dianafa Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 Witam, mam 18 lat potrzebny mi rower do jazdy tak ok 15-20km dziennie po asfalcie. Wtej chwili mam MBIKE fitness ale w sumie kupiony był raczej pod wpływem impulsu, ale teraz przynajmniej wiem, co mi jest naprawdę potrzebne. Potrzebuję roweru lekkiego, szybkiego, wygodnego, dla dziewczyny po prostu Zastanawiam sie nad: 1) giant boulder http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/boulder.w.bialy/7749/45800/ 2) giant boulder street http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/boulder.street/4737/39383/ ale nie wiem czy będą wygodne do jazdy po miescie? troche poczytałam forum i wpadł mi jeszcze taki 3) arkus http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-arkus-c1000-d-2010.html 4) mowiliście tez o krossach/kellysach? jesli tak to jakie modele? Bardzo proszę o pomoc ;p
lyndowss Napisano 17 Marca 2011 Napisano 17 Marca 2011 http://www.forumrowerowe.org/topic/14497-1000zl-rower-mtb/page__st__1580 Szukasz rower typu cross, czy MTB? Wiem, że nie wypada ale byłoby dobrze jakbyś podała swój wzrost i wagę. Chociaż wzrost.
Bonifatr Napisano 18 Marca 2011 Napisano 18 Marca 2011 http://www.mudserwis.com/rower-kross-nomia-2010-p-404.html a może coś takiego moja żona ma i sobie chwali
dianafa Napisano 18 Marca 2011 Autor Napisano 18 Marca 2011 No własciwie to nie wiem czego szukam (kross czy mtb), w sumie nie wiem za bardzo czym się one różnią, chce po prostu jeżdzic szybko po miescie głównie. Wzrost 166 waga 50, a ma to jakis wpływ? Przeglądałam tamten temat, ale chodzi mi o rower damski. No i chciałabym poznac opinie "fachowców" o tych giantach, czy gra nie warta świeczki?
lyndowss Napisano 19 Marca 2011 Napisano 19 Marca 2011 Czyli polecałbym zdecydowanie MTB. Zawsze z MTB można zrobić cross jeżeli coś nie będzie pasować. Odwrotnie już nie. Rowerem MTB szybciej wykręcisz większe prędkości i będziesz miała lepsza przyczepność. Do wzrostu trzeba dobrać rozmiar ramy, a do wagi jakiś amortyzator. Najlepszy byłby powietrzny, ale z tym budżetem można pomarzyć. Najlepszy byłby SR Suntour XCR. Masz może gdzieś blisko dobry rowerowy, gdzie mogłabyś się przymierzyć do roweru? Może jednak zdecydowałabyś się na rower męski. Łatwiej byłoby coś wybrać. Zmieniłabyś sobie tylko siodełko na damskie i byłoby idealnie. Dziewczyny z klubu kolarskiego w moim miescie jeżdżą na ramach męskich.
dianafa Napisano 19 Marca 2011 Autor Napisano 19 Marca 2011 hmm.... własnie nie mam sklepów za bardzo, jedynie gianty mam do poprobowania. Chyba wybiore cos z tych 4: Rower Kross Eviva S1 Rower Kross Nomia +2 2010 Rower Giant Boulder street model 2010 Rower Giant Boulder W jasny srebrny model 2010 mam mętlik w głowie już od tego wszystkiego. Czyli na MTB spokojnie dam radę po ulicy?
WaGiant Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Najpierw zastanów sie i napisz co nie pasuje ci w starym rowerze .Napisz coś więcej o przeznaczeniu roweru . Dla mnie jazda po miescie tzn zamiast tramwaju ,czyli jeździmy w normalnym ubraniu , czasem w deszczu , czasem wieczorem . Dla mnie mieszczuch to rower z pełnymi błotnikami , osłoną łańcucha i oswietleniem . Amortyzator zbędny , przerzutki najlepiej w piaście ( 3biegi to min , 5 ok , 7 lub 8 luksus ), opony 26*1,75 . Gianty o których myslisz to słabe rowery rekreacyjne . Ani lekkie , ani dobre .Arkus taki sam . Szczerze - 1000 zł to mało . Może lepiej zostać na razie przy starym i zbierac kasę ? Kross Evina - nie , słaby , b.słaby ,Nomina - nie lepszy od Giantów i dodatkowo z dziwaczną geometrią ( konieczna jazda próbna ).
