PiPoLiNiO Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Witam Mam wielki problem którego za cholerę nie mogę rozwiązać... Mianowicie, wstawiłem hamulce XTR BR-M975 i z przodu mam wibracje. Używane z klockami Kool-Stoop (żywiczne). Początkowo ze starym modelem tarczy XTR (w poprzednich hamulcach XT wszystko było OK na tych klockach i tarczy), potem z nowym modelem. Próbowałem: - 3 różnych tarcz XTR - kupiłem nowe klocki Ashima pół metalicze i przez chwile było OK, a potem jak się dotarły znowu to samo - wsadziłem podkładki między mocowanie PM a zacisk hamulca i nadal to samo - wsadziłem od kumpla koło z tarczą XT na 6 śrub i było OK, przynajmniej przez ta chwilę jak sprawdzałęm - wsadziłem od drugiego kumpla koło z tarczą AVID na 6 śrub i wibracje dalej btłt Fakty: - tłoczki pracują równo - tarcze są proste i nowe - klocki są nowe i druga para prawie nowa - zacisk ustawiony prawidłowo, nic nie obciera - dobrze odpowietrzone Wibracje jak były tak są. Jak nacisnę hamulec i próbuje ręką ruszyć koło to mogę to zrobić o parę mm w przód i tył przy czym wydaje ono wtedy taki hałas, coś ala pisk Może tu ktoś pomoże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Jak nacisnę hamulec i próbuje ręką ruszyć koło to mogę to zrobić o parę mm w przód i tył przy czym wydaje ono wtedy taki hałas, coś ala pisk Koło sprawia wrażenie jakby się ruszało ponieważ klocki opony uginają się do przodu i tyłu. Odnośnie wibracji - sprawdź czy konusy piasty są dobrze skręcone i czy na ośce nie ma luzów. Innym powodem może być za słabo dokręcony zacisk hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Koło sprawia wrażenie jakby się ruszało ponieważ klocki opony uginają się do przodu i tyłu. Odnośnie wibracji - sprawdź czy konusy piasty są dobrze skręcone i czy na ośce nie ma luzów. Innym powodem może być za słabo dokręcony zacisk hamulca. Koła są nowe, nie mają żadnych luzów. Zacisk jest dokręcony. Nic sie nie ugina, żadne klocki opony. Rusza się koło (rusza się, a nie sprawia wrażenie), bo klocki dobrze nie trzymają tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Koło sprawia wrażenie jakby się ruszało ponieważ klocki opony uginają się do przodu i tyłu. Nie, klocki w zacisku nie są całkowicie nieruchome W praktycznie każdym hamulcu taki efekt występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 u mnie efekt stukania zminimalizowało posmarowanie klocków w miejscu ich styku z tłoczkiem odrobiną smaru stałego - tylko to musi być naprawdę odrobina!!! (zaciski LX) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Normalne zjawisko w każdych hamulcach. sent from my android using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Wibracje mogą być spowodowane luzem na sterach i ewentualnie luzem na amorze. Zwaszcza tą pierwszą opcję warto sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Normalne zjawisko w każdych hamulcach. Co za bzdury... Nie ma luzów na sterach ani amorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Na xt 2008 (tarcze na pająku), na koolstopach i metalikach shimano, wibracje miałem na przodzie i tyle. Teraz mam Avidy. Na tyle i na przodzie mam delikatne wibracje. Nie ma znaczenia na jakich klockach. Ma natomiast jedna rzecz znaczenie aby to zjawisko zmarginalizować. Przeczytałem gdzieś na forum , że po dokręceniu tarczy kluczem dynamometrycznym wibracje ustąpiły. Zakupiłem klucz. Dokręciłem wszystkie części z mocą jak w instrukcji i zjawisko występuję już minimalnie. Za wibracje odpowiada też kształt samej tarczy i klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Na xt 2008 (tarcze na pająku), na koolstopach i metalikach shimano, wibracje miałem na przodzie i tyle. Teraz mam Avidy. Na tyle i na przodzie mam delikatne wibracje. Nie ma znaczenia na jakich klockach. Ma natomiast jedna rzecz znaczenie aby to zjawisko zmarginalizować. Przeczytałem gdzieś na forum , że po dokręceniu tarczy kluczem dynamometrycznym wibracje ustąpiły. Zakupiłem klucz. Dokręciłem wszystkie części z mocą jak w instrukcji i zjawisko występuję już minimalnie. Za wibracje odpowiada też kształt samej tarczy i klocki. Na XT nie miałem wibracji, na SLX też ich