opaską. Z zewnątrz też nie ma oznak pęknięcia.
adriansocho Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 Tutaj masz rację, nawet patrząc na dopuszczalne ciśnienia dla kół Mavic widać, że im węższa opona tym większe dopuszczalne ciśnienie. Dla 1,95" dopuszczalne jest właśnie 4,5atm...
Crazyk Napisano 19 Marca 2011 Napisano 19 Marca 2011 Dziwne, ja swoje użytkowałem na treningach szosowych, na wyprawie z sakwami. Zawsze pompowałem je do górnej granicy ciśnienia i póki co żyją. W tej chwili jeździ na nich osoba, która bardzo sobie chwali te opony z racji małych oporów Być może trafiłem na egzemplarz z jakąś wadą Ale, żeby nie było.. Oponę zaszyłem, zakleiłem i jeździ
wabw Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Siema!!! Posiadam w pojeździe swoim takie oponki http://www.discountbicycles.co.uk/biz/product.php/3598/0/kenda_kwick_roller_sport_iron_cap_tyre_700_x_28c i walę do nich tak jak podaje producent czyli 85 psi tj jakieś 5.8 atm.Oponka się ugina a wagę posiadam lekko zawyżoną czyli 125 kg i zastanawiam się co będzie jeśli przekroczę ciśnienie zalecane powiedzmy o 0.7 atm.
tobo Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Wg mnie nic się nie stanie. Sugerowałbym założyć opony szersze, przy okazji pewnie też o wyższym profilu, co poprawi komfort twój i bezpieczeństwo dla kół.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.