dianafa Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 Dla mnie jazda po miescie tzn zamiast tramwaju ,czyli jeździmy w normalnym ubraniu , czasem w deszczu , czasem wieczorem . Dokładnie o to mi chodzi. Nawet z tramwajem trafiłes. W starym rowerze: głownie to, że -jest w sumie za mały- 17'. Jak go kupowałam (3 lata temu) uznałam, że fajnie wyglądam tak ze zgiętymi kolanami (bez komentarza). -irytujący jest tez brak mozliwości załozenia błotnika na tylne koło (moze po prostu błotnik jest do kitu, ale jak załoze błotnik, to zahacza mi o linke od hamowania i nie hamuję xd ) -siodełko pod dziwnym kątem- tak jakby czubek miało do góry skierowany, przez co niewygodne- nawet to nie kwestia siodelka tylko własnie geometrii ramy i tego tez się boję u rowerów mtb, ale mam nadzieje ze nie wszystkie tak mają. - wlot od pompowania samochodowy- musze jeździc(raczej prowadzic go) na stacje zeby napompować koła - w sumie ciężki jest @WaGiant dzięki za porównanie konkretnych modeli właśnie o to mi chodziło. Ok, czyli te odpadają. Szkoda ze Eviva słaby, taki ładny^^ A poczciwe Hexagony? V2 lub V3? Słyszałam tu o nich dużo dobrego. Z damskich rozważam jeszcze Merida Juliet 10-V 2010 i Unibike Emotion Lds 2009. A ten Kellys SPHERA blue 2009 z kolei lekki jest.
ZeroCool Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 Ja widzę że rozwiązaniem sprawy mogła by być 1 dłuższa sztyca 2 błotnik mocowany do sztycy 3 ustawienie pochylenia siodełka 4 kupno pompki z wejściem samochodowym 5 ze zbijaniem wagi to raczej niema sensu ale wydaje mi się ze do miasta nie musi być jakiś wylajtowany (ale w tym temacie niech fachowcy się wypowiedzą) poza tym przy 166cm wzrostu 17 nie wydaje mi się za mała ja mam 16 przy 178 tylko że nie używam jej do jazdy po mieście
dianafa Napisano 20 Marca 2011 Autor Napisano 20 Marca 2011 1)Własnie sztyca wyciągnięta jest na maxa 2)błotniki mocowanie do sztycy mi odpadają- tzn dwa ostatnie sie najzwyczajniej w swiecie złamały- codziennie mam na swojej trasie ok 15 pietnastocentymetrowych schodow po ktorych zjezdzam bo mi sie nie chce zsiadac no i wtedy mi sie rower sypie xd pedał w sumie tez tak straciłam. 3) Nie da sie ustawic- byłam z tym w serwisach kilku. 4) łeeee 5) ale mieszkam na 2 piętrze i cięzko mi http://www.domenasportowa.pl/product-pol-5378-Rower-gorski-MBIKE-Fitness-Dostawa-GRATIS-Zabezpieczenie-pompka-licznik-i-blotniki-w-cenie-Raty-10-x-109-zl.html mam taki(tylko różowy) - to chyba zrozumiałe że chce nowy ;]
ZeroCool Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 1 pisząc dłuższa sztyca chodziło mi o kupno 400mm chyba że taka jest i wtedy na pewno da się ustawić kąt siodełka 2 polecam błotniki firmy SKS na 100% nie odpadną 3 ad.1 4 czemu łeee 5 znaleźć chłopaka co by rower wnosił Jak dla mnie to bardzo fajna merida a i wagą nie grzeszy (tak myślałem że po prostu się znudził )
WaGiant Napisano 20 Marca 2011 Napisano 20 Marca 2011 We Wrocławiu dziewczyny śmigają na ( przewaznie ) używanych holendrach i innych DDR -ach . Taki całkiem sprawny rower do miasta kosztuje na placu 300-700 zł . Może to jest rozwiazanie ? Moze w twoim mieście jest takie targowisko ? Moim zdaniem żaden góral nie bedzie idealny do takiej jazdy . No chyba że wydasz ponad 1500 + ok 500 na dopasowanie .Zaden rower za 1000zł nie nadaje sie do jazdy po schodach Z Giantami problemów z siodłem , sztyca na pewno nie bedzie ,jaki wentyl ? nie wem . Jak wymienisz opony na cieńsze to do tyłu pełny błotnik powinien wejść , ale może byc kłopot z przednim ( zależy od amora ) .Jak podajesz swoje typy wklejaj linki . 17" powinno być ok . Koła 26" chyba lepsze ale z 28 tez nie bedzie tragedii . aha kupuj raczej w stacjonarnym , zobacz najpierw co jest , później linki .