nie miałem. Jak mogę dokręcić śruby jak mam CL... Tarcze są XTR, hamulce też, więc co jak co ale osprzęt tej samej grupy powinien współpracować idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Na XT nie miałem wibracji, na SLX też ich nie miałem. Jak mogę dokręcić śruby jak mam CL... Tarcze są XTR, hamulce też, więc co jak co ale osprzęt tej samej grupy powinien współpracować idealnie. nie miałeś pewnie na klockach żywicznych (shimano)... wiesz ciężko tak coś powiedzieć, każdy tu dał trochę informacji gdzie szukać przyczyny. same klocki w zacisku mają delikatny luz. Może być jeszcze wada fabryczna ale wątpię, szczerze mówiąc. poza tym inaczej hamuje się na tarczach od slx, a inaczej na tych na pająku. co do zakręcania pierścienia też jest do tego końcówka i jest podana wartość z jaką należy zakręcić tarczę do piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 nie miałeś pewnie na klockach żywicznych (shimano)... wiesz ciężko tak coś powiedzieć, każdy tu dał trochę informacji gdzie szukać przyczyny. same klocki w zacisku mają delikatny luz. Może być jeszcze wada fabryczna ale wątpię, szczerze mówiąc. poza tym inaczej hamuje się na tarczach od slx, a inaczej na tych na pająku. co do zakręcania pierścienia też jest do tego końcówka i jest podana wartość z jaką należy zakręcić tarczę do piasty. Nie miałem też na tych Kool-Stoop:) Te informacje to w większości podstawy, albo bzdurne stwierdzenia takie jak to, że wszystkie hamulce wibrują.. Słabo czy super mocno dokręcone - beż różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 No to tak sobie myślę, że skoro nigdzie nie ma luzów, skoro wszystka dokręcone jak trzeba z odpowiednim momentem, skoro tarcze proste, klocki OK, odpowietrzone jak trzeba itp, itd... to znaczy, że taka natura tych hebli. A może ty sam oczekujesz od nich zbyt wiele? Zawodnikom, a to do nich w końcu dedykowany jest XTR, jest zapewne wszystko jedno czy wibruje czy nie byle hamowało odpowiednio mocno i bez względu na warunki jazdy. Znaną sprawą jest to, że z niektórymi ramami tarcze Avida nie współpracowały dobrze: były głośne, wibrowały itd, Avid zrobił specjalne tarcze bez żadnych perforacji i kłopoty się skończyły. Pogódź się więc z tym, że wibrują. Widać tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Ja tam nie znam się. Potraktuj moje wypowiedzi jako bzdury. sent from my android using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Marca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Tak czytam i czytam ale chyba nie wyczytałem, posiadasz moze inna taka sama tarcze ?? Bo wiem z doświadczenia ze pewne podzespoły ktore maja z zamysłu producenta ze soba pracować nie czynią tego nalepiej z przyczyn roznych, zazwyczaj minimalne odchyłki produkcyjne. I nic z tym nie zrobi, moze sie dotrze a moze nie. Jak masz skąd to skombinuj inna tarcze i przetestuj. Ja na ten przykład mam obrecz przy ktorej vki wibrują a jest idealnie prosta, na kazdych klockach po postu tak ma i musiałem sie przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Komponenty homogeniczne powinny współpracować idealnie... to chyba tylko w erze... Najgorszą kombinacją hamulec/klocek/tarcza jakiej używałem była kombinacja formula r1/formula sintered pad/oryginalna tarcza formuli; piski, zgrzyty, szarpanie, wycie Więc ta zasada wg mnie nie obowiązuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Wiesz Tobo jak masz XTRa i wydasz na niego dużo kasy, to masz oczekiwania. I do tego ta "renoma", podkręcanie atmosfery. Prawda jest taka, że wibrację pojawiają się na każdych hamulcach. Wibracji nie miałem tylko na zwalniaczach deore 595 z klockami żywicznymi na tarczach deore. Te hamulce zwalniały rower, nie wibrując i nie wydając żadnych dźwięków. do PiPoLiNiO może napisz do Shimano Europe i opisz swój problem?. Ciekawe co odpiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 rakers, pisałem do Shimano PL, ale odpowiedzi brak. Wsadzałem inne tarcze, ale tylko XTR. Niestety nie mam dostępu do innych pod CL, wszyscy mają na śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 rakers, pisałem do Shimano PL, ale odpowiedzi brak. Wsadzałem inne