dianafa Napisano 22 Marca 2011 Autor Napisano 22 Marca 2011 ok, rozpoczełam sezon i juz mi sie przypomniało wiele rzeczy o ktorych zapomniałam: jednak musi byc MTB. Na trasach mam pełno dziur, kamieni, podjazdów, błotka, krawężników itp- dziwne- w koncu jeżdze po mieście. Dobrze by było zeby pedały były dosc wysoko nad ulicą. No i koniecznie możliweosc instalacji błotnika. Byłam dzis w kilku sklepach rowerowych, siedziałam na hexagonach, czy to mozliwe ze najwygodniej mi było na rozmiarze ramy 21? Siodełko nie było zniżone na maxa, miałam wyprostowane nogi jak pedał był na dole więc chyba ok? Kwestia V2 czy V3 to już detal, chciałabym jeszcze "dosiąśc" ^^ - -Kross eviva lady, choc juz ktoś się kiepsko o nim wypowiadał: http://centrumrowerowe.pl/010033/Kross-Eviva_S1_Lady_17_jasnoniebieski_2011r_/Produkt.aspx#dostepnosc-stacjonarna -unibike emotion http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-emotion-lds-2009.html#fragment-2 -a najbardziej to chyba jeszcze tego kellysa sphera http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-sphera-blue-2009.html#fragment-2 no i rozważam gianty bouldery, proszę o wskazówki xd http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/boulder.w.jasny.srebrny/5773/39346/
MichalW1994 Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 To może ja zaproponuję jeszcze jakieś Krossy Kross Level A2 Lady: http://allegro.pl/da...1499641149.html Kross Crow Rubble http://allegro.pl/kr...1505545812.html Wydaje mi się, że relacja osprzęt-cena jest całkiem korzystna, zwłaszcza w przypadku Crow'a ( nie mylić z krową) Co do rozmiaru ramy, ja przy 185cm wzrostu jeżdżę na ramie 21cali, górna rura ramy ma 58cm.
WaGiant Napisano 22 Marca 2011 Napisano 22 Marca 2011 tego Crow Rubla trudno nie mylic z krową patrzac na (nad)wagę 15,3kg,choć osprzęt na poziomie jest, to rower crossowy - koła 28". Lewel A2 może być ok ale tylko może , brak cpecyfikacji . Katalogowo to OK rower . Albo ten http://www.kross.pl/rower/136-LEVEL_A1_Lady.html Eviva najniższa półka osprzętu - nie .Emotion - za te pieniądze nie ma co marudzić ,może być, ale uwaga Unibiki tez swoje ważą .Kellys słabszy od Unibika, właściwie słabiutki. Kellys ma sztywny widelec ( co akurat nie musi być wadą ) i dlatego jest lżejszy .Giant ... martwi mnie amor - gorszy niż w unibiku , wogóle osprzęt jest ciut gorszy ale da radę . Hexagon V3 - marniutko. Nie wykluczone że do miasta warto bedzie zmienic opony (żeby lzej sie jechało ) . Błotniki byc może będziesz musiała zadowolić sie czymś takim http://sklep.simpla.pl/index.php?cPath=106 . Rozmiar -166cm wzrostu - 21" odradzam . 17" , 18" max 19".Jeśli masz nietypowe upodobania koniecznie usiądź , a najlepiej przejedź się .
dianafa Napisano 24 Marca 2011 Autor Napisano 24 Marca 2011 dziękuję za wszystkie rady przejechałam się na hexagonach i revelu w 3 i chyba na dniach zostane posiadaczką tegoż modelu: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.3.w/7746/45771/ co wy na to? Da radę?
WaGiant Napisano 24 Marca 2011 Napisano 24 Marca 2011 Właściwie to OPR ci się należy . Gdybyś napisała ,że chcesz rower za 1400 na pewno wiecej osób by sie wypowiedziało i pisaliby o rowerach w tej cenie .Z drugiej strony osobiście ( jeśli chcesz rower tego typu ) akceptuję wybór . Giant robi dobre mocne ramy i mocne koła , może nawet te schody przeżyje . . Jesli dobrze się jechało i ciężar do zaakceptowania to uważam że da radę ( spokojnie ). Nie wiem czy ma najlepszy stosunek jakości do ceny . W tej klasie cenowej nie ma idealnych rowerów . Aha ładny jest , pamiętaj że nie tylko tobie będzie się podobał ! W przypływie nowej gotówki weź pod uwagę to co pisałem o oponach , warto walczyć o lekkie i lekko toczace się koła . Ja mam Gianta więc moja opinia może być lekko subiektywna ( bo go lubię ).
dianafa Napisano 28 Marca 2011 Autor Napisano 28 Marca 2011 nie, jeszcze się nie zdecydowałam jutro juz idę kupic, ale waham się ciągle. a co myslicie o http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/yukon.disc.w/5771/39342/ ? zeszłoroczny model, teraz jest w cenie revela 3 w a wydaje mi się lepszy- ma blokade skoku no i tarczowe hamulce, na reszcie sie nie znam, którego polecacie?
WaGiant Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 Blokada amora to dobra rzecz , ale można bez niej żyć . Przydaje się na ciężkich podjazdach i przy sprintach na stojaco . Mechaniczne tarczówki nie zachwycają ( owszem istnieją dobre mechaniki ale raczej nie te ) . W tej cenie myślę że lepiej trzymać sie V-ek . Rower z tarczówkami będzie cięższy ,a jakosć hamowania podobna .Rowery różnią się jeszcze korbami i oponami - chyba nikt ci nie powie które lepsze . Moim zdaniem najlepszym wyborem byłby Yukon W http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/yukon.w/5771/39343/ . Ma amora z blokadą , hamulce V , ciut lepszą tylną przerzutkę i aluminiową kierownicę .Będzie na pewno lżejszy od wersji disk .
dianafa Napisano 29 Marca 2011 Autor Napisano 29 Marca 2011 o, wielkie dzięki w sumie masz racje, tarczowe mi niepotrzebne a zależy mi na zbiciu wagi. Ale własnie wrociłam ze sklepu (znowu) i uwagę mą przykuł http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rincon.w/7748/45799/ rincon w i chyba juz definitywnie jutro z domu wychodze a wrcam na nim własnie chyba lepszy mi niepotrzebny w sumie.
WaGiant Napisano 29 Marca 2011 Napisano 29 Marca 2011 Nie wiem ( nie widzę ) dlaczego Ricon jest tańszy od Revela . Oba są gorsze od Yukona W . Zwykle tak jest że dostaniesz to za co płacisz .
Silver400 Napisano 30 Marca 2011 Napisano 30 Marca 2011 Według mnie to wybierz z tych 3 ten najładniejszy, potem ewentualnie coś w nim zmienisz. Koniecznie napisz jak Ci się jeździ kiedy go kupisz.
dianafa Napisano 30 Marca 2011 Autor Napisano 30 Marca 2011 Od dzis jestem posiadaczką rincona w ;] http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rincon.w/7748/45799/ zobaczymy jak sie będzie sprawował, dziękuję wszystkim za pomoc Opony od razu poszły do wymiany- fabryczne były jak od traktora ;o jeżdzi się... hm porownując do starszego, jakby na motorze ;d tzn szybciej, czuje ze mam pod sobą coś pewnego. Może to przez to, że jest większy. Ale przy podjazdach, zjazdach z krawężnika straszliwie podstakuje- wypasc można xd tyle uwag jak na razie. A i siodełko beznadziejne- białe i z takiego materiału, że juz jest miejscami niebieskie od jeansów x.x
WaGiant Napisano 31 Marca 2011 Napisano 31 Marca 2011 To dobrze że kopie na krawęznikach - sztywny jest . Na przeszkodach tyłek trzeba unieśc z siodła . Inaczej zadne koła długo nie pociągną .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.