tarcze, ale tylko XTR. Niestety nie mam dostępu do innych pod CL, wszyscy mają na śruby. ale nie PL. Do Shimano EU. i na XTR tarczach miałem wibracje. To jest naprawdę normalna sprawa. Pytanie czy u Ciebie jest to norma (tak jak u innych). Trzeba by się przejechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Wiesz Tobo jak masz XTRa i wydasz na niego dużo kasy, to masz oczekiwania. I do tego ta "renoma", podkręcanie atmosfery. Prawda jest taka, że wibrację pojawiają się na każdych hamulcach. Wibracji nie miałem tylko na zwalniaczach deore 595 z klockami żywicznymi na tarczach deore. Te hamulce zwalniały rower, nie wibrując i nie wydając żadnych dźwięków. do PiPoLiNiO może napisz do Shimano Europe i opisz swój problem?. Ciekawe co odpiszą. Wibracje nie pojawiają się na każdych hamulcach. Nie wiem co rozumiesz przez wibracje, czy te wyczuwalne przez użytkownika czy te mierzalne laboratoryjnie. Wg mnie tak nie jest, bo ja nie wyczuwałem wibracji na wszystkich posiadanych przez siebie kombinacjach. Obecnie mam shimano, po kilku latach przerwy i są bardzo ciche. Po prostu hamują, tarcze slx, shimano alivio 445, klocki żywiczne. Najbardziej wyjcowate są formule r1. Nie biorę w tym zestawieniu pod uwagę pracy na mokro bo to inna bajka; wtedy faktycznie praktycznie wszystkie hamulce lamentują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 No więc i u mnie pojawił się podobny problem. Tarcze Shimano RT76 (XT). Przez jakieś 300km po zakupie było ok, ale w ostatnim tygodniu podczas hamowania czuć znaczne wibracje. Jedyne co udało mi się zauważyć to delikatne odchylenia tarczy pomiędzy ramionami. Wygląda to mniej więcej tak, że tarcza w miejscach styku z ramionami wyznacza jedną "pozycję" (tą samą przy wszystkich ramionach) a tarcza między ramionami odchyla się minimalnie do zewnątrz (ciężko stwierdzić dokładnie na ile, ale zacisk można ustawić tak, że obracając koło ręką zatrzyma się ono przy każdym z ramion a pomiędzy nimi obraca się swobodnie). Problem ten pojawił się po wypadzie, gdzie tarcze kilkakrotnie dość mocno się nagrzewały (ale bez przesady, nie byłem w górach...). Jeżeli chodzi o intensywność tego zjawiska to przeszkadza ono bardzo przy stromych zjazdach przy małej prędkości. Hamowanie nie do końca jest wyczuwalne, i włącza się pewna blokada psychiczna. Z tego co zauważyłem nie tylko ja mam podobny problem... Zastanawiałem się nad reklamacją, ale nie wiem czy są jakiekolwiek szanse na jej pozytywne rozpatrzenie. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Wiec rozumiem, że masz tak jak ja, czyli jadąc powiedzmy 35-40km/h z górki i hamujesz to wszystko jest ok, ale jak już jesteś prawie na dole i masz wyhamować z 5-10km/h to wtedy wibruje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bros Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Niestety u mnie wibracje (szarpanie?) odczuwalne są przy każdej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Ja się już wku* i zamówiłem klocki XTR metaliczne. Jutro dam znać czy jest Ok czy dalej bubel. Innych pomysłów już nie mam, wibruje mi nawet tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Wibracje nie pojawiają się na każdych hamulcach. Nie wiem co rozumiesz przez wibracje, czy te wyczuwalne przez użytkownika czy te mierzalne laboratoryjnie. Wg mnie tak nie jest, bo ja nie wyczuwałem wibracji na wszystkich posiadanych przez siebie kombinacjach. Obecnie mam shimano, po kilku latach przerwy i są bardzo ciche. Po prostu hamują, tarcze slx, shimano alivio 445, klocki żywiczne. Najbardziej wyjcowate są formule r1. Nie biorę w tym zestawieniu pod uwagę pracy na mokro bo to inna bajka; wtedy faktycznie praktycznie wszystkie hamulce lamentują. Nie wiem, od czego to zależy ale mnie wszystkie tarcze które miałem wibrowały. Jedynymi heblami które były i ciche i nie wibrowały były V-ki SRAM 9.0 na Maviku 517. Tarcze rowerowe muszą wibrować ponieważ są powycinane. Więc raz jest mniejsza a raz większa powierzchnia styku tarczy z klockiem. Moje Hayes Stroker Trail przy lekkim hamowaniu są ciche i maślane, przy mocnym zaś wibrują, co czuć i słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.